Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Adoptie test animal cops op animal planet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Adoptie test animal cops op animal planet

Ongelezen bericht door Joyce »

Er zijn vast wel mensen die vaak naar het programma Animal Cops kijken en ik ben benieuwd wat jullie van sommige beslissingen vinden om een hond een spuitje te geven.

Gisteren was er bijvoorbeeld een grote honde (kruising herder oid) die met een 1 kilo zware ketting om z'n nek binnenkwam. De ketting zat helemaal in z'n huid en ze hebben deze ketting kunnen verwijderen zonder dat Atlas ook maar gromde. Hij liet alles toe en vond alles goed. Ook knuffelen, aaien... geen problemen. Toen kwam de baknijd test. Ze gave hem een bak met eten en probeerden toen met een nep hand in het eten te komen. Hij hapte in de hand en ze bleven met de hand komen, waarop hij steeds agressiever werd. Als ze met de hand over z'n rug aaide (tijdens het eten) at hij gewoon door, maar zodra de hand weer bij het eten kwam beet hij er weer in. Ze probeerden het een tweede keer met weer een pak eten. Deze keer viel hij de hand zo aan dat er een vinger van af brak. Uit deze test concludeerden ze dat Atlas agressief was en daarom niet geplaatst kon worden. Hij had z'n bak nog niet leeg en hij kon gewoon weer geaaid en geknuffeld worden. Toch is er door de uitslag van deze test besloten om hem een spuitje te geven, hij is niet plaatsbaar.

Vinden jullie dat baknijd een reden is om een hond een spuitje te geven? Natuurlijk kan je zo'n hond niet plaatsen bij kleine kinderen, maar op de baknijd na was het echt een schat van een hond. En ik heb ook het idee dat een hond met zo'n hand toch geprovoceerd wordt, waardoor zijn agressie / stress ook erger wordt. Waarom zou een hond een vreemde hand die hij nooit heeft gezien en die ook nog eens raar ruikt vertrouwen bij zijn eten. Molli zat er in het begin ook niet op te wachten dat ik aan haar eten kom, maar nu 1,5 jaar later weet ze dat ik het niet afpak en kan ik rustig langs haar lopen of zelfs de bak pakken om er nog wat lekkers in te doen. Ik heb dus een beetje gemengde gevoelens bij de beslissingen die daar soms gemaakt worden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

nee, vinsd ik geen reden.

wel is het een reden om hem niet bij kleine kinderen te plaatsen waar je niet goed genoeg aan uit kan leggen dat ze als de hond eet niet bij hem mogen komen.

bij een stel alleen zonder andere hondenm, of met een goede organisatie van het uit elkaar houden van de andere honden (ik denk aan in de bench eten) is dit zoals ik jouw verhaal lees een leuke hond.

als je de hond over zijn rug kan aaien zou je dat ook uit kunnen breiden. (van rug naar nek naar kop enz. heel langzaam uitbouwen..)
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Geenszins een reden om een hond een spuitje te geven. Vind het getuigen van onvermogen.

Baknijd is iets wat gemakkelijk afgeleerd kan worden. Vind het ook raar dat dat een reden moet zijn om een hond een spuitje te geven.

