Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitleg aub!
Moderator: moderatorteam
- Jolein
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Jolein,Jolein schreef:Ik doe de opleidingen in Barneveld en wij moesten echt heel lang op de uitslag wachten. Ga je door naar de volgende opleiding? Hoe groot is jullie groep eigenlijk?
Welke opleidingen doe je?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de Raad van Beheer moet je ook altijd heeeeeel lang wachten op een uitslag, daar hebben ze het in Barneveld van afgekeken zeker.Jolein schreef:Jeetje wat goed joh, en fijn dat je zo snel al de uitslag hebt.
Ik doe de opleidingen in Barneveld en wij moesten echt heel lang op de uitslag wachten. Ga je door naar de volgende opleiding? Hoe groot is jullie groep eigenlijk?
Ik wil graag Omgang Hond gaan doen als ik dit diploma heb. Dit dan meer als vooropleiding voor iets anders (gedragstherapie ofzo). Ik heb geen ambities om instructeur te worden maar wil graag meer met asielhonden gaan doen.
De groep waar ik in les had was ong 25 man groot. Weet niet of de cursussen van O&O vergelijkbaar zijn met Barneveld hoor. O&O geeft echt losse cursussen. Barneveld is eigenlijk toch gewoon 1 opleiding (gedragstherapie ?) die bestaat uit modules ?
Groetjes Sonja
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jolein
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Inderdaad er is al op gereageeerd maar ik doe de Modules in Barneveld om uiteindelijk gedragsbegeleidster te worden. Maar eigenlijk is het doel om voor dat er problemen zijn tussen baas en hond al in beeld te zijn en ben ik nu al bezig met preventief te werken. Ik wil graag een steentje bijdragen dmv de folders die ik heb gemaakt voor de huisarts over hond en kind, heb een lezing gegeven over de geschiedenis van hond/ wolf, gedrag van honden en waar je op moet letten als je een hond gaat aanschaffen. Met mijn site wil ik informatie geven en met elkaar de kennis vergaren en delen. Hoop binnenkort op een school een lezing te mogen geven want de kinderen zijn de toekomst, dus mooi als je die kunt bereiken.Welke opleidingen doe je?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
- Jolein
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
-
Rob*
- Zeer actief
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedachtJolein schreef:Jeetje wat een verrassing, gefeliciteerd en wat ga jij met je kennis doen? Ben benieuwd naar je ideeen.Kan ik volgend jaar lekker verder.
Groetjes Sonja
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Willy en Rob hadden een vooruitziende blik
Wat goed van jullie!
Bedankt voor de felicitaties.
Ik had 55 van de 60 punten gehaald.
Geen idee wanneer ik de OH ga doen. Het moet binnen een jaar, maar ik ga het wel zo laat mogelijk doen. Dan heb ik de tijd om ergens praktijkervaring op te gaan doen en ik ben ook nog met KK2 bezig. Anders wordt het wel erg veel tegelijk.
Groetjes Sonja
Geen idee wanneer ik de OH ga doen. Het moet binnen een jaar, maar ik ga het wel zo laat mogelijk doen. Dan heb ik de tijd om ergens praktijkervaring op te gaan doen en ik ben ook nog met KK2 bezig. Anders wordt het wel erg veel tegelijk.
Groetjes Sonja
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
W'rom moet dat binnen een jaar?sirene schreef:Willy en Rob hadden een vooruitziende blikWat goed van jullie!
Groetjes Sonja
Toen ik de cursus AV gedaan heb (jaar of euh....... 7, 8 geleden) hadden ze die eis nog niet.
Over de curus OH zijn de meningen overigens verdeeld.
Ik heb de cursus zelf gedaan met die mede-instructeurs en we hadden alle 4 het gevoel compleet afgemaakt te worden.
Niets was goed, alles wat je deed fout en je werd nog te kijk gezet ook op een hele lullige manier.
Andere instructeurs gingen 2 jaar later en die hebben het juist ontzettend naar hun zin gehad.
De beste les die ik van de cursus OH heb opgestoken is hoe je met je cursisten dient om te gaan.
Ik neem gewoon de manier waarop ik door de cursusleiders van OH behandeld ben en doe het dan juist net tegenovergesteld!
Neemt niet weg dat ik heel veel geleerd heb van de cursus op zich.....
Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hé Son,
Keurig gedaan hoor. 55 van de 60 is een prachtige score, daar mag je trots op zijn.
En nu op naar de OH. Het is een pittige cursus en je moet, zoals Frederique ook al aangaf, tegen kritiek kunnen. Maar mijn ervaring is dat als je er met een open instelling naar toegaat met het idee dat je er zoveel mogelijk wilt leren het een hele leuke en leerzame cursus is. De kritiek die je krijgt is bedoeld om je een betere instructeur te maken en niet om je volledig af te branden. Als je het op die manier oppakt is de cursus goed te doen.
Keurig gedaan hoor. 55 van de 60 is een prachtige score, daar mag je trots op zijn.
En nu op naar de OH. Het is een pittige cursus en je moet, zoals Frederique ook al aangaf, tegen kritiek kunnen. Maar mijn ervaring is dat als je er met een open instelling naar toegaat met het idee dat je er zoveel mogelijk wilt leren het een hele leuke en leerzame cursus is. De kritiek die je krijgt is bedoeld om je een betere instructeur te maken en niet om je volledig af te branden. Als je het op die manier oppakt is de cursus goed te doen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Die ervaring hebben mijn 2 collega instructeurs ook.Sietske* schreef:Hé Son,
Helaas was dat voor ons 4-en toentertijd wel anders.
