Nu het probleem: de machtstrijd. Ik heb het idee dat ze er nog steeds niet uit zijn wie er nou de baas is. De een gaat voor de ander niet op de rug liggen. In huis gaat het over het algemeen wel aardig, maar als ze buiten los lopen word ik er af en toe helemaal gestoord van, Norah valt voortdurend Fio lastg. Ze gaat plat liggen om Fio op te wachten en op het moment dat Fio in de buurt komt, springt ze keihard bovenop Fio. Fio laat dan wel haar tanden zien en gromt zacht, maar doet verder niets terug. Ik merk nu zelfs dat ze probeert Norah te mijden, bijvoorbeeld door bescherming bij mij te zoeken of door te blijven wachten tot Norah weggaat (wat ze dus niet doet). Soms denk ik als Fio nu eens flink zou grommen en een keer uithalen...zou dat helpen. Of dat Fio op haar rug gaat liggen en zich onderdanig toont. Doet ze dus geen van beiden. Ik vind het onderhand zielig voor Fio, ze wordt duidelijk ouder en wat stram en stijf, ze ziet niet meer zo heel goed etc. En steeds dat voor haar zo irritante mormel dat haar continu lastigvalt. In huis vertonen ze dit gedrag ook, maar wel in sterk verminderde mate.
Wie heeft ervaring of tips en raad?