Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe moet ik dit mijn hond leren?
Moderator: moderatorteam
-
sam&gijs
- Vaste gebruiker
Ik ben hier ook beginner en heb niet het idee weggepest te worden......
Toen ik nog een hondje had ging hij ook bijna altijd in de tuin.
Ik heb een grote tuin en hij poepte achter een takkenhaag in de slootkant, ik vond nooit wat terug.
Nu heb ik er weer een pup bij en vind het dus niet meer te doen. We gaan nu dus ook vaker wandelen.
Twee keer lijkt me inderdaad te weinig om een pup zindelijk te laten worden.
Toen ik nog een hondje had ging hij ook bijna altijd in de tuin.
Ik heb een grote tuin en hij poepte achter een takkenhaag in de slootkant, ik vond nooit wat terug.
Nu heb ik er weer een pup bij en vind het dus niet meer te doen. We gaan nu dus ook vaker wandelen.
Twee keer lijkt me inderdaad te weinig om een pup zindelijk te laten worden.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Misschien wel om dezelfde reden als die ik heb? Of vind je dat mijn honden ook te weinig wandelen? Ik heb het haar gevraagds, maar nog geen antwoord gekregen.Scooby schreef:Hoi Lydia,lydiaxx schreef:M@ri@nne: het was ook niet persoonlijk op jou bedoeld maar ik krijg hier veel reacties van "WAT? maar 2 keer wandelen"
nou dan krijg ik het gevoel dat jullie denken dat ik niet goed met mijn honden omga.
en wat ik bedoel, er zijn hier al veel nieuwe members weggepest
zoals die post van niekie hierboven! die flauwekul kan ik best missen!
Maar twee keer per dag wandelen, IS toch ook erg weinig voor een hond?
Mag ik wel vragen waarom je maar zo weinig wandelt met je honden, want je zal er wellicht een goede reden voor hebben?

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Jessica, in jouw situatie kan ik mij er prima in vinden. Jouw honden komen aan beweging niets te kort (volgens mij komen ze op geen enkel punt iets te kort). Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik door de zwijgzaamheid en defensieve houding van lydiaxx, niet het idee krijg dat zij ook zo ruim woont.Hutsje schreef:Misschien wel om dezelfde reden als die ik heb? Of vind je dat mijn honden ook te weinig wandelen? Ik heb het haar gevraagds, maar nog geen antwoord gekregen.Scooby schreef:Hoi Lydia,lydiaxx schreef:M@ri@nne: het was ook niet persoonlijk op jou bedoeld maar ik krijg hier veel reacties van "WAT? maar 2 keer wandelen"
nou dan krijg ik het gevoel dat jullie denken dat ik niet goed met mijn honden omga.
en wat ik bedoel, er zijn hier al veel nieuwe members weggepest
zoals die post van niekie hierboven! die flauwekul kan ik best missen!
Maar twee keer per dag wandelen, IS toch ook erg weinig voor een hond?
Mag ik wel vragen waarom je maar zo weinig wandelt met je honden, want je zal er wellicht een goede reden voor hebben?
- Hutsje
- Zeer actief
Bij mij krijgen ze eerder teveel dan te weinig beweging, het ligt er dus niet altijd aan hoe vaak je gaat wandelen. Ik vermoed ook dat je gelijk hebt vwb lydiaxx (wat klinkt dat vreemd?), maar het ging mij even om de aanname.Branka schreef: Jessica, in jouw situatie kan ik mij er prima in vinden. Jouw honden komen aan beweging niets te kort (volgens mij komen ze op geen enkel punt iets te kort). Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik door de zwijgzaamheid en defensieve houding van lydiaxx, niet het idee krijg dat zij ook zo ruim woont.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het is inderdaad niet juist om zo aan te nemen dat ze te weinig wandelt (en haar honden dus te weinig beweging krijgen). Ik vermoed dat Karen juist daarom vraagt wat de reden is dat er maar 2x met de honden wordt gewandeld. Want in een gemiddelde situatie (dus de standaard rijtjeswoning) is dat gewoon weinig. Onze honden liggen als het even kan ook de hele dag in de tuin, maar die is dus gewoon te klein om voldoende beweging te krijgen.Hutsje schreef:Bij mij krijgen ze eerder teveel dan te weinig beweging, het ligt er dus niet altijd aan hoe vaak je gaat wandelen. Ik vermoed ook dat je gelijk hebt vwb lydiaxx (wat klinkt dat vreemd?), maar het ging mij even om de aanname.Branka schreef: Jessica, in jouw situatie kan ik mij er prima in vinden. Jouw honden komen aan beweging niets te kort (volgens mij komen ze op geen enkel punt iets te kort). Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik door de zwijgzaamheid en defensieve houding van lydiaxx, niet het idee krijg dat zij ook zo ruim woont.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Jessica,Hutsje schreef:Misschien wel om dezelfde reden als die ik heb? Of vind je dat mijn honden ook te weinig wandelen? Ik heb het haar gevraagds, maar nog geen antwoord gekregen.
Nee, ik zeg toch ook nergens dat ik vind dat jij te weinig wandelt? Maar als je in de 'luxe' situatie zit waarin jij zit, qua eigen grond, dan hoef je toch geen stukje met grint af te zetten voor de honden om daar hun behoeften te moeten doen?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Hutsje
- Zeer actief
Je zegt dat 2 keer wandelen erg weinig is voor een hond. Naar mijn mening hoeft 2 keer per dag niet veel te weinig te zijn, zeker niet als je 2 pups hebt die in een tuin van redelijk formaat vaak kunnen ravotten en dus beweging genoeg krijgen en de mogelijkheid hebben om hun behoefte te doen. Ja, wij hebben veel grond, maar ik weet niet of ik, met 4 honden die veel spelen vaker was gaan lopen als we minder grond zouden hebben.