Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Inge O schreef:
nee hoor, neem maar lekker je pup, en geniet er van met volle teugen :ok: . de ideale situatie bestaat niet, niet voor een hond, en niet voor een mens. maar je kan ze voor jouw pup wel proberen te benaderen, en daar ben je al mee bezig door alle mogelijke info te verzamelen en eventueel toe te passen, toch?
theorie in puppenland is één zaak, praktijk daarentegen een heel ander ding (vaak toch). net wat je zegt : als alleen nog dié mensen een pup mochten nemen die niet werken, dan werd het wel hééééél stil in hondenland........
probeer zoveel mogelijk extra's in te bouwen om het alleen-zijn voor de pup te beperken/niet te stresserend te maken (moe maken voor je vertrekt, gevulde kong of ander knaagmateriaal geven, het uitje met de buurvrouw zo lang mogelijk rekken), en er is heel veel kans dat het gewoon goed gaat.
De ideale situatie bestaat zeker niet en ze is heel goed bezig met het inwinnen van informatie maar een week is gewoon te kort voor een pup...
Als je aan een pup begint offer je daar je vakantiedagen maar voor op! simpel.. dan benader je de ideale situatie een stuk beter!

En heel veel kans dat het goed gaat? daar doe je het voor? en als het niet goed gaat? jammer.... :roll:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Okee mensen, wederom bedankt voor de tips! Danny, ik neem je tip ten aanzien van het alleen zijn opbouwen ter harte, en ik ga zeker proberen 2,5 tot 3 weken vrij te krijgen. (is verder geen probleem, alleen zit ik dan zonder geld, ik werk voor een uitzendbureau, dat was dus het punt waar ik mee zat).
Ik ben gewoon, na alle goedbedoelde tips, bang dat ik geen pup waard ben ofzo. Een duitse dog is altijd mijn droom geweest, al 6 jaar lang droom ik ervan, en nu is mijn kans daar! En dan wil ik natuurlijk álles zo goed mogelijk doen. Ben nu toch wel een beetje angstig...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik en pascal hebben de eerste week van januari voor het eerst in 2 jaar samen meer dan 3 dagen vakantie!!! een hele week namelijk!!

we hebben namelijk dit jaar lola gehad en het jaar daarvoor sam.

we hebben onze vakanties aan elkaar geplakt om een zo lang mogelijke periode iemand thuis te hebben.

even een voorbeeld van het opofferen van vakantiedagen.

als jij het met het uitzedbureau of je uitleenbedrijf het erover hebt moet dat mogelijk zijn denk ik.
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Jinx schreef:Okee mensen, wederom bedankt voor de tips! Danny, ik neem je tip ten aanzien van het alleen zijn opbouwen ter harte, en ik ga zeker proberen 2,5 tot 3 weken vrij te krijgen. (is verder geen probleem, alleen zit ik dan zonder geld, ik werk voor een uitzendbureau, dat was dus het punt waar ik mee zat).
Ik ben gewoon, na alle goedbedoelde tips, bang dat ik geen pup waard ben ofzo. Een duitse dog is altijd mijn droom geweest, al 6 jaar lang droom ik ervan, en nu is mijn kans daar! En dan wil ik natuurlijk álles zo goed mogelijk doen. Ben nu toch wel een beetje angstig...
Ik wil je niet bang maken en natuurlijk ben je wel een pup waard! Je probeerd zoveel mogelijk informatie in te winnen en dat is heel erg goed. Je moet ze de kans geven die nergens over nadenken en aan een dog beginnen dus het zijn geen verwijten hoor. Het zijn goedbedoelde adviezen en ik ben blij te lezen dat je ze ter harte neemt!
Je droom zou namelijk wreed uiteen kunnen spatten als je pup straks niet alleen blijkt te kunnen zijn. Dat je een beetje angstig bent is helemaal niet erg want dat hoort er een beetje bij.. het is je eerste pup en je wilt het zo goed mogelijk doen. Je bent zeker op de goede weg! :ok:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Jinx schreef:Okee mensen, wederom bedankt voor de tips! Danny, ik neem je tip ten aanzien van het alleen zijn opbouwen ter harte, en ik ga zeker proberen 2,5 tot 3 weken vrij te krijgen. (is verder geen probleem, alleen zit ik dan zonder geld, ik werk voor een uitzendbureau, dat was dus het punt waar ik mee zat).
Merit, ook als uitzendkracht bouw je vakantiedagen op en die heb je hard nodig want (om even off topic te gaan) als je dus zomaar niet werkt en geen vakantiedagen opneemt ben je b.v. niet ziekenfonds verzekerd.
Maar ik denk dat je er zeker goed aan doet om voor jouw puppy wat langer dan die ene week vrij te nemen :ok:
Afbeelding
Alexandra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alexandra »

Wilde al gaan vragen over wat voor pup we het nou eigenlijk hadden :wink:

Aan je schuldig voelen heb je niets. Je gaat je best toch doen om zo lang mogelijk bij de pup te zijn straks? Het zal best wel even schipperen worden, misschien kan je partner aansluitend ook nog een paar dagen opnemen?

