Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Vraagje

Ongelezen bericht door Selena »

Voor de fokkers hier: Als er een pup bij jullie weggaat, doen jullie dat dan met een verkoopcontract?
Zo ja, welke voorwaarden/rechten/ plichten staan er dan in voor de kopende en verkopende partij?

Alvast bedankt!
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

hoi

ja mijn pups gaan altijd weg met een koopcontract dat gebaseerd is op het contract van de Raad van Beheer wat ze willen verplcihten als straks het CFB ingaat ( of wat ze nu dan ook maar van plan zijn ;) ) op hun site kan je het lezen als het goed is,
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Bij de Nederlandse Labradorvereniging hebben ze een verkoopcontractje op de site gezet, voor fokkers die lid zijn van de NLV en zo ook fokken. Ik zou gewoon kijken bij Raad van Beheer of bij je rassenvereniging en vragen of zij een voorbeeld eventueel hebben.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Uiteraard gaan bij mij de pups ook weg met een verkoopcontract. Dit is verplicht als je fokt volgens de richtlijnen van de NVBH (rasvereniging Belgische Herders voor zover je dat nog niet wist :wink: ).
Ik heb het standaard-contract gebruikt dat beschikbaar is op de website van de NVBH.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Suzanne de Lange schreef:Uiteraard gaan bij mij de pups ook weg met een verkoopcontract. Dit is verplicht als je fokt volgens de richtlijnen van de NVBH (rasvereniging Belgische Herders voor zover je dat nog niet wist :wink: ).
Ik heb het standaard-contract gebruikt dat beschikbaar is op de website van de NVBH.
Dat weet ik uiteraard :wink: Oké er zijn dus meer dan genoeg standaardcontracten te vinden.. dan ga ik er wat downloaden en ff nakijken. Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen :smile:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

bij de RV van de shih tzu`s hebben ze dat niet, en kunnen ze me er zelfs niet mee helpen :denken:

maar ik wil wel met een koopcontract gaan werken, en heb er al 1 in elkaar gezet. Of het ook een beetje juist is... geen id, misschien wil iemand er is naar gluren voor tips?
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”