Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als de bel gaat is het feest

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chico9

Als de bel gaat is het feest

Ongelezen bericht door Chico9 »

Hoi allemaal,
Heeft iemand misschien advies?

Chico is onze Lhasa Apso van 3 jaar oud. Erg lief, vrolijk en vol energie (ook erg verwend, maar goed, anders moet je maar geen honden nemen vinden wij :smile: !!)
Als de bel gaat bij ons thuis dan wordt hij helemaal wild, en gaat srpingen en heel (TE) enhtousiast aandacht vragen. Wat wij ook doen, zoals bv geen aandacht geven of hem laten zitten en een snoepje geven als hij rustig blijft zitten, niets helpt. Als we hem negeren blijft hij springen en enthousiast aandacht blijven vragen voor nog enkele minuten en als je hem een snoepje geeft als hij gaat zitten, dan eet hij zijn snoepje en gaat vervolgens gewoon richting bezoek en weer helemaal uit zijn dak en aandacht vragen en springen etc.etc. Het is heel erg lief van hem, alleen niet iedereen vindt het prettig als ze op bezoek komen dat de hond hun voor 5 minuten lang groet en op hun springt (panty's stuk etc.) ... Weet iemand raad?
Wij horen het graag.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb ook zo'n debiel in huis (ja heb er 5 maar 1 is ook zo'n visite en bel gestoorde) wat ik tegenwoordig wel doe, is hem weg sluiten, eerst visite tijdje binnen.... dan mag hij erbij, dat scheelt al stukken, ook doe ik hem wel eens aan de riem, dat ik hem kan corrigeren...en hem af leggen naast, als de visite een tijdje binnen is, is het ergste eraf en mag hij los....
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Voor mij is advies ook welkom :mrgreen: :wink:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Chico9

Ongelezen bericht door Chico9 »

Dank voor het advies. Oplsuiten hebben we ook geprobeerd, maar ik werd er gestoord van want meneer blijft krassen en springen tegen de deur, dus dat was ook geen goed plan.... Wat je zegt, het is echt een debiel!! Maar wel een leuke debiel :wink:
Wij gaan proberen om hem aan een lange lijn door het huis te laten lopen als we bezoek verwachten en dan proberen hem te laten (blijven!!)zitten en belonen als ie dat doet... zal ons benieuwen! :denken: Vaak tillen we hem ook op en wachten we tot hij weer rustig is, en wat denk je, als je denkt dat hij rustig weer is en je zet 'm neer.... gaatie weer tekeer... :devil: hahahaha.... Het grappige is, als hij eenmaal is "uitgegroet" en rustiger is, dan hebben we de rest van de avond helemaal geen last meer van 'm.. Zo lief is hij ook wel...Maar goed, we zullen kijken wat er uitkomt met de lange lijn, en anders moeten we ons maar troosten met de gedachten dat het gewoon het aard van het beestje is.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Het lijkt erop dat je hond eigenlijk behoorlijk beloond wordt voor zijn drukke gedrag. Je tilt hem op en geeft hem in ieder geval aandacht. Negeren werkt alleen als je hier heel consequent in bent voor een behoorlijk lange tijd. Misschien is het de moeite waard om dit met behulp van assistenten te trainen (De assistenten kunnen zich erop kleden, waardoor het makkelijker is Chico echt te negeren, omdat je niet bang hoeft te zijn voor kapotte panties e.d.). Belonen als Chico rustig op z'n plek zit en door iedereen compleet negeren als hij uit z'n dak gaat.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Die van mij is ook hardstikke blij als er visite komt, maar die gaat altijd als een gekkie lopen showen, bot of bal in zijn bekkie en zo vliegt hij de kamer door, op de bank, er weer af, op de andere bank, rondjes om de tafel. Hij is gewoon uitgelaten blij, en van mij mag hij hoor. :mrgreen: :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

vinkje schreef:Die van mij is ook hardstikke blij als er visite komt, maar die gaat altijd als een gekkie lopen showen, bot of bal in zijn bekkie en zo vliegt hij de kamer door, op de bank, er weer af, op de andere bank, rondjes om de tafel. Hij is gewoon uitgelaten blij, en van mij mag hij hoor. :mrgreen: :ok:
ja blij zijn mag van mij ook, ze hoeven hier echt niet rustig op hun plekkie te zitten oid, maar mijn Bo is echt uh gestoord, die weet ook niet van ophouden, dat zijn idd halen in kleren, glazen die uit handen worden gelopen enz enz, dat vind ik toch niet helemaal leuk :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hier gaan ze alleen maar bovenop mensen zitten of liggen om te knuffelen :mrgreen: . Geeft niks hoor, met een kleine 60 kilo....... Gelukkig weten de meeste mensen waar ze aan beginnen als ze bij ons komen. Dat hele drukke hebben ze niet, lijkt me lastig. Negeren of aan de lijn, zou ik doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”