Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudjaarsdagwandeling!

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Takkie schreef:Het was hardstikke leuk,
alleen jammer dat ik halverwege moest afhaken, omdat ik er ééntje kwijt was.
Ik heb haar weer gevonden en toen zijn we maar terug gelopen.
Hoi Gerdien,

Ja, inderdaad erg jammer dat jullie terug moesten om die hond te zoeken. Ik had al gehoord dat jullie hem/haar weer terug hadden gevonden, gelukkig.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Scooby schreef:
Liesbeth schreef:Sorry, kon niet komen.
Kevin hing rond een uur of twaalf vast in de bek van een andere hond. :boos: Die hond wilde niet loslaten, dus moest ik tussenbeide komen en toen beet Kevin mij (in paniek) in mijn arm.
Effe naar de dokter voor een prik :ugh: .

Kevin heeft niks en die andere hond twee gaatjes in zijn oor :devil: .
Hoi Liesbeth,

Hè, wat vervelend. Ik miste jullie al. Sterkte met je arm.
Dank je ...........
Mijn arm is nog wat gevoelig, maar het valt uiteindelijk wel mee.

Jammer genoeg is Kevin toch wat meer gewond dan ik in eerste instantie dacht :oeps: .
De huid in zijn nek is geschaafd, gekneusd en er zit een gat van een hoektand in. Die kneuzing had ik wel gezien, maar de rest kwam pas tevoorschijn toen ik (voor de zekerheid) het haar daar weggeknipt had. Er was geen bloed te zien :denken: .
Ik had al zo'n voorgevoel dat het toch wat heftiger moest wezen. Als je zag hoe die hond hem meetrok en door elkaar schudde :eek: !

Kevin heeft totaal geen zin om zijn mand uit te komen. Zelfs zijn voerbak liet hij staan, terwijl hij die altijd mee de kamer in neemt als hij zijn voer op heeft.
Vanmorgen lag hij zo te rillen dat ik een deken over hem heen gelegd heb. Hij werd gelukkig vrij snel weer warm.
De komende tijd moet ik hem dus uitlaten, want hij kan geen halsband om zo en naar mij luisterd hij het best.
Gelukkig hebben we op zo'n 10-15 meter van ons huis een behoorlijk groot losloopgebied :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Liesbeth,

Hè, wat vervelend allemaal weer. Arme Kevin... Die kneuzing zal hem wel flink pijn doen. Knuffel voor hem!
Tinkel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinkel »

Zulke grote wandelingen doen jullie die alleen met oud en nieuw? IK vind het wel leuk om vaker te doen :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tinkel schreef:Zulke grote wandelingen doen jullie die alleen met oud en nieuw? IK vind het wel leuk om vaker te doen :mrgreen:
Hoi,

Ik wandel bijna iedere dag zulke wandelingen...
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Liesbeth schreef:
Scooby schreef:
Liesbeth schreef:Sorry, kon niet komen.
Kevin hing rond een uur of twaalf vast in de bek van een andere hond. :boos: Die hond wilde niet loslaten, dus moest ik tussenbeide komen en toen beet Kevin mij (in paniek) in mijn arm.
Effe naar de dokter voor een prik :ugh: .

Kevin heeft niks en die andere hond twee gaatjes in zijn oor :devil: .
Hoi Liesbeth,

Hè, wat vervelend. Ik miste jullie al. Sterkte met je arm.
Dank je ...........
Mijn arm is nog wat gevoelig, maar het valt uiteindelijk wel mee.

Jammer genoeg is Kevin toch wat meer gewond dan ik in eerste instantie dacht :oeps: .
De huid in zijn nek is geschaafd, gekneusd en er zit een gat van een hoektand in. Die kneuzing had ik wel gezien, maar de rest kwam pas tevoorschijn toen ik (voor de zekerheid) het haar daar weggeknipt had. Er was geen bloed te zien :denken: .
Ik had al zo'n voorgevoel dat het toch wat heftiger moest wezen. Als je zag hoe die hond hem meetrok en door elkaar schudde :eek: !

