Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie weet.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Eline* schreef:
Rataplan schreef:Je moest eens weten hoeveel mensen er denken dat een dier iets doet om hun te pesten. Katten en honden overigens die om deze "redenen" werden weggedaan :roll:
Het nare vind ik dat het voor veel mensen dan dus legitiem is hun dier te straffen. Net zoals het fabeltje dat de hond "weet dat hij fout is" als hij "uit protest" tijdens het alleen zijn de bank kapot heeft gemaakt, omdat hij een lage houding aanneemt als de baas thuiskomt. Dus mag Snuffel dan een pak op zijn lazer krijgen.
Het zijn zeeeer hardnekkige onzinverhalen, maar omdat wij mensen hondengedrag interpreteren op zijn mens houden ze helaas nog altijd stand.
Juist :boos: ik heb het ook jaren geprobeerd uit te leggen maar het wil er gewoon niet in :evil: En ach dacht ik dan maar laat ik maar een ander huisje zoeken voor Fikkie dan kan hij met een schone lei beginnen :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Eline* schreef:
Het nare vind ik dat het voor veel mensen dan dus legitiem is hun dier te straffen. Net zoals het fabeltje dat de hond "weet dat hij fout is" als hij "uit protest" tijdens het alleen zijn de bank kapot heeft gemaakt, omdat hij een lage houding aanneemt als de baas thuiskomt. Dus mag Snuffel dan een pak op zijn lazer krijgen.
Het zijn zeeeer hardnekkige onzinverhalen, maar omdat wij mensen hondengedrag interpreteren op zijn mens houden ze helaas nog altijd stand.
Nietes :pffff: doe ik bij mijn Snuf(fel) helemaal niet. :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Eline* schreef:
Dingo schreef:
Joy C schreef:
Dingo schreef:
en toch Jan...ik blijf het er niet mee eens :wink:
Mag ik je vragen een voorbeeld te geven, waaruit jij denkt dat het wel zo is? :wink:
ja hoor :mrgreen:
Wat heb je toch weer een geweldige zinvolle bijdrage!! Ik val er echt stil van en kan alleen maar met open mond kijken naar een blijk van zoveel kennis en ervaring! :ok:
Ik tikte ja hoor in, met de bedoeling er een voorbeeld achter te tikken en meteen daarna ging de voordeurbel, was de buuf die vroeg of ik haar naar het ziekenhuis wilde brengen, omdat haar man daar met spoed opgenomen was. Ik heb daarna de computer afgesloten en kruip er nu pas weer achter.

Over zinvolle bijdragen gesproken.....jij komt er wel.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dingo schreef:
Eline* schreef:
Dingo schreef:
Joy C schreef: Mag ik je vragen een voorbeeld te geven, waaruit jij denkt dat het wel zo is? :wink:
ja hoor :mrgreen:
Wat heb je toch weer een geweldige zinvolle bijdrage!! Ik val er echt stil van en kan alleen maar met open mond kijken naar een blijk van zoveel kennis en ervaring! :ok:
Ik tikte ja hoor in, met de bedoeling er een voorbeeld achter te tikken en meteen daarna ging de voordeurbel, was de buuf die vroeg of ik haar naar het ziekenhuis wilde brengen, omdat haar man daar met spoed opgenomen was. Ik heb daarna de computer afgesloten en kruip er nu pas weer achter.

'Ja hoor', met een provocerende :mrgreen: erachter behoeft geen verhaal er achteraan. Dat was bedoeld zoals het er stond.
Sterkte met je buurman! Ik hoop dat het meevalt!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Dingo schreef:
Eline* schreef: Wat heb je toch weer een geweldige zinvolle bijdrage!! Ik val er echt stil van en kan alleen maar met open mond kijken naar een blijk van zoveel kennis en ervaring! :ok:

een van de betere redenen om onmiddelijk het pand te verlaten, dat zeker.

enfin. nu je er weer bent, heb je vast tijd om je plotsklaps afgebroken bijdrage af te maken.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

linlin schreef: enfin. nu je er weer bent, heb je vast tijd om je plotsklaps afgebroken bijdrage af te maken.
:denken: toch niet de andere buurvrouw ook naar het ziekenhuis aan het brengen, zeg?
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