Heel raar zelfs.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik denk dat Nederland voor een asielhond nog een luxe land is. Als ik kijk naar omringende landen dan moet je wel een enorme sul rashond zijn wil je overleven. De rest wacht de roze spuit. Er komen ook niet zoveel mensen kijken voor een hond. In Nederland plaats je gewoon een stuk sneller. Alle lagen van de bevolking kregen wij over de vloer en op elk potje pastte een dekseltje. Ook honden met baknijd heb ik geplaatst. Eerlijk zijn over wat mensen kunnen verwachten van het dier in zoverre je dat kan natuurlijk en mensen accepteren eigenaardigheden van het dier een stuk eerder. Zie je een hond met baknijd niet zitten ook goed lopen we verder naar een hond die misschien wel goed bij je past.
Een gromweiler plaats je niet bij een ielig mensje met een zacht stemmetje maar wel bij de stoere vrachtwagenchauffeur die zijn hele leven rottweilers heeft gehad. Die ging dan lekker mee en voor de beveiliging van de vrachtwagen deed hij ook zijn werk.
Maar nogmaals alleeen de mooiste en liefste overleven over de grens. In Nederland vallen mensen gewoon voor een hondje met drie poten geen enkel punt maar ergens anders helaaaaaaaaassss.
Ik zou niet kunnen werken in een asiel waar ik elke woensdag roze spuiten dag zou zijn. :jank:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb het nu voor de derde keer gezien en ik moet zeggen dat ik de eerste keer ook niet inzag waarom deze hond een spuit moest hebben.
Na de tweede keer (dan kijk je anders omdat je weet wat er gaat gebeuren) bedacht ik me dat dat het verschil van land is. Normen en waarde liggen daar heel anders dan hier en gezien de plaats waar de hond zat en het gevolg van plaatsen en misgaan kunnen torenhoge rekeningen brengen waar niemand op zit te wachten.
Stel dat deze hond geplaatst word en wel iemand bijt, dan volgt er rechtzaak op rechtzaak. De hond krijgt alsnog een spuit.
Ze slaan gewoon een stap over als stukje zelfbescherming.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het programma ook gezien. Mij verbaasde het ook omdat baknijd in de meeste gevallen goed op te lossen is. In de VS zitten ze heel erg met wettelijke aansprakelijkheid. Als ze een hond ergens plaatsen die vervolgens iemand bijt is het asiel of de herplaatsstichting aansprakelijk. Daarom nemen ze daar heel weinig risico. Ik vond het heel jammer dat ze Atlas niet eerst een tijdje getraind hebben om de baknijd op te lossen. Hij had na binnenkomst drie weken in het asiel gezeten, als ze elke dag een paar keer geoefend hadden was het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost geweest.
Ik vond Atlas overkomen als een heel vriendelijke hond. Hij deed bijvoorbeeld op de behandeltafel geen enkele poging tot bijten terwijl hij toch een pijnlijke open wond had. Hij had zelfs geen muilkorf of snuitje om.
esther76
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door esther76 »

In ons land is zoiets ondenkbaar, maar helaas dus niet overal. Ik heb het ook al eens eerder gezien, deze aflevering. Ze doen zoveel terechte moeite om deze hond te verzorgen en te redden en dan zo'n rare stok met een hand eraan in je voederbak stoppen, tja!!!! Echt ik kan me er erg over opwinden. Ik denk dat degene die zei dat er in Amerika rechtzaak op rechtzaak zal volgen gelijk heeft.

Veel meer kan ik er niet over zeggen, het geeft zo'n machteloos gevoel zolang er zo tegenstrijdig met dieren wordt omgegaan. (eerst helpen dan spuitje)
BAH :evil:
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Ik heb dat stukje ook al een paar keer zien langskomen, wat een vreselijk lieve hond!!!

Ik maak mij niet zo heel snel kwaad, maar hier kan ik mij toch elke keer weer over opwinden. Ze roepen zelf van de hoogste toren dat het zoooooo'n onvoorstelbaar lieve hond is en toch maken ze hem zonder pardon af. :devil:

Baknijd is niet onbegrijpelijk voor een hond die niet al te lang daarvoor nog uitgehongerd was en nauwelijs te eten kreeg. Zou ik ook zwaar pissig worden als ze dan m'n bordje eten zouden weghalen!!!

Nee, ik vond dit buitengewoon kort door de boch, ben er echt gewoon naar van.

Aan de andere kant, na een aantal jaren in de USA gewoond te hebben begrijp ik het wel. Het heeft allemaal met aansprakelijkheid te maken... centjes dus.
Als die hond inderdaad iemand zou hebben gebeten hadden ze dat asiel kunnen opdoeken.... tja, dan maar een verder fantastische hond doodmaken, he? :roll:
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

ik vind het heel sneu voor zo'n hond dat 'ie een spuitje krijgt :jank:

ik heb weleens op zo'n programma een asiel gezien in de VS dat per dag 5 tot 10 honden herplaatste en er zo'n 50 per dag binnen kreeg.
zij moesten dus heel selectief zijn.
heel triest, ook voor de mensen die daar werken.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik vond het schokkenst dat ze de hond eerst een aantal weken in het asiel houden en oplappen voor ze er iets aan gaan testen. Als ie dood moet, dan meteen.
weg gehaald zit een virus in
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb het ook een paar keer gezien. Ik ben erg dubbel. Ik vroeg me ook af of ze niet een tijdje hadden moeten wachten. De hond had erg geleden en nog steeds erg mager. Baknijd is ook een natuurlijk gedrag. Aan de andere kant reageerde deze hond ook wel super agressief. Er ging nauwelijks een waarschuwing aan vooraf.

