Ik heb een probleem met Luna waar ik me steeds meer aan ga ergeren. Hopelijk hebben jullie een oplossing. Luna heeft zo'n ontzettende grote mond tegen andere honden en ik weet niet of dit nu dominant gedrag is, angst of iets anders. Als we een andere hond tegenkomen aan de riem, dan gaat ze eerst snuffelen, vervolgens wordt ze helemaal stijf, staart omhoog en op het moment dat de andere hond wil weglopen of sowieso beweegt, geeft ze een grote mond (het blijft bij een grote mond, heeft nog nooit een poging gedaan om te bijten). Ze vertoont dit gedrag ook als ze los loopt. Tijdens het spelen maakt ze ook altijd veel geluid met grommen en blaffen, dus het lijkt soms wel uitdagen om te spelen, maar ik vind het erg vervelend worden. Ik moet wel zeggen dat ze 2x is gebeten (toen ze los was) door een grote hond, zonder gevecht. Voor de rest is Luna echt een schat, je kan alles met haar doen en als er een hond op visitie is dan mag die ook gewoon haar speeltjes afpakken, uit haar bak eten en in haar mand liggen. Dat laat een dominante hond toch niet toe? Ik wil dit gedrag graag wegtrainen maar ik moet wel weten hoe, aan de lijn heb ik al begrepen dat ik haar aandacht vast moet houden, maar hoe doe je dat los en ze moeten toch ook wel eens met elkaar spelen, maar dit mond meestal uit in een grote mond van Luna. PPPFFF een heel verhaal, hopelijk hebben jullie een oplossing.
Gr. Petra
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo'n grote mond
Moderator: moderatorteam
- peet
- Actief
- Aantal honden: 1
- Tesselaar
- Vaste gebruiker
de nieuwe jack is daarin tegen weer helemaal niet aardig tegen andere honden die we tegen komen
een poot van Sammy en Eefie
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik kom hier tijdens het wandelen vaak jackie's tegen, en die hebben allemaal een grote waffel. IK ben blij dat mijn Beau er niet op reageert, die staat te kijken of hij wil zeggen, wat moet je nou.
Ook een heel heldhaftig Yorkje, je kunt het in je jaszak stoppen zo'n klein ding is het, maar als je hoort hoe die tekeer gaat als ik er met Beau aan kom, het bazinnetje gaat altijd aan de andere kant lopen, ze zei eens tegen mij dat ze het zo vervelend vindt dat haar Yorkje zo lelijk doet.
Maar ik heb tegen haar gezegt dat ze zich dat niet aan moet trekken.
Ook een heel heldhaftig Yorkje, je kunt het in je jaszak stoppen zo'n klein ding is het, maar als je hoort hoe die tekeer gaat als ik er met Beau aan kom, het bazinnetje gaat altijd aan de andere kant lopen, ze zei eens tegen mij dat ze het zo vervelend vindt dat haar Yorkje zo lelijk doet.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- peet
- Actief
- Aantal honden: 1
Het gekke is dat ik me rot schrik als ze weer eens een grote mond geeft, maar die honden zijn nooit onder de indruk, dus ik denk dat het in hondentaal niet echt agressief is, ze gaat ook kwispelen als ze een hond in de verte ziet, dus heel tegenstrijdig.vinkje schreef:Ik kom hier tijdens het wandelen vaak jackie's tegen, en die hebben allemaal een grote waffel. IK ben blij dat mijn Beau er niet op reageert, die staat te kijken of hij wil zeggen, wat moet je nou.
Maar wat ik me afvraag zou het te maken kunnen hebben met dat ze 2x gebeten is, zonder dat ze dat aan zag komen. 1x door de hond van mijn vriendin omdat Luna een koekje kreeg (hij beet hij zo in haar nek!) en 1x door een boxer toen Luna gewoon met een balletje aan het spelen was, die hond kwam als een bezetene uit de bosjes gerend en beet haar zo in haar achterste (uiteraard weer met een baas op 5 km afstand!