Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de wanhoop nabij..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Inge O schreef:weet je niekie, als je eens wat ouder bent, en een keer zelf het één en ander hebt meegemaakt, én misschien om god weet welke reden tot over je oren in de schuld hebt gezeten (wat ik je niet toewens), zal je hier vast anders over denken. trouwens ook met mensen loopt het niet altijd van een leien dakje hoor wat ziektekosten aangaat, láng niet. maar dan heb je tenminste nog een sociaal vangnet. hier toch. in de usa niet, of amper, en kijk maar waar mensen daar vaak terechtkomen als ze ziek worden.
om van de échte arme landen nog niet eens te spreken.

zoals jij het stelt mag iemand die niét beschikt over een dikke portemonnaie mét reservebodempje dus geen hond houden? zelfs bv. geen hond uit het asiel, die anders misschien überhaupt geen kansen meer had?
beetje kortzichtig hoor vind ik dat.

vroeger kon er niks voor een hond, hij werd ziek, en dat was het dan, dag fikkie. natuurlijk was dat niet juist.
maar nu slaat het vaak naar de andere kant door, en dat is écht niet reëel meer soms.
:ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

maxcola schreef:
Inge O schreef:weet je niekie, als je eens wat ouder bent, en een keer zelf het één en ander hebt meegemaakt, én misschien om god weet welke reden tot over je oren in de schuld hebt gezeten (wat ik je niet toewens), zal je hier vast anders over denken. trouwens ook met mensen loopt het niet altijd van een leien dakje hoor wat ziektekosten aangaat, láng niet. maar dan heb je tenminste nog een sociaal vangnet. hier toch. in de usa niet, of amper, en kijk maar waar mensen daar vaak terechtkomen als ze ziek worden.

zoals jij het stelt mag iemand die niét beschikt over een dikke portemonnaie mét reservebodempje dus geen hond houden? zelfs bv. geen hond uit het asiel, die anders misschien überhaupt geen kansen meer had?

vroeger kon er niks voor een hond, hij werd ziek, en dat was het dan, dag fikkie. natuurlijk was dat niet juist.
maar nu slaat het vaak naar de andere kant door, en dat is écht niet reëel meer soms.
Ik ben het helemaal met niekie eens en ik heb (helaas) toen ik 20 was wél tot mijn oren in de schulden gezeten (wel eens samengewoond met een gokverslaafde?) dit is inmiddels al 13 jaar geleden en mijn situatie goddank helemaal anders maar ook toen heb ik het altijd kunnen regelen dat mijn hond naar de dierenarts kon als dat nodig was. Breek me de bek dus niet open. En dit geval is helemaal geen kwestie van doorslaan naar de andere kant, deze hond is aggresief en staat waarschijnlijk, als het zo door gaat, op het punt om afgemaakt te worden. Vrouwtje kan wel roepen van niet maar één dezer dagen gaat het mis en dan wórdt die keus voor je genomen en ben je je hond kwijt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sunnybunny schreef:
maxcola schreef:

Ik ben het helemaal met niekie eens en ik heb (helaas) toen ik 20 was wél tot mijn oren in de schulden gezeten (wel eens samengewoond met een gokverslaafde?) dit is inmiddels al 13 jaar geleden en mijn situatie goddank helemaal anders maar ook toen heb ik het altijd kunnen regelen dat mijn hond naar de dierenarts kon als dat nodig was. Breek me de bek dus niet open. En dit geval is helemaal geen kwestie van doorslaan naar de andere kant, deze hond is aggresief en staat waarschijnlijk, als het zo door gaat, op het punt om afgemaakt te worden. Vrouwtje kan wel roepen van niet maar één dezer dagen gaat het mis en dan wórdt die keus voor je genomen en ben je je hond kwijt.
Dan nóg heb je niet het recht om iemand te veroordelen.
Waar staat trouwens dat er schulden in het spel zijn? :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Volgens mij dwaalt het topic een beetje heel veel af. Als iemand hier komt vragen om hulp dan is het niet aan mij om hem te veroordelen of hij wel of geen geld heeft. Volgens mij heeft hij verder ook al toegezegd contact op te zullen nemen met een gedragsdeskundige en een andere DA te raadplegen. Dingen roepen zoals geld lenen zijn erg makkelijk gezegd, maar zo simpel is het niet altijd.

