Hoi hoi,
mijn jack russel zoe is nu 15 weken, en dus word het haar eerste keer oud op nieuw.
Mijn vraag is eigenlijk als ze angstig reageert hoe moet ik hier dan mee omgaan (negeren?). En als ze het goed doet kan ik haar dan mee naar buiten nemen (wel op afstand van het vuurwerk natuurlijk).
Ik hoop dat ze er rustig onder blijft.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eerste keer oud op nieuw
Moderator: moderatorteam
-
majahetbijtje
- Vaste gebruiker
eerste keer oud op nieuw
Groetjes van Marja en een pootje van Zoë en Luna

- stefanie
- Zeer actief
Vooral niet reageren als er vuurwerk knalt. Net doen alsof je neus bloedt.
Mijn jongste reageert niet eens en de andere kijkt me af en toe aan. Ik ga dan gewoon door met waar ik mee bezig was en kijk de andere kant op.
Zodra je erop reageert, ziet de hond het als bevestiging. Je pup is nu nog jong dus een prima leeftijd om aan te leren dat vuurwerk helemaal niet eng is.
Mijn jongste reageert niet eens en de andere kijkt me af en toe aan. Ik ga dan gewoon door met waar ik mee bezig was en kijk de andere kant op.
Zodra je erop reageert, ziet de hond het als bevestiging. Je pup is nu nog jong dus een prima leeftijd om aan te leren dat vuurwerk helemaal niet eng is.
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als ze schrikt of angstig reageert zou ik het negeren en zo gewoon mogelijk blijven doen...
Je zou haar eventueel even van tevoren (dus niet als ze al bang wegkruipt) iets lekkers kunnen geven of met haar gaan spelen zodat ze die knallen met iets leuks associeert.
Als ze gewoon braaf en rustig blijft zou ik zeker niet met haar naar buiten gaan, ze kan alsnog gaan schrikken van lichtflitsen of plotse knallen die buiten toch een stuk luider klinken dan binnen.
Je zou haar eventueel even van tevoren (dus niet als ze al bang wegkruipt) iets lekkers kunnen geven of met haar gaan spelen zodat ze die knallen met iets leuks associeert.
Als ze gewoon braaf en rustig blijft zou ik zeker niet met haar naar buiten gaan, ze kan alsnog gaan schrikken van lichtflitsen of plotse knallen die buiten toch een stuk luider klinken dan binnen.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Angst niet bevestigen en wati k doe is ze 5 minuten van te voren een heerlijke gevulde kong geven. Daar zijn ze dan wel ff mee bezig en dan zijn ze niet zo bezig met alles wat daar buiten gebeurd. Mee naar buiten nemen zou ik niet doen, ze heeft er niks aan en de kans dat ze dan wel bang is vergroot je alleen maar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja, eens, maar mijn ervaring is dat je soms buiten loopt, er een enorme knal afgaat en je zelf effe schrikt. Nou heb ik een hond die niet bang is voor vuurwerk, maar in zo'n geval hou ik toch maar even een dom kletspraatje tegen hem van 'Oooh, dat was een grote boem! Jack een koekje?' (Ja, ik schaam me rot als mensen me horen.stefanie schreef:Vooral niet reageren als er vuurwerk knalt. Net doen alsof je neus bloedt.
Maar ik heb het idee dat Jack bij die grote knallen na de eerste schrik (want je moet wel stokdoof zijn wil je niet even schrikken) al meteen weer vrolijk op dat frolicje gaat zitten wachten. Enorme knal = koekje is in mijn ogen toch beter dan enorme knal = baas schrikt zich ook het lazerus maar doet vervolgens onovertuigend alsof ze niks gehoord heeft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Sandracula
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
We hebben Nessa de eerste oud en nieuw gewoon bezig gehouden
Ik heb gewoon met haar gespeeld zoals ik 'savonds altijd doe en ben niet ingegaan op haar schrikreakties.. Een kauwbot gehaald voor als ze geen zin meer had om te spelen..
Na verloop van tijd reageerde ze niet meer op knallen en als het nu onweert of er is vuurwerk, komt ze met haar flosstouw aanlopen.. Het schijnt bij elkaar te horen: er is herrie buiten, dus gaan we spelen
Vorig jaar ben ik rond 10 uur nog een rondje met haar wezen wandelen (wel ver van de knallen vandaan, ik ga ze niet opzoeken), maar ze liep net zo idioot te stuiteren als altijd
Ik heb gewoon met haar gespeeld zoals ik 'savonds altijd doe en ben niet ingegaan op haar schrikreakties.. Een kauwbot gehaald voor als ze geen zin meer had om te spelen..
Na verloop van tijd reageerde ze niet meer op knallen en als het nu onweert of er is vuurwerk, komt ze met haar flosstouw aanlopen.. Het schijnt bij elkaar te horen: er is herrie buiten, dus gaan we spelen
Vorig jaar ben ik rond 10 uur nog een rondje met haar wezen wandelen (wel ver van de knallen vandaan, ik ga ze niet opzoeken), maar ze liep net zo idioot te stuiteren als altijd