Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
contact met soortgenoten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
contact met soortgenoten
Ik ben gisteren voor het eerst in een jaar nog eens met een groepje gaan wandelen. Het waren allemaal teven dus dat zat wel goed. Vorig jaar ben ik enkele keren naar de DA gemoeten na een wandeling, daarom dat ik een tijd geen groepswandelingen meer heb gedaan, de angst voor vechtpartijen zit er in bij mij. Ik merkte dat hij nu de andere honden niet echt opzocht, ook al waren het teven, tot een jaar terug speelden zijn hormonen nogal eens op. Hij ontweek gelukkig ook de reuen. Misschien heb ik er te hard de nadruk op gelegd dat ik vechten niet tolereer.
Boris is altijd supervrolijk tijdens onze wandelingen en amuseert zich, maar ergens vind ik het toch jammer dat hij zelden met soortgenoten speelt. Soms komen we een hond tegen waarmee het klikt en dan zie je hem genieten. vroeger speelde hij elke dag met de buurhond, maar die is verhuisd. Tijdens onze dagelijkse wandelingen komen we zelden andere loslopende honden tegen, daarom dat ik ze eigenlijk moet opzoeken.
Ik merk ook dat als hij met een andere hond heeft gespeeld hij minder reageert op andere honden als hij aan de lijn is.
Wat vinden jullie daarvan? Heeft een hond behoefte aan soortgenoten en zou hij door vaker met een groep te wandelen terug meer met andere honden contact zoeken? Of moet ik niets forceren en blij zijn dat hij nu conflicten ontwijkt.
Eigenkijk zou ik gewoon zelf een tweede hond willen, maar dat is nu niet mogelijk, bovendien vrees ik een beetje dat Boris 'zijn teef' dan extra gaat beschermen.
Boris is altijd supervrolijk tijdens onze wandelingen en amuseert zich, maar ergens vind ik het toch jammer dat hij zelden met soortgenoten speelt. Soms komen we een hond tegen waarmee het klikt en dan zie je hem genieten. vroeger speelde hij elke dag met de buurhond, maar die is verhuisd. Tijdens onze dagelijkse wandelingen komen we zelden andere loslopende honden tegen, daarom dat ik ze eigenlijk moet opzoeken.
Ik merk ook dat als hij met een andere hond heeft gespeeld hij minder reageert op andere honden als hij aan de lijn is.
Wat vinden jullie daarvan? Heeft een hond behoefte aan soortgenoten en zou hij door vaker met een groep te wandelen terug meer met andere honden contact zoeken? Of moet ik niets forceren en blij zijn dat hij nu conflicten ontwijkt.
Eigenkijk zou ik gewoon zelf een tweede hond willen, maar dat is nu niet mogelijk, bovendien vrees ik een beetje dat Boris 'zijn teef' dan extra gaat beschermen.
groetjes!

-
- Zeer actief
Ik ga nooit mee met groepswandelingen, ik vind het vragen om moeilijkheden.
Mijn honden kunnen over het algemeen prima met andere honden maar met Stapper is het toch af en toe uitkijken.
Ik wil gewoon kunnen doorlopen om gedonder te voorkomen.
Ik zie het niet zo zitten om een stel vreemde honden bij elkaar te zetten.
Ik heb hier dus een reu en een teef maar van beschermen is geen sprake hoor! Zara mag het gewoon lekker zelf oplossen:))
Mijn honden kunnen over het algemeen prima met andere honden maar met Stapper is het toch af en toe uitkijken.
Ik wil gewoon kunnen doorlopen om gedonder te voorkomen.
Ik zie het niet zo zitten om een stel vreemde honden bij elkaar te zetten.
Ik heb hier dus een reu en een teef maar van beschermen is geen sprake hoor! Zara mag het gewoon lekker zelf oplossen:))
groetjes Marja Zara en Stapper

