Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedrag bij vuurwerk
Moderator: moderatorteam
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
gedrag bij vuurwerk
Gisteravond werd hier volop vuurwerk afgestoken. De eerste keer voor Roxy (nu 8 maanden). We waren in eerste instantie gewoon binnen. Ze begon te grommen, haren in nek en op rug gingen overeind, staart hoog, en ook te blaffen (zware blaf). Is dit nu toch angst?
Toch maar naar buiten gegaan en van een afstandje naar het vuurwerk gekeken. Het blaffen en grommen stopte grotendeels.
Kan iemand dit verklaren. Toen we binnen waren stond de tv aan, gordijnen open en licht aan. Maar wel in een "vreemde" omgeving. We waren pas 2 dagen in het vakantiehuisje.
Ik hoop dat iemand haar gedrag kan verklaren.
Groeten
Brigitte
Toch maar naar buiten gegaan en van een afstandje naar het vuurwerk gekeken. Het blaffen en grommen stopte grotendeels.
Kan iemand dit verklaren. Toen we binnen waren stond de tv aan, gordijnen open en licht aan. Maar wel in een "vreemde" omgeving. We waren pas 2 dagen in het vakantiehuisje.
Ik hoop dat iemand haar gedrag kan verklaren.
Groeten
Brigitte
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, is geen angst. Laika hier wordt ook boos op al die knallen. Ze fokt zich op en blaft haar longen uit haar lijf en als de spanning te heftig wordt gaat ze Nelson uitschelden. Die zat uiteindelijk weer keurig heilig te kijken op de deurmat, zo ver mogelijk weg bij Laika vandaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt Caroline. Jari is dus ook niet bang voor vuurwerk. In tegendeel, zelfs een rotje vlak achter hem doet hem niets.Stang schreef:Klinkt meer als waaksheid.
Kaya doet het ook: in huis is ze waaks bij harde knallen (staart hoog en flink blaffen) en buiten trekt ze zich er totaal niks van aan.
Maar vanavond werd er dus plotseling een flink knallend stuk vuurwerk voor de flat afgeschoten (meerdere knallen), wat ook nog lekker nagalmde. En dat beviel hem helemaal niet. Een mopperende blaf was dan ook het gevolg. Niet opstaan of wat dan ook, alleen een lage blaf met pauzes er tussen om zijn ongenoegen te laten merken.
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
-
majahetbijtje
- Vaste gebruiker
zoe heeft het heel goed gedaan tijdens het vuurwerk. s'middags tijdens de lange wandeling, werd er ookal flink geknald, en mevrouw lief met haar staart omhoog gezellig rond te kijken. s'avond heb ik haar binnen gehouden maar ze reageerde er niet eens op.
Groetjes van Marja en een pootje van Zoë en Luna

-
dierenfreek
- Actief
- Contacteer:
Hoi allemaal
Duco en ook tessa vonden de knallen okay maar de pijlen dat is iets raars en hoge tonen he ik heb Duco toen even uit de kennel gehaald 2 pijlen afgestoken nou ze wou ze wel uit de lucht pakken dus toen ze wist wat het was vond hij het okay en ging rustig in zijn nachthok liggen alleen Tessa was zo gek als een deur die hebben we 0m 23.30 uur binnengehaald het vuurwerk intersseerde haar niet meer ze had toen alleen nog maar oog voor de fred
rond 01.00 uur weer in de kennel gedaan en ook madam was rustig
groetjes Dierenfreek en Duco

Duco en ook tessa vonden de knallen okay maar de pijlen dat is iets raars en hoge tonen he ik heb Duco toen even uit de kennel gehaald 2 pijlen afgestoken nou ze wou ze wel uit de lucht pakken dus toen ze wist wat het was vond hij het okay en ging rustig in zijn nachthok liggen alleen Tessa was zo gek als een deur die hebben we 0m 23.30 uur binnengehaald het vuurwerk intersseerde haar niet meer ze had toen alleen nog maar oog voor de fred
groetjes Dierenfreek en Duco

Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker