Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het nut van een (strenge) opvoeding

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:cheer:

nu zoals steeds heeft iedereen wel wat gelijk
ondanks ik zelf les geef , is er in onze opleiding ,
beloningerichtte opleiding , dus geen slip en andere dwang ,
ook steenvast de vraag, komen honden met problemen
naar een school of krijgen ze problemen met naar een school
te gaan , veel honden worden voor het eerst gebeten op een cursus
om maar een voorbeeld te noemen;
dan heb je inderdaad het meest voorkomend voorbeeld op het veld
ok maar daarbuiten; dat noemen we terreinconditionering;
een goede lesgever zal je dat uitleggen en de rest moet je
dan zelf doen .
sommige honden willen werken , en ja waarom geen kunstjes
deur open , krant halen , er zijn er heel nuttige hoor ;
weer ander gaan gewoon voor de gezelligheid en als extra motivatie
zelf werk ik heel graag met honden , heb er 5 en de een doet het
liever als de andere, met twee loop ik wedstrijden af en toe, Obedience
nog wel , maar als ze er zelf geen zin meer in moesten hebben
doe ik het niet meer , daarom hoe ik te veel van hun :roll:
een goede school en aangename sfeer is prettig en leerzaam
voor beide hoor , je zou echt verstelt staan hoe weinig begrip
en kennis sommige mesnen hebben om hun hond sociaal en gehoorzaam
groot te brengen , echt hoor :ok:
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Martijn schreef:De braafste, makkelijkste honden zijn niet de honden van de mensen die van de opvoeding een hobby op zich maken.
Het zijn de honden van de zwerver die de hele dag zonder problemen met zijn onaangelijnde hond op straat loopt.
Dit is me ook al zo vaak opgevallen, honden van mensen die eigenlijk niet eens nadenken over het al dan niet opvoeden van een hond zijn vaak zo gehoorzaam. Misschien juist wel omdat de baas helemaal niet zo op de hond let. Er zit voor de hond niets anders op dan maar heel goed op de baas te letten.
Ook bij mijn eigen honden merk ik wel dat sommige dingen waar ik helemaal niet op getraind of geoefend heb, heel vanzelfsprekend gaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Belle schreef:
Martijn schreef:De braafste, makkelijkste honden zijn niet de honden van de mensen die van de opvoeding een hobby op zich maken.
Het zijn de honden van de zwerver die de hele dag zonder problemen met zijn onaangelijnde hond op straat loopt.
Dit is me ook al zo vaak opgevallen, honden van mensen die eigenlijk niet eens nadenken over het al dan niet opvoeden van een hond zijn vaak zo gehoorzaam. Misschien juist wel omdat de baas helemaal niet zo op de hond let. Er zit voor de hond niets anders op dan maar heel goed op de baas te letten.
Ook bij mijn eigen honden merk ik wel dat sommige dingen waar ik helemaal niet op getraind of geoefend heb, heel vanzelfsprekend gaan.
Precies. Hier heeft iemand uit de buurt sinds 1 week een herder van 8 maanden. Een geweldige hond, maar nog een beetje een ongeleid projectiel. Die man laat hem vanaf dag 1 los lopen, langs de straat en trambaan en alles. De hond is vanaf dag 1 dol op zijn baas. Hij komt ook uit minder leuke omstandigheden, misschien heeft dat er mee te maken.

Nu kwam ik hem vanavond tegen. Hond loopt los. De man zegt":af"tegen de hond en deze gaat dus onaangelijnd op zeker 15 meter gewoon af. Mijn hond, die hangt ondertussen in de lijn omdat hij naar die hond toe wil. :boos: :neenee: maar dat mag van mij niet want dat kan niet aan de lijn.

Ik denk dat ik het zwaar afleg tegenover zo iemand wat leuk zijn betreft. Alleen hij neemt risico's die ik niet wil nemen uit lijfsbehoud van mijn hond. maar als het lukt zoals die man het doet dan heeft de hond het wel veel leuker vind ik, en de baas ook. Ik wil dat ook, zo'n hond die altijd los mee kan........... :boos: :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Vergis je niet, tijdje terug in Amsterdam Oost nog de dierenambulance zo'n leuke hond van zo'n natuurlijke opvoeder van de tramrails zien schrapen. Dus het gaat echt niet altijd goed.
Maar het globale beeld van zo'n hond die zo makkelijk meeloopt en op zijn baas let, ja dat is wel prettig. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”