Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie weet.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

flatgoldje
Vaste gebruiker

wie weet.....

Ongelezen bericht door flatgoldje »

waarom hij dit doet ?
Hij is dan een rottweiler van een kennis.
Even de situatie, ze zijn verhuisd van een flat naar een huis met leuke tuin.
Ze hebben een kindje van 3, maar die hadden ze in het flat ook al.
Ook al is hij goed uitgeweest poept hij op de deurmat voor de deur.

Ik heb al met Astrid zitten brainstormen erover, maar misschien hebben jullie nog tips ?
Wij dachten aan een soort van verzet, of te weinig lekkere wandelingen met veel aandacht, dit werd tegengesproken....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik hoop echt dat mensen dit nu eens onthouden..Honden worden niet onzindelijk uit verzet..honden hebben niet het besef jou te pesten door op je deurmat te schijten.

Goed; wat dan wel..STress maakt dat de stofwisseling versneld en kan daardoor onzindelijkheid in de hand werken. Je ziet het ook bij honden die bv moeite hebben om alleen te blijven en dus onzindelijk worden.
Ik begrijp dat ze net verhuisd zijn en de hond kan dus van slag zijn door de nieuwe omgeving.
Verder kan het zijn dat de hond aandacht verdient door onzindelijkheid en het dus belonend is voor hem te poepen op de mat. Als hij onzindelijk is moeten ze hem negeren en de poep opruimen zonder dat hij dat ziet.
Wat ik me wel afvraag..je voordeur zit toch in de gang neem ik aan..Wat doet die hond steeds in de gang? Leg hem lekker binnen en doe je deur dicht. Probleem opgelost. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Eline* schreef:Ik hoop echt dat mensen dit nu eens onthouden..Honden worden niet onzindelijk uit verzet..honden hebben niet het besef jou te pesten door op je deurmat te schijten.

Goed; wat dan wel..STress maakt dat de stofwisseling versneld en kan daardoor onzindelijkheid in de hand werken. Je ziet het ook bij honden die bv moeite hebben om alleen te blijven en dus onzindelijk worden.
Ik begrijp dat ze net verhuisd zijn en de hond kan dus van slag zijn door de nieuwe omgeving.
Verder kan het zijn dat de hond aandacht verdient door onzindelijkheid en het dus belonend is voor hem te poepen op de mat. Als hij onzindelijk is moeten ze hem negeren en de poep opruimen zonder dat hij dat ziet.
Wat ik me wel afvraag..je voordeur zit toch in de gang neem ik aan..Wat doet die hond steeds in de gang? Leg hem lekker binnen en doe je deur dicht. Probleem opgelost. :wink:
Ja idd en als hij dan toch wil poepen dan gaat hij wel voor de gangdeur staan dat is dan even een teken dat je hond naar buiten moet makkelijke schoenen en jas klaarleggen en je staat zo met hond en al buiten.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mee eens Miranda! :wink: Het lijkt erop dat de hond perfect zindelijk is en voor de voordeur gaat staan om eruit te willen. Maar ja..als dat niet gezien wordt moet je toch wat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Richard kwam al met een hele theorie dat de hond zich misschien wat onzeker voelt in de nieuwe buurt en daarom binnen zou kunnen poepen.
Als advies geeft hij vaker uitlaten :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
flatgoldje
Vaste gebruiker

[quote="Eline*"]Ik hoop echt dat mensen dit nu eens onthouden..Honden worden niet onzindelijk uit verzet..honden hebben niet het besef jou te pesten door op je deurmat te schijten.

quote]

O ?Zou kunnen hoor en aan je reactie te merken heb je dit al bij meerdere "problemen" geopperd, maar verklaar je nader ? :mrgreen:
Ik bedoel, hoe weet je dit zo stellig ?
Ja dat van die gangdeur, hahahahaha, dat zou een goeie zijn, zal es vragen of ze een gangdeur hebben...je hebt ook huizen, zoals hier :wink: waar de voordeur meteen in de kamer zit.
Maar dat zal bij een nieuwbouwhuis niet zo zijn, maar ik begreep dat hij het deed, ook terwijl ze er gewoon bij staan, misschien wel tijdens het makkelijke schoenen aantrekken....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

flatgoldje schreef:O ?Zou kunnen hoor en aan je reactie te merken heb je dit al bij meerdere "problemen" geopperd, maar verklaar je nader ? :mrgreen:
Als jij gedrag vertoont om een ander dwars te zitten vraagt dat dus het besef van jou om te weten met welk gedrag jij een ander dwars zit en wat je daarmee bij een ander doet. Je moet je dus kunnen verplaatsen in een ander en dat kan een hond niet.
Verder zie ik niet in wat poep voor verzetsmiddel is. Ik poep op de mat omdat ik het er niet mee eens ben..de hele logica ontgaat me echt volledig! :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Eline* schreef:
flatgoldje schreef:O ?Zou kunnen hoor en aan je reactie te merken heb je dit al bij meerdere "problemen" geopperd, maar verklaar je nader ? :mrgreen:
Als jij gedrag vertoont om een ander dwars te zitten vraagt dat dus het besef van jou om te weten met welk gedrag jij een ander dwars zit en wat je daarmee bij een ander doet. Je moet je dus kunnen verplaatsen in een ander en dat kan een hond niet.
Verder zie ik niet in wat poep voor verzetsmiddel is. Ik poep op de mat omdat ik het er niet mee eens ben..de hele logica ontgaat me echt volledig! :denken:
Je bedoelt "protestplassen/poepen" :mrgreen:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

