Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik weet t niet meer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

ik weet t niet meer

Ongelezen bericht door little-wolf »

balou kan niet los in huis.
hij vind datie dan binnen moet plassen.
tis al een jaar aan de gang.
ook als ik maar ff naar de plee moet, pistie.
bijna altijd tegen de prullenbak. als ik die verzet of weghaal, verschuift t probleem.
t maakt ook niet uit waarmee ik schoonmaak. heb van alles geprobeert.
ben ook naar 2 gedragstherapeuten geweest. de 1e zei dat ik hem bezig moest houden, hij leert graag. :roll:
bij de ander moest ik het hele beestenspul negeren. daarbij was toen ook dat de katten binnen zeken. 3 van de 4 hadden kristallen in de urine.
ook dat van balou was gecontroleerd maar niks te vinden. (alleen op kristallen, kwee niet wat ze er nog meer onder de microscoop kunnen zien)
de katten zeiken niet meer binnen, maar balou wel.
ik weet t echt niet meer wat ik eraan kan doen.

toen mn ex net bij me weg was, liet ik de honden op de bank. maar dat zorgde ervoor datie weer meer ging zeiken.
dus dat mogen ze niet meer.
maar hij blijft t doen.
alleen t probleem sinds van de week is, dat zn urine enorm sterk ruikt.
dat was eerst niet.
betekend dat nu omdat hij vind datie de baas is, of kans op medisch iets?

zover ik weet doe ik alles wat een alpha doet. maar blijkbaar doe ik toch iets niet goed.
het heeft niet perse met de pup te maken. hij deed het ervoor ook.

iemand nog advies?
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi little wolf

je zegt dat hij het graag tegen de vuilnisbak aan doet heb je daar al eens zilverfolie omheengedaan kan nl een schrik effect gevenof je doet hem met een plantenspuit tegen z'n kont aan spuiten en dat zou je kunnen doen met lauwwater ik weet dat het bij mijn katten heefd gewerkt dus waarom dan niet bij de hond

fijne jaarwisseling!!!!
groetjes Dierenfreek en Duco
Afbeelding
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ruikt het naar brandend rubber? Geur verandering kan duiden op een medisch probleem. Ik zou nog een keertje naar de da gaan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
little-wolf
Zeer actief

dierenfreek schreef:Hoi little wolf

je zegt dat hij het graag tegen de vuilnisbak aan doet heb je daar al eens zilverfolie omheengedaan kan nl een schrik effect gevenof je doet hem met een plantenspuit tegen z'n kont aan spuiten en dat zou je kunnen doen met lauwwater ik weet dat het bij mijn katten heefd gewerkt dus waarom dan niet bij de hond

fijne jaarwisseling!!!!
Afbeelding
nog niet geprobeerd. kan ik wel es doen.
little-wolf
Zeer actief

Rataplan schreef:Ruikt het naar brandend rubber? Geur verandering kan duiden op een medisch probleem. Ik zou nog een keertje naar de da gaan.
nee. het ruikt nu erg sterk naar urine.
en het is ook veel geler. eerst was t waterig geel van kleur.

vanmiddag ben ik +/- 3 kwartier met ze weg geweest.
hij had zich zo goed als leeg gepiest.
thuis heeft niet bijzonder veel gedronken. maar binnen 2u ongeveer pieste die binnen.

van de week was t toen ik die kleine ff voor de deur liet plasssen. balou gaat dan mee, maar blijft in de gang wachten. ( doet hij zelf) eerst ging hij plassen als hij moest, maar van de week dus niet en lekker tegen de prullenbak. :ugh:

zal ff kijken of de d.a er morgen is. zal ze wel ff bellen.

ondertussen negeer ik alle dieren in huis :(:
little-wolf
Zeer actief

prullenbak ingewikkeld.

