Met het buiten lopen kan Sammy niet los, als hij los is gaat het even goed maar dan opeens op een moment krijgt hij het in z'n bol en gaat als een gek weer terug naar huis rennen. Aangezien ik aan een best wel drukke weg woon en het uitlaat gebied hier ook is durf ik het niet meer aan om hem los te laten.
Ik gebruik nu voor het lopen zo'n flexilijn van 5mtr en heb er een van 8mtr besteld zodat hij toch wat kan rennen buiten, maar het blijft natuurlijk beperkt. De reden waarom hij dit is gaan doen weet ik niet het is een hele tijd goed gegaan, op een keer zette hij het op een rennen en wilde niet meer bij me komen, vorig weekend weer een keer geprobeerd met een andere hond erbij dit ging weer even goed maar toen rende hij weer weg. Dit was bij iemand anders in een heel ander dorp maar hij rende gelijk naar het goede huis gelukkig. Toen ik weer aankwam deed hij heel onderdanig, staart tussen z'n benen en helemaal in elkaar zakken, terwijl ik hem heel vriendelijk en rustig benaderde en niet boos was, omdat hij op de een of andere manier toch angstig was.
Hij kan gelukkig wel in de tuin rennen en die is ook redelijk van formaat, maar ik zou het toch ook wel leuk vinden om hem buiten meer vrijheid te geven.
Het is een heel verhaal geworden maar heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen en is het wel op te lossen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wegrennen buiten
Moderator: moderatorteam
-
aiko
- nieuw lid
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
aiko