Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nog drie ter keuring...

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
jelle
Zeer actief

nog drie ter keuring...

Ongelezen bericht door jelle »

Voor als de heren keurmeesters nog puf hebben, hier mijn drietal...
enneh, wees een beetje mild he :wink:
dat de dames niet te best op de achterpoten staan weet ik...

kopfoto's staan in het onderschrift.

eerst onze oma, Nora (inmiddels 14,5 jaar!)
De eerste foto is van een ruim half jaar geleden, de tweede van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

dan onze vent, Ferro. Hij wordt in april 9.
hij kan mooier staan dan dit, maar tenzij hij wordt afgeleid door een langskomende kat staat hij snel in een wat trutterige houding op foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en onze nieuwste aanwinst, Ymke. Ze is al weer wat aangekomen de laatste tijd, in optimale conditie is ze nog zeker niet. Ze is waarschijnlijk rond de 4 jaar oud, maar dat is een pure schatting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik kan niet keuren maar ben wel helemaal weg van Ymke :ok: :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jelle
Zeer actief

Rataplan schreef:Ik kan niet keuren maar ben wel helemaal weg van Ymke :ok: :mrgreen:
:mrgreen:

wij ook..
het is zo'n lekker ding...

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Inge O schreef:nora : als je zo oud wordt, ben je sowieso de beste :ok: !
:mrgreen:

glim
plaatsvervangende trots

we zijn ook heel erg blij met haar...
en ferro : is helemaal het type boefje waar ik op val - de boefjeskeurders zullen daar vrees ik wel anders over denken :mrgreen: .
't is niet echt het juiste kapsel he :wink:
en ssst... niet zeggen hoor, maar hij is 7 cm te hoog voor de rasstandaard... :N:

Afbeelding

Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Is Ymke een st bernard?

Ze heeft veel weg van mijn Zara (mastin de los pirineos)
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Marja schreef:Is Ymke een st bernard?

Ze heeft veel weg van mijn Zara (mastin de los pirineos)
Ze heeft geen stamboom, maar ik ga er wel van uit dat ze 100% St Bernard is ja.
Ze is als zwerver in het asiel gekomen, dus over haar geschiedenis is verder niks bekend.

Afbeelding

Mol
Zeer actief

Re: nog drie ter keuring...

Ongelezen bericht door Mol »

[quote="jelle"]Voor als de heren keurmeesters nog puf hebben, hier mijn drietal...

eerst onze oma, Nora (inmiddels 14,5 jaar!)
De eerste foto is van een ruim half jaar geleden, de tweede van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

leuk hoofd met goed gepaalts oor neusrug in verhouding met de schedel.
goed geplaatst oog.
corecte halsmet wat weinig boog ,goeie toplijn
voldoen hoeking in de voor en achterhand, meschien iets meer in de knie gewenst.
voldoende borst diepte en rip aan zet is voldoende frond kan ik nis over zeggen
buiklijn had iets wat meet opgetroken mogenz ijn maar tis de leeftijd
mooie rechte pols met mooie voeten
voldoen bone aanwezig.

mol :8):
Mol
Zeer actief

jelle schreef:Voor als de heren keurmeesters nog puf hebben, hier mijn drietal...

dan onze vent, Ferro. Hij wordt in april 9.
hij kan mooier staan dan dit, maar tenzij hij wordt afgeleid door een langskomende kat staat hij snel in een wat trutterige houding op foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goed hoofd met ongelijk geplaatst oor,goed geplaats oog en goed diep gelegen
voorsnuit mooi zwaar.
goede hals met wat weinig boog, goede toplijn, met goede croup.
voloende voorborst en front, goeie ripaanzet en borst diepte,
voldoend hoeking in voor en achter hand.
buiklijn goed opgetrokken
toont wat zwak in pols en heeft ligt franse stand.