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk dat het erg afhankelijk van het karakter van de hond is of er behoefte is aan spelen/contact met soortgenoten. Dan heb ik het over volwassen honden, want ik vind dat je pups sowieso altijd in contact moet brengen met andere honden.
Moritz vindt alle honden prachtig en speelt met iedere hond die ook wil spelen. Kaya is een heel ander typje en speelt met een stok of bal en zelden tot nooit met andere honden behalve dan met Moritz.
Moritz vindt alle honden prachtig en speelt met iedere hond die ook wil spelen. Kaya is een heel ander typje en speelt met een stok of bal en zelden tot nooit met andere honden behalve dan met Moritz.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Floor en Benno spelen eigenlijk ook nooit met andere honden. Die hebben elkaar
Job wil wel altijd spelen maar volgens mij snapt hij niet echt hoe het moet. Hij vindt het wel helemaal geweldig als hij achter een andere hond aan kan sjezen of andersom (en dan lekker in dat oor blaffen
). Ik denk dat het een beetje aan je hond ligt, sommige honden vinden er gewoon geen bal aan om te spelen...

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Mijn hond kan niet spelen met andere honden, hij zou niet weten hoe dit zou moeten geloof ook niet dat hij dit mist. Hij speelt liever met mij en zijn bal...
Mijn eerdere hond wilde wel erg graag spelen maar was tevens bijzonder dominant en schuwde een stevige knokpartij niet...
Persoonlijk ben ik van mening dat honden "zomaar"bij elkaar zetten soms vragen is om moeilijkheden...
Vrienden van mij doen regelmatig mee aan beaglewandelingen en daar is nog nooit wat gebeurd, maar ja het zijn ook meutehonden bij uitstek.
Ik zoek het in ieder geval niet meer op.
Maar blijf het een mooi gezicht vinden als een groep honden echt leuk met elkaar aan het spelen is.
Mijn eerdere hond wilde wel erg graag spelen maar was tevens bijzonder dominant en schuwde een stevige knokpartij niet...
Persoonlijk ben ik van mening dat honden "zomaar"bij elkaar zetten soms vragen is om moeilijkheden...
Vrienden van mij doen regelmatig mee aan beaglewandelingen en daar is nog nooit wat gebeurd, maar ja het zijn ook meutehonden bij uitstek.
Ik zoek het in ieder geval niet meer op.
Maar blijf het een mooi gezicht vinden als een groep honden echt leuk met elkaar aan het spelen is.
Of een hond behoefte heeft aa soortgenoten, geen idee.
Qyan heeft iig niet zoveel met zijn eigen ras.
Toen Qyan nog met reuen overweg kon ging ik nog weleens met de doberwandelingen mee.
Als er geen andere rassen waren om mee te spelen bleef ie bij mij, zeuren om zijn bal, speelde absoluut niet met dobers.
Liepen er ook andere rassen, dan speelde hij daarmee, maar liet dobers links liggen, zowel teven als reuen.
Qyan moet er dus niet zoveel van hebben
Verder, als een hond niet zo'n behoefte heeft aan spelen met andere honden, waarom zou je dat dan forceren?
Nu qyan ouder wordt krijgt hij ook steeds minder behoefte aan andere honden, of het moet een wel heel interessant teefje zijn
, maar verder.
Als hij niet wil spelen, dan speelt ie toch lekker niet, dan speel jij toch gewoon met hem als ie dat wel leuk vind? Ik vraag me altijd af waarom mensen altijd willen dat de honden met andere honden spelen als ze eigenlijk al merken dat de hond daar helemaal geen behoefte ana heeft/ het niet wil.
Qyan heeft iig niet zoveel met zijn eigen ras.
Toen Qyan nog met reuen overweg kon ging ik nog weleens met de doberwandelingen mee.
Als er geen andere rassen waren om mee te spelen bleef ie bij mij, zeuren om zijn bal, speelde absoluut niet met dobers.
Liepen er ook andere rassen, dan speelde hij daarmee, maar liet dobers links liggen, zowel teven als reuen.
Qyan moet er dus niet zoveel van hebben

Verder, als een hond niet zo'n behoefte heeft aan spelen met andere honden, waarom zou je dat dan forceren?
Nu qyan ouder wordt krijgt hij ook steeds minder behoefte aan andere honden, of het moet een wel heel interessant teefje zijn

Als hij niet wil spelen, dan speelt ie toch lekker niet, dan speel jij toch gewoon met hem als ie dat wel leuk vind? Ik vraag me altijd af waarom mensen altijd willen dat de honden met andere honden spelen als ze eigenlijk al merken dat de hond daar helemaal geen behoefte ana heeft/ het niet wil.
-
- Zeer actief
dat is nu net mijn probleem, ik heb het idee dat hij door met andere honden te spelen of gewoon samen te lopen 'normaler' reageert op aangelijnde honden daarom dat ik denk dat het goed voor hem zal zijn om meer met andere honden in contact te komen.qyan schreef:
Het gaat me dus niet enkel om het spelen, maar meer om het contact en het kunnen uitvoeren van de hondentaal.
groetjes!

-
- Zeer actief
Als ik jou was dan zou ik eerst eens naar plekken gaan waar meerdere honden zijn, niet gelijk in zo'n groepswandeling.annemie schreef:dat is nu net mijn probleem, ik heb het idee dat hij door met andere honden te spelen of gewoon samen te lopen 'normaler' reageert op aangelijnde honden daarom dat ik denk dat het goed voor hem zal zijn om meer met andere honden in contact te komen.qyan schreef:
Het gaat me dus niet enkel om het spelen, maar meer om het contact en het kunnen uitvoeren van de hondentaal.
ff uitproberen dus.
groetjes Marja Zara en Stapper

ok, ja dan snap ik het beter.annemie schreef:dat is nu net mijn probleem, ik heb het idee dat hij door met andere honden te spelen of gewoon samen te lopen 'normaler' reageert op aangelijnde honden daarom dat ik denk dat het goed voor hem zal zijn om meer met andere honden in contact te komen.qyan schreef:
Maar valt ie echt uit aan de lijn, of alleen als er een loslopende hond op je/ hem afkomt?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
groepswandelingen vind ik ook niets. Vind het erg risicovol zomaar wildvreemde honden bij elkaar te gooien onder het mom van 'lekker spelen'... mijn honden spelen weinig tot nooit met vreemde honden, ze hebben elkaar en daar hebben ze ruim voldoende aan. Ik kom dagelijks vreemde honden tegen in het bos... maar blijf niet staan om ze eens lekker te laten 'spelen'. Ze kunnen snuffelen maar ik loop door. Heel af en toe spelen ze met een diensthond in het bos of met een andere herder dat gaat prima, soortgenoten bevalt op de een of andere manier toch het beste! Maar die honden kennen ze redelijk dus zijn niet helemaal vreemd voor ze.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Bij sommige honden die hij "kent", valt hij uit als hij ze ziet, maar dat zijn honden die erg dominant overkomen. Het uitvallen is borstelen en in de riem gaan hangen, zonder geluid. Maar met aandachtsoefeningen heb ik dat kunnen minderen. We komen eigenlijk nooit loslopende honden tegen als hij aangelijnd is. Aan de lijn mag hij enkel snuffelen met teven en pups. Hij gaat meestal liggen als hij een andere hond ziet en springt dan recht als die hond bij hem is.qyan schreef:ok, ja dan snap ik het beter.annemie schreef:dat is nu net mijn probleem, ik heb het idee dat hij door met andere honden te spelen of gewoon samen te lopen 'normaler' reageert op aangelijnde honden daarom dat ik denk dat het goed voor hem zal zijn om meer met andere honden in contact te komen.qyan schreef:
Maar valt ie echt uit aan de lijn, of alleen als er een loslopende hond op je/ hem afkomt?
groetjes!

