Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 of 2 keer per dag eten???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Senna1 schreef:Ja zeker wel. Je weet dat hoe je er ook op let het altijd kan gebeuren..
Een maagtorsie is iets waar je altijd mee bezig bent als je een gevoelig ras hebt.
De jongens behoren zowiezo al tot de risicogroep, hun vader is eraan overleden en dat schijnt hen er nog net een tandje gevoeliger voor te maken (vertelde de dierenarts destijds).

En natuurlijk vinden ze het heerlijk om na het eten ondersteboven rollend over de vloer te knuffelen, en ik maar vangen en grijpen om dat te voorkomen :roll: :roll: :roll:

Stelletje engerds!
AfbeeldingAfbeelding
akita
Actief

Ongelezen bericht door akita »

wat ik me af vraag vanaf welke grote of welk ras er last van kan hebben welk ras sneller. en zo. ik vraag me dat af in verband met mijn honden
IK HEB 3 ECHTE KANJERS CJ SHEILA EN KYRA
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

ien schreef:
Scooby schreef: Een maagtorsie kan niet heel gevaarlijk zijn, een maagtorsie IS heel gevaarlijk! Het is een levensbedreigende situatie waarbij direct ingegrepen moet worden door een dierenarts.
Maagtorsies komen vooral voor bij rassen met diepere borstkassen.
Ik had laatst een nieuwe theorie gelezen over maagtorsie"s,zal het proberen te vinden.
Dit omdat er ook maagtorsies voorkomen bij honden met een lege maag en nog wel meer,maar ben het even kwijt!
Heb het gevonden,staat wel op een ander forum dus

je kan mij een pbtje sturen.
en anders in mijn handtekening kijken [website + forum]
Wat anders is in de beschreven theorie is dat w.s niet de voeding de schuldige is maar w.s vaccinatie.
En dat oorzaak niet de voeding in de maag is maar een acute stop van peralstatiek van de darmen. enz enz.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

ien schreef:
ien schreef:
Scooby schreef: Een maagtorsie kan niet heel gevaarlijk zijn, een maagtorsie IS heel gevaarlijk! Het is een levensbedreigende situatie waarbij direct ingegrepen moet worden door een dierenarts.
Maagtorsies komen vooral voor bij rassen met diepere borstkassen.
Ik had laatst een nieuwe theorie gelezen over maagtorsie"s,zal het proberen te vinden.
Dit omdat er ook maagtorsies voorkomen bij honden met een lege maag en nog wel meer,maar ben het even kwijt!
Heb het gevonden,staat wel op een ander forum dus

je kan mij een pbtje sturen.
en anders in mijn handtekening kijken [website + forum]
Wat anders is in de beschreven theorie is dat w.s niet de voeding de schuldige is maar w.s vaccinatie.
En dat oorzaak niet de voeding in de maag is maar een acute stop van peralstatiek van de darmen. enz enz.
Ik heb ook ergens de theorie gelezen dat het vaker zou voorkomen bij honden die in telgang lopen. Verklaring zou zijn dat de organen dan minder stabiel liggen :denken:
Ik weet het niet, ik heb het gelukkig nooit meegemaakt maar hou er wel degelijk rekening mee. Nadat ze gegeten hebben wordt er niet gerend in het bos, pas een paar uur later is het ren-uurtje :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Mijn honden krijgen 3-5 keer per week eten, worden al vanaf 1998 niet meer gevaccineerd en ik heb nog nooit problemen gehad met maagtorsie of maagkanteling, maar als ik een vreemde reu moet gebruiken om bloed te verversen in mijn lijn van Mechelse Herders en Duitse Herders, dan ben ik wel heeeel erg vervelend wat betreft de gegevens over de voorouders! :denken:

Wat mij betreft mag maagtorsie of maagkanteling of bloat volgens de mythes en de wetenschap toegeschreven worden aan van alles en nog wat tot en met het hoog of laag plaatsen van de bakken - het verhaal van Mrs. Lyle, waar Ien op duidde, is een heel fijne aanwijzing dat overvaccinatie met meer dan 1 entstof tegelijk ook nog wel eens een reden zou kunnen zijn, dat er storingen optreden in het zenuwstelsel, waardoor de hele spijsvertering lam gelegd wordt wanneer er weer een storing optreedt.

Groetjes,
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mijn honden krijgen,ook als ze rauw eten,twee keer per dag eten ook ivm een eventuele kans op een maagtorsie.
Micron krijgt nog drie maal per dag eten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”