Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wegrennen buiten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

aiko
nieuw lid

wegrennen buiten

Ongelezen bericht door aiko »

Met het buiten lopen kan Sammy niet los, als hij los is gaat het even goed maar dan opeens op een moment krijgt hij het in z'n bol en gaat als een gek weer terug naar huis rennen. Aangezien ik aan een best wel drukke weg woon en het uitlaat gebied hier ook is durf ik het niet meer aan om hem los te laten.
Ik gebruik nu voor het lopen zo'n flexilijn van 5mtr en heb er een van 8mtr besteld zodat hij toch wat kan rennen buiten, maar het blijft natuurlijk beperkt. De reden waarom hij dit is gaan doen weet ik niet het is een hele tijd goed gegaan, op een keer zette hij het op een rennen en wilde niet meer bij me komen, vorig weekend weer een keer geprobeerd met een andere hond erbij dit ging weer even goed maar toen rende hij weer weg. Dit was bij iemand anders in een heel ander dorp maar hij rende gelijk naar het goede huis gelukkig. Toen ik weer aankwam deed hij heel onderdanig, staart tussen z'n benen en helemaal in elkaar zakken, terwijl ik hem heel vriendelijk en rustig benaderde en niet boos was, omdat hij op de een of andere manier toch angstig was.
Hij kan gelukkig wel in de tuin rennen en die is ook redelijk van formaat, maar ik zou het toch ook wel leuk vinden om hem buiten meer vrijheid te geven.

Het is een heel verhaal geworden maar heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen en is het wel op te lossen?
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hoe oud is je hond?

Ameno is nu 9 maanden en komt ook niet sinds vorige week als ik haar roep :boos: Gezien haar leeftijd denk ik dat ze me aan het uitproberen is, dus ik blijf stug staan totdat ze wel komt...
aiko
nieuw lid

Ongelezen bericht door aiko »

Sammy is al 3, dus ik denk dat hij de uitprobeerfase al voorbij is?
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

eh ja ik denk het wel..althans dat hoop ik

Ik denk dat het toch wel gaat lukken door hem los te laten en jezelf te verstoppen? Als hij dan bij je komt natuurlijk belonen...

veel tijd en geduld kosten dit soort dingen..

Good luck
Tesselaar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tesselaar »

:ugh: zou het hem in de naam zitten? :smile: onze Sammy(sinds 2 maanden onze hond) doet of deed moet ik zeggen het ook in mijn ogen is het puur een rangorde spelletje van de hond want ik ben gelijk met haar aan het werk gegaan met het belonen van goed gedrag door eerst op een fluitje te fluiten en als ze dan bij me komt krijgt ze een brokje dat had al heel gauw resultaat nu hoef ik alleen nog maar te fluiten maar gaat mijn man een rondje en ze zijn ongeveer halfverwege dan staat Sammy alweer voor de deur en 10 minuten later komen man en andere hond nog eens thuis dus hij moet het fluitje ook maar eens meenemen.
een poot van Sammy en Eefie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb ook een terrible sammy...

die komt helemaal niet meer los :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”