Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

selectief slopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

aiko
nieuw lid

selectief slopen

Ongelezen bericht door aiko »

Met mijn hond hebben we nooit problemen gehad wat betreft slopen, ook niet als pup. Hij heeft nooit ergens aan geknaagd oid. Het enige wat hij is gaan doen is de deken uit zijn bench kapotmaken zodat we dus om de zoveel tijd een nieuwe moeten kopen. 's Avonds gaat hij in zijn bench om te slapen en dit is de enige tijd dat hij zijn deken heeft, overdag gaat hij ermee aan de haal enz., dus krijgt hij hem overdag niet. Maar in zijn bench gaat hij erop zitten kauwen en mee 'schudden' en weet ik het al niet meer.

Is hier iets aan te doen zodat we niet steeds een nieuwe deken hoeven te kopen of moeten we er 'vrede' mee hebben dat het nou eenmaal zo is.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

:denken: Iets in de bench leggen waar hij mag op kauwen of mee spelen, een flosstouw o.i.d. ?
Weet niet welke deken er nu in ligt, maar misschien een stevig Vetbed proberen (de echte, die met de groene onderkant zijn volgens mij het sterkst) waar ze niet gauw stukken af kunnen bijten?
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Deken eruit halen en hem een paar dagen op de metalen plaat laten liggen? Hebben wij ook gedaan en het werkt perfect en hij knaagt of sloopt zijn kleedje niet meer :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

als hij het niet opeet gewoon de kapotte deken laten liggen... sommige honden vinden het fijner om in iets 'los' te liggen dan een deken wat een vast geheel is. (snap je het nog? :mrgreen: ) daar kunnen ze een holletje in graven etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

In mijn beleving is spijkerstof zowat de meest sterke en sloopbestendige stof. Daarom hebben ze hier afgeknipte spijkerbroekpijpen als speeltjes. :mrgreen:
Hier heeft dus in de bench altijd een dekbed gelegen met daaroverheen een hoes van dikke spijkerstof. Wasbaar en oersterk! :ok:
Nu hebben ze allebei nooit echt gesloopt maar die hoes houdt het al jaren vol, ligt nu in de hondenbak (in de bech liggen nu gewoon drybedden)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

malinois schreef:als hij het niet opeet gewoon de kapotte deken laten liggen... sommige honden vinden het fijner om in iets 'los' te liggen dan een deken wat een vast geheel is. (snap je het nog? :mrgreen: ) daar kunnen ze een holletje in graven etc.
Dit heeft Shita ook, die ligt ook het liefst in haar nachthok met stro of een versnipperde deken :mrgreen:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Inge schreef:In mijn beleving is spijkerstof zowat de meest sterke en sloopbestendige stof. Daarom hebben ze hier afgeknipte spijkerbroekpijpen als speeltjes. :mrgreen:
Klopt, daar had ik even niet aan gedacht! :ok:
Die hebben ze hier dus ook... :mrgreen:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”