Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bench probleem (pup)
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Bench probleem (pup)
Onze Joy van 7 weken moét van mijn ouders in de bench als wij er niet zijn. ('s nachts).
Gevolg: al twee nachten lang krijsen, piepen janken, schreeuwen, slaan tegen de tralies, blaffen. Echt de hele nacht aan één stuk door.
Het lijkt echt of ze in paniek is.
De allereerste nacht: mijn moeder ging als laatste naar bed en had de bench niet goed dichtgedaan. Na een paar minuten was het deurtje opengegaan, doordat ze met haar pootjes ertegen aan sprong. Maar we hebben haar de hele nacht niet gehoord en heeft lekker geslapen in de kamer en niets kapot gemaakt.
Tweede nacht: Mijn ouders hadden weer de bench dichtgedaan (zit één of andere tactiek in, maar dat hadden ze nog niet door). De hele nacht piepen, krijsen, schreeuwen (ik slaap er precies boven). Om 5 uur was het stil.... toen was ze er dus weer uitgekomen en heeft ze lekker geslapen in de kamer.
Derde nacht: Vanacht dus. De hele nacht door piepen, blaffen, janken. Het deurtje zat nu goed dicht, maar ze is ook geen moment stil geweest.
Als ze gewoon alleen in de kamer is, is er helemaal niets aan de hand (zoals nu ook, ik ben boven en zij is beneden). Je hoort haar niet en ze gaat lekker liggen slapen (ze is nog zo jong).
Dus, ik heb al een paar keer tegen mijn ouders gezegd dat ik haar niet in de bench wil. Ze is helemaal in paniek dan.
Maar mijn ouders willen haar niet haar zin geven en ze zijn bang dat ze over een paar maanden gaat slopen als ze alleen is en in de pubertijd zit.
Ze zeggen dat het met een paar nachten over is, maar ik vind het ontzettend zielig en vind niet dat dit nodig is. Want ze houd ook niet op.
Wat kan ik nou het beste tegen mijn ouders zeggen? Is het nou echt nodig?
Geven we haar dan echt haar zin en gaat ze dan slopen als ze in de pubertijd is?
Gevolg: al twee nachten lang krijsen, piepen janken, schreeuwen, slaan tegen de tralies, blaffen. Echt de hele nacht aan één stuk door.
De allereerste nacht: mijn moeder ging als laatste naar bed en had de bench niet goed dichtgedaan. Na een paar minuten was het deurtje opengegaan, doordat ze met haar pootjes ertegen aan sprong. Maar we hebben haar de hele nacht niet gehoord en heeft lekker geslapen in de kamer en niets kapot gemaakt.
Tweede nacht: Mijn ouders hadden weer de bench dichtgedaan (zit één of andere tactiek in, maar dat hadden ze nog niet door). De hele nacht piepen, krijsen, schreeuwen (ik slaap er precies boven). Om 5 uur was het stil.... toen was ze er dus weer uitgekomen en heeft ze lekker geslapen in de kamer.
Derde nacht: Vanacht dus. De hele nacht door piepen, blaffen, janken. Het deurtje zat nu goed dicht, maar ze is ook geen moment stil geweest.
Als ze gewoon alleen in de kamer is, is er helemaal niets aan de hand (zoals nu ook, ik ben boven en zij is beneden). Je hoort haar niet en ze gaat lekker liggen slapen (ze is nog zo jong).
Dus, ik heb al een paar keer tegen mijn ouders gezegd dat ik haar niet in de bench wil. Ze is helemaal in paniek dan.
Maar mijn ouders willen haar niet haar zin geven en ze zijn bang dat ze over een paar maanden gaat slopen als ze alleen is en in de pubertijd zit.
Ze zeggen dat het met een paar nachten over is, maar ik vind het ontzettend zielig en vind niet dat dit nodig is. Want ze houd ook niet op.
Geven we haar dan echt haar zin en gaat ze dan slopen als ze in de pubertijd is?

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik vind 't punt 1 zielig om een pupje alleen te laten vooral s'nachts.
Verder heeft hij nu al geleerd dat uitje dak gaan een beloning opleverd (gillen, janken en flink tegen de deur rammen dan gaat hij open)
Een zo'n jong pupje kan nog helemaal niet zo lang alleen zitten.
Pup mee naar boven en bij je in de buurt houden. En ook s'nachts af en toe laten plassen.
