Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bench stoppen of voor altijd
Moderator: moderatorteam
- akita
- Actief
bench stoppen of voor altijd
hoi,
ik heb een vraag mijn jongste hond zit nog in de bench ze is ruim 14 maanden oud. ze zat er al in als pup met een maand of 6 had ik hem weggehaald maar met 10 maanden weer opnieuw gebruikt omdat ze het zeil uit de vloer op at. nu zit ze er dus al weer een tijdje in. is het nou beter om hem weer een keer weg te halen of altijd maar te gebruiken
ik heb een vraag mijn jongste hond zit nog in de bench ze is ruim 14 maanden oud. ze zat er al in als pup met een maand of 6 had ik hem weggehaald maar met 10 maanden weer opnieuw gebruikt omdat ze het zeil uit de vloer op at. nu zit ze er dus al weer een tijdje in. is het nou beter om hem weer een keer weg te halen of altijd maar te gebruiken
IK HEB 3 ECHTE KANJERS CJ SHEILA EN KYRA
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: bench stoppen of voor altijd
Zeil uit de vloer ??akita schreef:hoi,
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- akita
- Actief
- Nicole84
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
- akita
- Actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Je kunt misschien ook beginnen met langzaam afbouwen. Dus in de bench met bijv een kong maar het deurtje open en na een half uurtje kom je eens kijken of je vloer er nog ligt
En zo steeds verder uitbouwen
Ik ben geen tegenstander van de bench (mits goed gebruikt!) maar als je nog 2 honden hebt die los in huis zijn is het misschien leuker voor de 3e als hij/zij ook los mag.
Ik ben geen tegenstander van de bench (mits goed gebruikt!) maar als je nog 2 honden hebt die los in huis zijn is het misschien leuker voor de 3e als hij/zij ook los mag.
- akita
- Actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Al mijn honden hebben in de bench gelegen toen ze jong waren. Behalve Nicky want die was al volwassen toen ze bij ons kwam maar die ging er zelf inliggen.
Alleen mijn twee Heelers liggen in de bench.
Ik zou er voorlopig geen probleem van maken. Je kan het altijd nog eens proberen over een jaar of zo.
Alleen mijn twee Heelers liggen in de bench.
Ik zou er voorlopig geen probleem van maken. Je kan het altijd nog eens proberen over een jaar of zo.
Groetjes van Charlotte

