Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppie en plassen?/

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eliza38
Vaste gebruiker

puppie en plassen?/

Ongelezen bericht door eliza38 »

hallo ik heb 4 staffords,de bij ons geboren reu van nu 6mnd,daar gaat mijn vraag over!mijn vraag is:hij plast de laatste tijd overal op en tegen in huis,ook op me,n bed,of tegen mensen aan,ik schaam me dood dan!weet iemand wat ik hier aan kan doen???? :denken:
ps de rest zijn teefjes en het is familie van elkaar!
ik heb ze allemaal van pup af aan!!
groetjes eliza
Afbeelding
eliza38
Vaste gebruiker

weet niemand iets??

de een zegt pubertijd,de ander zegt hij zet zijn terotorium af?ik weet het niet meer :denken: alleen dat ik me helemaal suf wast de laaste tijd :evil: straffen wil ik niet daar maak ik het alleen maar erger mee volgens mij?
Afbeelding
groetjes eliza
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Volgens mij denkt meneer inderdaad dat hij al mans genoeg geworden is om het aan heel de wereld duidelijk te maken... tja, pubers... :roll:
Ik zou hem niet meer op bed laten, en de plaatsen waar hij tegenaan geplast heeft, met een goede kennelreiniger behandelen. Niet met javel, want door de geur daarvan gaat hij er zeker overheen plassen.
Het tegen de mensen aanplassen is natuurlijk helemaal onaanvaardbaar. Ik zou hem in de buurt van mensen altijd aangelijnd houden, zorgen dat hij de kans niet krijgt. Ben je te laat en doet hij het toch, dan een kordaat "nee" of "foei", hem met een correctie aan de leiband bij de mensen wegtrekken. (en je dan verontschuldigen bij die mensen :oeps: :mrgreen: ) :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
eliza38
Vaste gebruiker

bedankt

dank je voor de tips!dat tegen mensen aanplassen presteerde hij laatste keer gewoon binnen toen er iemand op de bank zat bij ons,hij stond achter haar en zij voelde het ineens warm worden,nou bleek zij zelf ook een reu te hebben thuis mischien dat dat er iets mee te maken had?maar vervelend is het wel,van bed houden die ik al,soms maakt mij zoontje de fout door onze slaapkamerdeur s,morgens open te gooien en dan komt hij aangerend om te begroeten,waarschijnlijk is hij dan zo blij ons te zien dat hij gaat druppelen?hoop dat het over gaat!!
groetjes eliza
Afbeelding
eliza38
Vaste gebruiker

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

:19: ik word er gek van!!!!nou net presteert hij het weer om op me,n bed te plassen!!roep de hele dag tegen de kids hou de deur dicht,maar lijkt wel of meneer erop zit te wachten als hij maar een kiertje ontdekt is het weer gebeurt,ik weet niet wat ik eraan moet doen!!!mijn teefjes doen dit niet! :denken:
groetjes eliza
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Voordat je ervanuit gaat dat het een gedragsprobleem is, is het misschien verstandig om eventuele medische oorzaken uit te sluiten. Hoe plast hij? Vind hij het vervelend om binnen te plassen? Of kijkt hij juist zelfverzekerd? Mijn hond heeft medische problemen gehad en plaste daardoor ook veel in huis, maar heel typisch was dat hij dan nooit zijn poot optilde maar door zijn hurken ging en daarbij heel triest keek. Daardoor kon ik zien dat hij het niet expres deed maar zelf ook ongelukkig was met de situatie. Als ik hem dan ook nog eens zou gaan straffen zou ik het allemaal enkel erger gemaakt hebben. Het is dus belangrijk dat je eerst begrijpt waarom je hond binnen plast, voordat je gaat proberen om het te voorkomen.
eliza38
Vaste gebruiker

plassen

het is duidelijk een gedrags probleem,hij kijkt niet triest erbij!het is wel een vorm blijheid als hij ons ziet s,morgens!maar hij heeft wel meer eigenwijze dingen momenteel,uitproberen wat kan en niet kan,en als hij moet plassen doet hij het gewoon, in huis of niet!reutjes schijnen hun plas slechter op te kunnen houden als teefjes!ik straf hem niet,stuur hem alleen weg,ben tegen straffen,goede dingen belonen werkt beter!we zullen er wel uit komen mettertijd,het is wel irritant en veel was he :roll:
mischien als hij straks een jaar is houd het op heb ik wel vaker gehoord!tips om het te voorkomen of over de aanpak hiervan zijn welkom!
groetjes eliza
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: plassen

