Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wekker

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nina
Zeer actief
Contacteer:

Wekker

Ongelezen bericht door Nina »

Baloe is nu bijna een half jaar bij ons en het gaat supergoed.
Nu zijn we onlangs verhuisd van een flat naar een huis met drie verdiepingen en Baloe slaapt nu beneden in de gang. Als onze wekker gaat, komt hij naar boven en dan mag hij even een kwartiertje op bed kroelen. :slaap:
Deze week heeft Baloe mij (Vriend slaapt rustig door... :boos: ) twee keer 's nachts uit bed getrommeld. De eerste nacht zat hij hartstochtelijk te piepen achter de slaapkamerdeur en mijn eerste gedachte was 'hij moet naar buiten!!', dus ik de straat op met hem. Niks poepen, alleen een plasje wist hij eruit te wringen.... :devil:
Vanochtend om 5 uur was het weer raak, maar omdat hij de vorige keer niet moest, heb ik geprobeerd het te negeren. Ik moest zelf plassen, dus moest er uit. Heb Baloe naar zijn mand terug gestuurd en ben weer naar bed gegaan. Hij piepte nog twee keer en toen was het gelukkig stil. Toen de wekker ging, hebben we hem niet in bed genomen.
Mijn vraag aan jullie is: waarom zou hij dit doen en wat zijn jullie tips om het hem af te leren?

Alvast bedankt! :ok:

Groetjes,
Nina
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Waar sliep je hond toen jullie nog in de flat woonde?
Kon hij toen 's nachts gewoon bij jullie komen?
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Misschien is het te verwarrend en is het het beste om hem helemaal niet meer boven op bed te laten?
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Hoi Marja,

Toen sliep hij ook in de gang, maar dus wel vlak achter onze deur, die altijd dicht was 's nachts, hij kon toen dus ook niet zomaar bij ons komen.

Niet meer naar boven laten zou kunnen, maar dan moeten we een traphekje of zo plaatsen, maar zou dat de oplossing zijn?

Bedankt voor het meedenken.

groetjes,
Nina
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Tja dan weet ik het ook niet zo goed.
Misschien moet hij wennen aan het nieuwe huis of is hij een keer 's nachts geschrokken ergens van?
Hoe gaat het nu, nog steeds aan het nachtbraken?
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Als ie alleen maar piept voor de aandacht, kan je wel proberen eruit te gaan, en iets te doen wat ie niet leuk vindt: bv een extra borstelbeurtje. Haalt ie t de volgende keer wel uit zn hoofd om je vroeg te wekken... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”