Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe krijg ik mijn hond dikker?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tesselaar
Vaste gebruiker

hoe krijg ik mijn hond dikker?

Ongelezen bericht door Tesselaar »

:idea: sinds 2 maanden hebben wij er een jack russell bij maar ze is heel erg mager wat kan ik haar extra geven (buiten de gewone brokken) om
haar dikker te krijgen????? :denken: :denken: Sandra
een poot van Sammy en Eefie
the dude
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door the dude »

stukje pannekoek

had hier ook een enigzins magere bull, maar nu niet meer.
paco + the dude = :jump1:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Evt. ontwormen als je dat nog niet gedaan hebt. Als je JR wormen heeft kan hij ook mager zijn.
Bijvoeren met koolhydraten, zoals macaroni, spaghetti etc. kan helpen, ook schapevet wil soms aanzetten (niet bij elke hond).
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Tesselaar
Vaste gebruiker

ik heb haar al 2 keer ontwormt daar dacht ik toen we haar kregen ook meteen aan pannekoeken raakt ze daar niet van aan de diarree?? :wc:

Sandra
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Mijn Jack was ook een beetje mager.
Heb hem nu een paar weken op brokken met veel energie gezet en de hoeveelheid voor een hard werkende hond en hij is nu weer mooi.
Ben de hoeveelheid nu weer wat aan het afbouwen tot hij goed blijft.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Magere honden krijgen bij mij volle yoghurt als extra maaltijdje.
Ze komen dan niet heel snel aan, maar in de loop van de maanden zie je toch wat vlees op het lijf komen. En het is nog gezond ook.
Ik zou niet zomaar ladingen koolhydraten gaan voeren om je hond dikker te krijgen. Het is wel snel, maar geen kwaliteit op de langere termijn.
Liever een hond die wat schraal blijft en langzaamaan iets op gewicht komt, dan een hond die binnen een paar weken kilo's aankomt. Op de langere termijn kan je dat toch niet volhouden, dan kan je beter langzaamaan het gewicht opbouwen middels voeding die wat toevoegt.
En sommige honden zijn gewoon goed, als ze wat schraal blijven. Als je hond niet van de honger de tafelpoten wegvreet, valt het echt wel mee.
Een hond die minder gewicht mee hoeft te slepen heeft grotere kans om ouder te worden. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

farmfood. het magere mormel dat wij hier in huis hadden, is er vreselijk van opgeknapt.

wij combineerden het met tussendoor-hapjes macaroni met olijfolie en een schijf rodi compleet.
Tovi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tovi »

Toen ik mijn hond net had was hij erg mager, een zielig hoopje pup was ie. Ik heb hem in het begin Brinta gegeven en daar is hij goed van bijgetrokken. Nu is hij nog steeds niet dik maar mooi op gewicht. Binky is een Jack Russell kruising en weegt nu 5,5kg. Hij krijgt FarmFood brokken en doet het daar super op.
groetjes Maaike en Binky
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Roelfien schreef:Magere honden krijgen bij mij volle yoghurt als extra maaltijdje.
Ze komen dan niet heel snel aan, maar in de loop van de maanden zie je toch wat vlees op het lijf komen. En het is nog gezond ook.
Ik zou niet zomaar ladingen koolhydraten gaan voeren om je hond dikker te krijgen. Het is wel snel, maar geen kwaliteit op de langere termijn.
Liever een hond die wat schraal blijft en langzaamaan iets op gewicht komt, dan een hond die binnen een paar weken kilo's aankomt. Op de langere termijn kan je dat toch niet volhouden, dan kan je beter langzaamaan het gewicht opbouwen middels voeding die wat toevoegt.
En sommige honden zijn gewoon goed, als ze wat schraal blijven. Als je hond niet van de honger de tafelpoten wegvreet, valt het echt wel mee.
Een hond die minder gewicht mee hoeft te slepen heeft grotere kans om ouder te worden. :wink:
Je hebt gelijk Roelfien, bedoel ook geen ladingen maar een schepje (ong. opscheplepel per keer) boven op zijn voer.
En idd. liever een schrale hond dan een te dikke. Referentiekader in deze is denk ik gewoon wat anders. Al onze honden worden smal/ schraal gehouden, ook hebben allen geen aanleg om dik te worden. Echter 1 is snel echt mager. Bv had deze hond laatst een tikkie meegekregen van een darmvirusje, 1 1/2 dag wat dunne poep/diaree en het leek net een biafra kindje. Ondanks HE voer komt hij slecht aan, ook omdat hij veel arbeid verricht. Nu doet hij minder arbeid, krijgt iets meer dan normale portie HE met schepje macaroni. Na een week of 2 zit hij dan weer op zijn normale gewicht, dan wordt macaroni weer afgebouwd en zijn voer ook weer afgebouwd. Eerste paar dagen na zijn diaree heeft hij pens gehad om alles weer een beetje in orde te krijgen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Tesselaar
Vaste gebruiker