Ongelezen bericht door binno »

eliza38 schreef:het is duidelijk een gedrags probleem,hij kijkt niet triest erbij!het is wel een vorm blijheid als hij ons ziet s,morgens!maar hij heeft wel meer eigenwijze dingen momenteel,uitproberen wat kan en niet kan,en als hij moet plassen doet hij het gewoon, in huis of niet!reutjes schijnen hun plas slechter op te kunnen houden als teefjes!ik straf hem niet,stuur hem alleen weg,ben tegen straffen,goede dingen belonen werkt beter!we zullen er wel uit komen mettertijd,het is wel irritant en veel was he :roll:
mischien als hij straks een jaar is houd het op heb ik wel vaker gehoord!tips om het te voorkomen of over de aanpak hiervan zijn welkom!
:denken: Als hij telkens een plasje doet bij de begroeting zou ik dat helemaal negeren, dus ook geen "nee" zeggen. Hoe moeilijk dat ook is (want leuk is inderdaad anders :roll: ). Misschien het eerste ogenblik ook niet te enthousiast doen en pas echt begroeten en knuffelen na een paar minuutjes als het "gekke" er een beetje af is. Kijk eens of dat beter gaat...
Wat ik me ook afvraag... heb je enig idee wanneer hij op bed plast? Plast hij zodra hij op bed springt of doet hij dat op het ogenblik dat je hem daar betrapt? In het laatste geval zou het een deemoedsplasje kunnen zijn. Dus ook hier zou ik dat negeren, en vooral zorgen dat hij niet meer in de slaapkamer kan. Je kinderen moeten dus ook wel een beetje meewerken. :wink:
Weet jouw hond goed waar hij zijn behoefte mag doen, en beloon je hem ook uitbundig als hij dat daar doet? Geeft hij aan wanneer hij moet? (goed opletten, probeer hem dus voor te zijn met zijn plasjes!) Ga je er vaak genoeg mee buiten? Het kan trouwens ook wel medisch zijn, daar hoeft hij echt niet triest of zielig voor te kijken... (Hoe lang doet hij dit al, en zijn het om de haverklap heel kleine plasjes of druppeltjes, dan zou het bvb ook een blaasontsteking kunnen zijn.)
Kan het een soort aandacht vragen zijn omdat hij merkt dat als hij binnen een plasje doet er toch aandacht aan besteed wordt? Want zelfs "nee" zeggen of hem wegsturen is ook al aandacht.
Worden er veel leuke dingen met de honden gedaan, zowel in huis als buiten? Wandelingen, spelen, cursus volgen... ?
:19: Ik weet niet of je hier wat aan hebt hoor, ik probeer maar wat mee te denken... :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: plassen

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

eliza38 schreef:het is duidelijk een gedrags probleem,hij kijkt niet triest erbij!het is wel een vorm blijheid als hij ons ziet s,morgens!maar hij heeft wel meer eigenwijze dingen momenteel,uitproberen wat kan en niet kan,en als hij moet plassen doet hij het gewoon, in huis of niet!reutjes schijnen hun plas slechter op te kunnen houden als teefjes!ik straf hem niet,stuur hem alleen weg,ben tegen straffen,goede dingen belonen werkt beter!we zullen er wel uit komen mettertijd,het is wel irritant en veel was he :roll:
Ik hoor eigenlijk 2 dingen door elkaar. 1. Hij doet een deemoed plasje als hij jullie ziet. 2. hij plast tegen mensen aan en op je bed.

Het plasje bij binnenkomst zou ik gewoon negeren. Daar kan hij niets aan doen.

Teefjes kunnen minder goed hun plas op houden dan reuen. Dus vanzelf overgaan is zeker niet het geval. Ik zie dat hij nog geen jaar is. Dit gaat niet vanzelf over hoor. Dit kan van kwaad tot erger gaan. Hij is zijn territorium aan het markeren en is jouw geur aan het vervangen door zijn eigen (trek zelf je conclusie). Schuif dit aub niet weg als pubberteit, de mate waarin jij last hebt van de pubberteit is volkomen afhankelijk van jezelf en jouw relatie met je hond.

Je bent tegen straffen?? Opvoeden zonder straf (correcties) gaat niet samen. Daarnaast is het hondser een correctie te geven dan je hond weg te sturen.

Ik zou zeggen zoek een leuke hondenschool en ga met hem aan de slag anders heb je straks een ontzettende macho in huis. En dat is net altijd even leuk.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Als het geen medische oorzaak heeft en het is ook niet uit angst dan zou ik het echt niet tolereren. Ik ben ook helemaal niet voor straffen, maar dit gedrag stopt niet door het te negeren. Het is natuurlijk moeilijk om vanaf hier te zien wat er werkelijk aan de hand is. Misschien is het een idee om een gedragsdeskundige in te schakelen? Die kan dan de hond in zijn eigen omgeving zien en (hopelijk) vaststellen wat de oorzaak is.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”