Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bench stoppen of voor altijd
Moderator: moderatorteam
- Nicole84
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- akita
- Actief
mijn honden hebben speeltjes ieder een eigen kong enz enz kauw dingen en zo en muziek staat hier ook wel aan als ik weg ben. ze doet het alleen als k ff weg ben. ik heb een bench genomen als hulpmiddel voor het zindelijk worden en dat wertke prima en dan alleen voor snachts en als ik ff weg moest daar buiten doe ik genoeg met mijn honden. het is niet zo dat ik niks doe. ja je moet je hond leren wat fout is maar je mag je hond ook niet achteraf op zijn flikker geven als die wat gesloopt heeft. ze doen het niet waar je bij bent. dus ja voor mij is een bench een hulp middel maar ze ligt net zo goed in al die andere hondenmanden die ik heb staan maakt voor haar niks uit. jij ben blijkbaar pontificaal tegen een bench is prima maar respecteer wel andere mensen die een bench gebruiken.

IK HEB 3 ECHTE KANJERS CJ SHEILA EN KYRA
- bram en thijs
- Zeer actief
- akita
- Actief
-
linlin
- bram en thijs
- Zeer actief
Het lukt je deze dagen niet echt hé? Ik zal mezelf quoten, als het jou dan lukt om te lezen in plaats van te schreeuwen dan zie je misschien wat er staat.akita schreef:hou jij nou eens je mond jij respecteerde mij als eerste niet door te zeggen dat ik me aanstelde dus vandaar deze smileys dus waar ben jij met je respect?
De clou in deze quote is het woordje "volledig". Snap je het nu of gaat het nog steeds langs je heen?bram en thijs schreef:Overdreven door haar meteen weer volledig in de bench te plaatsen.

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- akita
- Actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
linlin schreef:nee hoor.Nicole84 schreef:ik neem aan dat je geen kinderen hebt??? Want als die iets uitvreten wat niet mag, stuur je ze toch ook naar hun kamer.
die vind zijn kamer de hemel op aarde
De stekker van zijn internetverbinding beneden uittrekken, ja, dat zou nog es straf zijn
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: bench stoppen of voor altijd
Ik heb nog een vraagje, tussen die 6 en 10 maand heeft ze dan altijd van het zeil blijven eten of is dat ineens begonnen ?akita schreef:hoi,
ik heb een vraag mijn jongste hond zit nog in de bench ze is ruim 14 maanden oud. ze zat er al in als pup met een maand of 6 had ik hem weggehaald maar met 10 maanden weer opnieuw gebruikt omdat ze het zeil uit de vloer op at. nu zit ze er dus al weer een tijdje in. is het nou beter om hem weer een keer weg te halen of altijd maar te gebruiken

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- akita
- Actief
nee de eerste paar maanden ging het goed ze vond het prima buiten de bench enz enz. kijk al mijn honden aten ook vanwege de groei van tandjes aan de muren en dat heeft mij niet weerhouden om ze dan in een bench te doen ik bedoel dan kwamen ze daat niet in de gaten dichten is goed koper dan je hele huis weer bedekken met zeil. ik ben altijd thuis voor ze dus ideaal ik werk met doe sport dus vervelen doen ze niet ben weinig weg en als ik weg ging ging het goed enkelt na een maand of 3 niet toen lag echt 2 derde van mijn zeil uit mijn huis.Mama Sanneke schreef:Ik heb nog een vraagje, tussen die 6 en 10 maand heeft ze dan altijd van het zeil blijven eten of is dat ineens begonnen ?akita schreef:hoi,
ik heb een vraag mijn jongste hond zit nog in de bench ze is ruim 14 maanden oud. ze zat er al in als pup met een maand of 6 had ik hem weggehaald maar met 10 maanden weer opnieuw gebruikt omdat ze het zeil uit de vloer op at. nu zit ze er dus al weer een tijdje in. is het nou beter om hem weer een keer weg te halen of altijd maar te gebruiken
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Als ik het goe gelezen heb heb je nog hondjes in huis ??akita schreef:nee de eerste paar maanden ging het goed ze vond het prima buiten de bench enz enz. kijk al mijn honden aten ook vanwege de groei van tandjes aan de muren en dat heeft mij niet weerhouden om ze dan in een bench te doen ik bedoel dan kwamen ze daat niet in de gaten dichten is goed koper dan je hele huis weer bedekken met zeil. ik ben altijd thuis voor ze dus ideaal ik werk met doe sport dus vervelen doen ze niet ben weinig weg en als ik weg ging ging het goed enkelt na een maand of 3 niet toen lag echt 2 derde van mijn zeil uit mijn huis.Mama Sanneke schreef:Ik heb nog een vraagje, tussen die 6 en 10 maand heeft ze dan altijd van het zeil blijven eten of is dat ineens begonnen ?akita schreef:hoi,
Is de jongste dan de sloper ?