flatgoldje schreef:Maar dat zal bij een nieuwbouwhuis niet zo zijn, maar ik begreep dat hij het deed, ook terwijl ze er gewoon bij staan, misschien wel tijdens het makkelijke schoenen aantrekken....
Je blijft toch niet gewoon staan als je hond begint te schijten voor de deur? :eek:
Dan gooi je toch de deur open en hond naar buiten? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
flatgoldje
Vaste gebruiker

M@ri@nne schreef:
flatgoldje schreef:Maar dat zal bij een nieuwbouwhuis niet zo zijn, maar ik begreep dat hij het deed, ook terwijl ze er gewoon bij staan, misschien wel tijdens het makkelijke schoenen aantrekken....
Je blijft toch niet gewoon staan als je hond begint te schijten voor de deur? :eek:
Ik denk dat als een hond al "zit", je je deur er wel zowat uit kan gooien, maar dat hij dan eerst zijn karweitje afmaakt ? :wink:

Joh, ik kreeg deze "gegevens" en dacht, of eigenlijk kwam Astrid met het idee, zet het op het forum, dus vandaar...... tis mijn hond niet, maar ik wilde iemand helpen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

flatgoldje schreef:
M@ri@nne schreef:
Ik denk dat als een hond al "zit", je je deur er wel zowat uit kan gooien, maar dat hij dan eerst zijn karweitje afmaakt ? :wink:

Joh, ik kreeg deze "gegevens" en dacht, of eigenlijk kwam Astrid met het idee, zet het op het forum, dus vandaar...... tis mijn hond niet, maar ik wilde iemand helpen.
Was ook niet lullig bedoeld hoor. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
flatgoldje
Vaste gebruiker

Is goed hoor :mrgreen: !
Zou het bv net als bij katten, ook aan de mat kunnen liggen ?
Dus ...mat eruit, lucht is dan meteen ook helemaal weg ? Ik roep ook maar wat, ik snap er echt niks van.
Zelf heb ik gewoon het idee dat het dier te weinig beweging krijgt en daardoor dingen gaat verzinnen, o.k dan noem je het niet protestplassen of - poepen, maar dan is het wel een manier om dus (negatieve) aandacht te krijgen.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Eline* schreef:Ik hoop echt dat mensen dit nu eens onthouden..Honden worden niet onzindelijk uit verzet..honden hebben niet het besef jou te pesten door op je deurmat te schijten.
Niet mee eens :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
Nou, zet een leuk wetenschappelijk onderzoek op en bewijs het, dan ben je in eén klap rijk omdat je alle onderzoeken van de verstandelijke vermogens van dieren dan in eén keer weerlegt! :ok:
Een dier heeft gewoon niet het vermogen zich in een ander te verplaatsen. Die kan niet bedenken wat jij denkt of voelt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
esther76
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door esther76 »

Al eerder geopperd en heeel simpel maar het werkt bij mij wel; gewoon de mat wegdoen..

Leg een mat buiten bij de voordeur in plaats van binnen. Misschien is het dan wel over.

(en natuurlijk wat meer op het gedrag van de hond letten zodat je hem op tijd uit kunt laten, maar dat lijkt me logisch)
Dingo
Zeer actief

Eline* schreef:
Dingo schreef:
Nou, zet een leuk wetenschappelijk onderzoek op en bewijs het, dan ben je in eén klap rijk omdat je alle onderzoeken van de verstandelijke vermogens van dieren dan in eén keer weerlegt! :ok:
Een dier heeft gewoon niet het vermogen zich in een ander te verplaatsen. Die kan niet bedenken wat jij denkt of voelt.
ik vind geld niet zo belangrijk hoor. Ik ben het er gewoon niet mee eens, klaar. En dan kan er nog zoveel studie naar verricht zijn. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Dingo schreef:
ik vind geld niet zo belangrijk hoor. Ik ben het er gewoon niet mee eens, klaar. En dan kan er nog zoveel studie naar verricht zijn. :wink:
Het is niet iets waar je het mee eens of oneens kunt zijn . Het is iets wat zo is of niet . Net als dat de aarde plat is of niet .

Kan het best zijn dat de geleerden het verkeerd zien en nog van gedachten veranderen , al lijkt het me in dit geval onwaaarschijnlijk . Maar het beter weten is geen geloofskwestie .

Overigens is het niet zo dat geen enkel dier zich kan verplaatsen in een ander . Chimpansees b.v. kunnen dit wel tot op zekere hoogte .
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Zoie schreef:
Dingo schreef:
Het is niet iets waar je het mee eens of oneens kunt zijn . Het is iets wat zo is of niet . Net als dat de aarde plat is of niet .