Daarbij reageren zwaar verwaarloosde en ondervoede honden in het begin vaak rustig en gelaten. Als ze weer meer voeding krijgen en herstellen komt ook hun ware aard omhoog.

Ik vond het een afschuwelijk verhaal. Hoe kunnen mensen een dier zo martelen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik vond het vooral vervelend om te zien hoe ze met die hand door bleven gaan. Denken ze nou echt dat hij het de 10e keer niet meer zou doen? Volgens mij maak je het alleen maar erger zo en je kon ook zien dat zijn uitvallen steeds agressiever werden.

En het feit dat hij ook zonder snuitje of muilkorf toe liet dat die ketting van z'n hals werd geknipt... Bij Molli is het al oorlog als de DA even in haar oren wil kijken.

Er was ook nog een hondje bij wie ze dezelfde test deden en die niet reageerde. Daarna deden ze een knuffeltest, waarbij het hondje bijna in elkaar gedrukt werd. Ik ken eigenlijk weinig honden die zich meteen door vreemden zo laten in sluiten. Kom ik weer met Molli aan... maar bij haar heeft het ook een paar maanden geduurd voordat ze me zo vertrouwde dat ik dat soort dingen bij haar kon doen.

Ik denk dat alleen maar 'perfecte' hondjes daar geplaatst worden en voor al die andere honden is het gewoon jammer maar helaas. :19:
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Ik heb bij deze hond met verbazing zitten kijken hoe lief hij eigenlijk was ondanks wat hij had meegemaakt en ondanks die dikke ketting die lelijk in z'n nek gegroeid was en hoe makkelijk mensen bij die zere nek in de buurt mochten komen en hoe lief hij bleef toen hij op de behandeltafel gelegd werd. Dit kan toch geen hond zijn met een slechte inborst....?
De voernijd daar hadden ze vind ik op moeten trainen. 't beest heeft weet ik 't hoe lang weinig tot niets te eten gehad, krijgt ie lekker eten en dan komt er zo'n rubberen hand om 'm te treiteren.
Nee, ik denk dat ze wel wat meer moeite hadden kunnen doen om 't eruit te trainen.
Ook denk ik dat als dat niet zou lukken dat mensen zonder kinderen er een tophond aan zouden kunnen hebben.
Maar ja, Amerika hé, ze schijten in hun broek voor de torenhoge claims die ze aan hun broek krijgen als ze hem zo plaatsen en hij mocht onverhoopt iemand bijten.....
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Atlas.....
Gelukkig heb ik het gisteravond niet gezien, maar wel eerder.
Een hond die nog regelmatig op mijn netvlies staat. Hij verdiende het absoluut niet om te worden afgespoten. Nu ik dit allemaal weer lees, word ik er opnieuw boos, beroerd en heel verdrietig van.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

dan moet amos ook een spuitje krijgen

want die bijt de da -en als hij zou kunnen mij ook--als hij zijn inentingen krijgt :mrgreen:

maar baknijd heeft hij niet :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik heb het niet gezien, maar een hond afmaken vanwege baknijd vind ik onbegrijpelijk . Vraag me af of zo'n hond niet te plaatsen is waarbij eventuele claims van de nieuwe eigenaar worden afgedekt. Moet je natuurlijk wel goede info over de hond geven.
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Onbegrijpelijk vind ik dat, een hond afmaken vanwege baknijd. Als dat alles is, denk ik dan.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Sam die wij vorig jaar uit het asyl hebben gehaald vertoonde ook enorme baknijd, vloog ons zowat aan als we met handen bij z'n bak wilden komen, ook met botjes werd hij ontiegelijk fel.
Binnen een ruime week (geloof ik weet het niet eens meer) was het als sneeuw voor de zon verdwenen en hij heeft het nooit meer laten zien.

Iedereen kan bij zijn eten of botjes komen en agressief is Sam absoluut niet. Het is van alle 9 honden die hier rondlopen de sociaalste zowel naar mens en dier....kan met alles en iedereen....

Dus ik vind het best wreed te lezen dat zo'n arme ziel die kennelijk weet ik veel wat meegemaakt heeft om die reden de spuit krijgt! :jank:

Overigens was Sam door al zijn vorige eigenaren (3 of 4 in totaal) als agressief bestempeld! :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Vind het ook onzin om een hond met baknijd af te maken en het zal inderdaad wel met evt. schadeclaims bij misgaan te maken kunnen hebben ben ik bang van.
Zoiezo vind ik amerika een land met een echte wegwerpcultuur tov dieren was er niet een tijd geleden een ophef omdat ze een soort van stortkoker hadden bedacht voor de dumpdieren die je er dan in kon donderen als je er af wou.
Dit idee is opgedoekt na ernstige kritiek van dierenwelzijnsorganisaties.

Tash van ons had baknijd toen ze hier kwam ,naar ander honden dan wel niet naar mensen.
Door haar gewoonweg rustig alleen te laten eten is dit overgegaan ,ze eet nu nog alleen maar flipt niet meer als ze een andere hond achter de deur hoort en als ik haar medicijnen ben vergeten voeg ik die zo alsnog bij maar dat kon eigenlijk al direct.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Sjiel schreef:Ik vond het schokkenst dat ze de hond eerst een aantal weken in het asiel houden en oplappen voor ze er iets aan gaan testen. Als ie dood moet, dan meteen.
Precies! Dat was ook voornamelijk de reden van mijn kwaadheid!
Eerst de hond aan het leuke hondenleven laten ruiken, daarna hem opfokken om te zien om zijn voerbaknijd-reactie te testen en dan vervolgens een spuitje. Had dat direkt gedaan. En weer ben ik vreselijk pissig, ik vond het een ontzettend leuke hond met een heerlijke kop.
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Je kunt het asielbeleid van Nederland en Amerika niet met elkaar vergelijken. Er is een wereld van verschil en niet alleen door de wetgeving, maar ook doordat in Amerika ontzettend veel dieren in het asiel belanden en er simpelweg geen plaats is om al deze honden op te vangen.
Daarom worden alleen de leuke, lieve, mooie honden zonder gezondheids- en gedragsproblemen vaker opgenomen.
Dit wil echter niet zeggen dat ik dit een goede gang van zaken vind hoor...

Ik heb er een pas een boek over gelezen. Erg aangrijpend, heb flink wat traantjes moeten wegpinken, maar wel een aanrader om meer inzicht te krijgen.
Het boek heet "Wie komt mij halen?" van Elizabeth Hess.
Ik heb er een stukje aan besteed op mijn weblog.
http://www.boelie.web-log.nl
Het staat niet meer bovenaan dus je moet even naar beneden scrollen.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Denk dat ze zoveel asielhonden hebben, dat alle honden waarvan ook maar t geringste idee bestaat dat ze voor problemen zullen zorgen, gewoon afgemaakt worden. Als je maar 10 hokken hebt, en 11 honden, moet je ergens op selecteren.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Baknijd is best makkelijk "af te leren". Dus ik vind het dikke onzin om om die reden een hond af te laten maken!
Als de hond andere problemen vertoont, oke, maar niet alleen omdat hij baknijd heeft hoor :evil:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

pure onzin, als het niet meer als baknijd is :denken: nee zo'n hond kun je beter niet bij kinderen plaatsen...maar ik zou niet weten waarom je zo'n hond niet bij volwassenen kunt plaatsen die een beetje verstand van honden hebben.
Het is vast en zeker af te leren, en zo niet, zou het voor mij in ieder geval geen onoverkomelijk probleem zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb het ook gezien, maar er zijn meerdere van dit soort afleveringen.
Ze zijn in amerika heel erg selectief.
Ze hebben ook vaak honden die heel veel mee hebben gemaakt en als ze dan na een week nog bang zijn, dan is het einde verhaal terwijl we hier in nederland de honden dan intensief gaan begeleiden.Ook vaak het commentaar wat je tijdens een aflevering hoort.
Dan moeten ze een hond uit een kraakpand of zo halen, de hond reageert fel uit angst of waaksheid en wordt gelijk als wild bestempeld en moeilijk plaatsbaar. :denken:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Hebben wij hier een instantie die daadkrachtig optreed igv dierenmishandeling?
Ik heb er niet zo;n moeite mee dat ze alleen maar honden herplaatsen met de meeste kans op succes.
Merkt die hond er iets van als hij in slaap sukkelt?
Nee.
Het aanbod van herplaatsers in de VS overschrijdt ruimschoots de vraag.
Ik zie op dierenasiel.com steeds weer honden voorbij komen die ik al heel lang voorbij zie komen.
Eigenlijk niet plaatsbaar, maar ja.
Gezonde dieren laten we hier in nederland niet inslapen.
Dus laten we ze liever in een asielhok zitten.
irstas

Re: Adoptie test animal cops op animal planet

Ongelezen bericht door irstas »

Chatterbox schreef:Er zijn vast wel mensen die vaak naar het programma Animal Cops kijken en ik ben benieuwd wat jullie van sommige beslissingen vinden om een hond een spuitje te geven.

Gisteren was er bijvoorbeeld een grote honde (kruising herder oid) die met een 1 kilo zware ketting om z'n nek binnenkwam. De ketting zat helemaal in z'n huid en ze hebben deze ketting kunnen verwijderen zonder dat Atlas ook maar gromde. Hij liet alles toe en vond alles goed. Ook knuffelen, aaien... geen problemen. Toen kwam de baknijd test. Ze gave hem een bak met eten en probeerden toen met een nep hand in het eten te komen. Hij hapte in de hand en ze bleven met de hand komen, waarop hij steeds agressiever werd. Als ze met de hand over z'n rug aaide (tijdens het eten) at hij gewoon door, maar zodra de hand weer bij het eten kwam beet hij er weer in. Ze probeerden het een tweede keer met weer een pak eten. Deze keer viel hij de hand zo aan dat er een vinger van af brak. Uit deze test concludeerden ze dat Atlas agressief was en daarom niet geplaatst kon worden. Hij had z'n bak nog niet leeg en hij kon gewoon weer geaaid en geknuffeld worden. Toch is er door de uitslag van deze test besloten om hem een spuitje te geven, hij is niet plaatsbaar.

Vinden jullie dat baknijd een reden is om een hond een spuitje te geven? Natuurlijk kan je zo'n hond niet plaatsen bij kleine kinderen, maar op de baknijd na was het echt een schat van een hond. En ik heb ook het idee dat een hond met zo'n hand toch geprovoceerd wordt, waardoor zijn agressie / stress ook erger wordt. Waarom zou een hond een vreemde hand die hij nooit heeft gezien en die ook nog eens raar ruikt vertrouwen bij zijn eten. Molli zat er in het begin ook niet op te wachten dat ik aan haar eten kom, maar nu 1,5 jaar later weet ze dat ik het niet afpak en kan ik rustig langs haar lopen of zelfs de bak pakken om er nog wat lekkers in te doen. Ik heb dus een beetje gemengde gevoelens bij de beslissingen die daar soms gemaakt worden.
nee, ik heb verder geen andere reacties gelezen, maar deze hond zal zeker een reden hebben waarom hij geen hand bij het voer toelaat, als hij hier in het verleden slechte ervaringen meeheeft is het niet onbegrijpelijk, met veel geduld zal je zeker zijn vertrouwen weer terug kunnen krijgen, zo niet dan laat je hem gewoon met rust tijdens het eten.
ik denk dat de meetse honden het niet toelaten om met een hand in hun bak te gaan, want ja de meeste honden zijn toch gewoon baas in huis.

ik ben eens een man bij de dierenarts tegengekomen die had een amstaf die uit het duitse asiel kwam, een hond die gebruikt was om te vechten, zeer agressief en ze wilden hem laten inslapen, gelukkig had deze man hem onder zijn hoede genomen, hij heeft met veel geduld de agressie omgezet in spelen.alleen met andere honden kan hij niet samen, maar dat hebben wel meer honden.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Daan schreef:Hebben wij hier een instantie die daadkrachtig optreed igv dierenmishandeling?
Ik heb er niet zo;n moeite mee dat ze alleen maar honden herplaatsen met de meeste kans op succes.
Merkt die hond er iets van als hij in slaap sukkelt?
Nee.
Het aanbod van herplaatsers in de VS overschrijdt ruimschoots de vraag.
Ik zie op dierenasiel.com steeds weer honden voorbij komen die ik al heel lang voorbij zie komen.
Eigenlijk niet plaatsbaar, maar ja.
Gezonde dieren laten we hier in nederland niet inslapen.
Dus laten we ze liever in een asielhok zitten.
Daar ben ik het ook wel mee eens maar het gaat hier meer om de 'reden' dat die hond ingeslapen wordt.
Baknijd vind ik geen 'groot' probleem, tuurlijk als die hond verder ook allerlei 'gestoord' gedrag vertoond dan is het wat anders maar nu???

Hier in het asyl zit een collie al ruim 2 jaar lang in zijn hokkie weg te kwijnen omdat hij behoorlijke problemen heeft, dan denk ik ook welens 'geef dat arme beest een spuitje, hij weet het niet'.....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”