nu heeftie maar tegen een muurtje van de deurpost in de keuken gepist. :devil:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Soms zit het roedelleider zijn hem niet in trucjes en regeltjes, maar in je persoon. Als je te maken hebt met een erg dominante en zelfverzekerde hond moet je het ook gewoon echt van je persoonlijkheid hebben, want dan redt je het dus niet met regeltjes.
Baloe vindt blijkbaar dat je niet genoeg in huis hebt. Wel genoeg om tegenaan te piezen, maar niet genoeg om voldoende dominant over hem te zijn.
Het markeren wil overigens niet zeggen dat hij jou al de baas is. Een hond kan dominant gedrag vertonen zonder al de dominant te zijn.
Als dit zo door gaat zou ik op den duur toch castratie overwegen. Als jij het niet in je persoon hebt zitten je rang af te dwingen komt dit niet goed.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Eline* schreef:Soms zit het roedelleider zijn hem niet in trucjes en regeltjes, maar in je persoon. Als je te maken hebt met een erg dominante en zelfverzekerde hond moet je het ook gewoon echt van je persoonlijkheid hebben, want dan redt je het dus niet met regeltjes.
Baloe vindt blijkbaar dat je niet genoeg in huis hebt. Wel genoeg om tegenaan te piezen, maar niet genoeg om voldoende dominant over hem te zijn.
Het markeren wil overigens niet zeggen dat hij jou al de baas is. Een hond kan dominant gedrag vertonen zonder al de dominant te zijn.
Als dit zo door gaat zou ik op den duur toch castratie overwegen. Als jij het niet in je persoon hebt zitten je rang af te dwingen komt dit niet goed.
Mijn gedachte.........
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
little-wolf
Zeer actief

:ugh:

kzal van de week de da maar bellen.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hadden hier ook last van met onze vorige hond. Dat was dus wel een behoorlijk dominante reu, hoewel ík ranghoogste was. Hij liet zijn onvrede toch merken door overal tegenaan te plassen. We hebben hem laten castreren en nooit meer 1 druppel in huis gevonden.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Jinx schreef:Wij hadden hier ook last van met onze vorige hond. Dat was dus wel een behoorlijk dominante reu, hoewel ík ranghoogste was. Hij liet zijn onvrede toch merken door overal tegenaan te plassen. We hebben hem laten castreren en nooit meer 1 druppel in huis gevonden.
ik denk dat balou het er ook niet mee eens is.
bv in de zomer als ik ff op mn gras ga liggen en hij loopt ook in de tuin wiltie persé letter op je zitten/liggen.
of als ik bv op mn knien/hurken zit.
van de week lag ik ff op de bank en meteen die grote kop in mn nek.

een vriendin van me had het probleem ook met dur reutje. maar dan bij dur ouders. hij's ook "geholpen" en ook geen last meer.
ik hoop dat t bij balou ook helpt.
hopelijk zit t gedrag er niet al te ingebakken.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

little-wolf schreef:
Jinx schreef:Wij hadden hier ook last van met onze vorige hond. Dat was dus wel een behoorlijk dominante reu, hoewel ík ranghoogste was. Hij liet zijn onvrede toch merken door overal tegenaan te plassen. We hebben hem laten castreren en nooit meer 1 druppel in huis gevonden.
bv in de zomer als ik ff op mn gras ga liggen en hij loopt ook in de tuin wiltie persé letter op je zitten/liggen.

een vriendin van me had het probleem ook met dur reutje. maar dan bij dur ouders. hij's ook "geholpen" en ook geen last meer.
Klinkt in mijn oren ook als een dominantie-probleem.
Ik ben er zelf niet zo kapot van om persoonlijke redenen maar je zou eens bij de DA navraag kunnen doen of een chemische castratie een idee is? :19:
Dan kun je misschien zien of zijn gedrag minder wordt en hij ook niet meer binnen zijn poot licht?
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Volgens mij is het inderdaad een rangorde probleem. Ik heb zoals je weet een presa. En bij Conan merk je ook verschil in zijn gedrag wanneer wij de teugels even laten vieren. Dan moet je opeens dingen 2 keer gaan zeggen. Of wordt er opeens eerst nog even geplatst voordat hij komt. En dat is hier niet de bedoeling :wink:

Nu hebben wij verder geen problemen met Conan niet in huis en niet buiten. Maar wat Eline en Sandra zeggen daar zit best wat in. Soms zijn regeltjes inderdaad niet genoeg en kan een castratie een oplossing bieden. Zelf ben ik geen voorstander van castratie maar ik ben ook geen voorstander van een volwassen Dogo Canario reu herplaatsen. dus als het nodig is om hem een leuk leven met jou te geven zou ik het zeker overwegen.

Ik neem aan dat Balou toch al niet speelt met ander reuen dus wat dat betreft zal het geen gevolgen op hem hebben. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is, vooral als je al zoveel eraan gedaan hebt.