Mol
Zeer actief

jelle schreef: en onze nieuwste aanwinst, Ymke. Ze is al weer wat aangekomen de laatste tijd, in optimale conditie is ze nog zeker niet. Ze is waarschijnlijk rond de 4 jaar oud, maar dat is een pure schatting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
typies hoofd met goed geplaatst oor wat groot
ogen zijn te open en hebben te veel losse huid.
voldoende stop aanwezig, neusrug voldoende zwaar,had graagt iets wat meer oogvulling gezien
schedel is wat klijn in verhouding tot hals en lichaam
hal toont erg kort op de foto
toplijn is zwak toont een kamelerug dit door te styl en een overbouwde achter hand.
hoeking van de schouder is goed met voldoende borst diepte en borst breedte, rip aan zet hat iets meer mogen zijn,
bij lijn had veeeel meer aanwezig kunnen zijn hond toont te zwaar
zwakke pols met een matige voet voor
achter zijn de voeten beter
voldoende bone aanwezig.

jelle
Zeer actief

Hej Mol,

dank voor je oordelen!
Grappig om te lezen over je eigen honden. Van een aantal dingen vind ik het knap dat je het uit de foto's haalt. Ik herken wel aardig wat dingen, verder vind ik het eigenlijk allemaal nog wel positiever dan ik had durven hopen :wink:

Dat oortje van Ferro inderdaad :mrgreen: .... ze staan inderdaad ongelijk, klopt helemaal.
Die "franse stand", is dat dat ie met de achtervoeten naar buiten gedraaid staat? Dat viel mij bij het foto's maken ook op althans. Is dat iets om je zorgen over te maken? Rontgenfoto's hebben een tijd geleden al uitgewezen dat hij eigenlijk behoorlijk mooie heupen etc heeft.

Ymke is niet te dik, ze moest juist nog aankomen... nu niet meer hoor, dus
zo zou het wat mij betreft moeten blijven (is nu 57 kilo bij een schofthoogte van 70 cm). Ze is inderdaad sterk overbouwd (ca 4-5 cm hoogteverschil tussen schoft en achterhand) en veel te steil in de achterhand, dat levert ook wel gewrichtsproblemen op helaas. Bij haar heb ik zelf het idee dat als je alleen haar voorste helft ziet, het een prima gebouwde hond lijkt... tot je het achterste deel er ook bij ziet. Haar ogen hangen inderdaad teveel, de dierenarts had ook al gewaarschuwd dat we op moesten passen voor entropionverschijnselen.

Al met al bedankt voor je oordeel! Leuk dat je het wilt doen en ik vind het knap dat je over zoveel verschillende honden een goed oordeel kunt geven.

Afbeelding

Mol
Zeer actief

jelle schreef:Hej Mol,

dank voor je oordelen!
Grappig om te lezen over je eigen honden. Van een aantal dingen vind ik het knap dat je het uit de foto's haalt. Ik herken wel aardig wat dingen, verder vind ik het eigenlijk allemaal nog wel positiever dan ik had durven hopen :wink:

Dat oortje van Ferro inderdaad :mrgreen: .... ze staan inderdaad ongelijk, klopt helemaal.
Die "franse stand", is dat dat ie met de achtervoeten naar buiten gedraaid staat? Dat viel mij bij het foto's maken ook op althans. Is dat iets om je zorgen over te maken? Rontgenfoto's hebben een tijd geleden al uitgewezen dat hij eigenlijk behoorlijk mooie heupen etc heeft.

Ymke is niet te dik, ze moest juist nog aankomen... nu niet meer hoor, dus
zo zou het wat mij betreft moeten blijven (is nu 57 kilo bij een schofthoogte van 70 cm). Ze is inderdaad sterk overbouwd (ca 4-5 cm hoogteverschil tussen schoft en achterhand) en veel te steil in de achterhand, dat levert ook wel gewrichtsproblemen op helaas. Bij haar heb ik zelf het idee dat als je alleen haar voorste helft ziet, het een prima gebouwde hond lijkt... tot je het achterste deel er ook bij ziet. Haar ogen hangen inderdaad teveel, de dierenarts had ook al gewaarschuwd dat we op moesten passen voor entropionverschijnselen.

Al met al bedankt voor je oordeel! Leuk dat je het wilt doen en ik vind het knap dat je over zoveel verschillende honden een goed oordeel kunt geven.
de franse stand is in de voorhand hij draait zijn voor voten wat naar bijten :wink:

Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”