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- akita
- Actief
overdreven gereageerd?bram en thijs schreef:Waarschijnlijk had ze met 10 maanden alleen maar last van kiespijn, heeft iets te knagen gezocht en heb je overdreven gereageerd. Weg met die bench, laat je hond genieten.
- bram en thijs
- Zeer actief
Overdreven door haar meteen weer volledig in de bench te plaatsen. Honden kunnen van hun 7e tot 10e maand enorm last van doorkomende kiezen krijgen/hebben. En dat kan je je halve huis kosten. Maar het gaat ook weer over.akita schreef:overdreven gereageerd?bram en thijs schreef:Waarschijnlijk had ze met 10 maanden alleen maar last van kiespijn, heeft iets te knagen gezocht en heb je overdreven gereageerd. Weg met die bench, laat je hond genieten.mag ik vragen waar dat op slaat? ik heb echt in mijn hele huis weer op nieuw zeil moeten leggen dus zo overdreven is dat niet ik ging niet weer het risico lopen om weer honderden euro's te betalen om alles weer opnieuw te leggen. dus wat is nou overdreven?
Tenminste hier wel, en nooit een kooi aan te pas gekomen. Wat mij betreft hoort dit bij het hebben van honden, risico van het vak.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hélémaal mee eens, ik zou Dingo met een gerust hart bij jullie laten logerenbram en thijs schreef:akita schreef:overdreven gereageerd?bram en thijs schreef:Waarschijnlijk had ze met 10 maanden alleen maar last van kiespijn, heeft iets te knagen gezocht en heb je overdreven gereageerd. Weg met die bench, laat je hond genieten.mag ik vragen waar dat op slaat? ik heb echt in mijn hele huis weer op nieuw zeil moeten leggen dus zo overdreven is dat niet ik ging niet weer het risico lopen om weer honderden euro's te betalen om alles weer opnieuw te leggen. dus wat is nou overdreven?
Overdreven door haar meteen weer volledig in de bench te plaatsen. Honden kunnen van hun 7e tot 10e maand enorm last van doorkomende kiezen krijgen/hebben. En dat kan je je halve huis kosten. Maar het gaat ook weer over.
Tenminste hier wel, en nooit een kooi aan te pas gekomen. Wat mij betreft hoort dit bij het hebben van honden, risico van het vak.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- bram en thijs
- Zeer actief
Je doet maar, 't is nog dichtbij ook. En we hebben natuurlijk ervaringDingo schreef:Hélémaal mee eens, ik zou Dingo met een gerust hart bij jullie laten logerenbram en thijs schreef:akita schreef:overdreven gereageerd?bram en thijs schreef:Waarschijnlijk had ze met 10 maanden alleen maar last van kiespijn, heeft iets te knagen gezocht en heb je overdreven gereageerd. Weg met die bench, laat je hond genieten.mag ik vragen waar dat op slaat? ik heb echt in mijn hele huis weer op nieuw zeil moeten leggen dus zo overdreven is dat niet ik ging niet weer het risico lopen om weer honderden euro's te betalen om alles weer opnieuw te leggen. dus wat is nou overdreven?
Overdreven door haar meteen weer volledig in de bench te plaatsen. Honden kunnen van hun 7e tot 10e maand enorm last van doorkomende kiezen krijgen/hebben. En dat kan je je halve huis kosten. Maar het gaat ook weer over.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hahaha, ik peins er niet over, dan krijg ik hem superverwent terugbram en thijs schreef:Je doet maar, 't is nog dichtbij ook. En we hebben natuurlijk ervaringDingo schreef:Hélémaal mee eens, ik zou Dingo met een gerust hart bij jullie laten logerenbram en thijs schreef:akita schreef: overdreven gereageerd?mag ik vragen waar dat op slaat? ik heb echt in mijn hele huis weer op nieuw zeil moeten leggen dus zo overdreven is dat niet ik ging niet weer het risico lopen om weer honderden euro's te betalen om alles weer opnieuw te leggen. dus wat is nou overdreven?
Tenminste hier wel, en nooit een kooi aan te pas gekomen. Wat mij betreft hoort dit bij het hebben van honden, risico van het vak.![]()
![]()

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- akita
- Actief
ja hoor erg overdreven het heeft mij 600 euro gekost om mijn hele huis te maken. jij zal dat wel iedere dag kunnen op hoesten maar ik niet. dus niks overdreven.bram en thijs schreef:Overdreven door haar meteen weer volledig in de bench te plaatsen. Honden kunnen van hun 7e tot 10e maand enorm last van doorkomende kiezen krijgen/hebben. En dat kan je je halve huis kosten. Maar het gaat ook weer over.akita schreef:overdreven gereageerd?bram en thijs schreef:Waarschijnlijk had ze met 10 maanden alleen maar last van kiespijn, heeft iets te knagen gezocht en heb je overdreven gereageerd. Weg met die bench, laat je hond genieten.mag ik vragen waar dat op slaat? ik heb echt in mijn hele huis weer op nieuw zeil moeten leggen dus zo overdreven is dat niet ik ging niet weer het risico lopen om weer honderden euro's te betalen om alles weer opnieuw te leggen. dus wat is nou overdreven?
- bram en thijs
- Zeer actief
Uiteraard kan ik iedere dag € 600,-- ophoesten.akita schreef:ja hoor erg overdreven het heeft mij 600 euro gekost om mijn hele huis te maken. jij zal dat wel iedere dag kunnen op hoesten maar ik niet. dus niks overdreven.bram en thijs schreef:Overdreven door haar meteen weer volledig in de bench te plaatsen. Honden kunnen van hun 7e tot 10e maand enorm last van doorkomende kiezen krijgen/hebben. En dat kan je je halve huis kosten. Maar het gaat ook weer over.akita schreef:overdreven gereageerd?bram en thijs schreef:Waarschijnlijk had ze met 10 maanden alleen maar last van kiespijn, heeft iets te knagen gezocht en heb je overdreven gereageerd. Weg met die bench, laat je hond genieten.mag ik vragen waar dat op slaat? ik heb echt in mijn hele huis weer op nieuw zeil moeten leggen dus zo overdreven is dat niet ik ging niet weer het risico lopen om weer honderden euro's te betalen om alles weer opnieuw te leggen. dus wat is nou overdreven?

