Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over pupgedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vraagje over pupgedrag

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gewoon uit nieuwsgierigheid: ik kwam vanochtend een Akita pupje tegen van 8 weken, echt het mooiste pupje wat ik ooit gezien heb, ik vond het net een ienemiene wolfje. Nou zie ik best een hoop pups, want Jack kan er perfect mee overweg, dus ik stap er altijd meteen op af, lekker effe ouwehoeren en pupje bewonderen. :wink: De meeste pups vinden Jack wel erg leuk, soms zijn ze even wat onderdanig, maar dan negeert hij ze even en meestal gaat zo'n pup dan even later enthousiast Jacks bek lopen likken en wordt er voorzichtig gespeeld. Heel schattig allemaal.

Maar goed, dit pupje bleef met haar staartje in de lucht staan, was absoluut niet onder de indruk van Jack, en toen hij even aan haar kont rook trok ze haar lip op en gromde. Niet uit angst volgens mij, maar gewoon van 'Pleurt op, engerd!' :roll:

Ik was echt heel erg verbaasd. Ik ken best andere zelfverzekerde pups, waaronder een mechelpupje met een ego van hier tot Tokio en een Engelse bullpup die helemaal nergens bang voor is, maar die zouden het echt niet in hun kop halen om *niet* een beetje beleefd te doen naar een grote vreemde hond.

Komt dit vaker voor, is dit nou typisch voor dat ras?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb geen antwoord op je vraag, want ik heb zulk puppengedrag nooit gezien. Maar wat ik me afvraag is hoe Jack erop reageerde.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Belle schreef:Ik heb geen antwoord op je vraag, want ik heb zulk puppengedrag nooit gezien. Maar wat ik me afvraag is hoe Jack erop reageerde.
Hij negeerde het en ging een eindje verderop staan snuffelen. Zo reageert hij ook op (volwassen) kleine hondjes die naar hem grommen of happen. Alleen met reuen van zijn eigen formaat wil hij nog wel eens lelijk doen, maar klein grut kan hem bij wijze van spreken aanvallen en dan doet hij nog niks terug. :smile1:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja een pupje van 8 weken dat nog niet helemaal weet hoe of wat... misschien de stoerste in het nest geweest? en komt dan een volwassen hond tegen die er van weg draait.... voelt ie zich wel stoer waarschijnlijk... een pupje van 8 weken heeft de basis regels in het nest en van mams mee gekregen ( normaal dan) geen idee hoe het met dit pupje is....
Nicole84
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nicole84 »

ik heb hier zelf zo'n pup thuis! Hij is nu bijna 12 weken, maar heeft zich nooit onderdanig gedragen naar een andere hond. Hoe groot en volwassen ze ook waren. Hij wil met iedereen spelen en ook al pikt de andere hond het niet, hij blijft kwispelen en in de speelhouding liggen??? In het begin vond ik het maar raar, maar nu merk ik gewoon dat het een beetje een allemansvriendje is, tot nu toe heb ik niks kwaad in de zin kunnen ontdekken.... Als ik nu merk dat de andere hond niet op hem zit te wachten, loop ik verder en dan verslapt zijn aandacht bijna meteen.
Groetjes Nicole en een pootje van Jamie

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Yep mijn staff deed dat ook. :mrgreen: Was absoluut niet gediend van aandacht van andere honden. Alleen mijn reu daar was ze van onder de indruk. de rest moest gewoon opzouten.

Inderdaad de brutaalste uit het nest, maar als je weet wat je in huis hebt geen ramp hoor. Ik mensen nog zeggen die moet je flink aanpakken hoor niets van pikken. Ze is nog steeds een bich maar kan gewoon los in het bos lopen. Andere honden negeert ze.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Femke (mijn pup van bijna 11 weken) doet het ook. Al gaat ze uiteindelijk wel op haar rug liggen. Maak me er niet teveel zorgen over eigenlijk.
Bij puppycursus heeft ze drie volwassen honden op afstand gehouden door ze snauwerig toe te blaffen. Maar ze is heel sociaal wanneer ze gewoon 1 op 1 kennis maakt met een hond.
Kira
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kira »

hoi,

Ook onze Kira trekt haar lip op tegen alles en iedereen, maar ik kan dat gezien haar verdere lichaamstaal eigenlijk alleen maar vertalen als een glimlag naar iedereen, ze vertoond op geen enkele manier vreemd, of agressief gedrag, en vind werkelijk iedereen aardig, kwispelt de hele dag, en is gewoon super vrolijk.
Ook tijdens het knuffelen gaat haar lip omhoog, echter hier gromt ze niet bij, wel tijdens het spelen

missien heb je er wat aan, in iedere gaval, groeten van Maarten en Aafke, en poot(je) van Kira
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Orson deed dat als pup ook een hele zelfverzekerde houding en toen hij een maand of vier was kwam er een vrij zelfverzekerde rr aan hem snuffelen en die snipte hij weg.
Nu hij volwassen is heeft hij nog steeds een zelfverzekerde houding naar vreemde honden maar snibben doet hij alleen als ze hem,of een van de andere honden of mij,bespringen of zoiets.
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Hier nog zo eentje. Toen Mo 8 weken was, vertelde ze een volwassen Bull eens flink de waarheid toen die naar haar mening wat te enthousiast deed. Ik had van help, wat staat mij te wachten. Ze is nu 2 jaar, nog steeds een pittig dametje, maar gelukkig is ze uiteindelijk toch nog een vrij sociaal Bulletje geworden en ik hoef mij geen zorgen te maken wanneer we andere honden tegen komen. Ik ben wel heel bewust met haar opvoeding bezig geweest met oog op dat pittig karaktertje van haar.

Roosje
Afbeelding
gerry1
nieuw lid

puppygedrag

Ongelezen bericht door gerry1 »

Hallo
Wij hebben Lady al vanaf dat ze 7 weken is en ze is ook niet onderdanig naar andere honden toe. ze is nu drie maanden.
ze loopt zo naar elke hond toe en kwispelt dan als of ze de hond al jaren kent :wink:
Onze zoon heeft een retriever en die is al groot en daar speelde ze al meteen mee, die vindt ook alles best wat Lady doet, maar misschien dat ze daaom voor geen enkele hond bang is.
groetjes
groetjes van mij en een pootje van Lady.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”