Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kinderen alleen thuis laten
Moderator: moderatorteam
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja, inderdaad ook die discussies over dat eten. Moest op die en die tijd en dan moest hij z'n fles leeg. Als dat niet lukte, dan moest het toch en mocht ik niet het flesje op een andere tijd verder leeg laten drinken. Wat een verschrikkelijk rigide mensen waren dat.Konni schreef:Hier ook 20 jaar geleden en wat een ellende...
Kind brulde van de honger, maar neeee, hij mocht niet meer eten..zit je daar met een vet schuldgevoel...je kind meer laten eten, zou zijn hartje niet aan kunnen...
Pffffff, ik heb er geen goede ervaringen mee, met het consultatiebureau..
In het begin luisterde ik nog en voelde me de hele tijd schuldig dat ik het niet goed deed, later liet ik ze gewoon kletsen en zei netjes ja en amen, maar ging m'n eigen gang.
Maar om op de vraag terug te komen, ik heb mijn kinderen nooit langer dan 5, hooguit 10 minuten alleen gelaten. Inderdaad alleen om de hond aan de overkant te laten piesen en poepen voor de laatste ronde. Mijn man speelde toen in een band en was dus vaak 's avonds en 's nachts weg. Soms liet ik de hond dan ook wel in de tuin.
Maar de oudste naar school brengen, terwijl de jongste alleen thuis was, durfde ik echt niet, dus dan werd ook de jongste aangekleed en meegenomen. Niet alleen was ik bang voor wat er thuis kon gebeuren, maar vooral ook dat mij iets zou gebeuren onderweg en ik veel langer weg zou blijven dan dat je een kind alleen kunt laten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Het gaat er ook niet over of een baby het verschil merkt, maar dat er iets kan gebeuren als kinderen alleen thuis gelaten worden. Daar gaat het over.sample schreef:Ik snap het verschil niet zo goed tussen voor mijn part een belangrijk telfoontje plegen en niet gelijk in (kunnen) gaan op het gehuil van je baby. Of je hond even laten plassen aan de overkant. Wat weet die baby nou van het verschil?
Ik ging niet wég als mijn kinderen huilden. Ik ging als ze rustig lagen te slapen. Niks geen sprake van huilen.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- sample
- Zeer actief
Dat verschil wordt anders wel genoemd in verband met het oplopen van trauma's als kinderen huilen en papa of mama reageert niet gelijk.
Ik wete zo niet meer wie het zei, maar er was iemand die aanstipte dat kinderen daar trauma's van op konden lopen. En dan vraag ik me dus af wat het verschil is. Huilen als de ouder er even niet is, of huilen als de ouder er wel is, maar niet in de mogelijkheid om gelijk te reageren. Maar daar krijg ik zorgvuldig geen antwoord op
Ik wete zo niet meer wie het zei, maar er was iemand die aanstipte dat kinderen daar trauma's van op konden lopen. En dan vraag ik me dus af wat het verschil is. Huilen als de ouder er even niet is, of huilen als de ouder er wel is, maar niet in de mogelijkheid om gelijk te reageren. Maar daar krijg ik zorgvuldig geen antwoord op

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik blijf niet aan de telefoon, wc of op bed liggen als mijn kind huilt. Als ik bezig ben met de andere dan zeg ik dat ik er zo aan kom en blijven ze ook niet huilen.sample schreef:Dat verschil wordt anders wel genoemd in verband met het oplopen van trauma's als kinderen huilen en papa of mama reageert niet gelijk.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sample
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Nou daarin verschillen we dan ook al had ik de koningin aan de lijn die zette ik mooi op hold. Onze kinderen gaan voor alles. Ik laat iemand anders dan bellen of ik bel op een ander moment.sample schreef:Bij mij ligt het er toch echt aan met wie ik aan de telefoon zit. Als ik de huisarts moet bellen tijdens het telefonisch spreekuur en ik ben er eindelijk dóór na 20 minuten wachten, mag mijn kind (als het op dát moment begint te huilen) toch écht ff wachten.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sample
- Zeer actief
Mijn kinderen gaan voor alles in de meest ruime zin van het woord. Maar mijn kinderen mogen ook leren, dat ze niet altijd gelÃjk aan de beurt zijn.
Ik bedoel (ja, lach er maar om) als ik zit te poepen, dan zit ik te poepen. En als mijn kind op dát moment net beslist te gaan huilen, heeft ie echt ff pech want ik moet eerst mijn kont afvegen en naar boven lopen. En als ik nog niet uitgepoept ben, dan duurt het nog een minuutje langer.
En als ik vroeger mijn oudste in bad deed en mijn jongste ging huilen, liet ik de oudste toch echt niet alleen in bad zitten. Die jongste lag veilig in bed, de oudste zat onveilig in bad.
Maargoed, zwaar offtopic
Ik bedoel (ja, lach er maar om) als ik zit te poepen, dan zit ik te poepen. En als mijn kind op dát moment net beslist te gaan huilen, heeft ie echt ff pech want ik moet eerst mijn kont afvegen en naar boven lopen. En als ik nog niet uitgepoept ben, dan duurt het nog een minuutje langer.
En als ik vroeger mijn oudste in bad deed en mijn jongste ging huilen, liet ik de oudste toch echt niet alleen in bad zitten. Die jongste lag veilig in bed, de oudste zat onveilig in bad.
Maargoed, zwaar offtopic