Verder heeft hij nu al geleerd dat uitje dak gaan een beloning opleverd (gillen, janken en flink tegen de deur rammen dan gaat hij open)
Een zo'n jong pupje kan nog helemaal niet zo lang alleen zitten.
Pup mee naar boven en bij je in de buurt houden. En ook s'nachts af en toe laten plassen.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Vraag eens aan je ouders wat zij deden toen jij nog klein was en ´s nachts begon te huilen.
Je pup is aan het leren dat in de bench zitten iets vreselijks is, en dat mág niet gebeuren. Als je al een bench wilt gebruiken, doe het dan wel goed, en leer je hondje op het gemakkie aan dat de bench een fijn plekje is waar hij op zijn gemak kan rusten.
Een pup van 7 weken is geestelijk nog helemaal niet rijp om zo alleen te zijn als dat de jouwe van je ouders moet. Als je ouders het goed vonden dat deze pup bij jullie in huis kwam zullen ze ook gewoon moeten accepteren dat hij goed begeleidt moet worden, en dat doen ze momenteel niet. Dus moeten zij hun houding veranderen.
Waarom laat je je pup niet lekker bij jou op de kamer slapen, desnoods in de bench, als hij daarin tenminste rustig slapen kan, in jouw aanwezigheid?
Je pup is aan het leren dat in de bench zitten iets vreselijks is, en dat mág niet gebeuren. Als je al een bench wilt gebruiken, doe het dan wel goed, en leer je hondje op het gemakkie aan dat de bench een fijn plekje is waar hij op zijn gemak kan rusten.
Een pup van 7 weken is geestelijk nog helemaal niet rijp om zo alleen te zijn als dat de jouwe van je ouders moet. Als je ouders het goed vonden dat deze pup bij jullie in huis kwam zullen ze ook gewoon moeten accepteren dat hij goed begeleidt moet worden, en dat doen ze momenteel niet. Dus moeten zij hun houding veranderen.
Waarom laat je je pup niet lekker bij jou op de kamer slapen, desnoods in de bench, als hij daarin tenminste rustig slapen kan, in jouw aanwezigheid?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je creeert verlatingsangst bij je pup. Ik hoop zelfs dat je dat niet nu al gedaan hebt. Een basisgevoel van veiligheid is het meest belangrijke wat er is wil een hond zich veilig gaan voelen tijdens het alleen zijn.
Dat gevoel van veiligheid ontneem je de pup door hem zomaar weg te sluiten en te laten krijsen. Hij assoicieert dat (zijn hulpeloosheid) met alleen zijn en zo wordt alleen zijn iets wat eng is en voila..een hond die inderdaad gaat slopen, blaffen , gillen janken en poepen in de kamer vanuit pure stress als het straks wat ouder is. Ook hier lees ik weer dat de bench wordt gebruikt als fietsenstalling...zonder enige oefening wordt de veel te jonge pup geparkeerd en klaar. Het is geen konijn.
Een pup van 7 weken hoort nog in het nest. Vanaf een week of 11 wordt een pup vanzelf zelfstandiger.
Realiseer je verder dat als je puppy zijn kop door het deurtje frummelt en dat deurtje is niet goed open, dan hangt ie zich op...dag puppy!
Hij kan zich lelijk beschadigen.
Dat gevoel van veiligheid ontneem je de pup door hem zomaar weg te sluiten en te laten krijsen. Hij assoicieert dat (zijn hulpeloosheid) met alleen zijn en zo wordt alleen zijn iets wat eng is en voila..een hond die inderdaad gaat slopen, blaffen , gillen janken en poepen in de kamer vanuit pure stress als het straks wat ouder is. Ook hier lees ik weer dat de bench wordt gebruikt als fietsenstalling...zonder enige oefening wordt de veel te jonge pup geparkeerd en klaar. Het is geen konijn.
Een pup van 7 weken hoort nog in het nest. Vanaf een week of 11 wordt een pup vanzelf zelfstandiger.
Realiseer je verder dat als je puppy zijn kop door het deurtje frummelt en dat deurtje is niet goed open, dan hangt ie zich op...dag puppy!
Hij kan zich lelijk beschadigen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als je ouders de pup 's nachts in de bench willen hebben, dan moeten ze haar daar eerst langzaam aan laten wennen, dus niet de hond er gewoon in proppen als het moet. Het beestje is trouwens nog erg jong ook en komt recht van het nest met broertjes en zusjes en wordt dan 's nachts plots alleen gelaten en opgesloten. Hoe zou je zelf zijn.
