Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zachtjes bijten bij thuiskomst
Moderator: moderatorteam
- DogoDonna
- Actief
zachtjes bijten bij thuiskomst
Onze hond kan goed alleen thuis zijn, gaat lekker liggen slapen, geen enkel probleem.
Als we thuiskomen is ze hartstikke blij en kronkelt helemaal tegen je aan als je d'r aanhaalt.
Wat ik nou zo'n raar gedrag vind is dat ze tijdens dat kronkelen steeds heel zachtjes met haar voortanden voorzichtig je hand pakt of je mouw of je tui, net wat ze voor zich heeft. Niet met de bedoeling te trekken of bijten, maar het even 'aantippen' zeg maar. Duurt maar even hoor, want als ik haar dan negeer is het zo weer over.
Waarom doen ze dat? Gewoon uit blijheid? Doen honden dat onderling ook?
Als we thuiskomen is ze hartstikke blij en kronkelt helemaal tegen je aan als je d'r aanhaalt.
Wat ik nou zo'n raar gedrag vind is dat ze tijdens dat kronkelen steeds heel zachtjes met haar voortanden voorzichtig je hand pakt of je mouw of je tui, net wat ze voor zich heeft. Niet met de bedoeling te trekken of bijten, maar het even 'aantippen' zeg maar. Duurt maar even hoor, want als ik haar dan negeer is het zo weer over.
Waarom doen ze dat? Gewoon uit blijheid? Doen honden dat onderling ook?
Dogo's zijn geweldig

- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
de mijne zijn dat allemaal gaan doen. In het begin deed alleen Terry dat, maar nu doen ze het allemaal wel eens. Niet altijd dus. Maar wel regelmatig. Heb er geen moeite mee. Als ik de rest van de lichaamstaal zie, zie ik dat het goed. Volgens mij vinden ze je dan gewoon lief en zijn ze blij je te zien en met je te knuffen en de aandacht is natuurlijk dan helemaal gweldig.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- DogoDonna
- Actief
- Joy C
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
- DogoDonna
- Actief
- Joy C
- Zeer actief
nee, dat doen ze bij nog niet. Klappertanden, ze zijn zo al gek genoeg.DogoDonna schreef:Donna klappert ook met haar tanden als ik de riem om wil doen om te gaan wandelen, hoezo ongeduldigJoy C schreef:bij mij is het trouwens niet per defintie bij thuiskomst. Kan ook zijn als ik mijn volle aandacht bij de hond heb.
Groetjes Joyce

- akita
- Actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Jetset doet het ook altijd , en sleept me aan mijn arm de kamer in , heel zachtjes hoor
En als de kamer vol mensen zit , gaat hij een rondje armpje pakken doen, hij gaat dan iedereen af , en pakt dan zachtjes alle armpjes ff vast. ik heb geen idee waarom 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- DogoDonna
- Actief
- Joy C
- Zeer actief
hun bek is hun handje zeg ik dan altijd maar. Dus hij geeft iedereen netjes een hand.jip007 schreef:Jetset doet het ook altijd , en sleept me aan mijn arm de kamer in , heel zachtjes hoorEn als de kamer vol mensen zit , gaat hij een rondje armpje pakken doen, hij gaat dan iedereen af , en pakt dan zachtjes alle armpjes ff vast. ik heb geen idee waarom
Groetjes Joyce

-
annepanne
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Doet Binno ook, is vriendelijk bedoeld ja, alleen is ze soms iets TE enthousiast en dan is het wel oppassen voor je trui of jas...
Doet ze trouwens alleen als we thuiskomen, een soort uitbundige begroeting. Komen we met drie thuis, doet ze het bij alle drie, beleefd hondje dus.
En ja, als één van de honden weggeweest is doet ze het ook, hoelanger die weggeweest is hoe brutaler, ziet er dan een beetje uit alsof ze jaloers is en de ander op zijn kop geeft!
Doet ze trouwens alleen als we thuiskomen, een soort uitbundige begroeting. Komen we met drie thuis, doet ze het bij alle drie, beleefd hondje dus.
En ja, als één van de honden weggeweest is doet ze het ook, hoelanger die weggeweest is hoe brutaler, ziet er dan een beetje uit alsof ze jaloers is en de ander op zijn kop geeft!

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- sisi
- Vaste gebruiker
Hoi!
Mijn RR-pup doet dat ook, zo zachtjes op de handen knabbelen als we samen knuffelen of als zij geknuffeld wil worden, dan zoekt ze mijn handen op.
Ik vroeg me al af wat het eigenlijk betekende maar vind het wel lief en apart. Eén keertje ging hij méér en méér druk zetten om te zien op welk moment ik AUWI!!! riep. Maar nu doet hij het zo zachtjes en hij lijkt het zo leuk te vinden... dus laat ik hem maar doen (als ik daar zin in heb). Soms als hij me zelf komt opzoeken om te knuffelen en begint te sabbelen op mijn vingers, trek ik ze weg en negeer hem. Eventjes later roep ik hem dan bij me en laat hem dan wel knabbelen..
Mijn RR-pup doet dat ook, zo zachtjes op de handen knabbelen als we samen knuffelen of als zij geknuffeld wil worden, dan zoekt ze mijn handen op.
Ik vroeg me al af wat het eigenlijk betekende maar vind het wel lief en apart. Eén keertje ging hij méér en méér druk zetten om te zien op welk moment ik AUWI!!! riep. Maar nu doet hij het zo zachtjes en hij lijkt het zo leuk te vinden... dus laat ik hem maar doen (als ik daar zin in heb). Soms als hij me zelf komt opzoeken om te knuffelen en begint te sabbelen op mijn vingers, trek ik ze weg en negeer hem. Eventjes later roep ik hem dan bij me en laat hem dan wel knabbelen..
Groetjes en dikke knuffel van mijn Ridgeback
& een lieve lebber van mijn Cane Corso

& een lieve lebber van mijn Cane Corso

-
danja
- Actief
- Contacteer:
-
sully
met sully
weet je wat dat betekent in mensentaal
IK HOU VAN JOU HEEL ERG VEEL
zo lief toch doet mijn witte herder ook
groetjes sully
IK HOU VAN JOU HEEL ERG VEEL
zo lief toch doet mijn witte herder ook
groetjes sully
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Zijn liefdesbeetjes, net of ze heel zachtjes vlooien. Een aantal doen het hier ook. Of ze likken/knabbelen aan je oor of geven liefdesbeetjes, is bij onze honden idd DE ultieme liefdesuiting.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ja genegenheids beetjes zo had ik het ook wel eens gehoord, Fangio doet dat ook wel, ik vind het altijd prachtig.
Enne Jip, wat Jetje doet is toch iets anders hoor
die houdt gewoon je hele onderarm vast en gaat daar soort van op sabbelen 
Enne Jip, wat Jetje doet is toch iets anders hoor

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...