linlin schreef:
linlin schreef: enfin. nu je er weer bent, heb je vast tijd om je plotsklaps afgebroken bijdrage af te maken.
:denken: toch niet de andere buurvrouw ook naar het ziekenhuis aan het brengen, zeg?
:neenee: Lin toch! :wink:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Het is goed met jullie. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Als een hond gedrag vertoont wat in jouw ogen protest is, zouden ze dat ook omgekeerd moeten doen.
Dan zouden ze niet met hun modderpoten de bank opspringen omdat ze het besef hebben van de combinatie modder en poten.
En hier thuis eindelijk een keer begrijpen dat ik de krant graag in zijn geheel lees en niet in hapklare brokken.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik denk niet dat een hond dingen doet om je te pesten (hoewel ik die van mij er wel eens van verdenk hoor.......), maar ik vind het ook moeilijk om het gedrag te verklaren.
Wij hebben nl. een beetje hetzelfde probleem, met Senna. Heb ik al eerder aangegeven, maar een oplossing is er niet echt.
Ook zij doet haar behoefte in huis. Nou, niet echt in huis, want daar krijgt zij de kans niet voor. Als ze in huis is, en ze moet wat doen, geeft ze dat duidelijk aan. Dan gaat ze dus ook naar buiten, tot zover alles prima.
Maar zodra ze voor de nacht in de schuur gaat, is het mis. Dan plast en/of poept ze daar. Ze jankt niet, blaft niet, ze doet gewoon haar behoefte.
Ze doet het ook als het voor kortere tijd is. Gisteravond bijv. kwam mijn broer met zijn dochtertje van bijna 2 koffiedrinken. Dan gaan de honden even naar achteren, ze zijn nogal druk (de honden). Onze kinderen zijn dat gewend, maar mijn kleine nichtje niet. Om haar en de honden te beschermen, gaan ze dus een poosje de schuur in.
Niet lang, maar lang genoeg voor Senna om onmiddellijk te plassen. En dan weet ze echt dat we wel thuis zijn! Ze kan ons horen, dan kan het toch geen angst zijn?
Ik weet niet waarom ze het doet, ik heb me er al een hele tijd bij neergelegd en hoopt dat straks in Duitsland anders zal gaan.
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Verlatingsangst Inge..je kan het blijven ontkennen, maar het is gewoon verlatingsangst. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Suzanne schreef:Als een hond gedrag vertoont wat in jouw ogen protest is, zouden ze dat ook omgekeerd moeten doen.
Dan zouden ze niet met hun modderpoten de bank opspringen omdat ze het besef hebben van de combinatie modder en poten.
En hier thuis eindelijk een keer begrijpen dat ik de krant graag in zijn geheel lees en niet in hapklare brokken.
Dat vind ik een goeie . Maar je zal ze de kost moeten geven die dit nog steeds als pesten zien . Vooral als men al tig keer geprobeerd heeft het de hond af te leren .
Afbeelding
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Hmm... Mijn kat had er wel een handje van om in het gangpad te gaan poepen als hij eens niet in de slaapkamer mocht. Verlatingsangst? :denken:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

esther76 schreef:Al eerder geopperd en heeel simpel maar het werkt bij mij wel; gewoon de mat wegdoen..

Leg een mat buiten bij de voordeur in plaats van binnen. Misschien is het dan wel over.

(en natuurlijk wat meer op het gedrag van de hond letten zodat je hem op tijd uit kunt laten, maar dat lijkt me logisch)
Lijkt me een goeie tip :ok:
misschien is het een gewoonte geworden, en de gewoonte doorbreken dan.
Ik zeg maar wat want ik weet niet zoveel hoor
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Eline* schreef:Verlatingsangst Inge..je kan het blijven ontkennen, maar het is gewoon verlatingsangst. :wink:
Ik blijf het niet zozeer ontkennen. Eerst zat ze in de bench, daar deed ze het ook. Dus heb ik haar uit de bench gelaten. Helpt helemaal niets. Nu doet ze het in de schuur.
Ik weet niet wat ze zou doen als ik haar in huis laat. Doe ik hier ook niet, want dan moeten ze allemaal in huis en zoals je weet, sloopt Amar.
In Duitsland gaan we kijken of we een andere oplossing voor kunnen vinden.

Maar als ze weet dat we thuis zijn, en ze zit bijv. in de schuur, hoe kan ze dan verlatingsangst hebben?
AfbeeldingAfbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tbeast schreef:
Eline* schreef:Verlatingsangst Inge..je kan het blijven ontkennen, maar het is gewoon verlatingsangst. :wink:
Ik blijf het niet zozeer ontkennen. Eerst zat ze in de bench, daar deed ze het ook. Dus heb ik haar uit de bench gelaten. Helpt helemaal niets. Nu doet ze het in de schuur.
Ik weet niet wat ze zou doen als ik haar in huis laat. Doe ik hier ook niet, want dan moeten ze allemaal in huis en zoals je weet, sloopt Amar.

Maar als ze weet dat we thuis zijn, en ze zit bijv. in de schuur, hoe kan ze dan verlatingsangst hebben?
Ik denk dat een hond met verlatingsangst gewoon eigenlijk altijd bij je wil zijn, dus ookal zit ze in de schuur en weet ze dat je thuis bent dan wil ze nog het liefst je kunnen zien en bij je kunnen komen......zoiets?? hoop dat ik duidelijk ben in wat ik bedoel haha.

Ghaya van mij wil bijv. ook eigenlij het liefst echt bij mij kunnen zijn, dus mij kunnen zien en zo dicht mogelijk bij mij kunnen liggen. Nu heeft zij verder geen vervelend 'gedrag' daaraan gekoppeld zoals bijv. slopen of onzindelijkheid maar om even aan te geven wat ik bedoel.
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

Bedankt voor al jullie reacties, de tip met het weghalen van de mat heeft geholpen ! :ok:
Ja, eigenlijk iets simpels, weghalen.... :mrgreen: , maar het idee erachter....dat blijft nog even een raadsel.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:
Hoe bedoel je dat? Ze is dan toch alleen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

tbeast schreef:

Zou je dat dan toch niet eens een keer proberen?
Kijken hoe ze is als ze wel in huis blijft?
Stel nou dat ze het dan niet doet, poepen/plassen....

Ik vind het nogal wat dat je je hond waarschijnlijk elke nacht in een hele nare positie duwt.......

Ik zou dat maar eens heel snel gaan uitzoeken als ik jou was.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”