Of slopen de andere ook ?

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- akita
- Actief
ja heb er 3 en ze zitten ge scheiden van elkaar dus ik weet wel welke dat was ja. heb ook een tijdje samen gedaan en dat ging ook niet lekker. zoals het nu gaat heb ik geen problemen maar wil niet zeggen dat ik niet van de bench af wil. mijn mening blijft dat een hond altijd zonder bench moet kunnen maar de vraag was eigenlijk wanneer.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik bedoelde of de andere dan ook in de bench zitten ?akita schreef:ja heb er 3 en ze zitten ge scheiden van elkaar dus ik weet wel welke dat was ja. heb ook een tijdje samen gedaan en dat ging ook niet lekker. zoals het nu gaat heb ik geen problemen maar wil niet zeggen dat ik niet van de bench af wil. mijn mening blijft dat een hond altijd zonder bench moet kunnen maar de vraag was eigenlijk wanneer.
Of lopen die los ?
T'is maar een ideetje hoor, maar als je je nu es gaat verstoppen i.p.v. weggaan zodat je kunt zien wat er juist gebeurd of een camera plaatsen.
Als de jongste je niet ziet en je kunt hem betrappen op heterdaad
zal ie misschien de link leggen tussen wat mag en niet mag.
Ik weet niet goed hoe ik het juist moet uitleggen, maar begrijp je wat ik bedoel.
En wanneer hij zonder bench moet kunnen, Luka heeft er amper 14 dagen in gezeten, daarna in de mand.
Ik denk dat je eerst moet nagaan waarom hij sloopt als je weggaat.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- akita
- Actief
nee die andere lopen los 1 heeft nooit in een bench gezeten die was al zindelijk. de ander heeft er in gezeten totdat ze zindelijk was dus niet lang. en deze de jongste zat er ook in tot ze zindelijk was ongeveer op zich was ze dat al 10 dagen maar ze kreeg vagenitis waardoor ze weer in huis ging plassen. in de eerste periode zonder bench ging goed. ik weet wel als ik weg ben en mijn vriend is thuis dat ze mij erg mist ik weet ook dat ze kleeft aan mij als je begrijpt wat ik bedoel. zelf denk ik dat ze dat deed omdat ze mij mist. ik begrijp wel wat je bedoeld. tja verstoppen is wel een idee maar ze weet heel goed of ik er ben of niet. ik kan wel weggaan en dan om de hoek blijven staan en ongeveer 10 minuten later weer binnen komen. eem camera heb ik niet helaas wel een webcam ik weet dat die ook kan filmen qua moment opnames. bedankt voor het mee denkenMama Sanneke schreef:Ik bedoelde of de andere dan ook in de bench zitten ?akita schreef:ja heb er 3 en ze zitten ge scheiden van elkaar dus ik weet wel welke dat was ja. heb ook een tijdje samen gedaan en dat ging ook niet lekker. zoals het nu gaat heb ik geen problemen maar wil niet zeggen dat ik niet van de bench af wil. mijn mening blijft dat een hond altijd zonder bench moet kunnen maar de vraag was eigenlijk wanneer.
Of lopen die los ?
T'is maar een ideetje hoor, maar als je je nu es gaat verstoppen i.p.v. weggaan zodat je kunt zien wat er juist gebeurd of een camera plaatsen.
Als de jongste je niet ziet en je kunt hem betrappen op heterdaad
zal ie misschien de link leggen tussen wat mag en niet mag.
Ik weet niet goed hoe ik het juist moet uitleggen, maar begrijp je wat ik bedoel.
En wanneer hij zonder bench moet kunnen, Luka heeft er amper 14 dagen in gezeten, daarna in de mand.
Ik denk dat je eerst moet nagaan waarom hij sloopt als je weggaat.
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hou je de honden alleen gescheiden als er niemand thuis is? En waarom gaat het niet goed als ze bij elkaar zijn?
Ik denk niet dat om het hoekje staan zin heeft, ze weet dan echt wel dat je daar in de buurt bent. Er zijn verschillende redenen waarom honden gaan bijten. Last van de tanden, verveling en afleiding zijn de belangrijkste. Over het eerste groeien ze heen, verveling en afleiding is iets wat je als baasje aan moet pakken. Hoe lang zijn je honden ongeveer alleen als je weg gaat? Voordat je weg gaat nog even een lekker eind met ze lopen of een tijdje spelen zodat ze lekker gaat slapen. Bijten als afleiding kan er inderdaad mee te maken hebben dat ze zich alleen voelt en gaat bijten om iets te doen te hebben totdat baasje/vrouwtje weer thuis is. Als dat het geval is zul je je hond heel langzaam er aan moeten laten wennen dat ze af en toe alleen is. Dit moet echt in hele kleine stapjes. Laat haar bijvoorbeeld los en ga dan een paar minuten naar buiten toe. Als je dan terug komt heeft ze nog geen tijd gehad om wat kapot te maken en dan is ze natuurlijk het meest geweldige hondje van de wereld. De tijd dat je weg bent kan je steeds langer maken, maar neem niet te grote stappen om zo te voorkomen dat ze wel weer iets kapot gaat maken. En als je toch volgende maand gaat verhuizen kan je dan niet alvast het zeil uit de gang trekken ofzo?? (ga er dan van uit dat je het zeil mee neemt naar je nieuwe huis).
