haar dikker te krijgen?????

Moderator: moderatorteam
Je hebt gelijk Roelfien, bedoel ook geen ladingen maar een schepje (ong. opscheplepel per keer) boven op zijn voer.Roelfien schreef:Magere honden krijgen bij mij volle yoghurt als extra maaltijdje.
Ze komen dan niet heel snel aan, maar in de loop van de maanden zie je toch wat vlees op het lijf komen. En het is nog gezond ook.
Ik zou niet zomaar ladingen koolhydraten gaan voeren om je hond dikker te krijgen. Het is wel snel, maar geen kwaliteit op de langere termijn.
Liever een hond die wat schraal blijft en langzaamaan iets op gewicht komt, dan een hond die binnen een paar weken kilo's aankomt. Op de langere termijn kan je dat toch niet volhouden, dan kan je beter langzaamaan het gewicht opbouwen middels voeding die wat toevoegt.
En sommige honden zijn gewoon goed, als ze wat schraal blijven. Als je hond niet van de honger de tafelpoten wegvreet, valt het echt wel mee.
Een hond die minder gewicht mee hoeft te slepen heeft grotere kans om ouder te worden.
geen ideesandraroeper schreef:nee hoor martijn ze is nooit aan de diaree maar iemand heeft mij dat ooit gezegd dat ze dat van pannekoeken raken vandaar mijn vraag is alleen yoghurt goed of ook kwark en vla?