Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemd gedrag van Faith

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Debora
Zeer actief
Contacteer:

Vreemd gedrag van Faith

Ongelezen bericht door Debora »

Faith's gedrag...misschien voor mensen heel helder om dit eens te lezen, voor andere vreemd en moeilijk te bevatten.

Faith is een heel gevoelig hondje, wat zich uit in een bepaald (angst)gedrag. Ik heb hier wel eens over verteld en met name over haar toenmalige "schijnzwangerschap"
Nadat ze niet meer schijnzwanger was is het wel een stuk minder geworden (oorzaak nr. 1), maar is toch niet helemaal weg. Uiteraard heeft dit met meerdere factoren te maken, oorzaak 1, heeft dit gedrag versterkt.
De tweede oorzaak van haar gedrag waren de spanningen in en om het huis...sinds kort (2 dagen voor kerst) is dit redelijk weggehaald, door een verhuizing. Faith is voor dit soort spanning heel erg vatbaar en krijgt hierdoor de neiging om de persoon die de meeste spanning met zich meedraagt te negeren en vooral angstig voor te zijn. Zo reageert ze dus op mijn moeder...ze kijkt mijn moeder aan oren naar achteren, staart helemaal tot aan haar voorpoten en rent met volle snelheid naar de gang achter de trap, je hoort nog een aantal gebonk *ze probeert in de trap te komen*.
De derde oorzaak "de Trap" is gekomen doordat iemand als hij wegging de honden opsloot in de gang, waardoor Faith nu denkt dat ze in de gang moet blijven.

Om dit als baas zijnde mee te maken doet heel veel pijn, wetende dat zij alles van dichtbij heeft gemaakt en de laatste paar maanden door een hel is gegaan. (vandaar dat ik dit ook vertel)

Ik (en de mams) heb een aantal oorzaken weggehaald...de grootste spanning is weg en zal elke dag een stukje minder worden (hoop ik), de tussendeur dicht en de honden in de gang is verboden, wel de tussendeur dicht en de honden in de kamer en uiteraard ze is niet meer schijnzwanger.

De schijnzwangerschap heeft het gedrag eigenlijk verergerd...Ik ben nu bezig om dit gedrag er uit te halen, dus al een hele tijd...ongeveer 6 maanden en gisteren heb ik voor het eerst een echte zege behaald (naar mijn moeder toe). Ze heeft de hele dag mijn moeder gekroeld
Ze laat zich weer zien als een echte vrolijke kroelkont en op de dag ligt ze weer heerlijk in de kamer te ronken.

Misschien dat iemand nog iets ziet wat ik over het hoofd ziet? Of misschien tips etc cetera?
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Denk eens aan ondersteuning met Bachremedie's. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ik zal eens gaan kijken, THANX!

Afbeelding
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Vier minuten ervoor was ze heel vrolijk en bij thuiskomst, kroelt ze met de handdoek en dan hoor je *bonk*bonk*

Afbeelding

Ik ga met Bach er naast ook verder werken, maar mijn vraag is eigenlijk zou het verstandig zijn om de trap dicht te laten maken?
Zou ik zo haar 'veilige have' niet afpakken?

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ja ik zou die veilige haven idd niet weghalen..... kans dat ze dan meer in paniek raakt is veel groter.....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”