Laat Joy overdag wennen aan de bench, met bvb voeding, speeltjes, beloningen e.d., eerst met het deurtje gewoon open, als dat goed gaat het deurtje af en toe dicht doen, en zo verder opbouwen. Beginnen met heel korte periodes, dus niet meteen een tijdje gaan opsluiten. Zodat de hond de bench niet als een straf of iets heel eng gaat zien, maar als een veilig nest, waar ze uit zichzelf in wil gaan liggen.
Je zou haar inderdaad mee op de kamer kunnen nemen, al dan niet met bench, zodat jullie allemaal rustig kunnen slapen. Als de pup dan gaat piepen 's nachts, keertje uitlaten om behoeftes te doen en terug gaan slapen. Je kan na een tijdje de bench nog altijd verplaatsen, telkens een stukje verderweg, tot de hond uiteindelijk slaapt waar jullie dat willen.
Laat Joy overdag wennen aan de bench, met bvb voeding, speeltjes, beloningen e.d., eerst met het deurtje gewoon open, als dat goed gaat het deurtje af en toe dicht doen, en zo verder opbouwen. Beginnen met heel korte periodes, dus niet meteen een tijdje gaan opsluiten. Zodat de hond de bench niet als een straf of iets heel eng gaat zien, maar als een veilig nest, waar ze uit zichzelf in wil gaan liggen.
Je zou haar inderdaad mee op de kamer kunnen nemen, al dan niet met bench, zodat jullie allemaal rustig kunnen slapen. Als de pup dan gaat piepen 's nachts, keertje uitlaten om behoeftes te doen en terug gaan slapen. Je kan na een tijdje de bench nog altijd verplaatsen, telkens een stukje verderweg, tot de hond uiteindelijk slaapt waar jullie dat willen.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ben een voorstander van de bench, maar niet op deze manier.
Een bench moet aangeleerd worden, het is geen kwestie van deur dicht en klaar.
De bench moet een veilige plek zijn, een plekje waar je pup wat lekkers krijgt, waar ie zich terug kan trekken en waar ie met rust gelaten wordt. En die plek creëer je niet op deze manier. Op deze manier creëer je angst, de bench is geen veilige plek, hij wil niets liever dan eruit.
Zowel Nika als Marouck hebben als pup wekenlang in een bench naast mijn bed geslapen. Werden ze onrustig dan stond ik op en liet ze uit. Bij lichte onrust was mezelf even laten horen en een hand bij de bench genoeg om ze te laten ontspannen. Pas toen ze daar aan toe waren zijn ze naar beneden verhuisd, dat was bij beiden ongeveer toen ze 3 maanden oud waren.
Er zijn ook honden die nooit wennen aan een bench, die echt in paniek raken. Danco is zo'n hond. Hij vindt de bench prettig om in te liggen, maar de deur moet open blijven. Sluit je de deur dan raakt ie in paniek. Dat heeft ie ook met grotere ruimtes zoals de bijkeuken, hij is als pup dus heel snel naar de kamer verhuisd en de bench hebben we al snel weggezet.
Een bench moet aangeleerd worden, het is geen kwestie van deur dicht en klaar.
Zowel Nika als Marouck hebben als pup wekenlang in een bench naast mijn bed geslapen. Werden ze onrustig dan stond ik op en liet ze uit. Bij lichte onrust was mezelf even laten horen en een hand bij de bench genoeg om ze te laten ontspannen. Pas toen ze daar aan toe waren zijn ze naar beneden verhuisd, dat was bij beiden ongeveer toen ze 3 maanden oud waren.
Er zijn ook honden die nooit wennen aan een bench, die echt in paniek raken. Danco is zo'n hond. Hij vindt de bench prettig om in te liggen, maar de deur moet open blijven. Sluit je de deur dan raakt ie in paniek. Dat heeft ie ook met grotere ruimtes zoals de bijkeuken, hij is als pup dus heel snel naar de kamer verhuisd en de bench hebben we al snel weggezet.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
carolien
- Actief
- Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
- Aantal honden: 3
ik heb quincy de bench aangeleerd door haar eten in de bench te geven,als ze een kluifje kreeg enz
s,nachts staat de bench naast me bed en heb zo nooit problemen gehad
het is nu vaak zelfs al zo dat ze na de laatste ronde buiten zelf al in de bench gaat liggen om te slapen
s,nachts staat de bench naast me bed en heb zo nooit problemen gehad
het is nu vaak zelfs al zo dat ze na de laatste ronde buiten zelf al in de bench gaat liggen om te slapen
Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)

- Takkie
- Zeer actief
Ja, ik had ook al het gevoel: dit is niet goed.