-
- Actief
Filliz en Mollie vinden soms andere honden wel leuk, maar soms hebben ze er ook geen aandacht voor, hangt er een beetje van af. Dootje vindt andere honden helemaal geweldig en wil het liefste spelen. Als hij een leuk speelkameraadje vindt dan wachten we uiteraard tot ze uitgespeeld zijn, tenslotte komen we die niet elke dag tegen.
Laatst hebben we nog een groepswandeling gehad, maar het strand was zo groot en de groep zo verspreid dat het niet echt een groep was. Vechten of ruzie maken hebben ze nog nooit gedaan, dus wat dat betreft is een groepswandeling geen probleem.
Ik vind sociale contacten met andere honden wel belangrijk voor een hond, maar als een hond er zelf geen behoefte aan heeft dan hoef je het natuurlijk niet te dwingen.
Zelf spelen met de honden lukt bij ons niet, want geen van allen houden ze van spelletjes met mensen. Ballen en ander speelgoed vinden ze helemaal niets. Filliz speelt helemaal niet, maar die is ook al bejaard. Mollie en Dootje spelen alleen met elkaar of met andere honden.
Laatst hebben we nog een groepswandeling gehad, maar het strand was zo groot en de groep zo verspreid dat het niet echt een groep was. Vechten of ruzie maken hebben ze nog nooit gedaan, dus wat dat betreft is een groepswandeling geen probleem.
Ik vind sociale contacten met andere honden wel belangrijk voor een hond, maar als een hond er zelf geen behoefte aan heeft dan hoef je het natuurlijk niet te dwingen.
Zelf spelen met de honden lukt bij ons niet, want geen van allen houden ze van spelletjes met mensen. Ballen en ander speelgoed vinden ze helemaal niets. Filliz speelt helemaal niet, maar die is ook al bejaard. Mollie en Dootje spelen alleen met elkaar of met andere honden.
- majelle
- Zeer actief
Ik zoek voor Bikkel altijd honden waar hij mee kan spelen. Soms lopen we na een uurtje of 2 naar huis, heeft hij niet kunnen spelen dan blijft ie bij de uitgang twijfelen en als we wel andere honden zijn tegengekomen loopt ie tevreden mee naar huis. Soms ook lastig want er zijn niet veel volwasse honden die echt willen stoeien, en Bikkel durft weer alleen met teefjes te stoeien reuen zijn te bedreigend
Dus ja hier komt er dus ook een hond bij, zowel voor mij maar ook een waarvan ik hoop dat die veel met Bikkel zal stoeien. Ik heb nu nog maar 1 hond en ik had er voorheen 2 en ik vind het verrekte lastig zo.
groetjes majelle

Dus ja hier komt er dus ook een hond bij, zowel voor mij maar ook een waarvan ik hoop dat die veel met Bikkel zal stoeien. Ik heb nu nog maar 1 hond en ik had er voorheen 2 en ik vind het verrekte lastig zo.
groetjes majelle
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Floep is juist door de groepswandelingen veel zelfverzekerder geworden.
Heel in het begin was ze vrij angstig en heel onderdanig, nou nu absoluut niet meer
Maar zij was toen nog vrij jong, zoals Keizer, die is 6 jaar en die vind het lopen in een groep dus gewoon nog doodeng. Ik denk niet dat ik die angst er helemaal uitkrijg, misschien dat het wel wat beter zal gaan (daarom neem ik hem wel mee) maar zo vrij als Floep zal hij nooit worden in ene groep. Keizer is trouwens ook een mini hondje dus voor hem is alles ook heel groot en eng, ik denk dat dat er ook wel wat mee te maken heeft.
Keizer heeft dus geen behoefte aan sociale contacten, Floep vind dat best wel fijn zo op zijn tijd.
Ik denk dus dat het zeker ligt aan het karakter van je hond en dat je echt niet alle honden er blij mee maakt.
Heel in het begin was ze vrij angstig en heel onderdanig, nou nu absoluut niet meer

Keizer heeft dus geen behoefte aan sociale contacten, Floep vind dat best wel fijn zo op zijn tijd.
Ik denk dus dat het zeker ligt aan het karakter van je hond en dat je echt niet alle honden er blij mee maakt.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze Joep hebben we als bijnaam Remy gegeven (alleen op de wereld) andere honden hoeft voor hem niet.
Joris en Henry vinden het fijn om met andere honden te spelen (alleen zit het er nu bij Joris om medische redenen niet in).
Onze Henry is aan de lijn ook een brombeer en kan agressief overkomen, maar los is hij het watje van de buurt
Joris en Henry vinden het fijn om met andere honden te spelen (alleen zit het er nu bij Joris om medische redenen niet in).
Onze Henry is aan de lijn ook een brombeer en kan agressief overkomen, maar los is hij het watje van de buurt

