Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waneer weggaan, gaan blaffen, van de 1 op andere dag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mirandab
Vaste gebruiker

Waneer weggaan, gaan blaffen, van de 1 op andere dag

Ongelezen bericht door Mirandab »

Mijn mechelaar is inmiddels 7 jaar oud.
Hij heeft er nooit moeite mee gehad als wij weggingen.
Nou heeft hij sinds deze week babbels als ik de deur uit ga..
Hij zet het dus echt op het blaffen.
En 's morgens rond 8 uur zijn mijn buren daar echt niet gelukkig mee.
Hij heeft een tijd lang veel in de bench gelegen. Omdat we meerdere honden hebben.
Nu is hij tegenwoordig altijd los in huis, ook 's nachts en moet hij er alleen in als wij weggaan..
Dit is ook tijden goed gegaan.
Maar momenteel kan ik niet eens de voordeur nog uit en dan begint hij al...
Ik ben even ten einde raad en weet gewoon niet wat te doen.
Ik was al begonnen met rescue druppels een half uur voordat wij weggaan.. Is dit verstandig ? of zijn er eventueel andere druppels om hem meer gerust te stellen..Los laten lopen heeft geen zin omdat hij dan op alle auto's en mensen gaat reageren die langskomen..
Ik sta open voor bach remedies... wie kent het probleem.
Straffen heb ik ook al gedaan.. maar als ik terug blijf komen dan bevestig ik dit gedrag ook..
Ik heb in september net een hond weg moeten doen omdat die helemaal niet alleen kon zijn en het uren op het loeien zette maar met deze heb ik nog nooit zoveel problemen gehad als nu...
Wie helpt !
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

:denken: Enig idee of er iets gebeurd is waardoor hij nu plots wel gaat blaffen? Ergens van geschrokken misschien zodat hij nu bang is om alleen te blijven? Blijven de andere honden wel stil? Is de hond verder gezond? :19:
Ik denk dat je terug zal moeten trainen op het alleen blijven, helemaal van nul herbeginnen.
Met heel korte periodes in het begin, je hoeft niet echt weg te gaan, maar wel jas aan, sleutels nemen en de deur uit. Als hij eventjes stil is ga je terug naar binnen en je beloont hem uitbundig. Niet naar binnen terwijl hij blaft en zeker niet straffen. Als het goed gaat kan je de tijd dat je hem alleen laat verder opbouwen.
Als zelfs dit teveel is, zou je kunnen beginnen om ergens in huis een hekje te plaatsen en hem niet altijd overal achter je aan te laten lopen. En hier ook weer, gaat het goed dan belonen, anders negeren tot hij stil is en dan naar hem toe om te belonen.
Zit hij in de bench en zijn de andere honden los als je weggaat, of heb ik dat niet goed begrepen? Zoja, kan je hem dan ook niet loslaten, maar dan bvb de gordijnen dichtlaten zodat ze niet reageren op voetgangers en auto's? :19:
Rescue druppels kunnen zeker helpen.
Je kan bij je DA ook vragen naar een DAP(Dog Appeasing Pheromone)verdamper. Dat verspreidt in de kamer een stof (feromoon) dat ook door zogende teven word uitgescheiden vlak na de geboorte. Daardoor voelt de hond zich rustiger en beter 'op zijn gemak'. Het zou werken tegen alle vormen van stress en angst. :ok:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Mirandab
Vaste gebruiker

Dank je wel voor je reactie..
Dap zit hier al in het stopcontact ivm vuurwerk de afgelopen weken.
Ik heb niet echt het gevoel dat hij hier rustiger van is..
Mijn andere mechelaar teefje zit ook in de bench en blijft momenteel rustig als ik wegga.
Het is echt iets van de afgelopen dagen..
:19:
Ik denk dat ik ook weer even wat rangorde moet gaan bepalen want meneer is erg "verwend" door het vertrekken van mijn andere reu..
Nou pfff ik zal het idd weer opnieuw op moeten bouwen ben ik bang..
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

toch nog ff heel hard nadenken wat er anders is geworden. :19:
weg gehaald zit een virus in
Mirandab
Vaste gebruiker

Ik heb daar idd ook al over nagedacht omdat dit gedrag eigenlijk het nieuwe jaar echt begonnen is.. Ben bang dat hij toch wat klappen te verduren heeft gehad met het vuurwerk...
:N:
Afbeelding
squidward
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door squidward »

mijn hond die begon een paar weken ook uit het niets te blaffen als ik wegging . en nou ben ik er achter gekomen dat achter mij ook een hond woont en als je heel stil ben hoor je hem ook blaffen dus ik denk dat als het stil in huis is dat hij hem dan hoort en ook mee gaat blaffen echt raar
:denken:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”