Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beau en exvriendin

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rob80
Actief

beau en exvriendin

Ongelezen bericht door rob80 »

sinds een week zijn m'n vriendin en ik na 6 jaar uitelkaar gegaan.
Toen we gingen samenwonen namen we beau uit het asiel. Toen m'n vriendin het huis hier uit ging was het duidelijk dat ik de honden hield, immers ik besteedt er zowat iedere vrije minuut aan die ik heb.
Ik zie en weet dat Beau het er moeilijk mee heeft, hij is rustiger, meer in zichzelf gekeerd maar dat gaat al beter nu de spanning eraf is.

Nu vraag ik me af of het slim zou zijn of m'n ex zo af en toe beau komt ophalen om te wandelen ofzo. Zou dit slim zijn of niet? :19:
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Is alleen maar leuk voor haar en voor je hond; gewoon doen dus.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Alleen doen als je hond liever bij jou is, anders denkt hij iedere keer weer opgehaald te worden om vervolgens weer terug te moeten. Ik zou geen zin hebben in een ex steeds weer over de vloer omwille van de hond, even afstand nemen is lekkerder als je het mij vraagt :wink:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

MARC_S schreef:Alleen doen als je hond liever bij jou is, anders denkt hij iedere keer weer opgehaald te worden om vervolgens weer terug te moeten. Ik zou geen zin hebben in een ex steeds weer over de vloer omwille van de hond, even afstand nemen is lekkerder als je het mij vraagt :wink:
Heb hier niets aan toe te voegen. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
rob80
Actief

jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk ja. Ik weet zeker dat Beau liever bij mij is, dat staat echt vast. Ik denk er nog eens goed over na. Aan de ene kant vindt ik het wel leuk voor beau en aan de andere kant heb ik inderdaad niet veel zin in een ex die nog hier in huis rondwandelt, ook al ben ik er niet.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

rob80 schreef:jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk ja. Ik weet zeker dat Beau liever bij mij is, dat staat echt vast. Ik denk er nog eens goed over na. Aan de ene kant vindt ik het wel leuk voor beau en aan de andere kant heb ik inderdaad niet veel zin in een ex die nog hier in huis rondwandelt, ook al ben ik er niet.
Ja, dat laatste zou ik dus zelf niet doen. Jack vindt het helemaal geweldig als mijn ex langskomt, maar net zoals wanneer Opa&Oma op visite komen is het enthousiast begroeten, heen en weer rennen van de 'visite' naar mij van 'LEUK HE? ZIE JE WIE ER IS?!' en hij gaat ook vrolijk met Rob een eindje lopen en komt daarna weer enthousiast binnenstormen om mij te begroeten.

Maar als ik niet thuis zou zijn en Rob kwam hem ophalen, kweetniet, volgens mij zou Jack dat allemaal niet goed snappen.

Maar het ligt er aan de andere kant natuurlijk ook aan wat een hond gewend is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

rob80 schreef:jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk ja. Ik weet zeker dat Beau liever bij mij is, dat staat echt vast. Ik denk er nog eens goed over na. Aan de ene kant vindt ik het wel leuk voor beau en aan de andere kant heb ik inderdaad niet veel zin in een ex die nog hier in huis rondwandelt, ook al ben ik er niet.
Is het veilig met je ex ?
Je hoort soms nare verhalen over exjes die de kinderen niet terugbrengen maar dat heb je ook met een hond.
Als je hem vertrouwt zou ik het doen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
rob80
Actief

Mama Sanneke schreef:
het is een haar!
ik heb besloten het niet te doen, geloof eigenlijk ook niet dat ze dat lang volhoudt dus dan niet.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

rob80 schreef:
Mama Sanneke schreef:
het is een haar!
ik heb besloten het niet te doen, geloof eigenlijk ook niet dat ze dat lang volhoudt dus dan niet.
Ik geloof niet dat wij er van de buitenkant met zo weinig info iets zinnigs over kunnen zeggen.

Maar heel algemeen gesproken zou ik zeggen, als je samen een hond hebt genomen, en je gaat uit elkaar, dan mag de andere partij de hond blijven zien en uitlaten, mits daar goede afspraken over gemaakt kunnen worden en de hond daar niet onder lijdt.