Tot op het bot werden toen mensen afgekraakt.
Kritiek vind ik niet erg maar soms gingen ze gewoon hun boekje te buiten.
Ik ben van mezelf niet agressief maar er was 1 cursusleid(st)er bij die ik graag
Maar Sonja, laat dit je vooral niet tegenhouden hoor.
Want mijn ervaring is van jaren geleden en tegenwoordig schijnen de cursussen echt heel anders er aan toe te gaan.
En eerlijk is eerlijk, ik heb er heeeeeeeel veel van geleerd.
Vooral het Doreen Planta-verhaal vond ik steengoed!
Groetjes,
Frederique
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen ik de cursus deed waren er ook veel cursisten die vonden dat de kritiek veel te hard was. Ik had er zelf geen problemen mee. Wat ik wel merkte was dat cursisten die zelf al langere tijd lesgaven en een beetje een houding hadden van: "ik weet het allemaal al wel en ik kom hier alleen maar effe mijn papiertje halen" die mensen werden dus hard aangepakt. En juist die mensen hadden daar ook erg veel moeite mee. Daarom denk ik dat een open instelling heel belangrijk is. Er is overigens (ook sinds ik examen heb gedaan) veel veranderd.Frederique schreef:Die ervaring hebben mijn 2 collega instructeurs ook.Sietske* schreef:Hé Son,
Ik ben van mezelf niet agressief maar er was 1 cursusleid(st)er bij die ik graaghad.
Want mijn ervaring is van jaren geleden en tegenwoordig schijnen de cursussen echt heel anders er aan toe te gaan.
Groetjes,
Frederique
Oja, en Doreen is niet meer verbonden aan O&O dus de Doreen-Planta-dag is niet meer

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Zonde van die Doreen Planta-dag. Die vond ik persoonlijk het besteSietske* schreef:Toen ik de cursus deed waren er ook veel cursisten die vonden dat de kritiek veel te hard was. Ik had er zelf geen problemen mee. Wat ik wel merkte was dat cursisten die zelf al langere tijd lesgaven en een beetje een houding hadden van: "ik weet het allemaal al wel en ik kom hier alleen maar effe mijn papiertje halen" die mensen werden dus hard aangepakt. En juist die mensen hadden daar ook erg veel moeite mee. Daarom denk ik dat een open instelling heel belangrijk is. Er is overigens (ook sinds ik examen heb gedaan) veel veranderd.Frederique schreef:Die ervaring hebben mijn 2 collega instructeurs ook.Sietske* schreef:Hé Son,
Ik ben van mezelf niet agressief maar er was 1 cursusleid(st)er bij die ik graaghad.
Groetjes,
Frederique
Oja, en Doreen is niet meer verbonden aan O&O dus de Doreen-Planta-dag is niet meer
Groetjes,
Frederique
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat het pittig was, en sommige kregen echt flinke kritiek. Net als wat Sietske al zei, bij ons waren ook sommige mensen die er niet zo goed mee om konden gaan. Ik heb het altijd gezien dat ik er alleen maar beter van kan worden. Hoe pietluttiger de kritiek is hoe beter het met je gaat nietwaar
Soms was de kritiek bij mensen niet te zuinig, maar ook die mensen werden ook weer goed opgevangen was de ervaring.
Soms was de kritiek bij mensen niet te zuinig, maar ook die mensen werden ook weer goed opgevangen was de ervaring.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Voorheen was het zo dat Doreen Planta en hele dag theorieles kwam geven. Stukje ethologie maar vooral heeel veel oefenen met gedragsherkenning aan de hand van video's. Was heel erg interessant maar ook wel slopend.
Doreen heeft alleen onlangs gebroken met O&O (of O&O met Doreen). Ik weet eigenlijk niet zeker of ze iemand anders hebben die nu de theorie verzorgd maar volgens mij wel.
Doreen heeft alleen onlangs gebroken met O&O (of O&O met Doreen). Ik weet eigenlijk niet zeker of ze iemand anders hebben die nu de theorie verzorgd maar volgens mij wel.

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring is juist anders, maar ik moet erbij zeggen, onze cursusleidster was een vreselijke arrogante kenau waar ik echt helemaal niets van moest hebben.Dester schreef:Mijn ervaring is dat het pittig was, en sommige kregen echt flinke kritiek. Net als wat Sietske al zei, bij ons waren ook sommige mensen die er niet zo goed mee om konden gaan. Ik heb het altijd gezien dat ik er alleen maar beter van kan worden. Hoe pietluttiger de kritiek is hoe beter het met je gaat nietwaar![]()
Zo was er een cursiste die toentertijd een blinde hond had en deze cursus deed om meer inzicht in honden te krijgen en (zo zei ze) om misschien wel eens ooit blindengeleidehonden op te gaan leiden.
De kritiek die zij kreeg was echt ongehoord. Opbouwende kritiek mag altijd, maar iemand gewoon helemaal afmaken (zo kwam dat toen over) kan gewoon echt niet
Gelukkig geeft de persoon waar ik het over heb geen cursussen meer.....
Groetjes,
Frederique
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hé, wat goed! Gefeliciteerd!sirene schreef:Kreeg vandaag pas post.
Ik ben geslaagd!![]()
Kan ik volgend jaar lekker verder.
Groetjes Sonja
Wat ga je volgend jaar nu doen?
Groetjes, Karen