Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe 3e hond leren alleen te zijn?
Moderator: moderatorteam
-
Gast
Hoe 3e hond leren alleen te zijn?
Ik wil er tzt een pup bij (waarschijnlijk over een jaar of anderhalf jaar). Heeft iemand ervaring met hoe je een 3e hond leert alleen te zijn? Ik ben van plan om het net als met Sypke aan te pakken, met de bench en een Kong en het alleen zijn heel langzaam op te bouwen. Sypke kon al heel snel goed alleen zijn.
Bij de toekomstige pup is er misschien een probleem omdat zij alleen moet (leren) zijn als ik met de andere twee honden weg ga. Dat betekent dat ik niet heel onopvallend kan verdwijnen. Ik vraag me af of ze het misschien moeilijk vindt dat de andere 2 honden weggaan. De deur uitgaan met twee honden is natuurlijk niet onopvallend voor haar.
Of zie ik spoken?
Bij de toekomstige pup is er misschien een probleem omdat zij alleen moet (leren) zijn als ik met de andere twee honden weg ga. Dat betekent dat ik niet heel onopvallend kan verdwijnen. Ik vraag me af of ze het misschien moeilijk vindt dat de andere 2 honden weggaan. De deur uitgaan met twee honden is natuurlijk niet onopvallend voor haar.
Of zie ik spoken?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waarom moet de pup helemaal alleen blijven dan? Waarom mogen de anderen er niet bijblijven?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Tamara/Bayko
Het kan toch wel eens voorkomen dat je met de twee oudste honden ergens naartoe moet zonder dat de pup mee kan? Lijkt me inderdaad wel handig als de pup dan al gewend is aan alleen blijven. Ben ik nu met Choice ook aan het doen, ook al weet ik dat zij het overgrote deel minstens 1 van de andere honden om zich heen heeft.Joy C schreef:Vraag ik me ook af.malinois schreef:waarom moet de pup helemaal alleen blijven dan? Waarom mogen de anderen er niet bijblijven?
- Joy C
- Zeer actief
Tja. In dat geval. Lijkt mij moeilijk hoor. Of er gaat er 1 met mij mee of alledrie. 2 meenemen en 1 achterlaten, wordt denk ik bij mij thuis niet getolereerd.Tamara/Bayko schreef:Het kan toch wel eens voorkomen dat je met de twee oudste honden ergens naartoe moet zonder dat de pup mee kan? Lijkt me inderdaad wel handig als de pup dan al gewend is aan alleen blijven. Ben ik nu met Choice ook aan het doen, ook al weet ik dat zij het overgrote deel minstens 1 van de andere honden om zich heen heeft.Joy C schreef:Vraag ik me ook af.malinois schreef:waarom moet de pup helemaal alleen blijven dan? Waarom mogen de anderen er niet bijblijven?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ehm...ik vind de vraag niet zo gek hoor.
Tijd met de baas is voor de pup net zo belangrijk als voor de andere honden. Als de pup nog heel klein is kan ie bv. nog niet mee op een lange wandeling, terwijl de andere honden daar wel behoefte aan hebben.
Ik zou het inderdaad ook zo aanpakken, eerst pup alleen mee, lekker moemaken en dan met iets lekkers de bench in, en dan de andere 2 honden meenemen.
Tijd met de baas is voor de pup net zo belangrijk als voor de andere honden. Als de pup nog heel klein is kan ie bv. nog niet mee op een lange wandeling, terwijl de andere honden daar wel behoefte aan hebben.
Ik zou het inderdaad ook zo aanpakken, eerst pup alleen mee, lekker moemaken en dan met iets lekkers de bench in, en dan de andere 2 honden meenemen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja zou kunnen... ik heb het nooit gedaan... hier gaan ze of allemaal mee of geen van allen. Maar goed, dat is je vraag nietTamara/Bayko schreef:
Het kan toch wel eens voorkomen dat je met de twee oudste honden ergens naartoe moet zonder dat de pup mee kan? Lijkt me inderdaad wel handig als de pup dan al gewend is aan alleen blijven. Ben ik nu met Choice ook aan het doen, ook al weet ik dat zij het overgrote deel minstens 1 van de andere honden om zich heen heeft.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als het echt teveel is de pup dragenInge schreef:Ehm...ik vind de vraag niet zo gek hoor.![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sam was de eerste en kan heel goed alleen blijven.
lola ook... als sam er is.....
sam laat zich sinds lola er is ook echt wel horen als ik met lola naar cursus ga.
ze piepen allebei maar heel even als ik met eentje wegga, maar ze piepen nooit als ik ze allebei thuislaat.
ze hebben er dus wel degelijk de pest aan.
ik denk dat het beste is om het vanaf het begin af aan veel te doen. dus de pup zonder de andere honden te laten.
lola ook... als sam er is.....
sam laat zich sinds lola er is ook echt wel horen als ik met lola naar cursus ga.
ze piepen allebei maar heel even als ik met eentje wegga, maar ze piepen nooit als ik ze allebei thuislaat.
ze hebben er dus wel degelijk de pest aan.
ik denk dat het beste is om het vanaf het begin af aan veel te doen. dus de pup zonder de andere honden te laten.

- Joy C
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hahaha...tuurlijk, zo heb ik het ook gedaan maar ik merk ook dat ik achteraf meer apart had moeten doen.malinois schreef:als het echt teveel is de pup dragenInge schreef:Ehm...ik vind de vraag niet zo gek hoor.![]()
Andersom was nooit een probleem omdat Nika gewend was af en toe alleen te zijn, maar met Marouck was dat dus echt opnieuw trainen.
Als er hier weer een pup zou komen zou ik dus wel vanaf het begin de pup ook leren dat alleen thuis zijn ook weleens voorkomt
Groetjes Inge

-
estelle
- Belle
- Zeer actief
Geruisloos weggaan heb ik sowieso nooit gedaan. Het lijkt me voor een pup nog meer schrikken als hij er plotseling achterkomt dat iedereen weg is. Ik maak er ook geen drama of toestand van als ik wegga, maar ik meld het wel even.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
tuurlijk is dat niet teveel, maar ik hecht heel veel waarde aan 1 op 1 contact met mijn honden.malinois schreef:als het echt teveel is de pup dragenInge schreef:Ehm...ik vind de vraag niet zo gek hoor.![]()
zo ga ik elke dag apart met ze lopen zodat ik bij lola nog ff de cursus van die week kan oefenen (gaat niet met 2 honden)
en met sam lekkere dikke takken kan gaan zoeken (word knok met 2 honden, 2 lijnen, 2 handen en 1 stok)

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Bij ons moet Pokey (nu 4 mndn) ook regelmatig alleen in de bench achterblijven. Ze zal het wel niet leuk vinden, maar ze heeft geen keus.
Dragen is echter geen optie, ze weegt nu al 25 kg!
Hoe wij dat doen:
Gewoon zoals eerder voorgesteld. Eerst even de pup uitlaten en evt moe maken en met eten de bench in. Daarna met de volwassen honden vertrekken!
Alles moet geleerd worden, dus ook alleen blijven als je klein bent.
Dragen is echter geen optie, ze weegt nu al 25 kg!
Hoe wij dat doen:
Gewoon zoals eerder voorgesteld. Eerst even de pup uitlaten en evt moe maken en met eten de bench in. Daarna met de volwassen honden vertrekken!
Alles moet geleerd worden, dus ook alleen blijven als je klein bent.
-
Gast
Precies. Voor de langere wandelingen met de andere 2. En stel, de andere 2 honden komen onder een auto, dan wil ik liever niet een hond overhouden die nooit geleerd heeft alleen te zijn.Tamara/Bayko schreef:Het kan toch wel eens voorkomen dat je met de twee oudste honden ergens naartoe moet zonder dat de pup mee kan? Lijkt me inderdaad wel handig als de pup dan al gewend is aan alleen blijven. Ben ik nu met Choice ook aan het doen, ook al weet ik dat zij het overgrote deel minstens 1 van de andere honden om zich heen heeft.Joy C schreef:Vraag ik me ook af.malinois schreef:waarom moet de pup helemaal alleen blijven dan? Waarom mogen de anderen er niet bijblijven?
-
Gast
Ik wil idd ook veel apart gaan doen met de pup om haar zelfstandig te maken. Dat lijkt me geen probleem omdat Mees en Sypke eraan gewend zijn alleen te zijn met z'n tweeen. Ik kan ook prima alleen met Mees iets doen. Sypke eet haar Kong leeg en gaat daarna lekker slapen.Inge schreef: ik merk ook dat ik achteraf meer apart had moeten doen.Marouck was absoluut niet zelfstandig, hing heel erg aan me.
-
Gast
Dat bedoelde ik ook. Als ik wegga doe ik dat niet stiekem natuurlijk.Inge O schreef:nee, dat bedoelde ik iig niet met geruisloos hoorBelle schreef:Geruisloos weggaan heb ik sowieso nooit gedaan. Het lijkt me voor een pup nog meer schrikken als hij er plotseling achterkomt dat iedereen weg is. Ik maak er ook geen drama of toestand van als ik wegga, maar ik meld het wel even.. tuurlijk, een hond moet weten waar hij aan toe is.
ik bedoelde gewoon 'zonder veel poeha' vertrekken
Dat is dus waar ik ook bang voor ben. Ik denk dat het met heel veel oefenen wel zal lukken natuurlijk. Het is ook niet de bedoeling dat de pup veel of lang alleen zal zijn, maar ik wil wel graag dat ze het leert.Inge O schreef: - maar dat lukt hier niet, diegene die mee mag (mogen) maken de poeha wel in mijn plaats!
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Goeie vraag trouwens, ook voor mij nu Nanou hier is.
Ik had al wat adviezen gevraagd over het opvoeden met een 2e pup erbij en kreeg ook het advies over het regelmatig apart uitlaten.
Ik heb al een klein beginnetje gemaakt met het heel even weggaan. (dwz de kamer uit met Beau en weer terug).
Zal een wat langer traject worden met haar dan met Beau, die was er veel makkelijker in.
Beau is gewend om lange wandelingen te maken en die schieten er nu een beetje in natuurlijk overdag, s'avonds compenseren we het nu even voor haar want dan zijn we met zn tweeën thuis. Nu sjouw ik met Nanou op de arm, kan ze ook even rennen op een afgelegen stuk veld en dan gaat ze weer op de arm omdat we dan weer bij de uitlaatplaatsen komen.
Om toch juist overdag Beau haar beweging te geven, vind ik het belangrijk dat Nanou alleen kan zijn. Straks kan ze natuurlijk mee en dan doen we de korte wandelingetjes apart.
Ik had al wat adviezen gevraagd over het opvoeden met een 2e pup erbij en kreeg ook het advies over het regelmatig apart uitlaten.
Ik heb al een klein beginnetje gemaakt met het heel even weggaan. (dwz de kamer uit met Beau en weer terug).
Zal een wat langer traject worden met haar dan met Beau, die was er veel makkelijker in.
Beau is gewend om lange wandelingen te maken en die schieten er nu een beetje in natuurlijk overdag, s'avonds compenseren we het nu even voor haar want dan zijn we met zn tweeën thuis. Nu sjouw ik met Nanou op de arm, kan ze ook even rennen op een afgelegen stuk veld en dan gaat ze weer op de arm omdat we dan weer bij de uitlaatplaatsen komen.
Om toch juist overdag Beau haar beweging te geven, vind ik het belangrijk dat Nanou alleen kan zijn. Straks kan ze natuurlijk mee en dan doen we de korte wandelingetjes apart.
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
-
Gast
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Gast
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja 2 honden is misschien ook anders, als hier een pup is gaat hij wel alleen mee, om hem dus ook zonder de anderen te wennen, maar goed dan zijn er nog minimaal 3 thuis en niet 1 alleen...Inge schreef:Hahaha...tuurlijk, zo heb ik het ook gedaan maar ik merk ook dat ik achteraf meer apart had moeten doen.Marouck was absoluut niet zelfstandig, hing heel erg aan me. Heb het alleen zijn zonder Nika dan ook weer opnieuw moeten opbouwen, het komt nu eenmaal weleens voor dat alleen Nika meegaat ergens naartoe, net zoals andersom.
Andersom was nooit een probleem omdat Nika gewend was af en toe alleen te zijn, maar met Marouck was dat dus echt opnieuw trainen.
Als er hier weer een pup zou komen zou ik dus wel vanaf het begin de pup ook leren dat alleen thuis zijn ook weleens voorkomt
Ik heb er nooit geen problemen mee gehad dus ik denk dat ik het ook niet zo snel zou leren aan een hond. Ze gaan allemaal mee en als er maar 1 moet trainen/dierenarts o.i.d. dan blijft de rest in de auto....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
massam schreef:
tuurlijk is dat niet teveel, maar ik hecht heel veel waarde aan 1 op 1 contact met mijn honden.
inderdaadzo ga ik elke dag apart met ze lopen zodat ik bij lola nog ff de cursus van die week kan oefenen (gaat niet met 2 honden)