Ook een ex kan een band met de hond hebben.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Zoie schreef:
Ik geloof niet dat wij er van de buitenkant met zo weinig info iets zinnigs over kunnen zeggen.

Maar heel algemeen gesproken zou ik zeggen, als je samen een hond hebt genomen, en je gaat uit elkaar, dan mag de andere partij de hond blijven zien en uitlaten, mits daar goede afspraken over gemaakt kunnen worden en de hond daar niet onder lijdt.

Ik ben het met bovenstaande eens. Je ex houdt ook van de hond en net als met kinderen zou ik het normaal vinden als er een bezoek/wandel afspraak gemaakt wordt. Scheiden doet al zo veel verdriet en als je dan ook de hond niet meer mag zien................
Een ex over de vloer is toch niet noodzakelijk? Je kan de hond toch bij de deur aan haar meegeven?
Het zou mij niet moeten gebeuren. Trouwens mijn partner heeft weleens gezegd als dat het fout zou gaan tussen ons en ik zou Harrie niet meer willen zien, dat hij mij een grote lulla zou vinden. Andersom zou ik het ook zeer onbegrijpelijk vinden.
Afbeelding
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Wij hebben toen wij samen een hond namen al afspraken gemaakt hierover. We hebben toen besloten dat Indy mijn hond was, en ik heb ook het meeste met haar gedaan om dit te benadrukken voor haar. Als we uit elkaar gaan blijft ze ook bij mij wonen, en gelukkig is ze ook het meeste op mij gesteld. Maar mijn vriend zou haar dan wel om het weekend komen opzoeken, net zoals hij de vakanties op mijn honden zou passen en ik op de zijne. Zijn hond is ook niet mijn hond, en dat weet die hond donders goed ;) Maar als ik hem nooit meer zou zien zou ik hem toch vreselijk missen... Mja, als je nog helemaal vriendelijk met elkaar bent zijn zulke afspraken makkelijk gemaakt, ik hoop niet uit te vinden hoe het in de praktijk zou werken!
Ik zou het zo bekijken, mijn honden zijn ook helemaal gek op mijn moeder, ze gaan graag mee, maar komen ook graag thuis, dan is er niets aan de hand. Als dit met je ex-vrinedin en hond ook zo is zou ik toch overwegen ze lekker met elkaar op stap te laten gaan. Als de hond zelf ook vindt dat ie bij jou hoort is ie niet teleurgesteld om weer thuis gebracht te worden denk ik.
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

dat zou ik dus nooit doen heb er slechte ervaringen mee , een rott pupje
dat vrij opgroeid ruzie met vriendin heb het beeste niet meer gezien :evil: .

maar waarom heb je geen duidelijke afspraken gemaakt ????met het meisje waar ik nu ben hebben we afgesproken als 1van de 2 de hond koopt blijft hij van die persoon , behalve als de hond anders kiest zo kun je geen problemen hebben . ik zou mijn hond niet meegeven :wink: hoe verder ze van je af is hoe beter !!! voor jullie allebei :mrgreen:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

Zoie schreef:
rob80 schreef:
Mama Sanneke schreef:
het is een haar!

ja dat kan die van mij laat alles toe hij laat zich strelen en zoekt aandacht maar op het moment dat ze mij aanraakt :boos: dan wordt hij jaloers
kimennoa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kimennoa »

Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee omdat mijn ex totaal niet geinteresseerd is in de honden. Inmiddels is het een hond geworden omdat de andere hond een echte buitenhond bleek te zijn en nu bij lieve baasjes over het erf (boerderij) loopt. Maar ja kan de lat natuurlijk lager leggen. Belangrijk voor een hond vind ik duidelijkheid. Dus wanneer je ex moeite wilt doen zal ze dit eerst moeten aantonen. Niet wanneer het haar uitkomt maar gewoon volgens een ritme. Dan merk je snel genoeg hoe zij ermee omgaat en kan je op basis daarop een goede keuze maken. Je kan bijvoorbeeld ook afspreken dat ze af en toe op bezoek komt voor de hond. Wanneer dit al teveel is dan weet je ook genoeg?

Het is maar een tip, maar ik zelf wil altijd heel erg zeker weten voordat ik argumenten voldoende heb voor zo'n ingrijpend besluit. Succes ermee!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”