nee hoor martijn ze is nooit aan de diaree maar iemand heeft mij dat ooit gezegd dat ze dat van pannekoeken raken vandaar mijn vraag is alleen yoghurt goed of ook kwark en vla?
the dude
Vaste gebruiker

sandraroeper schreef:nee hoor martijn ze is nooit aan de diaree maar iemand heeft mij dat ooit gezegd dat ze dat van pannekoeken raken vandaar mijn vraag is alleen yoghurt goed of ook kwark en vla?
geen idee

pannekoeken zijn in ieder geval wel goed, ken veel mensen die dit met success hebben gegeven om hun honden laten aankomen en nog nooit gehoord dat honden daarvan aan de dunne gingen.

Je moet natuurlijk niet ineens een hele pannekoek geven, maar snij hem bijvoorbeeld in vieren, en geef een week lang elke dag een stuk extra na de maaltijd. Ligt er natuurlijk ook aan hoe zwar je hond is.

(Ook natuurlijk pannenkoeken zonder stroop en zonder spek geven, das te zoet en zout)
Laatst gewijzigd door the dude op 12 jan 2005 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
the dude
Vaste gebruiker

http://groups.msn.com/_Secure/0SwAEA0EW ... 0401358457

Deze bull was zo dol op zijn pannenkoek dat hij op zijn kop belande :mrgreen:
karin jack russel
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door karin jack russel »

Onze jongste jack russel is ook best wel mager ,maar het zijn dan ook niet van die grote eters ,je ziet weleens te dikke jack russels .Denken ze dat ze te weinig binnen krijgen gaan ze ze van alles toestoppen ,niet doen want dan gaan ze stinken uit hun bek en ze krijgen er last van van het gewicht wat ze mee moeten slepen ,dus gewoon zo laten lijkt mij. :ok:
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Ik zou je aanraden om op Cavom over te gaan zolang ze aan de magere kant is, worden ze over het algemeen wel wat vetter van.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb ook een jack en die is ook nooit "dik"
Ik vind hem zelf altijd net teschraal maar volgens mijn da is hij hardstikke mooi!
Hij is 37 centimeter hoog en weegt 7 kilo.
Volgens mijn da mag een volwassen jack per 5 centimeter 1 kilo wegen, dus is je hond 25 centimeter hoog dan mag hij 5 kilo wegen.
Een pup ligt uiteraard wat anders, maar idd liever een schrale hond dan een dikke.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Wij hebben een jack russell kruising en hij weegt 7,5 kilo. Ook hij is wat schraal, toch eet hij genoeg, hij is gewoon ontzettend actief, hij krijgt veel beweging dus we krijgen hem niet echt dikker. Maar ja, ik heb hem liever zo dan te dik. :wink:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Of een hond te dik is bepaal je met het oog en op het gevoel.
En een gezond gewicht is wat de meeste mensen te mager vinden.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”