goh, daarin verschillen wij dus ook.Rataplan schreef:Nou daarin verschillen we dan ook al had ik de koningin aan de lijn die zette ik mooi op hold. Onze kinderen gaan voor alles. Ik laat iemand anders dan bellen of ik bel op een ander moment.sample schreef:Bij mij ligt het er toch echt aan met wie ik aan de telefoon zit. Als ik de huisarts moet bellen tijdens het telefonisch spreekuur en ik ben er eindelijk dóór na 20 minuten wachten, mag mijn kind (als het op dát moment begint te huilen) toch écht ff wachten.
Mijn kinderen krijgen niet direct aandacht als ze daarom vragen.
En ze vragen veel, de hele dag door, en ik leer ze dat ze mogen wachten als ik met iemand anders in gesprek ben.
Dan heb ik het niet over bloed en pijn situaties.
Maar als mijn kinderen menen te moeten vragen of ze kunnen gaan verven terwijl ik in gesprek ben met de huisarts mogen ze toch echt even wachten.
Ik neem ze in alles serieus, maar het zijn geen godjes waarvoor ik alles laat vallen.

- Niekie
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Het ging volgen mij over pasgeboren babies. Die hebben geen andere manier om duidelijk te maken dat er iets mis is.Daan schreef:goh, daarin verschillen wij dus ook.Rataplan schreef:Nou daarin verschillen we dan ook al had ik de koningin aan de lijn die zette ik mooi op hold. Onze kinderen gaan voor alles. Ik laat iemand anders dan bellen of ik bel op een ander moment.sample schreef:Bij mij ligt het er toch echt aan met wie ik aan de telefoon zit. Als ik de huisarts moet bellen tijdens het telefonisch spreekuur en ik ben er eindelijk dóór na 20 minuten wachten, mag mijn kind (als het op dát moment begint te huilen) toch écht ff wachten.
En ze vragen veel, de hele dag door, en ik leer ze dat ze mogen wachten als ik met iemand anders in gesprek ben.
Maar als mijn kinderen menen te moeten vragen of ze kunnen gaan verven terwijl ik in gesprek ben met de huisarts mogen ze toch echt even wachten.
Ik neem ze in alles serieus, maar het zijn geen godjes waarvoor ik alles laat vallen.
Keanu weet dat als er volwassenen praten hij er niet tussendoor moet tetteren

oooh, babies, die mogen doorhuilen op mijn buik.Rataplan schreef:Het ging volgen mij over pasgeboren babies. Die hebben geen andere manier om duidelijk te maken dat er iets mis is.Daan schreef:goh, daarin verschillen wij dus ook.Rataplan schreef:Nou daarin verschillen we dan ook al had ik de koningin aan de lijn die zette ik mooi op hold. Onze kinderen gaan voor alles. Ik laat iemand anders dan bellen of ik bel op een ander moment.sample schreef:Bij mij ligt het er toch echt aan met wie ik aan de telefoon zit. Als ik de huisarts moet bellen tijdens het telefonisch spreekuur en ik ben er eindelijk dóór na 20 minuten wachten, mag mijn kind (als het op dát moment begint te huilen) toch écht ff wachten.
Keanu weet dat als er volwassenen praten hij er niet tussendoor moet tetterenIndyra weet van niets
Of naast me in bed.
Of bij Maurits op zijn buik.
Of even in bed of de maxicosi als ik bezig ben met de anderen, maar longetjes trainen deden we niet aan.
- Niekie
- Zeer actief
- Simone62
- Actief
-
- Vaste gebruiker
Het eerste jaar van mijn oudste dochter woonden we in een gewoon huis en mijn partner moest nogal eens diensten draaien. Die dagen had ik geen keus maar leuk vond ik het niet.
Ik controleerde haar vlak voor vertrek, liet ze bijzonder kort uit en controleerde weer direct na thuiskomst.
Daarna hadden we een boerderij, hoefde ik alleen de deur open te doen
Ik controleerde haar vlak voor vertrek, liet ze bijzonder kort uit en controleerde weer direct na thuiskomst.
Daarna hadden we een boerderij, hoefde ik alleen de deur open te doen
- cane corso
- Zeer actief
Ja hier ook een ontaarde moeder die haar kindje wel eens alleen liet voor de hond of haar kind weg brengen naar school.
Ik deed ook een pies en poep rondje als ik zeker wist dat de baby lag te slapen in zijn/haar ledikantje.
Als ik wel eens een boodschap deed dan had ik net als rea een briefje in mijn zak/portomonee waarin stond dat er een baby thuis lag en de sleutel was bij de buren of zaten in mijn zak.
Ook later toen ik mijn zoon wel eens naar school bracht of van school haalde lag mijn dochter alleen voor een klein kwartiertje.
Als het langer ging duren dan bracht ik de babyfoon bij de buren en als ze wakker werd dan ging de buurman haar halen en nam hij haar mee naar hun huis.
Ja er kan inderdaad wel eens iets gebeuren maar ik weet dat een kind niet hetzelfde is als een hond maar voor sommige mensen wel hetzelfde.
Laten jullie jullie hond/ honden wel eens alleen als je weg moet voor een boodschap.
sommige hebben het over er kan iets gebeuren b.v brand of zoiets, dit kan ook gebeuren als jullie honden thuis zitten denken jullie hier wel eens aan.??????
Ik deed ook een pies en poep rondje als ik zeker wist dat de baby lag te slapen in zijn/haar ledikantje.
Als ik wel eens een boodschap deed dan had ik net als rea een briefje in mijn zak/portomonee waarin stond dat er een baby thuis lag en de sleutel was bij de buren of zaten in mijn zak.
Ook later toen ik mijn zoon wel eens naar school bracht of van school haalde lag mijn dochter alleen voor een klein kwartiertje.
Als het langer ging duren dan bracht ik de babyfoon bij de buren en als ze wakker werd dan ging de buurman haar halen en nam hij haar mee naar hun huis.
Ja er kan inderdaad wel eens iets gebeuren maar ik weet dat een kind niet hetzelfde is als een hond maar voor sommige mensen wel hetzelfde.
Laten jullie jullie hond/ honden wel eens alleen als je weg moet voor een boodschap.
sommige hebben het over er kan iets gebeuren b.v brand of zoiets, dit kan ook gebeuren als jullie honden thuis zitten denken jullie hier wel eens aan.??????
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