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Bedoel je linoleum of ballatum ?akita schreef:ja zeil of zijl weet ik veel hoe je het schrijft maar ze haalde al het zeil uit mijn vloer vandaan terwijl het vast zal aan de vloer.
Gewoon iets anders op de vloer leggen.
Wij hebben merendeels tegels maar ook linoleum en een mat.
Luka heeft in het begin ook geprobeerd om aan de linoleum te knabbelen omdat die hier en daar al wat versleten was.
Afgeleerd door "neen" "staut" en het vingertje
Het kost wel wat tijd maar daarna heeft hij het niet meer gedaan.
Ik heb es iets gelezen op het forum van iemand die er iets op deed met een vies smaakje, natuurlijk niks gevaarlijk, op de plaatsen waar ie beet en het zo afleerde.
Misschien weet iemand anders hier dat nog ??

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- bram en thijs
- Zeer actief
- akita
- Actief
we zijn niet allemaal zo rijk als jou. slaat dus nergens op. ik vind het niet vriendelijk meer vroeg om raad en dan krijg ik te horen dat ik overdreven reageer sorry maar dat is nergens voor nodigUiteraard kan ik iedere dag € 600,-- ophoesten
en iets anders neerleggen tja volgende maand ga ik verhuizen en heb ik laminaat. maar een vingertje nee werkt niet als je er niet bent ze doet het niet als ik er ben. dus kan pas als ik haar vertrouw en goed en wel gezetteld ben in mijn nieuwe woning. en al mijn beesten zich een beetje thuis voelen.
- bram en thijs
- Zeer actief
Zullen we stoppen, je snapt het toch niet.akita schreef:we zijn niet allemaal zo rijk als jou. slaat dus nergens op. ik vind het niet vriendelijk meer vroeg om raad en dan krijg ik te horen dat ik overdreven reageer sorry maar dat is nergens voor nodigUiteraard kan ik iedere dag € 600,-- ophoesten

- akita
- Actief
jij snapt mij niet tjonge lekker kinderachtig jij snapt het niet de alwetende. hoef niet te pikken die beledigingen.bram en thijs schreef:Zullen we stoppen, je snapt het toch niet.akita schreef:we zijn niet allemaal zo rijk als jou. slaat dus nergens op. ik vind het niet vriendelijk meer vroeg om raad en dan krijg ik te horen dat ik overdreven reageer sorry maar dat is nergens voor nodigUiteraard kan ik iedere dag € 600,-- ophoesten
- jussan
- nieuw lid
- Contacteer:
Hoi,
Hier heb ik ook nog steeds een bench in de kamer staan. Nero is nu 16 maanden en een mega-sloper. Toen hij een pup was dacht ik, ach eventjes en die kolos van een bench is de kamer weer uit.
Nu is het een veilig huisje waar ze alle drie 'ruzie' om maken om erin te mogen liggen.
Om dit af te doen met 'laat je hond gelukkig zijn' e.d. vindt ik geen eerlijke reactie. Ga me niet vertellen dat mijn honden niet gelukkig zijn!
Genoeg wandelingen, trainingen, aandacht, mijn huis wordt aangepast aan het feit dat er honden wonen, en ja een bench heb ik ook.
Het ziet er niet uit in de woonkamer, maar zolang ze het een fijne plek vinden om in te slapen blijft hij er staan!
Hier heb ik ook nog steeds een bench in de kamer staan. Nero is nu 16 maanden en een mega-sloper. Toen hij een pup was dacht ik, ach eventjes en die kolos van een bench is de kamer weer uit.
Nu is het een veilig huisje waar ze alle drie 'ruzie' om maken om erin te mogen liggen.
Om dit af te doen met 'laat je hond gelukkig zijn' e.d. vindt ik geen eerlijke reactie. Ga me niet vertellen dat mijn honden niet gelukkig zijn!
Genoeg wandelingen, trainingen, aandacht, mijn huis wordt aangepast aan het feit dat er honden wonen, en ja een bench heb ik ook.
Het ziet er niet uit in de woonkamer, maar zolang ze het een fijne plek vinden om in te slapen blijft hij er staan!