Onze vorige honden waren herplaatsers en dit is echt totaal nieuw voor ons. Omdat alles ineens erg snel ging, heb ik me er ook niet echt in kunnen verdiepen.
Onze buurvrouw heeft nu een hond van 1 jaar en die is heel goed opgevoed. De eerste nachten heeft ze hem ook alleen in de bench gelaten, in de woonkamer. Na 3 nachten piepen was het over. Zij zegt dat we gewoon vol moeten houden. Dat ze het vanzelf wel een keer opgeeft.
Maar wat ik dan nog niet snap; als ze alleen in de woonkamer is, uit de bench, dan gaat het super goed! Ze gaat lekker liggen slapen en dan heeft ze helemaal geen verlatingsangst, hoe kan dat dan?
Onze vorige honden waren herplaatsers en dit is echt totaal nieuw voor ons. Omdat alles ineens erg snel ging, heb ik me er ook niet echt in kunnen verdiepen.
Onze buurvrouw heeft nu een hond van 1 jaar en die is heel goed opgevoed. De eerste nachten heeft ze hem ook alleen in de bench gelaten, in de woonkamer. Na 3 nachten piepen was het over. Zij zegt dat we gewoon vol moeten houden. Dat ze het vanzelf wel een keer opgeeft.
Maar wat ik dan nog niet snap; als ze alleen in de woonkamer is, uit de bench, dan gaat het super goed! Ze gaat lekker liggen slapen en dan heeft ze helemaal geen verlatingsangst, hoe kan dat dan?

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Bench probleem (pup)
Een mand zetten.Takkie schreef:Onze Joy van 7 weken moét van mijn ouders in de bench als wij er niet zijn. ('s nachts).
Luka wou ook niet in de Bench( of was het bech, hihi), heeft nooit wat gesloopt.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
miekmiek
Uit vrije wil ergens gaan liggen slapen, en opgesloten worden is een heel verschil. En dat hebben puppies erg snel door.Takkie schreef: Maar wat ik dan nog niet snap; als ze alleen in de woonkamer is, uit de bench, dan gaat het super goed! Ze gaat lekker liggen slapen en dan heeft ze helemaal geen verlatingsangst, hoe kan dat dan?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Mijn manier is het niet, alhoewel onze vorige honden thuis ook zo leerden dat ze beneden sliepen. Maar ik ben van mening dat een klein pupje daar gewoon nog niet aan toe is. Net gescheiden van moeder en zijn nestgenoten heeft hij vooral behoefte aan veiligheid, en de baas behoort een veilige baken te zijn.Takkie schreef: Onze buurvrouw heeft nu een hond van 1 jaar en die is heel goed opgevoed. De eerste nachten heeft ze hem ook alleen in de bench gelaten, in de woonkamer. Na 3 nachten piepen was het over. Zij zegt dat we gewoon vol moeten houden. Dat ze het vanzelf wel een keer opgeeft.
Vandaar dat ik ervoor kies ze als pup mee naar boven te nemen en ze pas naar beneden verhuis als ze daar aan toe zijn.
Heel simpel, die bench is niet leuk meer en zodra ze opgesloten wordt raakt ze in paniek. In enkele dagen kan het gewoon verpest zijn. Met veel geduld kun je de bench weer opbouwen of je gooit hem aan de kant en doet het zonder, net wat je wilMaar wat ik dan nog niet snap; als ze alleen in de woonkamer is, uit de bench, dan gaat het super goed! Ze gaat lekker liggen slapen en dan heeft ze helemaal geen verlatingsangst, hoe kan dat dan?
Groetjes Inge

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Omdat ze bekaf is. Een pup hoort geen uren te huilen en een bench te moeten openbreken. Doen ze dat wel zijn ze daarna kapot. Een trauma dat een pup opdoet kan tot een jaar na dato nog leiden tot probleemgedrag. Wees dus gewoon maar alert en verbindt geen conclusie's aan het feit dat ze nu iets wel lijkt te kunnen.Takkie schreef:Maar wat ik dan nog niet snap; als ze alleen in de woonkamer is, uit de bench, dan gaat het super goed! Ze gaat lekker liggen slapen en dan heeft ze helemaal geen verlatingsangst, hoe kan dat dan?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
linlin
Re: Bench probleem (pup)
dat ze zo goed bezig zijn om een pup zo te kneden dat het een mal hondje wordt met vreselijke verlatingsangst.Takkie schreef: Wat kan ik nou het beste tegen mijn ouders zeggen?
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Bernadette
- Zeer actief
Virus heeft nooit in de bench naast ons bed gestaan. Wij hadden een andere volwassen hond die niet in de slaapkamer mag komen. Dus mijn vriend die sliep op de bank naast de pup.
Hij liet haar om de zoveel uur uit, en verplaatste zijn slaapplaats elke nacht een stukje verder van haar vandaan.
Ze heeft wel gepiept, maar is nooit in paniek geraakt.
Steeds als ze lag te slapen tilden we haar op en hebben we haar in de bench gelegd, met het deurtje open.
Speeltjes en lekkere dingetjes werden in de bench aangeboden. Haar waterbak hadden we ook in de bench, met een speciale bak die je aan de tralies op kan hangen, op die manier kreeg ze ook eten.
Een kruik, een wekker, een lapje uit het nest, alles lag in de bench. Ik denk dat ze met haar 9e week alleen sliep... Kan ook tiende week geweest zijn hoor, maar nog steeds met 's nachts nog een keer naar buiten.
Succes en ik kan me nog herinneren dat ik ook dacht dat het een eeuwigheid zou duren voordat ze het zou accepteren dat ze in d'r bench moest!
Hij liet haar om de zoveel uur uit, en verplaatste zijn slaapplaats elke nacht een stukje verder van haar vandaan.
Ze heeft wel gepiept, maar is nooit in paniek geraakt.
Steeds als ze lag te slapen tilden we haar op en hebben we haar in de bench gelegd, met het deurtje open.
Speeltjes en lekkere dingetjes werden in de bench aangeboden. Haar waterbak hadden we ook in de bench, met een speciale bak die je aan de tralies op kan hangen, op die manier kreeg ze ook eten.
Een kruik, een wekker, een lapje uit het nest, alles lag in de bench. Ik denk dat ze met haar 9e week alleen sliep... Kan ook tiende week geweest zijn hoor, maar nog steeds met 's nachts nog een keer naar buiten.
Succes en ik kan me nog herinneren dat ik ook dacht dat het een eeuwigheid zou duren voordat ze het zou accepteren dat ze in d'r bench moest!
- Takkie
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt al een heel stuk beter. Fijn voor jullie tweetjes.
Hou wel in de gaten dat een puppie wakker kan worden, van de aandrang tot ontlasten. Probeer dit wakker worden voor te zijn, door eerder op te staan, om puppie even uit te laten.
Maar hou ook in de gaten dat je pup binnenkort wanneer zij wat ouder is ook wat aktiever zal worden, nu slaapt zij nog erg veel, maar haar aktieve periodes zullen langzaamaan wat langer gaan duren. En er zal steeds meer ondernomen gaan worden in die aktieve periodes. Op zich alleen maar leuk natuurlijk. Behalve dan wanneer het zou voorkomen dat je pup wakker wordt van de aandrang, niet op tijd uitgelaten wordt, en daarna ipv. weer verder te slapen nog even wakker blijft en met iets gaat spelen dat daar niet voor bedoeld was. Aandrang krijgt een pup die ´s avonds laat vóór het slapen nog is uitgelaten meestal pas in de loop van de vroege morgen. Na een lekker nachtje slappen dus, een leuk moment om even wat te doen.
Als alles goed gaat krijg je je puppie voor die aktievere tijd gewend aan het rustig slapen in de bench.
Ik bedoel maar te zeggen dat je niet moet blijven vertrouwen op dat waar je nu nog wel op kunt vertrouwen, nl. dat je pup de hele nacht zal slapen totdat jij opstaat. Hoogstens wordt zij nu even wakker voor een poepie/plassie.
Waarom heb je haar niet op je slaapkamer genomen trouwens, mag dat niet van je ouders of zo?
Groetjes, Willy.
Hou wel in de gaten dat een puppie wakker kan worden, van de aandrang tot ontlasten. Probeer dit wakker worden voor te zijn, door eerder op te staan, om puppie even uit te laten.
Maar hou ook in de gaten dat je pup binnenkort wanneer zij wat ouder is ook wat aktiever zal worden, nu slaapt zij nog erg veel, maar haar aktieve periodes zullen langzaamaan wat langer gaan duren. En er zal steeds meer ondernomen gaan worden in die aktieve periodes. Op zich alleen maar leuk natuurlijk. Behalve dan wanneer het zou voorkomen dat je pup wakker wordt van de aandrang, niet op tijd uitgelaten wordt, en daarna ipv. weer verder te slapen nog even wakker blijft en met iets gaat spelen dat daar niet voor bedoeld was. Aandrang krijgt een pup die ´s avonds laat vóór het slapen nog is uitgelaten meestal pas in de loop van de vroege morgen. Na een lekker nachtje slappen dus, een leuk moment om even wat te doen.
Als alles goed gaat krijg je je puppie voor die aktievere tijd gewend aan het rustig slapen in de bench.
Ik bedoel maar te zeggen dat je niet moet blijven vertrouwen op dat waar je nu nog wel op kunt vertrouwen, nl. dat je pup de hele nacht zal slapen totdat jij opstaat. Hoogstens wordt zij nu even wakker voor een poepie/plassie.
Waarom heb je haar niet op je slaapkamer genomen trouwens, mag dat niet van je ouders of zo?
Groetjes, Willy.
- Takkie
- Zeer actief
Nee, mijn ouders wilden dat niet.
Maar het gaat goed, ik ga er snachts nog twee keer uit om haar uit te laten.
Ik merk wel dat ze iets meer actiever wordt en al iets minder slaapt.
Ze ligt nu echt regelmatig in de bench, ze vind het een fijn plekje. We hebben hem alleen nog niet dicht gehad, maar dat gaan we rustig opbouwen.
Maar het gaat goed, ik ga er snachts nog twee keer uit om haar uit te laten.
Ik merk wel dat ze iets meer actiever wordt en al iets minder slaapt.
Ze ligt nu echt regelmatig in de bench, ze vind het een fijn plekje. We hebben hem alleen nog niet dicht gehad, maar dat gaan we rustig opbouwen.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat jammer dat dat niet mag, maar goed, je kunt niet alles hebben, zeker niet als je nog bij je ouders woont.
Jij doet in ieder geval je best en je geeft om je hond, dat is al heel wat.
Inderdaad, gewoon heel rustig opbouwen, dan moet het lukken om haar op haar gemak in een gesloten bench te kunnen laten slapen, indien nodig.
Als je weer vragen en/of twijfels hebt zet je die maar lekker hier neer hé.
Dag,
Willy.
Jij doet in ieder geval je best en je geeft om je hond, dat is al heel wat.
Inderdaad, gewoon heel rustig opbouwen, dan moet het lukken om haar op haar gemak in een gesloten bench te kunnen laten slapen, indien nodig.
Als je weer vragen en/of twijfels hebt zet je die maar lekker hier neer hé.
Dag,
Willy.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Takkie schreef:De laatste twee nachten heeft ze uit de bench geslapen. Ging perfect!![]()
De Bench staat in de kamer met het deurtje open. Haar speeltjes en alles liggen erin en ook wordt ze daar gevoerd.
Ze gaat nu zelfs regelmatig in de bench liggen slapen, maar het deurtje laten we nu gewoon open.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Gast
Geven jullie haar haar eten in de bench? Dan wordt de bench vanzelf leuk. Elke maaltijd in de bench geven en er af en toe iets lekkers in leggen. Pas het deurtje dicht als ze eraan toe is en dan het weggaan heel langzaam opbouwen.
Ik heb zelf een hond (als herplaatser gekregen) die door zijn vorige bazen altijd in de bench is opgesloten. Vanaf 3 maanden zat hij elke werkdag alleen in de bench. En na anderhalf jaar moest hij weg omdat hij verlatingsangst had...
Ik heb zelf een hond (als herplaatser gekregen) die door zijn vorige bazen altijd in de bench is opgesloten. Vanaf 3 maanden zat hij elke werkdag alleen in de bench. En na anderhalf jaar moest hij weg omdat hij verlatingsangst had...
-
Marja
- Zeer actief
- Rasja_loves
- Vaste gebruiker