Veel succes met je keuzes in ieder geval.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

little-wolf schreef:

Ik herken dat gedrag heel erg van Freek.
Die kan ook zo dwingend zn kop op je schoot of hoofd leggen.
Wat ik doe is weer de touwtjes strak aantrekken , oefenen en geen 3 keer iets zeggen enz.
Ik heb voor de rest geen problemen met Freek.
Is castreren dan een garantie dat Balou stopt met dat piesen?
Groetjes Els
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Frederique schreef:
little-wolf schreef:

Klinkt in mijn oren ook als een dominantie-probleem.
Ik ben er zelf niet zo kapot van om persoonlijke redenen maar je zou eens bij de DA navraag kunnen doen of een chemische castratie een idee is? :19:
Dan kun je misschien zien of zijn gedrag minder wordt en hij ook niet meer binnen zijn poot licht?
ook al geprobeerd en hielp niks.
little-wolf
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:Volgens mij is het inderdaad een rangorde probleem. Ik heb zoals je weet een presa. En bij Conan merk je ook verschil in zijn gedrag wanneer wij de teugels even laten vieren. Dan moet je opeens dingen 2 keer gaan zeggen. Of wordt er opeens eerst nog even geplatst voordat hij komt. En dat is hier niet de bedoeling :wink:

Nu hebben wij verder geen problemen met Conan niet in huis en niet buiten. Maar wat Eline en Sandra zeggen daar zit best wat in. Soms zijn regeltjes inderdaad niet genoeg en kan een castratie een oplossing bieden. Zelf ben ik geen voorstander van castratie maar ik ben ook geen voorstander van een volwassen Dogo Canario reu herplaatsen. dus als het nodig is om hem een leuk leven met jou te geven zou ik het zeker overwegen.

Ik neem aan dat Balou toch al niet speelt met ander reuen dus wat dat betreft zal het geen gevolgen op hem hebben. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is, vooral als je al zoveel eraan gedaan hebt.

verder heb ik geen problemen met hem, dus herplaatsen is sowieso niet aan de orde. :wink:
met intacte reuen speeltie niet. daar heeftie meestal een hekel aan.
maar op de hondenschool heeftie een "geholpen" reuen vriendje.

ik denk dat er niks anders opzit.
kweet t verder ook niet meer.
vaak gaat t een tijd goed, maar nu weer niet. en tis erg vervelend.
little-wolf
Zeer actief

billy schreef:
Ik herken dat gedrag heel erg van Freek.
Die kan ook zo dwingend zn kop op je schoot of hoofd leggen.
Wat ik doe is weer de touwtjes strak aantrekken , oefenen en geen 3 keer iets zeggen enz.
Ik heb voor de rest geen problemen met Freek.
Is castreren dan een garantie dat Balou stopt met dat piesen?
Groetjes Els
ik vraag ook dingen nooit meer dan 2x. niet luisteren, een correctie in zn nekvel.
en idd als ik roep vaak eerst nog ff piesen voordatie komt.

nee de castratie geeft geloof ik geen garantie.
Ca Cajuina
Zeer actief

little-wolf schreef:
Ca Cajuina schreef:Volgens mij is het inderdaad een rangorde probleem. Ik heb zoals je weet een presa. En bij Conan merk je ook verschil in zijn gedrag wanneer wij de teugels even laten vieren. Dan moet je opeens dingen 2 keer gaan zeggen. Of wordt er opeens eerst nog even geplatst voordat hij komt. En dat is hier niet de bedoeling :wink:

verder heb ik geen problemen met hem, dus herplaatsen is sowieso niet aan de orde. :wink:
met intacte reuen speeltie niet. daar heeftie meestal een hekel aan.
maar op de hondenschool heeftie een "geholpen" reuen vriendje.

ik denk dat er niks anders opzit.
kweet t verder ook niet meer.
vaak gaat t een tijd goed, maar nu weer niet. en tis erg vervelend.
Is er dan niet iets wat anders is in die periode dat hij het niet doet? Misschien dat je zelf wat prikkelbaarder bent en daardoor feller reageert of iets in die trant. Er moet toch een rede zijn waarom hij het dan niet doet.

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Is er dan niet iets wat anders is in die periode dat hij het niet doet? Misschien dat je zelf wat prikkelbaarder bent en daardoor feller reageert of iets in die trant. Er moet toch een rede zijn waarom hij het dan niet doet.
ik heb geen idee.
ik zit t ene moment beter in mn vel dan t andere.
toen mn ex weg ging dacht ik dat ff beter ging en dacht ik dat t aan de spanningen lag. maar helaas. t ligt aan mij.

de laatste dagen ging t wat minder met me. die gekke feestdagen.
t zal er vast wel mee te maken hebben. :19:
Ca Cajuina
Zeer actief

little-wolf schreef:
Ca Cajuina schreef:
ik heb geen idee.
toen mn ex weg ging dacht ik dat ff beter ging en dacht ik dat t aan de spanningen lag. maar helaas. t ligt aan mij.