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dingo komt dagelijks in het bos, en speelt regelamtig met andere honden. Zijn voorkeur gaat uit naar de iets "onbenullige"honden, zodat hij goed kan ravotten. De meeste honden waarmee hij speelt zijn dogo's/herders/pitbull/rottweilers. Ik ben wel selectief in welke vreemde hond het is. Reuen, tenzij heel onderdanig is geen optie, en langharige donkerkleurige ook niet. Ik zal nooit als eerste mijn hond op een andere hond af laten gaan. Ik heb Dingo altijd naast me staan/lopen.
Maar ik vind het altijd prachtig om te zien hoe een aantal honden zich helemaal uit leven met elkaar
Maar ik vind het altijd prachtig om te zien hoe een aantal honden zich helemaal uit leven met elkaar

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Da's geweldigannemie schreef:We zijn met een groepje labradors gaan wandelen en Boris heeft het perfect gedaan, hij vond het heel leuk. Ik had de honden vooraf wel "gescreend".
Hij heeft geen honden lastig gevallen en de andere honden hem niet, hij liep ontspannen mee met de kudde.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij lopen wel regelmatig met een grote groep honden (wandelingen via het forum of buitenlandsehondenforum) en dat gaat eigenlijk altijd goed.
Natuurlijk moet je goed op blijven letten. Als er twee honden in elkaar klappen is dat bijna altijd omdat iemand zo leuk is een bal of stok te gooien. En dat moet je met een groep honden nooit maar dan ook nooit doen. Ze vermaken zich wel met elkaar. Gooi er een bal of een stok tussen en je hebt oorlog. En als het gebeurt zie je ook meteen hoe dat werkt in zo'n groep: twee of drie knokken en een aantal (meestal bijdehandjes zoals Toop) staan er dan als een stel hooligans omheen te springen en te blerren. Dus het is altijd zaak met dat soort wandelingen om heel goed je hond in de gaten te houden en er bij in de buurt te blijven zodat je direct kan ingrijpen. En de enkele keer dat ik het meegemaakt heb (overigens bij andere honden) gebeurt dat ook.
En eigenlijk heb ik ook nooit meegemaakt dat er echt verwondingen aan te pas kwamen, een pluk haar, een schram, ok, maar verder niet.
Yentie is het totaal niet gewend, dus die heb ik op de laatste wandeling met een groep maar aan de lijn gegooid omdat ze bij de grote honden in hun kont hing en daarna spontaan in een klein terriertje dook. En toen ze aan de lijn liep was ze heel braaf, dus dat is ook iets wat ze gewoon nog moet leren. Maar het heeft ook zeker met de onderlinge communicatie te maken bij de honden. Yentie is daar niet zo goed in, zet meteen een grote bek op. Terwijl mijn reutjes eigenlijk altijd meteen naadloos aansloten op de groepen. Nooit gesodemieter, af en toe een kef of snauw, nooit meer dan dat.
Echt spelen doen mijn honden ook niet met de andere honden, maar wel gewoon lekker mee rennen en verder blijven ze bij ons in de buurt lopen.