ja helaas denk ik daar te vaak bij na. Het komt regelmatig in me op dat er bijv. brand uit kan breken als wij er niet zijn, ofdat er ingebroken wordt en de honden iets aangedaan wordt, ofdat ze ergens in stikken etc etc. Ik kan mezelf daar helemaal gek mee maken.cane corso schreef: sommige hebben het over er kan iets gebeuren b.v brand of zoiets, dit kan ook gebeuren als jullie honden thuis zitten denken jullie hier wel eens aan.??????
Nu hebben wij dus de mazzel dat we begin dit jaar zijn verhuisd met onze beste vrienden naar een 2 onder 1 kap, via de grote schuur kunnen we zo bij elkaar naar binnen lopen en eigenlijk is er hier altijd iemand aanwezig, zelden dat we met z'n 4én tegelijk weg zijn. Daarbij zijn de huisjes oud en dus best gehorig dus mocht er een hond in paniek zijn en het op een gillen zetten dan horen we dat dus ook en kunnen we zo bij elkaar naar binnen lopen, we laten ook express de deuren 'open'.
- Niekie
- Zeer actief
Jep, daar denk ik maar al te goed aan. Ik kan mezelf er ook helemaal gek mee maken als ik niet oppas. Ik probeer het dus maar van me af te zetten, maar ik vind het echt een rotidee. Speciaal hiervoor heb ik laatst een sticker besteld voor op mijn voordeur: "let op politie en brandweer, huisdieren aanwezig". Weten ze in elk geval dat Doerak binnen zit....cane corso schreef:
Gelukkig is Doerak sinds kort ook meestal weg als ik niet thuis ben.
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Toen wij nog op de flat woonden hadden wij die sticker ook op alle deuren geplakt, duidelijk zichtbaar en er ook bij hoeveel beesten er waren; 2 katten en (toen) 3 honden.....Niekie schreef:[
Jep, daar denk ik maar al te goed aan. Ik kan mezelf er ook helemaal gek mee maken als ik niet oppas. Ik probeer het dus maar van me af te zetten, maar ik vind het echt een rotidee. Speciaal hiervoor heb ik laatst een sticker besteld voor op mijn voordeur: "let op politie en brandweer, huisdieren aanwezig". Weten ze in elk geval dat Doerak binnen zit....
Gelukkig is Doerak sinds kort ook meestal weg als ik niet thuis ben.
- cane corso
- Zeer actief
Wij hebben aan de voor en achterkant een waakbordje met de foto van de honden erop dan zullen ze toch ook wel weten dat er huisdieren zijn.
Ja ik weet het mijn honden zijn mijn kinderen niet maar toch ook wel heel veel waard en moet er niet aan denken als er iets gebeurd met hun terwijl ik niet thuis bent.
Ja ik weet het mijn honden zijn mijn kinderen niet maar toch ook wel heel veel waard en moet er niet aan denken als er iets gebeurd met hun terwijl ik niet thuis bent.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.