Hoe dan ook het is erg vervelend. Houd je ons op de hoogte?

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
little-wolf schreef:
Ca Cajuina schreef:
ik heb geen idee.

Hoe dan ook het is erg vervelend. Houd je ons op de hoogte?
doe ik.
kga zo de da bellen. wil eerst ook ff de prijs weten.
bedoel of dat ik t bij de kliniek laat doen of mn eige da.
little-wolf
Zeer actief

sodemieters. dat scheeld nogal. en tis een hoop geld.
kliniek rond de 200 euro. was geschat.
eige da 105.
is wel ff schrikken.
maarja.
het zal toch moeten gebeuren. :ugh:
Ca Cajuina
Zeer actief

little-wolf schreef:sodemieters. dat scheeld nogal. en tis een hoop geld.
eige da 105.
is wel ff schrikken.
maarja.
Vind het eigenlijk meevallen. Ik had het hoger geschat hoewel het nog steeds veel geld is. Aangezien ik datzelfde bedrag voor mijn kat moest betalen.

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
little-wolf schreef:sodemieters. dat scheeld nogal. en tis een hoop geld.
eige da 105.
is wel ff schrikken.
maarja.
Vind het eigenlijk meevallen. Ik had het hoger geschat hoewel het nog steeds veel geld is. Aangezien ik datzelfde bedrag voor mijn kat moest betalen.
:eek: voor kater of poes? gok dan op de poes.

normaal zal ik er niet om zeuren dat t prijzig is. maar moet t nu alleen ophoesten.
eind van de maand op wintersport (wat gelukkig alleen mn skipas kost) en de hondjes gaan in pension.
nowja, eet wel een boterham minder.

hoelang is een reu nog vruchtbaar na een castratie?
meteen niet meer of toch nog wel ff?
Ca Cajuina
Zeer actief

Voor een poes inderdaad. Dat is zoizo duurder geloof. Je mag best zeuren hoor het blijft veel geld.

Ik vermoed dat hij gelijk niet meer vruchtbaar is aangezien zij testes zijn verwijderd. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Afbeelding
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ca Cajuina schreef:Voor een poes inderdaad. Dat is zoizo duurder geloof. Je mag best zeuren hoor het blijft veel geld.

Ik vermoed dat hij gelijk niet meer vruchtbaar is aangezien zij testes zijn verwijderd. Maar zeker weten doe ik dat niet.
:neenee: :neenee: :neenee:
Een reu kan nog een paar weken (ik dacht 2 weken) "gericht" schieten!!!
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi

Misschien een raar idee maar wil je hem direct laten casteren??? anders kun je informeren wanneer de karel de kater actie is wand volgens mij kunnen dan ook honden nl voor de helfd van de prijs worden gecastereerd maar dat zou je even moeten navragen.

Afbeelding
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Murphy's Place schreef:
Ca Cajuina schreef:Voor een poes inderdaad. Dat is zoizo duurder geloof. Je mag best zeuren hoor het blijft veel geld.

:neenee: :neenee: :neenee:
Een reu kan nog een paar weken (ik dacht 2 weken) "gericht" schieten!!!
er stond mij iets bij van 6 wkn. zolang hebben de hormonen ongeveer nodig om het lichaam te verlaten.
ik had t nog ff nagevraagt aan een collega die ook nog es d.a as. is.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik dacht dat een reu nog tot 3 maanden na de castratie vruchtbaar kan zijn??!!

Ps; Ca Cajuina wat heb jij dan veel betaald zeg voor een sterilisatie van een poes....wij hebben hier afgelopen najaar 67,50 euro betaald voor onze poes. Wat een enorme verschillne zeg!!!
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

dierenfreek schreef:Hoi

Misschien een raar idee maar wil je hem direct laten casteren??? anders kun je informeren wanneer de karel de kater actie is wand volgens mij kunnen dan ook honden nl voor de helfd van de prijs worden gecastereerd maar dat zou je even moeten navragen.

Afbeelding
Goed idee! Volgens mij is dat altijd in februari.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”