Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendigheid ipv doggy dance?

Moderator: moderatorteam

Nieve
Zeer actief

Behendigheid ipv doggy dance?

Ongelezen bericht door Nieve »

Ik heb nu met Nieve bijna 2 jaar aan doggy dance gedaan, wat ze overigens erg leuk vond om te doen. Alleen trainde ik bij die hondenschool altijd op zaterdag, dan hadden we priveles omdat Nieve moeilijk is met andere honden. Dus met priveles kon ze lekker los en dat is gewoon noodzakelijk met de oefeningen. Nu kan ik echter niet meer op zaterdag trainen en de avonden zitten allemaal al vol met groepen puppie, gehoorzaamheid en obidience, dus ik kan niet meer trainen :jank:

Een andere hondenschool zoeken wordt moeilijk met haar gedrag naar andere honden. Nu weet ik een hondenschool die geen doggy dance geven, maar wel behendigheid waar Nieve welkom is. Ik ken de eigenaars via de hondenschool waar ik altijd trainde met Nieve en zij kennen Nieve ook en durven het wel aan om haar daar te laten trainen in een klein groepje. Alleen is Nieve inmiddels wel al bijna 4 en vraag ik me af of ik er dan goed aan doe om van sport te switchen. Omdat ze (bijna) niet los kan wil ik graag wat met haar blijven doen en ik heb ooit een keertje behendigheid geprobeerd en toen vond ze het wel heel leuk.

Heeft iemand ervaring om met een hond van een jaartje of 4 te beginnen met sport???
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Kan prima hoor. Ik doe zelf al jaren behendigheid, (met verschillende honden hoor) Ben in september begonnen met ons teefje wat 3 1/2 jaar is. En wat ik ervaar is dat het met haar net zo makkelijk gaat als dat je op een jongere leeftijd begint. Dus ik zou zeggen gewoon proberen :wink:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Rico (welsh corgi cardigan) was 3 jaar toen ik hem kreeg. Had niet meer van de buitenwereld gezien dan een blokje om (of meer als hij weer eens wegliep :mrgreen: ) Als eerste heb ik met hem een cursus gehoorzaamheid gedaan, omdat hij in het geheel niet luisterde, niet los kon, want dan liep hij weg. Aangelijnd ging het prima, maar hij vond er niets aan.
Ben daarna, toen hij al 4 was ook een cursus behendigheid gaan doen. Eerst natuurlijk aangelijnd, maar later toen hij de honden kende ook los!
ging soms wel mis, zodat hij het terrein ging verkennen, maar kwam toch terug. Hierdoor heeft hij wel geleerd om los te kunnen lopen. Nou ja, als er geen andere honden zijn, maar hij loopt tenminste niet meer weg. Hij vond het geweldig. toen hij 6 jaar was heb ik nog een cursus doggy dance gevolgd.

Dus Nieve is echt niet te oud om te switchen.
Vast veel plzier toeewenst.
Nieve
Zeer actief

dank jullie voor jullie ervaringen....als ik jullie zo hoor moet ik inderdaad maar eens gaan proberen met Nieve om behendigheid te doen. Vind het aan 1 kant wel erg jammer dat ik niet meer doggy dance kan trainen...de hondenschool waar ik trainde daar ben ik al sinds Nieve een maand of 6 was en dat was dus echt zo'n gezellige club. Vandaag was het ook best een beetje moeilijk toen ik langs ging om echt alles af te ronden... daarvoor had ik nog een beetje de optie open gehouden om door te gaan. Natuurlijk kan ik nog wel langsbuurten voor de gezelligheid, maar trainen lukt helaas niet meer. Dus dan toch maar kijken of ik misschien met behendigheid wat kan doen met Nieve, want ze wil opzich best werken als ze het zelf leuk vindt. Doggy dance en flyball vond ze beiden ook erg leuk om te doen...dus wie weet.
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik ben met Rakker begonnen toen ze 4,5 jaar oud was. Ze is nou hartstikke snel en luistert ook heel goed. Rakker snauwt naar andere honden, maar valt ze niet aan (ze snauwt alleen als honden op haar af komen stormen of te dicht bij haar komen) Valt Nieve andere honden echt aan dan?
Je kan op elke leeftijd met een hond wel beginnen met een sport vind ik :wink: Zolang de hond nog gezond is.
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