Ik denk niet dat om het hoekje staan zin heeft, ze weet dan echt wel dat je daar in de buurt bent. Er zijn verschillende redenen waarom honden gaan bijten. Last van de tanden, verveling en afleiding zijn de belangrijkste. Over het eerste groeien ze heen, verveling en afleiding is iets wat je als baasje aan moet pakken. Hoe lang zijn je honden ongeveer alleen als je weg gaat? Voordat je weg gaat nog even een lekker eind met ze lopen of een tijdje spelen zodat ze lekker gaat slapen. Bijten als afleiding kan er inderdaad mee te maken hebben dat ze zich alleen voelt en gaat bijten om iets te doen te hebben totdat baasje/vrouwtje weer thuis is. Als dat het geval is zul je je hond heel langzaam er aan moeten laten wennen dat ze af en toe alleen is. Dit moet echt in hele kleine stapjes. Laat haar bijvoorbeeld los en ga dan een paar minuten naar buiten toe. Als je dan terug komt heeft ze nog geen tijd gehad om wat kapot te maken en dan is ze natuurlijk het meest geweldige hondje van de wereld. De tijd dat je weg bent kan je steeds langer maken, maar neem niet te grote stappen om zo te voorkomen dat ze wel weer iets kapot gaat maken. En als je toch volgende maand gaat verhuizen kan je dan niet alvast het zeil uit de gang trekken ofzo?? (ga er dan van uit dat je het zeil mee neemt naar je nieuwe huis).
- akita
- Actief
dat alleen zijn heb ik langzaam ana op gebouwt. ze zijn hoog uit soms een uurtje alleen maar dat komt niet dagelijks voor. zoals ik al zei als ik thuis ben doen ik genoeg met ze voordat ik weet dat ik weg ga doe ik een sport met ze frisbee enz enz leker spelen rennen enz enz als we thuis komen merk ik dat ze moe zijn. dat zeil slopen is in 10 minuten gebeurd was toen maar 10 minuten weg.Chatterbox schreef:Hou je de honden alleen gescheiden als er niemand thuis is? En waarom gaat het niet goed als ze bij elkaar zijn?
- Joyce
- Zeer actief
- akita
- Actief
denk toch omdat ze mij mist. verder weet ik het niet. ze hebben geen van allen de binding met mijn vriend althans niet op de manier als bij mij. maar ja ik kan moeilijk nooit meer weggaan. ik wacht sowieso nog even met de bench weghalen totdat ik goed en wel verhuist ben want dat is een verandering. dus nu de bench weghalen is niet verstandig. lijkt mij
- Joyce
- Zeer actief
Als ze jou na 10 minuten al 'mist' ( ik weet niet zo goed wat ik me bij missen voor moet stellen) dan moet je toch opnieuw beginnen met haar er aan te laten wennen dat je soms weg bent. Je zei ook dat ze in huis nogal aan je plakt. Dit deed mijn hond ook toen ik haar net had. Ik heb haar dat bewust afgeleerd door gewoon deuren achter me te sluiten, haar gewoon te negeren en haar af en toe alleen in een kamer te laten zitten. In het begin kon ik nog niet eens normaal naar de wc of Molli zat al weer voor de deur. Ik kon niet normaal door huis lopen zonder over haar te struikelen. Nu is ze een stuk zelfstandiger en ligt ze soms zelfs in de gang als ik gewoon thuis ben.
Ik ben gewoon niet altijd thuis en dat moest ze gewoon leren. Als ik nu 's ochtends naar m'n werk ga kijken ze soms niet eens meer op of om. 