Ik hoop wel dat Iedje ons op de hoogte blijft houden van hoe alles gaat en misschien is het een idee om in de discussiehoek een discussie te openen of je met een laag inkomen wel of geen hond mag. ...
*Linda*
Zeer actief

maxcola schreef:
Sunnybunny schreef:
maxcola schreef:

Dan nóg heb je niet het recht om iemand te veroordelen.
Waar staat trouwens dat er schulden in het spel zijn? :denken:
Daar kwam Niekie mee aan, bij wijze van.....

Ik veroordeel niemand, ik geef alleen mijn mening. Als je daar niet tegen kunt moet je niet geen berichten op een forum zetten. Ik zet er gewoon mijn vraagtekens bij, bij het hele verhaal. Er wordt gezegd: hebben we waarschijnlijk geen geld voor. Ik vind dat ronduit schokkend, er is niet eens uitgezocht of nagevraagd hoe duur het gaat worden en ze roept al dat kunnen we waarschijnlijk!!! niet betalen. Ik zeg niet dat honden alleen zijn weggelegd voor mensen met geld maar wél dat als je hond iets krijgt dat je als baasje zijnde er alles aan moet proberen te doen om te zorgen dat de hond medische hulp krijgt indien nodig. Hier is nog niet eens gekeken hoe of wat en men roept al: waarschijnlijk geen geld voor. Is niet eens zeker dus maar alle hulp wordt ermee wel op armlengte afstand gehouden.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Quote :Ik veroordeel niemand, ik geef alleen mijn mening. Als je daar niet tegen kunt moet je niet geen berichten op een forum zetten. Ik zet er gewoon mijn vraagtekens bij, bij het hele verhaal. Er wordt gezegd: hebben we waarschijnlijk geen geld voor. Ik vind dat ronduit schokkend

Waarom schokkend, als mensen eerlijk zeggen dat hun budget niet breed is ?
Ik heb dat ook wel af en toe gezegd toen de kosten voor me dochter de pan uit rezen, dat wil nog niet zeggen dat ze me het liefst ter wereld is.
T'moet wel menselijk blijven.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
*Linda*
Zeer actief

Niet schokkend dat hun budget niet breed is, schokkend dat ze direct beginnen te roepen dat ze het waarschijnlijk niet kunnen betalen terwijl ze niet eens hebben nagevraagd wat eventuele kosten zouden kunnen zijn en dat wel als excuus gebruiken de DA niet te raadplegen.
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Inge O schreef:weet je niekie, als je eens wat ouder bent, en een keer zelf het één en ander hebt meegemaakt, én misschien om god weet welke reden tot over je oren in de schuld hebt gezeten (wat ik je niet toewens), zal je hier vast anders over denken.
Tjemig joh, wil je me alsjeblieft niet op zo'n belerend toontje toespreken??! Ik ben geen klein kind en je weet geen donder van wat ik wel of niet heb meegemaakt! Echt belachelijk....moet je "wat ouder" zijn om iets te weten?? Misschien HEB ik het wel meegemaakt, dus waar heb je het over??