Er komt vast wel een oplossing!
Mit
Zeer actief

Ben toch wel blij met jullie reacties dat ik op de goede weg ben qua informatie. Nu de praktijk nog natuurlijk.
Nu ik erover nadenk is het ook wel logisch om langer dan 1 week vrij te nemen. Ik dacht nog steeds (beetje stom) vanuit het oogpunt van volwassen hond. Toen wij onze vorige hond uit het asiel kregen, die was 1 jaar, was ik ook 1 week vrij. Dat ging verder allemaal goed, hond was het blijkbaar gewend om alleen te zijn want hij ging altijd gewoon slapen als we wegwaren. Nogal kortzichtig van mezelf dat ik dacht dat 1 weekje een goed begin zou maken.
Mijn vriend werkt in de horeca, en misschien dat we kunnen regelen dat hij na mijn vrije dagen avonddiensten draait. Dan moet hij om 12 uur beginnen en is onze Jinx weer korter alleen.
De reden dat wij niet voor een volwassen hond kiezen is eigenlijk simpel, maar ook bevooroordeelt. Onze labrador uit het asiel was in het begin een superhond, maar later begon hij mij én kleine kinderen aan te vallen. Dat heeft me toen zo bang gemaakt dat ik dacht: Nooit meer een hond uit het asiel met een onbekend verleden!
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Senna1 schreef: En heel veel kans dat het goed gaat? daar doe je het voor? en als het niet goed gaat? jammer.... :roll:
nee, tuurlijk niet. maar ook met een pup die je drie weken voorbereid hebt is er nog helemaal geen zekerheid dat hij het al aan kan om alleen te zijn.
en dan is er nog iets : voor een jonge pup waar je, voor je de deur uit moet, voldoende (maar dan echt voldoende) tijd aan hebt besteed, kunnen 4 uur sneller om zijn als voor een oudere ; op die jonge leeftijd hebben ze nog zoveel behoefte aan slaap dat wat knagen, véél slapen, en een fikse uitlaatbeurt door de buurvrouw al snel 4 uur in beslag neemt.
is hij een aantal weken ouder, én misschien toch nog niet zelfstandig genoeg, dan wordt het probleem er zeker niet kleiner op.

dat bedoel ik dus, het kan in beide situaties goed of fout gaan. alleen zijn blijft een onnatuurlijke zaak voor een hond, hoe je het ook aanpakt.
Ja en als de hemel naar de beneden valt zijn we allemaal dood!

Natuurlijk kan het fout gaan, ook als je er wel genoeg tijd aan besteed. Zekerheid heb je nooit.. maar je moet het toch met me eens zijn dat het risico veel groter is als je je pup na 1 week al op 4 uur alleen laten wilt krijgen dan wanneer je daar 3 of 4 weken over doet??

En als je je jonge pup niet goed voorbereid dan krijgt een oudere hond er zeker last van. Maar als je het goed doet in die eerste weken zal de kans veel minder zijn.
Als je enigzins de optie hebt moet je gewoonweg geen risicos nemen en dat afdoen met: heel veel kans dat het goed gaat
Dat is niet voldoende!
Mit
Zeer actief

Ik wil ook absoluut geen risico's nemen! Zoals ik al eerder zei is een duitse dog gewoon mijn droom. En die droom wil ik absoluut niet uit elkaar laten spatten doordat ik ondoordacht bezig ben.
In elk geval kan ik mezelf niet op mijn kop geven dat ik te weinig informatie verzameld heb! Nu is het nog 2,5 week aftellen.
Afbeelding
RoMy.V
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RoMy.V »

hey,
Ik heb ook een bench enkel mijn hond zit er niet 14 uur in enkel als we weg gaan. Ik en me vriend losse elkaar eigenlijk altijd af en de hond zit niet langer in een bench als 4 uur?
Met slapen ligt hij gewoon bij ons op de slaapkamer op bed of de grond.
hij ziet zijn bench als een veilig plekje. En ligt er graag in naar mijn idee hij gaat er zelf in liggen terwijl hij ook een grote mat heeft hahah..

Ik heb het wel opgebouwd en ben hem niet zo in een bench gaan proppen en dan gelijk alleen laten heb dit langzaam aan laten wennen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”