cindy1986 schreef:Ik ben met Rakker begonnen toen ze 4,5 jaar oud was. Ze is nou hartstikke snel en luistert ook heel goed. Rakker snauwt naar andere honden, maar valt ze niet aan (ze snauwt alleen als honden op haar af komen stormen of te dicht bij haar komen) Valt Nieve andere honden echt aan dan?
Je kan op elke leeftijd met een hond wel beginnen met een sport vind ik :wink: Zolang de hond nog gezond is.
Ja, helaas kan Nieve absoluut niet met andere teven (die zou ze dus wel zo aanvallen) en met reuen kan ze over het algemeen wel als de reu zich ook sociaal gedraagt.
Maar de hondenschool waar ik met haar zou willen trainen weten dat, de eigenaars zijn beide ook gedragstherapeut en durfden het wel aan met haar. Het zit in het ras en gelukkig kennen die mensen het ras redelijk! Het zal een beetje aanpassen worden, maar het zou kunnen.
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Niet geheel 'on topic' maar bij welke hondenschool train jij?
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Natuurlijk kan je qua leeftijd altijd nog gaan switchen. Ik ga met Yentie in februari starten met gehoorzaamheid (ze is nu 6 ) en tegen de tijd dat ze die cursus doorlopen heeft is ze 7 en gaan we kijken of ze behendigheid of flyballen leuk vindt. Dus switchen kan altijd, zeker als je hond al gewend is om te trainen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Nieve
Zeer actief

Rossi schreef:Niet geheel 'on topic' maar bij welke hondenschool train jij?
Ik trainde altijd bij hondenschool Behave, die zit in Lions (richting Bolsward). www.allehonden.nl
Ik vond dat een hele fijne hondenschool om te trainen, veel persoonlijke begeleiding en kleine groepjes.
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Nieve schreef:
Ik trainde altijd bij hondenschool Behave, die zit in Lions (richting Bolsward). www.allehonden.nl
Ik vond dat een hele fijne hondenschool om te trainen, veel persoonlijke begeleiding en kleine groepjes.
Die ken ik niet.
Ziet er erg leuk uit. :wink:
Wij gaan altijd naar de KCF. Qua organisatie niet echt een aanrader maar verder wel prima te doen.
Maar ja, jij zoekt met Nieve natuurlijk wat ander soort begeleiding. :wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Rossi schreef:
Nieve schreef:
Die ken ik niet.
Ziet er erg leuk uit. :wink:
Wij gaan altijd naar de KCF. Qua organisatie niet echt een aanrader maar verder wel prima te doen.
Maar ja, jij zoekt met Nieve natuurlijk wat ander soort begeleiding. :wink:
Het is ook gewoon een particuliere hondenschool die een locatie bij een boer heeft gehuurd. Ik ben ontzettend enthousiast over het begrip en de kennis van de eigenaresse/trainster. Ze weet altijd precies hoe ik Nieve kan motiveren en wanneer ik te veel druk leg.

De KCF heb ik wat mindere ervaringen mee helaas. Daarnaast zijn die groepen voor een hond als Nieve ook niet geschikt en wordt er te veel van zo'n hond geeist. Dan zou ik nog liever bij de KC Sneek gaan trainen, maar ook daar hoorde ik al niet echt razend enthousiaste berichten over van kennissen die daar trainen.

Ik zit er nu aan te denken om behendigheid te gaan doen bij Buzgiz in Zurich, maar ik moet daar nog even over bellen.
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Phila gaat dit seizoen starten met behendigheid en zij is ook vier. Ze heeft een tijdje breitensport gedaan, maar helaas konden we die cursus niet afmaken. Met een oudere hond kun je dus net zo goed beginnen met behendigheid.

Ook met Omy zijn we pas op latere leeftijd begonnen met behendigheid, hij was vijf jaar. En hij heeft het altijd superleuk gevonden :wink:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ben met Bas pas op 7 jarige leeftijg begonnen met gehoorzaamheid.. en hij zal 8 geweest zijn toen ik met behendigheid begon.... op de leeftijd van 8 t/m 10 heeft hij ook nog wedstrijden gelopen en zelf nog promotiepuntenbehaald en wat prijsjes gewonnen... tussen de jongen honden...

Ook Bas is niet gemakkelijk in gedrag... groepen zijn bij ons niet groter dan 7.... maar inmiddels heeft bas zijn draai ook in de groep gevonden.... Sommige honden mag hij nog steeds niet.... maaar tijdens de oefeningen zal hij niet op of om kijken.... Ik vind het soms nog wel eens eng als er kinderen bij een wedstrijd langs de ring rennen.. maar hij is meestal te druk bezig met zijn werk... ach wattie issie toch goed :pffff:
Afbeelding
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Wat leuk. Kom je ook behendigheid doen? Eerst kwam ik je wel eens tegen bij Behave en nu misschien bij Buzgiz.

Ik zou het gewoon proberen hoor. Vier is nog helemaal niet oud. En ze weten daar precies waar ze mee bezig zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”