Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luka toch !

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Luka toch !

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Dat gevoel heb ik met Luka.
Ik heb hem deze ochtend meegenomen op wandel
moest om siggies naar de winkel.
Jeetje, wat blijft ie nog altijd bang in drukke straten.
De weg die wij altijd nemen is veel rustiger.
En trekken, en bibberen als ie op zen poep zit aan de lichten, moet wel drie keer zeggen dat ie moet blijven zitten.
Ik vrees dat dit nooit meer goed komt. Misschien moet ik mij daar wel bij neer leggen en mijn wandelingen beperken tot rustiger terrein, want denken jullie ?
Thuisgekomen hem nog eens goed laten rennen in de tuin, drogen met de droger want we waren beide kletsnat.
Daarna wist ie niet waar hij het had. Maar aan tafel even geen aandacht aan geschonken. Hij haalde al zijn trukken uit de kast om toch maar de aandacht te krijgen. Zei tegen manlief, neen, hem nu even negeren.
Tenslotte na het dekentje morres te leren ging hij liggen.
Iemand noemde me ooit es een stresskip, ik denk dat dat beter past bij Luka.
Eline, kunnen de Bachbloesems in eerste instantie hem zenuwachtiger maken of zo ??
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 18 dec 2004 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb Luka zn verhaal niet heel goed gevolgd, maar ik zou hem iedere dag meenemen naar de winkel.
Z'n angst en bibberen negeren en het trekken afleren hop lekker aan de wandel.
En geen 3 keer een commando geven, zeg gewoon niks.
Van bach weet ik niets dus als zn gedrag door de bach kan komen heb ik niks gezegd. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je kan niet ongetraind een marathon lopen. Wat Els al zegt..gewoon langzaamaan de prikkels opbouwen en zet niet te veel druk met commando's. Laat hem maar rommelen en begeleid hem, maar heb ook begrip als hij niet meer snapt wat Zit is als hij ineens op een druk kruispunt is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Eline* schreef:Je kan niet ongetraind een marathon lopen. Wat Els al zegt..gewoon langzaamaan de prikkels opbouwen en zet niet te veel druk met commando's. Laat hem maar rommelen en begeleid hem, maar heb ook begrip als hij niet meer snapt wat Zit is als hij ineens op een druk kruispunt is.
Mag je een hond in zoon soort situatie dan ff helpen met je hand om hem toch te laten zitten?
weg gehaald zit een virus in
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Het is belangrijk dat je de grenzen van je hond kent. Malu moest in het begin om de 5 minuten gewoon even stil staan om alles weer te verwerken. Commando's zou ik me nu gewoon nog niet eens mee bezig gaan houden, ik denk niet eens dat Luca je hoort op zo'n moment. Loop eerst het stukje een keer op zondag als het heel rustig is en dan inderdaad langzaam opbouwen. Met Malu hielp het heel erg als ze een snoepje kreeg nadat er weer een enge auto voorbij gereden was. Nu 7 maanden later loopt ze rustig met me mee langs de stoep, of er nu een fietser, auto of vrachtwagen langsrijdt. En daar ligt bij Malu ook haar grens, ik zal haar dus niet meenemen naar een winkelcentrum of iets dergelijks, zoveel mensen bij elkaar is gewoon te veel voor haar en ze is al 9 natuurlijk dus ze hoeft van mij er ook niet meer aan te wennen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Met Moritz doe ik het ook kalm aan en zo hebben we toch heel wat kunnen opbouwen. Ja, hij vindt het nog steeds eng allemaal, maar raakt niet meer in paniek als we door een drukkere straat lopen (behalve als er gillende kinderen zijn).

Ik geef hem geen commando's, want dat dringt toch niet tot hem door. Ik hou hem vrij kort aan de lijn zodat hij naast me kan lopen en daar steun uit kan halen. Verder geef ik wel dingen aan als bv 'kom op, doorlopen' met een stem alsof er niks aan de hand is.

Ik zou de periodes niet te lang maken, maar korte stukjes oefenen en hem dus vrij dicht bij je houden zonder tuttig te gaan doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mama Sanneke
Zeer actief

Chatterbox schreef:Het is belangrijk dat je de grenzen van je hond kent. Malu moest in het begin om de 5 minuten gewoon even stil staan om alles weer te verwerken. Commando's zou ik me nu gewoon nog niet eens mee bezig gaan houden, ik denk niet eens dat Luca je hoort op zo'n moment. Loop eerst het stukje een keer op zondag als het heel rustig is en dan inderdaad langzaam opbouwen. Met Malu hielp het heel erg als ze een snoepje kreeg nadat er weer een enge auto voorbij gereden was. Nu 7 maanden later loopt ze rustig met me mee langs de stoep, of er nu een fietser, auto of vrachtwagen langsrijdt. En daar ligt bij Malu ook haar grens, ik zal haar dus niet meenemen naar een winkelcentrum of iets dergelijks, zoveel mensen bij elkaar is gewoon te veel voor haar en ze is al 9 natuurlijk dus ze hoeft van mij er ook niet meer aan te wennen.
Ik ben altijd met hem op straat geweest tot een paar maand geleden.
En het commando zit kent hij goed hoor, maar hij is inderdaad dan zo bang dat hij niet weet waar hij het heeft.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Eline* schreef:Je kan niet ongetraind een marathon lopen. Wat Els al zegt..gewoon langzaamaan de prikkels opbouwen en zet niet te veel druk met commando's. Laat hem maar rommelen en begeleid hem, maar heb ook begrip als hij niet meer snapt wat Zit is als hij ineens op een druk kruispunt is.
:ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”