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Het gaat er niet over of honden gelukkig zijn in een bench,jussan schreef:Hoi,
want dat kan vast wel,
maar dat je wel wat moeite moet doen om honden iets af te leren.
Dat gaat niet zomaar.
Eigenlijk lijken ze wat dat betreft op kleine kinderen, die gaan ook op ontdekkingstoch en worden ook aangeleerd dat vuur gevaarlijk is dat je niet overal in mag pieteprutsen. En ik kan je zeggen dat dat met me auti-kind héééééél lang geduurd heeft.
Ik mag dan wel soms een grote oen zijn maar wat we wel gedaan hebbe is voor Luka hier kwam de omgeving nagekeken wat wel en niet kan met een pup, losliggende draden, plank voor gezet en zo...

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Als ze sloopt als je er niet bent is dat misschien uit verveling ??akita schreef:we zijn niet allemaal zo rijk als jou. slaat dus nergens op. ik vind het niet vriendelijk meer vroeg om raad en dan krijg ik te horen dat ik overdreven reageer sorry maar dat is nergens voor nodigUiteraard kan ik iedere dag € 600,-- ophoesten![]()
en iets anders neerleggen tja volgende maand ga ik verhuizen en heb ik laminaat. maar een vingertje nee werkt niet als je er niet bent ze doet het niet als ik er ben. dus kan pas als ik haar vertrouw en goed en wel gezetteld ben in mijn nieuwe woning. en al mijn beesten zich een beetje thuis voelen.
EEn leuk speeltje, Kong leggen, muziekje opzetten, misschien word ze dan wat rustiger, heb je geen plaatsje waar ze appart kan ??

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Nicole84
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Tenminste hier wel, en nooit een kooi aan te pas gekomen. Wat mij betreft hoort dit bij het hebben van honden, risico van het vak.[/quote]
Mag ik even, niet alle honden zijn hetzelfde hoor, enne voorkomen is toch beter dan genezen????
Tenminste hier wel, en nooit een kooi aan te pas gekomen. Wat mij betreft hoort dit bij het hebben van honden, risico van het vak.[/quote]
Mag ik even, niet alle honden zijn hetzelfde hoor, enne voorkomen is toch beter dan genezen????
Groetjes Nicole en een pootje van Jamie

- bram en thijs
- Zeer actief
- Nicole84
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik neem aan dat je geen kinderen hebt??? Want als die iets uitvreten wat niet mag, stuur je ze toch ook naar hun kamer. Tuurlijk je haalt alles weg dat gevaarlijk voor ze is, maar ze moeten wel leren dat ze niet mogen vreten. En om dat gevreet te voorkomen, wen je ze aan een bench. Anders kom je boos thuis, omdat ze weer eens wat gesloopt hebben, en zo blijven baas en hond tevreden. En als dat sloopgedrag over is, kun je de bench gewoon als een soort van mand gebruiken. Als je er nog nooit een gehad hebt, kun je er ook niet over oordelen...
Groetjes Nicole en een pootje van Jamie

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
Ik ben nog nooit boos geworden als er iets gesloopt was, en er is heel wat gesloopt. Waarom zou ik? Dat is wat mij betreft het risico van honden hebben, als je daar niet tegen kunt dan neem je gewoon geen hond. In een kooi duwen is wél heel makkelijk. Daarmee leer je ze namelijk helemaal niets af, ze kunnen gewoon niet meer slopen omdat ze achter kippengaas zitten. Een onderscheid dat je beslist moet maken.Nicole84 schreef:ik neem aan dat je geen kinderen hebt??? Want als die iets uitvreten wat niet mag, stuur je ze toch ook naar hun kamer. Tuurlijk je haalt alles weg dat gevaarlijk voor ze is, maar ze moeten wel leren dat ze niet mogen vreten. En om dat gevreet te voorkomen, wen je ze aan een bench. Anders kom je boos thuis, omdat ze weer eens wat gesloopt hebben, en zo blijven baas en hond tevreden. En als dat sloopgedrag over is, kun je de bench gewoon als een soort van mand gebruiken. Als je er nog nooit een gehad hebt, kun je er ook niet over oordelen...