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als het nodig is wel, maar echt helemaal alleen blijven als er meerdere honden thuis zijn vind IK dus niet nodig dus hoeven ze dat ook niet te leren hier.. maar bij jou weer wel dus het ligt gewoon aan wat je zelf wil.Tulp schreef:Alles moet geleerd worden, dus ook alleen blijven als je klein bent.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zou dan wel heel toevallig zijn, maar goed het kan inderdaad gebeuren... dan ging die ene hond gewoon mee naar m'n werk in de auto tot er een nieuwe hond was die hem gezelschap zou houden...sypke schreef:Precies. Voor de langere wandelingen met de andere 2. En stel, de andere 2 honden komen onder een auto, dan wil ik liever niet een hond overhouden die nooit geleerd heeft alleen te zijn.
ik zeg ook niet dat het verkeerd is ofzo of niet goed is... ik vroeg me gewoon af.

-
Tamara/Bayko
Dat is hier dus ook zo. Bayko kan prima alleen blijven. Cyntha ook...als Bayko erbij is. Ik hb haar nooit geleerd echt helemaal alleen te zijn omdat ik dacht dat Bayko er altijd wel bij zou zijn, en daar heb ik nu spijt van. Daarom leer ik het Choice nu wel aan, en Cyntha probeer ik het alsnog aan te leren. Als er straks nog meer honden hier rond lopen dan is zoiets waarschijnlijk niet meer nodig omdat ze dan nooit helemaal alleen zijn (en zelfs dan zal ik het waarschijnlijk toch aanleren, je weet maar nooit), maar als je maar 1 of 2 honden hebt en er komt er eentje bij dan is het wel gemakkelijk als de derde hond ook leert alleen te blijven.Joy C schreef:Nick was bij mij eerste en kan ook prima alleen, Terry ook.....als Nick er is.massam schreef:sam was de eerste en kan heel goed alleen blijven.
lola ook... als sam er is.....![]()
HAhaha, hoe herkenbaar.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad, hier ookInge O schreef:pup alleen meenemen daarentegen gebeurt natuurlijk héél vaak.

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Wat een rare uitspraak, ( stel dat de andere twee honden onder een auto komen.) :N:sypke schreef:Precies. Voor de langere wandelingen met de andere 2. En stel, de andere 2 honden komen onder een auto, dan wil ik liever niet een hond overhouden die nooit geleerd heeft alleen te zijn.Tamara/Bayko schreef:Het kan toch wel eens voorkomen dat je met de twee oudste honden ergens naartoe moet zonder dat de pup mee kan? Lijkt me inderdaad wel handig als de pup dan al gewend is aan alleen blijven. Ben ik nu met Choice ook aan het doen, ook al weet ik dat zij het overgrote deel minstens 1 van de andere honden om zich heen heeft.Joy C schreef:Vraag ik me ook af.malinois schreef:waarom moet de pup helemaal alleen blijven dan? Waarom mogen de anderen er niet bijblijven?

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.