Kevin heeft totaal geen zin om zijn mand uit te komen. Zelfs zijn voerbak liet hij staan, terwijl hij die altijd mee de kamer in neemt als hij zijn voer op heeft.
Vanmorgen lag hij zo te rillen dat ik een deken over hem heen gelegd heb. Hij werd gelukkig vrij snel weer warm.
De komende tijd moet ik hem dus uitlaten, want hij kan geen halsband om zo en naar mij luisterd hij het best.
Gelukkig hebben we op zo'n 10-15 meter van ons huis een behoorlijk groot losloopgebied :ok: .
Ik weet niet of je al naar de da bent gegaan maar misschien kun je beter even een antibioticakuurtje voor hem halen. Het risico van een ontsteking is bij een hond zo groot. Zelf bij een klein gaatje. Vooral omdat hij nu al niet lekker is...

Sterkte voor jou en Kevin :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Ik weet niet of je al naar de da bent gegaan maar misschien kun je beter even een antibioticakuurtje voor hem halen. Het risico van een ontsteking is bij een hond zo groot. Zelf bij een klein gaatje. Vooral omdat hij nu al niet lekker is...

Hoi Sonja,

Dat doe ik ook nooit, hoor. Een hond kan veel meer hebben dan een mens wat dat betreft. Ik ga voor een schrammetje, een kras of een gaatje geen anti-biotica kuur halen. Ik heb altijd het idee dat een gezonde hond dat prima aan moet kunnen. Zo snel krijgt een hond geen ontsteking, hoor. (Is alleen maar goed voor de weerstand, denk ik dan. :wink: )
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Met een bijtwond van echt vechten en schudden is de kans op een ontsteking echt heel groot.
Dat Kevin nu nergens zin in heeft kan al duiden op die ontsteking. Zou in ieder geval zijn temperatuur in de gaten houden.

Voor een schrammetje of een klein wondje met stoeien ga ik ook geen ab halen. Als onderliggende bindweefseldelen zijn beschadigd (door schudden/vechten) kun je dat beter wel doen.

Gr Son
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Sonja,

Maar er was bij Kevin, volgens mij, sprake van een gaatje, geen 'echte bijtwond'. Dat vind ik wat anders. :wink:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Scooby schreef:
sirene schreef:Ik weet niet of je al naar de da bent gegaan maar misschien kun je beter even een antibioticakuurtje voor hem halen. Het risico van een ontsteking is bij een hond zo groot. Zelf bij een klein gaatje. Vooral omdat hij nu al niet lekker is...

Hoi Sonja,

Dat doe ik ook nooit, hoor. Een hond kan veel meer hebben dan een mens wat dat betreft. Ik ga voor een schrammetje, een kras of een gaatje geen anti-biotica kuur halen. Ik heb altijd het idee dat een gezonde hond dat prima aan moet kunnen. Zo snel krijgt een hond geen ontsteking, hoor. (Is alleen maar goed voor de weerstand, denk ik dan. :wink: )
Ben ik met je eens.
Ik heb de wond goed uitgespoeld, omdat het nauwelijks bloedde. Dat vind ik wel een beetje eng, hoe meer het bloed hoe schoner de wond is .
Over het algemeen vind ik dat het lichaam zelf eea op moet (kunnen) lossen. Ik heb hem wat extra echinacea gegeven, maar voor de rest moet hij het uitzieken.
Uiteraard houden we hem goed in de gaten, want zijn lichaam heeft best wel een opdonder gehad. En als het nodig is ga ik met hem naar de DA, maar nu nog niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tinkel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinkel »

Scooby schreef:
Tinkel schreef:Zulke grote wandelingen doen jullie die alleen met oud en nieuw? IK vind het wel leuk om vaker te doen :mrgreen:
Hoi,

Ik bedoel eigenlijk met zoveel mensen :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tinkel schreef:
Scooby schreef:
Hoi,

Ik bedoel eigenlijk met zoveel mensen :wink:
Ow, hahaha ik dacht ook al. Nou, ik zou zeggen: hou deze hele wandelhoek in de gaten en je ziet dat er genoeg van die grootschalige wandelingen georganiseerd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”