- akita
- Actief
nou zo erg plakt ze dan niet vergeleken wat jou hond dan deed ze volgt me niet als ik naar de wc ga of ga douchen enz enz. maar luisteren doet ze wel beter naar mij dan naar mijn vriend. ik weet niet hoe ik het moet uitleggen hoe ze me mist. misschien is ze bang dat ik niet meer terug kom weet ik nietChatterbox schreef:Als ze jou na 10 minuten al 'mist' ( ik weet niet zo goed wat ik me bij missen voor moet stellen) dan moet je toch opnieuw beginnen met haar er aan te laten wennen dat je soms weg bent. Je zei ook dat ze in huis nogal aan je plakt. Dit deed mijn hond ook toen ik haar net had. Ik heb haar dat bewust afgeleerd door gewoon deuren achter me te sluiten, haar gewoon te negeren en haar af en toe alleen in een kamer te laten zitten. In het begin kon ik nog niet eens normaal naar de wc of Molli zat al weer voor de deur. Ik kon niet normaal door huis lopen zonder over haar te struikelen. Nu is ze een stuk zelfstandiger en ligt ze soms zelfs in de gang als ik gewoon thuis ben.Ik ben gewoon niet altijd thuis en dat moest ze gewoon leren. Als ik nu 's ochtends naar m'n werk ga kijken ze soms niet eens meer op of om.
- Nicole84
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Chatterbox schreef:Als ze jou na 10 minuten al 'mist' ( ik weet niet zo goed wat ik me bij missen voor moet stellen) dan moet je toch opnieuw beginnen met haar er aan te laten wennen dat je soms weg bent. Je zei ook dat ze in huis nogal aan je plakt. Dit deed mijn hond ook toen ik haar net had. Ik heb haar dat bewust afgeleerd door gewoon deuren achter me te sluiten, haar gewoon te negeren en haar af en toe alleen in een kamer te laten zitten. In het begin kon ik nog niet eens normaal naar de wc of Molli zat al weer voor de deur. Ik kon niet normaal door huis lopen zonder over haar te struikelen. Nu is ze een stuk zelfstandiger en ligt ze soms zelfs in de gang als ik gewoon thuis ben.Ik ben gewoon niet altijd thuis en dat moest ze gewoon leren. Als ik nu 's ochtends naar m'n werk ga kijken ze soms niet eens meer op of om.
Luka zou als het ware bij mij op de WC kome zitten hebben.
Nu blijft ie zelfs liggen als ik in de badkamer me ga omkleden.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
En ze heeft gezelschap van de ander honden, dus ??akita schreef:nou zo erg plakt ze dan niet vergeleken wat jou hond dan deed ze volgt me niet als ik naar de wc ga of ga douchen enz enz. maar luisteren doet ze wel beter naar mij dan naar mijn vriend. ik weet niet hoe ik het moet uitleggen hoe ze me mist. misschien is ze bang dat ik niet meer terug kom weet ik nietChatterbox schreef:Als ze jou na 10 minuten al 'mist' ( ik weet niet zo goed wat ik me bij missen voor moet stellen) dan moet je toch opnieuw beginnen met haar er aan te laten wennen dat je soms weg bent. Je zei ook dat ze in huis nogal aan je plakt. Dit deed mijn hond ook toen ik haar net had. Ik heb haar dat bewust afgeleerd door gewoon deuren achter me te sluiten, haar gewoon te negeren en haar af en toe alleen in een kamer te laten zitten. In het begin kon ik nog niet eens normaal naar de wc of Molli zat al weer voor de deur. Ik kon niet normaal door huis lopen zonder over haar te struikelen. Nu is ze een stuk zelfstandiger en ligt ze soms zelfs in de gang als ik gewoon thuis ben.Ik ben gewoon niet altijd thuis en dat moest ze gewoon leren. Als ik nu 's ochtends naar m'n werk ga kijken ze soms niet eens meer op of om.
Het lijkt me meer uit frustratie dan uit verveling.
Als je weg bent dan zitten ze dus apart in een bench of alleen de jongste, ik ben het even kwijt.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Nicole84
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hihi, nee hij is pas 6, en het is mijn stiefzoontje. Maar als hij echt iets doet wat niet door de beugel kan, moet hij even afkoelen, gelukkig helpt dat op deze leeftijd nog wel eensMama Sanneke schreef:Dan heb jij vast nog geen 16-jarige puberzoon ??Nicole84 schreef:oh, ik wellinlin schreef:nee hoor.Nicole84 schreef:ik neem aan dat je geen kinderen hebt??? Want als die iets uitvreten wat niet mag, stuur je ze toch ook naar hun kamer.
Groetjes Nicole en een pootje van Jamie

- bram en thijs
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Floor heeft tot ze, denk ik, 2,5 jaar was 's nachts in de bench geslapen en tot 2 jaar ofzo er ook in gezeten toen wij weg gingen. Eruit heb ik toen langzaam opgebouwd maar eigenlijk heeft ze daarna nooit wat gesloopt en nu zit ze er nooit meer in. Maar ze heeft het nooit erg gevonden om erin te gaan. In tegenstelling zelfs, ze sprinte erin zo van: kom maar op met dat lekkers
Mja toen het goed ging heb ik dat lompe ding maar snel opgeborgen 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor