nee, hoor, gewoon zonder stroomlittle-wolf schreef:vooral als er stroom op staat.Dingo schreef:weet je wat pas zielig is....een bench....

Moderator: moderatorteam
Dingo schreef:Nou, om de 3 a 4 maanden hebben we ook weer 40 pagina's over dit onderwerp, dus ik dacht, kom, even wat variatie in het gezeurShita schreef:NEEEEEEEEEEDingo schreef:weet je wat pas zielig is....een bench....![]()
Krijgen we daar weer 30 pagina's over
Ik durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken dat er geen enkele boxerafrichter is die niet ooit een tt gebruikt heeft. Dat is allesAngel-eyes schreef:
Helaas voor jou, wordt het bij een Boxer niet gebruikt, is totaal het ras niet naar om dat te doen.Dacht dat je wel meer wist maar blijkbaar niet dus.
Nee, dat ben ik met je eens er zal best eens een idioot geweest zijn die ook prestatie-gericht was naar zijn boxer, maar normaal doen ze dat gewoon niet, de drang naar die prestaties is gewoon veel minder bij de Boxers, het kan wel, maar de mensen zijn er niet naar dat is gewoon waarom dat zo is, een Boxer is een echte familiehond en trekt dus ook echt liefhebbers aan, en misschien hier en daar een gek die een beetje africhting doet, maar dan heb je het gehad.Inge schreef:Ik durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken dat er geen enkele boxerafrichter is die niet ooit een tt gebruikt heeft. Dat is allesAngel-eyes schreef:
Helaas voor jou, wordt het bij een Boxer niet gebruikt, is totaal het ras niet naar om dat te doen.Dacht dat je wel meer wist maar blijkbaar niet dus.
Maar hoezo helaas voor mij?
Shitchrico schreef:Omdat je Nika geen TT om mag doen want dat is geen hedderInge schreef: Maar hoezo helaas voor mij?
Shita schreef:Even offtopic, ik ben ff 5 seconden weg en ik kan al weer lekker bij gaan lezen... wat gaat deze topic snel! zo kan ik de pagina blijven vernieuwen
Maar jij wil ook geen top bereiken he?Inge schreef:Shitchrico schreef:Omdat je Nika geen TT om mag doen want dat is geen hedderInge schreef: Maar hoezo helaas voor mij?![]()
Hahaha...hier krijgen ze het beide niet om hoor
En ik ga zo naar het stand met de hondjes... nou dan maar de rest van de middag vrijmaken om weer bij te lezenAngel-eyes schreef:Shita schreef:Even offtopic, ik ben ff 5 seconden weg en ik kan al weer lekker bij gaan lezen... wat gaat deze topic snel! zo kan ik de pagina blijven vernieuwen
Ja wat dacht jij dan????Bijblijven hoor, je kan nu echt meer plassen ofzo, en zet de theekan maar klaar hoor, want geloof me er komen er nog een paar bij waarbij hun vingers jeuken
OK, hier kan ik me wel in vinden.Angel-eyes schreef:
Nee, dat ben ik met je eens er zal best eens een idioot geweest zijn die ook prestatie-gericht was naar zijn boxer, maar normaal doen ze dat gewoon niet, de drang naar die prestaties is gewoon veel minder bij de Boxers, het kan wel, maar de mensen zijn er niet naar dat is gewoon waarom dat zo is, een Boxer is een echte familiehond en trekt dus ook echt liefhebbers aan, en misschien hier en daar een gek die een beetje africhting doet, maar dan heb je het gehad.
Dan wordt er ook niet doelbewust op gefokt en gaan ze vanzelf(gelukkig) naar die mechelmuggen enzo.
Angel-eyes schreef:Nee omdat ze het lekker mis heeftchrico schreef:Omdat je Nika geen TT om mag doen want dat is geen hedderInge schreef: Maar hoezo helaas voor mij?.......maar Inge mag blijven hoor, haar hart is toch verloren aan de Boxer
zou jij wel willen heAngel-eyes schreef:Gaan we weer over iene mine prikkers en TT-tjes beginnen, is lang geleden maar het is er weer!!!!!!!malinois schreef:'t is niet waar.. en het heeft niet eens een half jaar geduurd.... :N:![]()
![]()
ja jij hebt er verstand vanSunnybunny schreef:Nou, maak er maar grapjes over. Oh wat leuk.......Snap werkelijk niet dat zulke "hulpmiddelen" zijn toegestaan. En die mensen zeggen dan ook nog glashard: ik hou hartstikke veel van mijn hond hoor" en de volgende training zetten ze zonder met hun ogen te knipperen hun hond onder stroom. Hoppa indrukken die knopAngel-eyes schreef:Gaan we weer over iene mine prikkers en TT-tjes beginnen, is lang geleden maar het is er weer!!!!!!!malinois schreef:'t is niet waar.. en het heeft niet eens een half jaar geduurd.... :N:![]()
![]()
FOTO'SInge schreef:Trouwens.....Nika bijt ook tegenwoordig![]()
![]()
Na het wandelen stoei ik regelmatig nog even met Marouck met de bijtrol. Nika vindt dat altijd wel erg interessant, maar wist niet zo goed wat ze ermee moest, kreeg ook niet de kans van Marouck trouwens.![]()
Vorige week had ik na een wandeling Marouck al in de bench in de auto zitten, Nika scharrelde nog wat rond.
Ik riep haar bij me en pakte de bijtrol...hard kwispelen maar wat ze ermee moest?Na enig aandringen deed ze haar bek open en stopte ik de bijtrol erin....en hee....dat was leuk! Loslaten wilde ze niet meer, grommend liep ze flink te sjorren aan dat ding. Toen ik haar liet lossen en de bijtrol terug in de auto wilde leggen hing ze er opnieuw in.
![]()
Een paar dagen geleden had ik 's ochtends met Marouck gespeurd en haar weer in de auto gezet. Ik liet Nika nog even los die als een idioot de wei oprende. Ik nam de bijtrol uit de auto, riep haar en ze draaide zich om, zag de rol en..........
stelde de rol![]()
![]()
Hahahaha....heb zo gelachen, Nika die bijt
![]()
Als het nou niets wordt met Marouck ga ik gewoon met Nika verder![]()
Hmmmm....dat wordt lastig, ik kan niet die rol vasthouden en tegelijkertijd foto's maken. En als er iemand bij is wil ze die alleen maar aflebberen en heeft ze vast geen interesse in die rolShita schreef:FOTO'SInge schreef:Trouwens.....Nika bijt ook tegenwoordig![]()
![]()
Na het wandelen stoei ik regelmatig nog even met Marouck met de bijtrol. Nika vindt dat altijd wel erg interessant, maar wist niet zo goed wat ze ermee moest, kreeg ook niet de kans van Marouck trouwens.![]()
Vorige week had ik na een wandeling Marouck al in de bench in de auto zitten, Nika scharrelde nog wat rond.
Ik riep haar bij me en pakte de bijtrol...hard kwispelen maar wat ze ermee moest?Na enig aandringen deed ze haar bek open en stopte ik de bijtrol erin....en hee....dat was leuk! Loslaten wilde ze niet meer, grommend liep ze flink te sjorren aan dat ding. Toen ik haar liet lossen en de bijtrol terug in de auto wilde leggen hing ze er opnieuw in.
![]()
Een paar dagen geleden had ik 's ochtends met Marouck gespeurd en haar weer in de auto gezet. Ik liet Nika nog even los die als een idioot de wei oprende. Ik nam de bijtrol uit de auto, riep haar en ze draaide zich om, zag de rol en..........
stelde de rol![]()
![]()
![]()
blijkbaar heb je nog nooit een hond meegemaakt die zover in z'n driften zit op een bepaald moment....Sunnybunny schreef:Verder valt het me op dat de stroomband meestal alleen gebruikt wordt in clubverband op een training dus. In het dagelijks leven wordt het niet gebruikt. Dát is hetgeen wat me stoort, het wordt gebruikt tijdens het uitoefenen van de "hobby". Als je deze middelen nodig hebt voor een training pakwerk bijvoorbeeld ga je toch over een grens? Een hond wordt helemaal opgefokt en als ie vervolgens niet wil lossen dan krijgt ie een stroomstoot. Ik vind dat dus niet kunnen. Je creeert de situatie bewust met zo'n training en als je hond dan niet op stem luisterd dan is er iets mis in (nogmaals) de basis. Er is dan sprake van gebruik van een stroomband vanwege de "hobby". Dan ga je imo een grens over. Als je de training zou weglaten heb je de stroomband dus ook niet nodig. De situatie voor het gebruik ervan creeer je dus zelf.
Inge schreef:Trouwens.....Nika bijt ook tegenwoordig![]()
![]()
![]()
stelde de rol![]()
![]()
![]()
Heerlijk he zo'n BoxerInge schreef:Hmmmm....dat wordt lastig, ik kan niet die rol vasthouden en tegelijkertijd foto's maken. En als er iemand bij is wil ze die alleen maar aflebberen en heeft ze vast geen interesse in die rolShita schreef:FOTO'SInge schreef:Trouwens.....Nika bijt ook tegenwoordig![]()
![]()
![]()
stelde de rol![]()
![]()
![]()
Als je goed je hond begrijpt is een TT gewoon overbodig, maar heel veel zijn gewoon TE gefokt en zijn moeilijker te beeersen, maar onmogelijk is het niet, je hebt zelf ook een voorbeeld gegeven van iemand met een Mechel die top is dmv Clicker, dus het kan wel allemaal.malinois schreef:blijkbaar heb je nog nooit een hond meegemaakt die zover in z'n driften zit op een bepaald moment....Sunnybunny schreef:Verder valt het me op dat de stroomband meestal alleen gebruikt wordt in clubverband op een training dus. In het dagelijks leven wordt het niet gebruikt. Dát is hetgeen wat me stoort, het wordt gebruikt tijdens het uitoefenen van de "hobby". Als je deze middelen nodig hebt voor een training pakwerk bijvoorbeeld ga je toch over een grens? Een hond wordt helemaal opgefokt en als ie vervolgens niet wil lossen dan krijgt ie een stroomstoot. Ik vind dat dus niet kunnen. Je creeert de situatie bewust met zo'n training en als je hond dan niet op stem luisterd dan is er iets mis in (nogmaals) de basis. Er is dan sprake van gebruik van een stroomband vanwege de "hobby". Dan ga je imo een grens over. Als je de training zou weglaten heb je de stroomband dus ook niet nodig. De situatie voor het gebruik ervan creeer je dus zelf.En een hond hoeft niet helemaal opgefokt gemaakt te zijn hoor.. sommigen worden dat al heel snel zonder dat je daar iets aan hoeft te doen.
Nee mijn hond heeft geen TT om, niet nodig, maar ik zou hem wel gebruiken indien nodig.
ik hoef geen wereldkampioen te worden ik doe het inderdaad als hobby en zeker voor het plezier wat de hond erin heeft.... maar ook daar kan het nodig zijn een TT te gebruiken. Ik vind dat een hond moet lossen op commando wat hij ook vastheeft... Bij het trainen is het dus over het algemeen de mouw.. maar hij kan ook iets op straat vasthebben. Dus als mijn hond resoluut zou weigeren elke training maar weer om te lossen met manwerk, ja dan zou ik een TT gebruiken. Maar als laatste redmiddel eigenlijk, omdat je daarna 'niets' meer hebt...Angel-eyes schreef:Als je goed je hond begrijpt is een TT gewoon overbodig, maar heel veel zijn gewoon TE gefokt en zijn moeilijker te beeersen, maar onmogelijk is het niet, je hebt zelf ook een voorbeeld gegeven van iemand met een Mechel die top is dmv Clicker, dus het kan wel allemaal.
Het is voor de hobby toch?Dan heeft een mens tijd en geduld zat, tenzij het om prestaties gaat?Kijk maar naar mensen in de atletiek of wat dan ook, gaat het leuk en ze willen toch sneller en zeker die top bereiken dan komen er andere dingen bij, puur omdat ze willen presteren.
Mensen die genoegen nemen met hond/mens prestatie en geen hond/beker prestatie zijn echt met hun hondje bezig, de rest is bekergeil.
malinois schreef:ik hoef geen wereldkampioen te worden ik doe het inderdaad als hobby en zeker voor het plezier wat de hond erin heeft.... maar ook daar kan het nodig zijn een TT te gebruiken. Ik vind dat een hond moet lossen op commando wat hij ook vastheeft... Bij het trainen is het dus over het algemeen de mouw.. maar hij kan ook iets op straat vasthebben. Dus als mijn hond resoluut zou weigeren elke training maar weer om te lossen met manwerk, ja dan zou ik een TT gebruiken. Maar als laatste redmiddel eigenlijk, omdat je daarna 'niets' meer hebt...Angel-eyes schreef:Als je goed je hond begrijpt is een TT gewoon overbodig, maar heel veel zijn gewoon TE gefokt en zijn moeilijker te beeersen, maar onmogelijk is het niet, je hebt zelf ook een voorbeeld gegeven van iemand met een Mechel die top is dmv Clicker, dus het kan wel allemaal.
Het is voor de hobby toch?Dan heeft een mens tijd en geduld zat, tenzij het om prestaties gaat?Kijk maar naar mensen in de atletiek of wat dan ook, gaat het leuk en ze willen toch sneller en zeker die top bereiken dan komen er andere dingen bij, puur omdat ze willen presteren.
Mensen die genoegen nemen met hond/mens prestatie en geen hond/beker prestatie zijn echt met hun hondje bezig, de rest is bekergeil.
Niet jan en allemaal moet zo'n ding gebruiken, je moet er of verstand van hebben of het onder goede begeleiding doen.
heel veel.. veel te veel.. daar geef ik je geen ongelijk in.. maar daarom is een TT nog niet bij voorbaat een martelwerktuig....Angel-eyes schreef:En hoeveel Jantjes Allemaal gebruiken die dingen klakkeloos?