Kan het best zijn dat de geleerden het verkeerd zien en nog van gedachten veranderen , al lijkt het me in dit geval onwaaarschijnlijk . Maar het beter weten is geen geloofskwestie .

Overigens is het niet zo dat geen enkel dier zich kan verplaatsen in een ander . Chimpansees b.v. kunnen dit wel tot op zekere hoogte .
en toch Jan...ik blijf het er niet mee eens :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Dingo schreef:
Mag ik je vragen een voorbeeld te geven, waaruit jij denkt dat het wel zo is? :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Joy C schreef:
Dingo schreef:
Mag ik je vragen een voorbeeld te geven, waaruit jij denkt dat het wel zo is? :wink:
ja hoor :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:
Dingo schreef:
om aandacht?? het is dan wel negatieve aandacht.. maar de aandacht is er wel. Dus hij weet dat als hij daar poept hij aandacht krijgt... :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
Joy C schreef:
Dingo schreef:
Wat heb je toch weer een geweldige zinvolle bijdrage!! Ik val er echt stil van en kan alleen maar met open mond kijken naar een blijk van zoveel kennis en ervaring! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:om aandacht?? het is dan wel negatieve aandacht.. maar de aandacht is er wel. Dus hij weet dat als hij daar poept hij aandacht krijgt... :idea:
Dan is het gewoon geconditioneerd gedrag. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef:
malinois schreef:om aandacht?? het is dan wel negatieve aandacht.. maar de aandacht is er wel. Dus hij weet dat als hij daar poept hij aandacht krijgt... :idea:
als die hond het op de deurmat doet en nergens anders, is het gewoon hoge nood volgens mij. en hoge nood kan door stress komen.

als ursula een enerverende dag achter de rug heeft, kakt ze ook wel 'ns 's nachts, als wij slapen, op de deurmat. zo dicht mogelijk bij daar waar het normaliter hoort, namelijk aan de andere kant van die deur.

pas als je er aandacht op wat voor manier dan ook aan gaat besteden, is de basis voor geconditioneerd gedrag gelegd. man paul peert hem dan ook zonder toestanden met de mormels naar buiten en ik schrob de mat. of andersom, maar dat terzijde. :mrgreen:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef:
Dingo schreef:
Joy C schreef:
Dingo schreef:
Wat heb je toch weer een geweldige zinvolle bijdrage!! Ik val er echt stil van en kan alleen maar met open mond kijken naar een blijk van zoveel kennis en ervaring! :ok:
vergeet niet de argumentatie op hoog niveau en het grandioze vermogen tot weerleggen en ontkrachten van stellingen. een wetenschappelijk licht. zal me niet verbazen als die ooit nog 'ns de nobelprijs wint.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

linlin schreef:als die hond het op de deurmat doet en nergens anders, is het gewoon hoge nood volgens mij. en hoge nood kan door stress komen.
:idea:

Mee eens. :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:vergeet niet de argumentatie op hoog niveau en het grandioze vermogen tot weerleggen en ontkrachten van stellingen. een wetenschappelijk licht. zal me niet verbazen als die ooit nog 'ns de nobelprijs wint.
Ik neem mijn woorden terug! :wink: Ik heb een foto gezien van Katja in het smoelenboek en dat kind is hooguit een jaar of 12! :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

linlin schreef:
Eline* schreef:
als die hond het op de deurmat doet en nergens anders, is het gewoon hoge nood volgens mij. en hoge nood kan door stress komen.

als ursula een enerverende dag achter de rug heeft, kakt ze ook wel 'ns 's nachts, als wij slapen, op de deurmat. zo dicht mogelijk bij daar waar het normaliter hoort, namelijk aan de andere kant van die deur.

pas als je er aandacht op wat voor manier dan ook aan gaat besteden, is de basis voor geconditioneerd gedrag gelegd. man paul peert hem dan ook zonder toestanden met de mormels naar buiten en ik schrob de mat. of andersom, maar dat terzijde. :mrgreen:
Ja zo werkt dat hier ook Obelix plast wel eens van opwinding/ onderdanigheid (hij heeft dit ook alleen bij Richard). Buiten aanlijnen werkt al stukken beter :wink: Hij gaat gelijk door uitlaten en ik maak schoon.
Je moest eens weten hoeveel mensen er denken dat een dier iets doet om hun te pesten. Katten en honden overigens die om deze "redenen" werden weggedaan :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Je moest eens weten hoeveel mensen er denken dat een dier iets doet om hun te pesten. Katten en honden overigens die om deze "redenen" werden weggedaan :roll:
Het nare vind ik dat het voor veel mensen dan dus legitiem is hun dier te straffen. Net zoals het fabeltje dat de hond "weet dat hij fout is" als hij "uit protest" tijdens het alleen zijn de bank kapot heeft gemaakt, omdat hij een lage houding aanneemt als de baas thuiskomt. Dus mag Snuffel dan een pak op zijn lazer krijgen.
Het zijn zeeeer hardnekkige onzinverhalen, maar omdat wij mensen hondengedrag interpreteren op zijn mens houden ze helaas nog altijd stand.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

dat is idd het trieste ervan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”