Met een balletje spelen doen ze ook graag, maar dat doen we de rest van de maand al.
Natuurlijk moet je goed op blijven letten. Als er twee honden in elkaar klappen is dat bijna altijd omdat iemand zo leuk is een bal of stok te gooien. En dat moet je met een groep honden nooit maar dan ook nooit doen. Ze vermaken zich wel met elkaar. Gooi er een bal of een stok tussen en je hebt oorlog. En als het gebeurt zie je ook meteen hoe dat werkt in zo'n groep: twee of drie knokken en een aantal (meestal bijdehandjes zoals Toop) staan er dan als een stel hooligans omheen te springen en te blerren. Dus het is altijd zaak met dat soort wandelingen om heel goed je hond in de gaten te houden en er bij in de buurt te blijven zodat je direct kan ingrijpen. En de enkele keer dat ik het meegemaakt heb (overigens bij andere honden) gebeurt dat ook.
En eigenlijk heb ik ook nooit meegemaakt dat er echt verwondingen aan te pas kwamen, een pluk haar, een schram, ok, maar verder niet.
Yentie is het totaal niet gewend, dus die heb ik op de laatste wandeling met een groep maar aan de lijn gegooid omdat ze bij de grote honden in hun kont hing en daarna spontaan in een klein terriertje dook. En toen ze aan de lijn liep was ze heel braaf, dus dat is ook iets wat ze gewoon nog moet leren. Maar het heeft ook zeker met de onderlinge communicatie te maken bij de honden. Yentie is daar niet zo goed in, zet meteen een grote bek op. Terwijl mijn reutjes eigenlijk altijd meteen naadloos aansloten op de groepen. Nooit gesodemieter, af en toe een kef of snauw, nooit meer dan dat.
Echt spelen doen mijn honden ook niet met de andere honden, maar wel gewoon lekker mee rennen en verder blijven ze bij ons in de buurt lopen.
Met een balletje spelen doen ze ook graag, maar dat doen we de rest van de maand al.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Idd. met eeen stok o.i.d gooien tijdens zo'n groepswandeling is niet handig heb het een keer meegemaakt tijdens een hondenwandel vakantie...
Vooraf werd duidelijk gezegd dat je dat niet moest doen om problemen te voorkomen.
Er was dus iemand die wel met het balletje gooide; resultaat; mijn hond die de andere hond (voor wie het balletje bedoeld was) even stevig aftuigde om het balletje. Resultaat de andere hond kreupel, eigenaar boos en de schade op mij proberen te verhalen
Zij konden de vakantie met hun hond niet afmaken en mijn vakantie was verziekt omdat ik me er ondanks dat het hun eigen fout was, wel erg lullig over voelde...
Dus groepswandelingen zijn aan mij niet besteed en het zou met Chaos zo wie zo niet kunnen (0,0 sociale vaardigheden).
Vooraf werd duidelijk gezegd dat je dat niet moest doen om problemen te voorkomen.
Er was dus iemand die wel met het balletje gooide; resultaat; mijn hond die de andere hond (voor wie het balletje bedoeld was) even stevig aftuigde om het balletje. Resultaat de andere hond kreupel, eigenaar boos en de schade op mij proberen te verhalen

Zij konden de vakantie met hun hond niet afmaken en mijn vakantie was verziekt omdat ik me er ondanks dat het hun eigen fout was, wel erg lullig over voelde...

Dus groepswandelingen zijn aan mij niet besteed en het zou met Chaos zo wie zo niet kunnen (0,0 sociale vaardigheden).
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zie het wel als Jessie en Vito (2 mechelaars) samen lopen dan voelt Jessie zich heel stoer en mag niemand in de buurt komen bij hun 2. Loop je alleen met haar dan speelt ze met andere honden en zelfs met andere teven... als ze dan afgesnauwd wordt ofzo dan vindt ze het wel best. Jessie loopt eigenlijk altijd los en als een hond zich opdringt of ze heeft genoeg van die hond dan laat ze dat duidelijk merken door een snauw of een grom. Vito loopt nooit los (dat gaat niet goedkomen
)

Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik hoef niet met alle 5 mee te gaan op een wandeling (of ze moeten aan de riem, maar dat vind ik geen wandelen) het ligt er een beetje aan wat voor een wandeling en wat voor een honden er komen, maar dan kan ik er best een paar mee nemen...
stokken en ballen gooien is zowiezo uit den boze in een voor elkaar vreemde groep, het geeft al onrust in mijn eigen roedel dus....
helaas zijn er op wandelingen vanuit bv een forum vaak mensen die dat niet inzien en er ook niet aan willen, dan draai ik om en ga weer, ik heb daar geen zin in, ik ken mijn honden, ze zijn niet agressief maar wanneer er opwinding is willen ze er wel in klappen ja...
ik vind het het belangrijkste dat ze hier en met mij in hun roedel sociaal zijn, en dat zijn ze.. met honden buiten en het gaat leuk? oke prima..zoniet tja dan niet
stokken en ballen gooien is zowiezo uit den boze in een voor elkaar vreemde groep, het geeft al onrust in mijn eigen roedel dus....
helaas zijn er op wandelingen vanuit bv een forum vaak mensen die dat niet inzien en er ook niet aan willen, dan draai ik om en ga weer, ik heb daar geen zin in, ik ken mijn honden, ze zijn niet agressief maar wanneer er opwinding is willen ze er wel in klappen ja...
ik vind het het belangrijkste dat ze hier en met mij in hun roedel sociaal zijn, en dat zijn ze.. met honden buiten en het gaat leuk? oke prima..zoniet tja dan niet
Nanni is erg opzich zelf gesteld. Als ze een leuke reu ziet, is het 10 sec spelen en daarna gaat madam weer haar eigen weg. Nanni heeft merk ik weinig behoefte aan soortgenoten. Af en toe een leuke reu waar ze lekker mee kan piesen (over elkaar pies heen pezen vind ze erg leuk
) en dat is alles eigenlijk.
Ik heb Nanni 1x achter een hond aan (mee) zien rennen, echt van genot. Soms mis ik dat wel hoor, een hond die lekker achter een andere huond aanrent en lekker meespeelt. maar ach, zo als Nanni is ook fijn
Ik heb Nanni 1x achter een hond aan (mee) zien rennen, echt van genot. Soms mis ik dat wel hoor, een hond die lekker achter een andere huond aanrent en lekker meespeelt. maar ach, zo als Nanni is ook fijn

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ja, ik vind het heel belangrijk dat mijn honden contact hebben met soortgenoten. Het zijn roedeldieren, dan is contact essentieel lijkt mij. Ze hoeven niet altijd met vreemde honden te spelen, ze hebben genoeg aan elkaar. Als ik vreemde honden tegenkom kunnen ze daar soms heel leuk mee spelen, soms niet en dan lopen we door. Dus contact met vreemde honden vind ik niet perse nodig.

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jurek speelde en speelt nog steeds graag met andere honden. Nadat hij een behoorlijke machoreu werd, werden andere honden vooral door mij nogal ontweken. Ik had geen zin in herrie.
We hebben daarom heel bewust voor een tweede hond gekozen, een teefje van hetzelfde ras en dus bijna van hetzelfde formaat. Die twee samen kunnen heerlijk ravotten en dat is genieten voor hun maar zeker niet minder voor ons.
Jurek speelt nog steeds met andere honden waarvan ik weet dat dat goed gaat. Jelka speelt alleen maar met Jurek, die heeft geen behoefte aan spelen met andere honden.
We hebben daarom heel bewust voor een tweede hond gekozen, een teefje van hetzelfde ras en dus bijna van hetzelfde formaat. Die twee samen kunnen heerlijk ravotten en dat is genieten voor hun maar zeker niet minder voor ons.
Jurek speelt nog steeds met andere honden waarvan ik weet dat dat goed gaat. Jelka speelt alleen maar met Jurek, die heeft geen behoefte aan spelen met andere honden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja zo denk ik er ook over.Hutsje schreef:Ja, ik vind het heel belangrijk dat mijn honden contact hebben met soortgenoten. Het zijn roedeldieren, dan is contact essentieel lijkt mij. Ze hoeven niet altijd met vreemde honden te spelen, ze hebben genoeg aan elkaar. Als ik vreemde honden tegenkom kunnen ze daar soms heel leuk mee spelen, soms niet en dan lopen we door. Dus contact met vreemde honden vind ik niet perse nodig.
Ik liep vroeger met het asiel de avondvierdaagse met een groep van ongeveer 25 honden (eigen en asielhonden) wel de sociale types natuurlijk. Ging altijd heel goed maar ja je moet wel eens ergens wachten met een groep, hielden we netjes afstand van elkaar maar kwam er een vreemde hond met eigenaar door de groep lopen (snap dat mens nu nogniet omdat zo te doen

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ik vind het wel belangrijk dat mijn honden zich sociaal gedragen tegenover andere honden. Dat doen ze ook netjes en het is vaak spelen, maar opdringerige honden worden nogal eens terecht gewezen door Whooper, mijn machoman. Daarom neem ik 'm ook niet mee op de groepswandeling van volgende week, hoe leuk het ook is met zijn soortgenoten. Een paar ik OK, maar dit zijn er denk ik teveel.
Net wat eerder werd geschreven, over het balletjes en stokken gooien. Zijn ideale momenten om dat is lekker af te tasten.
Net wat eerder werd geschreven, over het balletjes en stokken gooien. Zijn ideale momenten om dat is lekker af te tasten.
-
- Zeer actief
Nieve heeft weinig contact met soortgenoten. Groepswandelingen waarbij alle honden los zijn hoef ik al niet eens aan te beginnen, want het knokpartijen zouden dan gewoon onvermijdelijk zijn, helaas!
Dus ik denk dat het afhankelijk is van de hond, van het ras etc...of ze behoefte hebben aan contact met soortgenoten. Een akita of GJD is daar gewoon heel moeilijk in. Met teven wordt het 100% zeker knokken en met reuen is het afhankelijk van het gedrag van de reu of het goed gaat. Als ik naar vrienden ga die akita's en GJD's fokken mag ze in de speelweide wel met 1 van hun reuen gaan rennen, dat gaat altijd goed. En op compleet afgelegen plekken waar geen andere honden komen mag ze ook ravotten met reuen met wie ze wel overweg kan. Verder zal ze aan de riem moeten blijven en moeten we het gewoon maar oplossen door samen te spelen en lange wandelingen te maken. Gelukkig is Nieve wel erg op mij gericht en kan ze prima met mij spelen.
Dus ik denk dat het afhankelijk is van de hond, van het ras etc...of ze behoefte hebben aan contact met soortgenoten. Een akita of GJD is daar gewoon heel moeilijk in. Met teven wordt het 100% zeker knokken en met reuen is het afhankelijk van het gedrag van de reu of het goed gaat. Als ik naar vrienden ga die akita's en GJD's fokken mag ze in de speelweide wel met 1 van hun reuen gaan rennen, dat gaat altijd goed. En op compleet afgelegen plekken waar geen andere honden komen mag ze ook ravotten met reuen met wie ze wel overweg kan. Verder zal ze aan de riem moeten blijven en moeten we het gewoon maar oplossen door samen te spelen en lange wandelingen te maken. Gelukkig is Nieve wel erg op mij gericht en kan ze prima met mij spelen.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Veel BM's zijn precies hetzelfde, ik hoef Huts ook niet in een groep te gooien of met vreemde teven los te laten. Ook vindt ze niet alle reuen leuk, maar dat betekent niet dat ze geen behoefte heeft aan contact met soortgenoten.Nieve schreef:Nieve heeft weinig contact met soortgenoten. Groepswandelingen waarbij alle honden los zijn hoef ik al niet eens aan te beginnen, want het knokpartijen zouden dan gewoon onvermijdelijk zijn, helaas!

-
- Zeer actief
Daar heb je ook gelijk in... aleen is Nieve niet een hond die echt laat merken dat ze het vreselijk mist ofzo, zoals je wel ziet met bepaalde honden als ze alleen moeten blijven. En tuurlijk vindt ze het leuk om lekker met een andere hond te ravotten...als die mogelijkheid er is, dan mag dat van mij ook absoluut...maar de mogelijkheden zijn geoon een beetje zeldzaam.Hutsje schreef:Veel BM's zijn precies hetzelfde, ik hoef Huts ook niet in een groep te gooien of met vreemde teven los te laten. Ook vindt ze niet alle reuen leuk, maar dat betekent niet dat ze geen behoefte heeft aan contact met soortgenoten.Nieve schreef:Nieve heeft weinig contact met soortgenoten. Groepswandelingen waarbij alle honden los zijn hoef ik al niet eens aan te beginnen, want het knokpartijen zouden dan gewoon onvermijdelijk zijn, helaas!

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!