Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gegrom en soms vechten
Moderator: moderatorteam
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gegrom en soms vechten
Elke dag loop ik met de honden in een losloopgebied.
Reglematig kom ik een paar vrouwen tegen die ook met hun hond daar lopen en meestal lopen we dan gezamenlijk verder. Heel gezellig en de honden spelen en rennen met elkaar.
Nu is er een hond, waarbij het niet klikt tussen Puck en hem.
Vanaf het begin lopen ze om elkaar heen te grommen en de eerste keer dat we samen liepen hebben ze ook gevochten.
Wij hebben ons er niet mee bemoeid.
Gisteren liepen we weer samen en weer werd er enorm gegromd als ze bij elkaar in de buurt waren. Puck speelt leuk met de andere honden en die hond ook, maar deze twee mogen elkaar beslist niet.
Op een gegeven moment kwam het weer tot een gevecht en een tijdej later nog een keer en opeens ging ook Oberon zich er mee bemoeien. Toen heb ik toch maar ingegrepen.
Ik snap niet wat de reden is voor dit gevecht. Wat ik wel zag was dat, Puck de hond voorbij wil lopen en dat luid grommend doet. Zodra Puck voorbij is, grijpt de hond hem. Dat is wat ik heb gezien, maar misschien is dit andersom ook wel zo, wat ik niet gezien heb.
Nu las ik in "Algemeen" dat het beter is om in te grijpen als 2 honden vechten wanneer dit niet in roedelverband gebeurd, wat dit dus is, want de honden hebben verder niets met elkaar te maken. Het is een neutraal gebied.
Wat is wijsheid? Wel ingrijpen?
De baas van de andere hond vind het ook heel erg vervelend en we hopen dat het zich oplost of dat wij een oplossing vinden, anders zou het betekenen dat we elkaar moeten mijden.
Nou ja als het moet doen we dat wel.
Wie weet wat te doen?
Reglematig kom ik een paar vrouwen tegen die ook met hun hond daar lopen en meestal lopen we dan gezamenlijk verder. Heel gezellig en de honden spelen en rennen met elkaar.
Nu is er een hond, waarbij het niet klikt tussen Puck en hem.
Vanaf het begin lopen ze om elkaar heen te grommen en de eerste keer dat we samen liepen hebben ze ook gevochten.
Wij hebben ons er niet mee bemoeid.
Gisteren liepen we weer samen en weer werd er enorm gegromd als ze bij elkaar in de buurt waren. Puck speelt leuk met de andere honden en die hond ook, maar deze twee mogen elkaar beslist niet.
Op een gegeven moment kwam het weer tot een gevecht en een tijdej later nog een keer en opeens ging ook Oberon zich er mee bemoeien. Toen heb ik toch maar ingegrepen.
Ik snap niet wat de reden is voor dit gevecht. Wat ik wel zag was dat, Puck de hond voorbij wil lopen en dat luid grommend doet. Zodra Puck voorbij is, grijpt de hond hem. Dat is wat ik heb gezien, maar misschien is dit andersom ook wel zo, wat ik niet gezien heb.
Nu las ik in "Algemeen" dat het beter is om in te grijpen als 2 honden vechten wanneer dit niet in roedelverband gebeurd, wat dit dus is, want de honden hebben verder niets met elkaar te maken. Het is een neutraal gebied.
Wat is wijsheid? Wel ingrijpen?
De baas van de andere hond vind het ook heel erg vervelend en we hopen dat het zich oplost of dat wij een oplossing vinden, anders zou het betekenen dat we elkaar moeten mijden.
Nou ja als het moet doen we dat wel.
Wie weet wat te doen?

- Zoie
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Maaike
- Zeer actief
Ik zou ook ingrijpen en de honden niet meer tot een conflict laten komen. Of ze zijn erg aan elkaar gewaagd of ze moeten elkaar gewoon niet
Wat je eventueel verder kan doen is bijvoorbeeld 1 van de 2 aanlijnen en de ander vrij spel geven met de andere honden en dan later wisselen. Zo hoeft het uitje met de andere honden niet geschrapt te worden en als je 1 van de 2 ruziemakers aan de lijn hebt heb je er meer grip op.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik was er niet meer bij gaan lopen. Het zijn voor elkaar vreemde honden, hebben geen roedelverband.. dus het is waarschijnlijk wachten op....
Als het niet gaat met een hond hier jammer dan voor de gezelligheid, maar de honden gaan me toch voor...
Als het niet gaat met een hond hier jammer dan voor de gezelligheid, maar de honden gaan me toch voor...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Natuurlijk gaan mij de honden ook voor en als het niet anders kan zal ik ze ook gaan mijden, maar misschien weet iemand Dè oplossing voor het probleem, dat is de reden dat ik het hier vraag.malinois schreef:ik was er niet meer bij gaan lopen. Het zijn voor elkaar vreemde honden, hebben geen roedelverband.. dus het is waarschijnlijk wachten op....
Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat de honden dit zelf uit moeten vechten, totdat ik dat bericht in algemeen las.
We hebben dit dus fout gedaan, hadden dit direct moeten stoppen, dat blijkt tenminste uit de reacties tot nu toe.

-
Yndra
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
denk niet dat er echt een oplossing is, want als ze de kans krijgen zullen ze het alsnog uitvechten.Trina schreef: Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat de honden dit zelf uit moeten vechten, totdat ik dat bericht in algemeen las.
We hebben dit dus fout gedaan, hadden dit direct moeten stoppen, dat blijkt tenminste uit de reacties tot nu toe.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, je hebt dat wel eens, honden die elkaar gewoon echt niet moeten.
Wij hebben dat met Beertje ook gehad, die had ook 1 hond die hij echt niet moest. Destijds (en dat is echt al 10 jaar geleden, de andere hond is al jaren geleden overleden) vlogen Beertje en die hond elkaar ook in de haren en het werd niet duidelijk wie er nu de baas werd. In de eerste instantie dachten wij en het andere baasje nog van: ach ze vechten het wel uit, dan is het duidelijk en kunnen we wel gezellig met elkaar wandelen. Maar het ging dus echt niet over. Met andere honden had Beertje dat dus niet zo erg. Maar met deze hond is het nooit goed gekomen. We moesten elkaar echt ontwijken en de honden aan de lijn gooien als we elkaar in de verte zagen aan komen lopen. Niet leuk, maar wel noodzakelijk. Want die 2 honden hadden echt een hekel aan elkaar.
Ik denk dat je daar weinig aan kunt doen, alleen maar voorkomen en ontwijken.
Wij hebben dat met Beertje ook gehad, die had ook 1 hond die hij echt niet moest. Destijds (en dat is echt al 10 jaar geleden, de andere hond is al jaren geleden overleden) vlogen Beertje en die hond elkaar ook in de haren en het werd niet duidelijk wie er nu de baas werd. In de eerste instantie dachten wij en het andere baasje nog van: ach ze vechten het wel uit, dan is het duidelijk en kunnen we wel gezellig met elkaar wandelen. Maar het ging dus echt niet over. Met andere honden had Beertje dat dus niet zo erg. Maar met deze hond is het nooit goed gekomen. We moesten elkaar echt ontwijken en de honden aan de lijn gooien als we elkaar in de verte zagen aan komen lopen. Niet leuk, maar wel noodzakelijk. Want die 2 honden hadden echt een hekel aan elkaar.
Ik denk dat je daar weinig aan kunt doen, alleen maar voorkomen en ontwijken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby