Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat gebeurd er na de castratie word hij rustig sloom wat er?
Moderator: moderatorteam
-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
niet alle mensen laten hun hond voor het gemak castreren. daar is vaak een goede reden voor.
ik kom helaas vaak mensen tegen die maar gelijk aannemen dat je je hond heb laten castreren zodat hij rustig wordt of bij een teef dat ze niet meer loops wordt.
en dat vind ik jammer, die mensen roepen gelijk maar wat, terwijl ze het verhaal erachter niet kennen.
(en nou niet gelijk je aangesproken voelen, ik zeg dit in z'n algemeenheid)
ik kom helaas vaak mensen tegen die maar gelijk aannemen dat je je hond heb laten castreren zodat hij rustig wordt of bij een teef dat ze niet meer loops wordt.
en dat vind ik jammer, die mensen roepen gelijk maar wat, terwijl ze het verhaal erachter niet kennen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
klopt. ik heb er ook wel even over nagedacht om het hier te plaatsen omdat ik mijn mannetje het liefst helemaal mannetje hou maar ik "leuke" :N: reacties verwachtte.Floortje schreef:niet alle mensen laten hun hond voor het gemak castreren. daar is vaak een goede reden voor.
maar uiteindelijk hebben pascal en ik na uren gesprek de beslissing genomen en wij staan er volledig achter en dat is wat telt.
iedereen kent zijn hond het beste en doet hopelijk ook wat het beste is. als daar zo'n ingreep voor nodig is dan is dat niet anders.

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
hallo
het rijden zoals we dat zeggen heeft niet altijd iets met sex te maken
kan ook dominantie zijn
mag het eigenlijk niet zeggen want soms loopt hij nog show maar een van mijn reutjes
( 3 reutjes en 2 teefjes) is gewoon onvruchtbaar gemaakt
vas;;;?? gesterelizeerd niet gecastreed omdat ik geen pups wil
een is nog helemaal reu en zal inderdaad van hem zelf afhangen of hij dat mag blijven ,en een is gecastreerd
buiten het markeren en intresse in loopse teven is er bij reutjes geen verschil , wat wel een enorm verschil maakt is hoe andere honden jou reu gaan zien , als hij helemaal gecastreerd is ,
hij ruikt niet meer als een reu , zal hij minder agressie uitlokken bij andere reutjes , bij langharige kan de vacht minder dik worden nu als iedereen zijn verantwoordelijkheid zou nemen zaten er al wat minder in het asiel
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- M@scha
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
voor mij zou dit onder een medische reden vallen, hond eet niet.. en is ook niet aan te zetten tot eten. Als hij echt zo dramatisch zou afvallen dan zou ik het ook overwegen!massam schreef:sam verliest zichzelf totaal. hij kan zichzelf niet in de hand houden, het gedrag is totaal niet om te buigen en hij ligt al schokkend, trillend en piepend te "slapen" . is nu al 4 kilo afgevallen (hij woog er maar 18) omdat hij weigert te eten. zelfs rodi worst hoeft hij niet!
Dit gaat ten koste van z'n gezondheid!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
of juist wel.. ik lees vaak dat juist gecastreerde reuen gepakt worden door intacte reuen omdat ze 'niets' meer zijn....martine schreef: hij ruikt niet meer als een reu , zal hij minder agressie uitlokken bij andere reutjes ,
En gecastreerde reuen worden juist vaak bereden door intacte reuen!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
dat is ook echt waar. het is niet gewoon hoerigheid, het is echt niet gezond, maar ik krijg het moeilijk aan mensen uitgelegd die geen reu hebben zoals sam.malinois schreef:voor mij zou dit onder een medische reden vallen, hond eet niet.. en is ook niet aan te zetten tot eten. Als hij echt zo dramatisch zou afvallen dan zou ik het ook overwegen!massam schreef:sam verliest zichzelf totaal. hij kan zichzelf niet in de hand houden, het gedrag is totaal niet om te buigen en hij ligt al schokkend, trillend en piepend te "slapen" . is nu al 4 kilo afgevallen (hij woog er maar 18) omdat hij weigert te eten. zelfs rodi worst hoeft hij niet!
volgens mij snap jij het wel een beetje.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Denk dat ik het op zich ook wel snap. Wat jij beschrijft bij Sam heb ik ook gezien bij een Goldenreu van vrienden van mijn ouders. Voor zowel de hond als de baas heel vervelend. En buiten dat hij niet at, reed hij ook op elke hond die hij tegenkwam.massam schreef:dat is ook echt waar. het is niet gewoon hoerigheid, het is echt niet gezond, maar ik krijg het moeilijk aan mensen uitgelegd die geen reu hebben zoals sam.malinois schreef:voor mij zou dit onder een medische reden vallen, hond eet niet.. en is ook niet aan te zetten tot eten. Als hij echt zo dramatisch zou afvallen dan zou ik het ook overwegen!massam schreef:sam verliest zichzelf totaal. hij kan zichzelf niet in de hand houden, het gedrag is totaal niet om te buigen en hij ligt al schokkend, trillend en piepend te "slapen" . is nu al 4 kilo afgevallen (hij woog er maar 18) omdat hij weigert te eten. zelfs rodi worst hoeft hij niet!
In zijn geval wogen de redenen om hem wel te castreren veel zwaarder dan om het niet te doen.
- M@scha
- Zeer actief
andere honden zien wij hier niet meer, maar hij verwond zichzelf wel bij het rijden.
op lola mag ie niet, en toen heeft ie in de tuin een bijzettafeltje omgegooid en is op een poot van die tafel gaan rijden, gelukkig zag pas het meteen en die heeft hem naar binnen gehaald... zijn hele lies is een grote schram..
op lola mag ie niet, en toen heeft ie in de tuin een bijzettafeltje omgegooid en is op een poot van die tafel gaan rijden, gelukkig zag pas het meteen en die heeft hem naar binnen gehaald... zijn hele lies is een grote schram..

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een van m'n reuen heeft het ook gehad tot we zelf een teef kregen vraag me niet waarom (lijkt me juist moeilijker een loopse teef in huis dan erbuitenmassam schreef:dat is ook echt waar. het is niet gewoon hoerigheid, het is echt niet gezond, maar ik krijg het moeilijk aan mensen uitgelegd die geen reu hebben zoals sam.
Alleen hij at uiteindelijk toch iets na een dag of wat... was niet zo'n volhouder

- M@scha
- Zeer actief
was die koppige van mij ook maar zo'n prioriteitensteller.malinois schreef:een van m'n reuen heeft het ook gehad tot we zelf een teef kregen vraag me niet waarom (lijkt me juist moeilijker een loopse teef in huis dan erbuitenmassam schreef:dat is ook echt waar. het is niet gewoon hoerigheid, het is echt niet gezond, maar ik krijg het moeilijk aan mensen uitgelegd die geen reu hebben zoals sam.
volgens mij snap jij het wel een beetje.) maar toen was het eigenlijk over.. nou eet hij gewoon altijd door...
Alleen hij at uiteindelijk toch iets na een dag of wat... was niet zo'n volhouderz'n maag ging toch voor het meisje
maar dat is helaas niet zo. de combinatie niet eten en volslagen doorgedraaid hebben hem echt de das omgedaan. manneke is echt een velletje nu..

-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
laicka
- Vaste gebruiker
-
Sjiel
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
Is het chemisch kastreren tijdens de loopsheid geen optie? dan is ie buiten die tijd een intacte reu en is zijn gedrag tijdens de loopsheid hanteerbaar.misschien?massam schreef:iedereen kent zijn hond het beste en doet hopelijk ook wat het beste is. als daar zo'n ingreep voor nodig is dan is dat niet anders.
weg gehaald zit een virus in
- Zoie
- Zeer actief
Denk ook even aan de teven met agressie naar teven, die moeten ook vaak gecastreerde reuen hebben.malinois schreef:of juist wel.. ik lees vaak dat juist gecastreerde reuen gepakt worden door intacte reuen omdat ze 'niets' meer zijn....martine schreef: hij ruikt niet meer als een reu , zal hij minder agressie uitlokken bij andere reutjes ,![]()
En gecastreerde reuen worden juist vaak bereden door intacte reuen!