Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HELP!!! B&B hebben gevochten!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Eline* schreef:Even hoor..Jij hebt toch ook twee teven? :denken:
Ja, en er zullen er hopelijk nog meer bij komen. Alleen is denk ik een heel groot verschil dat ik, mocht het niet gaan tussen bepaalde teven, ruimte en opties genoeg heb om ze gemakkelijk gescheiden te houden zonder ze geheel te isoleren. Ik hoop dat het nooit nodig is maar ik hou er rekening mee dat het kan voorkomen. Dat is een risico dat je neemt als je ervoor kiest een kennel te beginnen. Was het nou zo geweest dat ik 'gewoon' huishonden zou willen hebben dan zou het zijn gebleven bij de combi reu-teef, simpelweg omdat je dan over het algemeen de minste problemen hebt. Was onze leefsituatie niet zo drastisch veranderd het afgelopen half jaar dan was er niet eens een derde hond bijgekomen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou ja, daar heb je dus ieder geval over nagedacht!
Mensen hebben soms pech en soms mazzel. Als twee teven goed gaan is het mazzel, gaat het fout heb je ook gewoon pech. Ik zou zelf het risico ook niet nemen, maar ik denk dat je je moet realiseren dat erg veel mensen gewoon niet alles weten.
Mijn broer heeft nu dus een hond..en als je hoort wat voor kul die soms uitslaat sta ik echt :eek: . Gewoon veel gehoorde lekenmisverstanden. Eén van die misverstanden is dat teven liever zijn en makkelijker en reuen dominanter en altijd vechten.
Ik word daar ook moe van. Maar dat maakt nog niet dat je geen respect hoeft op te brengen als mensen dan uiteindelijk de beslissing maken hun hond te herplaatsen.
Ik vind het herplaatsen van een hond minder zielig dat een hond de halve dag achter een schot hebben en de boel gescheiden houden. Als je moedwillig zo je honden moet gaan houden word ik daar op mijn beurt ook weer moe van.
Zo is er altijd wat. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Kan het toch niet laten te reageren op de opmerking van het schot :mrgreen: . Zo gaat dat hier dus ook. Ik heb de woonkamer gescheiden door een schot met de hal/keuken/badkamer/slaapkamer. Ze horen elkaar wel maar zien dus niet. We wisselen af, de hele dag door. Ze zijn nooit alleen (er ligt er altijd wel eentje bij een andere hond) en zeuren nooit. Huts gaat mee naar bed met ons, om 10 uur gaat ze naar boven en ik moet haar om een uur of 12 nog van het bed af trekken. Dan heb ik al met Pien gelopen of gefietst zodat zij ook moe is. Dan ga ik met haar met Ozzy en Deur, of fietsen. Daarna eten en dan slapen ze allemaal. 's Middags gaat of Huts of Pien mee naar buiten en na een uur wissel ik dat weer af. Dan wordt er gelopen of gefietst, en ze helpen mee met voeren en uitmesten. Nu hebben wij ook wel veel ruimte en er is bijna altijd wel iemand thuis zodat het ook geen problemen oplevert. Ik realiseer me dat als je werkt het wel heel lastig is met het verdelen van de aandacht. Ze zijn bijna blij dat ze even rust hebben soms :mrgreen: . Ik heb er weldegelijk rekening meegehouden dat het niet zou gaan, en als we nog in het andere huis hadden gewoond had ik er na Bolletje ook geen teef meer bij genomen. Hier kunnen we ze dus makkelijk scheiden, en dan bedoel ik dus niet dat er 1 hond noodgedwongen boven woont of in een bench zit ofzoen zich daar niet happy bij voelt.
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Eline* schreef: Zo is er altijd wat. :19:
Dat is zeker zo :wink: Ik heb met mezelf 1 ding afgesproken: mocht ik merken dat een hond bij ons ongelukkig is, dan zoek ik een beter thuis voor 'm. Wat dat betreft ben ik blij dat Esther de stap heeft genomen, het zal zowel Bella als Boelie als haarzelf een stuk rust geven. Ik zou alleen niet nog een half jaar hebben gewacht. Tuurlijk wil je proberen of het toch weer goed gaat, maar als je de situatie bekijkt denk ik dat je al snel zo realistisch moet zijn om in te zien dat het niet meer goed komt. Ik denk niet dat dat maandenlange proberen de gemoedstoestand van de honden (en van Esther) goed heeft gedaan.

Het huis waar wij nu wonen is precies wat we zochten. Het bestaat uit veel aparte ruimtes, mochten er dus bepaalde honden niet met elkaar overweg kunnen dan kunnen zij geplaatst worden in een andere ruimte bij honden waar ze wel mee kunnen opschieten. Op die manier zitten ze niet helemaal alleen en kun je makkelijk voorkomen dat een paar 'rivalen' zich per ongeluk zien en elkaar in de haren vliegen. Ons vorige huis bestond uit een open benedenverdieping, daar was zoiets dus niet of moeilijk mogelijk geweest. Nogmaals, ik hoop dat dergelijke dingen niet zullen gebeuren maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden als je veel honden hebt. En ik vind persoonlijk dat je dat ook al moet doen als je een dergelijke combi zoals Esther hebt, anders kun je er maar beter niet aan beginnen. Dat is wat ik zo jammer vind aan dit verhaal.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hutsje schreef:Kan het toch niet laten te reageren op de opmerking van het schot :mrgreen: . .
Jij moet je mond houden..Jij bent hondofiel! Jij weet net zo goed als ieder ander dat wat jij doet voor je honden nou niet bepaald regel is. Al moet jij 10 teven gescheiden houden , dan nog twijfel ik er niet aan dat alle honden allemaal aan hun trekken komen. In heel veel gevallen komt het er echter op neer dat er 1 teef de hele dag in de bench zich zit op te vreten..of in zijn upje op de gang zit. Jij bent een geweldig hondenmens en als ik kritiek lever hoef jij je ieder geval nooit aangesproken te voelen. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Oeps.....ik vrees dat je op alle punten gelijk hebt.................
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hutsje schreef:Oeps.....ik vrees dat je op alle punten gelijk hebt.................
De waarheid is hard. Keihard.

:smile: :smile: :smile:
AfbeeldingAfbeelding
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Mol schreef:als die kruising op deze leeftijd al maling gaat krijgen aan de baas nou dat gaat wat bloven als het hondje op de leeftijd van 3 jaar in de top van haar leven zit met een kilotje of 60 kan je elke lantaren paal in de buurt keuren of dat ze stevig genoeg zijn als je een andere hond tegen komt

mol 8)
Inderdaag! dat is bij ons ook het geval met een zeer felle duitse dog, snel om de lantaarnpaal binden als ze een andere hond ziet. Lekker fijn hoor!!
AfbeeldingAfbeelding
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Als twee teven elkaar zo met elkaar omgaan kun je ervan uitgaan dat de rangorde niet stabiel is en dat ze elkaar ook niet echt graag mogen. Herplaatsen is in deze situatie naar mijn idee echt aan de orde. Succes met je besluit.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”