Ik zeg niet dat alleen rijke mensen een hond mogen nemen. En nee, ik kan ook niet in andermans portomonnee kijken. Maar ik weet wel degelijk heel erg zeker dat ik er wel een oplossing voor zou vinden. Mijn hond krijgt de hulp en de zorg die hij nodig heeft (mits zinvol uiteraard), wat het ook kost. Ik woon alleen en ik ben ook iedere maand blij als mijn geld gestort wordt, maar ik zou er wel een oplossing voor vinden. Desnoods nam ik er tijdelijk wel een baantje bij of zo. Voor mij is mijn hond hetzelfde waard als een dierbaar familielid/vriendin.
Laatst gewijzigd door Niekie op 28 dec 2004 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Chatterbox schreef:en misschien is het een idee om in de discussiehoek een discussie te openen of je met een laag inkomen wel of geen hond mag. ...
Ik ben overigens helemaal niet van mening dat iemand met een laag inkomen geen hond mag nemen, hoor. Maar ik vind wel dat iemand die de verantwoordelijkheid over een levend wezen neemt goed voor dit wezen moet zorgen. Dit betekent dus ook alle noodzakelijke medische zorg laten uitvoeren. Als je dit niet kunt of niet wilt moet je de verantwoordelijkheid voor een dier niet nemen.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik wil er graag 1 ding over zeggen. Mijn ervaring is dat mensen wel voor 100 euro hun hond laten opereren als het nodig is, maar als de hond bijt is 50 euro voor een gedragstherapeut te veel.
Dat is iets wat ik toch erg betreur.
In dit verhaal was het waarschijnlijk zinvoller geweest de hond door een gedragstherapeut te laten bekijken inplaats van hem te laten ontdoen van zijn ballen. Dat blijkt nu dus ook.
Ik hoop dat er alsnog hulp gezocht en gevonden wordt voor de hond. Die kan er allemaal ook niets aan doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Niekie schreef:
Inge O schreef:weet je niekie, als je eens wat ouder bent, en een keer zelf het één en ander hebt meegemaakt, én misschien om god weet welke reden tot over je oren in de schuld hebt gezeten (wat ik je niet toewens), zal je hier vast anders over denken.
Tjemig joh, wil je me alsjeblieft niet op zo'n belerend toontje toespreken??! Ik ben geen klein kind en je weet geen donder van wat ik wel of niet heb meegemaakt! Echt belachelijk....moet je "wat ouder" zijn om iets te weten?? Misschien HEB ik het wel meegemaakt, dus waar heb je het over??

Ik zeg niet dat alleen rijke mensen een hond mogen nemen. En nee, ik kan ook niet in andermans portomonnee kijken. Maar ik weet wel degelijk heel erg zeker dat ik er wel een oplossing voor zou vinden. Mijn hond krijgt de hulp en de zorg die hij nodig heeft (mits zinvol uiteraard), wat het ook kost. Ik woon alleen en ik ben ook iedere maand blij als mijn geld gestort wordt, maar ik zou er wel een oplossing voor vinden. Desnoods nam ik er tijdelijk wel een baantje bij of zo. Voor mij is mijn hond hetzelfde waard als een dierbaar familielid/vriendin.
Door omstandigheden kan ik ook niet zo veel geld uitgeven, er kmot maar zeer weing binnen (veel minder dan bijstandsniveau). Soms houdt het gewoon op, ook al wil je nog zo graag. En Niekie, neem maar van mij aan dat die baantjes echt niet voor het oprapen liggen. En als jij ze wel weet, mag je me die wel doorgeven. Graag een baantje waar ze een persoon van boven de 40, met een hoger opleiding, aannemen.

Ik bedoel maar, je stelt het wel heel gemakkelijk. Een gedragtherapeut kan aardig in de papieren lopen. Het is niet een consultje bij de DA.

En wat iemand er aan kan uitgeven kan hij alleen zelf bepalen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

maxcola schreef:

Hoi
ik sluit me hier helemaal bij aan :ok: :wink:
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Chatterbox schreef:Volgens mij dwaalt het topic een beetje heel veel af. Als iemand hier komt vragen om hulp dan is het niet aan mij om hem te veroordelen of hij wel of geen geld heeft. Volgens mij heeft hij verder ook al toegezegd contact op te zullen nemen met een gedragsdeskundige en een andere DA te raadplegen. Dingen roepen zoals geld lenen zijn erg makkelijk gezegd, maar zo simpel is het niet altijd.

Ik hoop wel dat Iedje ons op de hoogte blijft houden van hoe alles gaat en misschien is het een idee om in de discussiehoek een discussie te openen of je met een laag inkomen wel of geen hond mag. ...
Hoi chatterbox
je hebt gelijk we dwalen ook af maar goed we weten nu wel hoe we er over denken :wink:
groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”