Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Kaat
Actief

Spelen

Ongelezen bericht door Kaat »

Wie heeft er tips of ervaring?!

Scous is nu 2,5 jaar oud. Toen hij anderhalf was, kwam hij bij ons wonen. Hij kende toen nog vrij weinig, was net 'n pup in grote verpakking :eek:

Scous heeft ook eigenlijk nooit echt leren spelen. Het heeft me al veel energie gekost om een dummy als zijn speeltje te maken, maar uit zichzelf zal hij nooit echt gaan spelen met dat ding.
Ook balletjes interesseren hem maar weinig, heel soms heeft ie even zin, maar nooit langer dan een minuutje....... :19:
Heel af en toe vind hij een trekspelletje met 'n flostouw ook wel leuk.....

Wie heeft er tips om mijn 2,5 jarige kanjer te leren hoe je moet spelen?!

Thanx alvast
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Spelen

Ongelezen bericht door Shita »

Kaat schreef:Wie heeft er tips of ervaring?!

Scous is nu 2,5 jaar oud. Toen hij anderhalf was, kwam hij bij ons wonen. Hij kende toen nog vrij weinig, was net 'n pup in grote verpakking :eek:

Scous heeft ook eigenlijk nooit echt leren spelen. Het heeft me al veel energie gekost om een dummy als zijn speeltje te maken, maar uit zichzelf zal hij nooit echt gaan spelen met dat ding.
Ook balletjes interesseren hem maar weinig, heel soms heeft ie even zin, maar nooit langer dan een minuutje....... :19:
Heel af en toe vind hij een trekspelletje met 'n flostouw ook wel leuk.....

Wie heeft er tips om mijn 2,5 jarige kanjer te leren hoe je moet spelen?!

Thanx alvast
Toen wij Arco een Hollandse Herder ophaalden was hij heel erg bang voor mannen, bij vrouwen vond hij het altijd geweldig. Hij wist niet wat een koekje was, een bot, een balletje, flostouwtje, niks dus. Doordat onze oudere hond Zorcan ging spelen lieten we ze samen los zodatArco even "af kon kijken" bij Zorcan. Het heeft een hele tijd geduurt, en we hebben ook honderden keren het balletje zelf weer op moeten halen, maar uiteindelijk vond hij balletjes en een bot leuk en hij wilde het zelf al apporteren :ok:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Kaat
Actief

Dus.... m.a.w..... ik moet gewoon stug volhouden met wat ik nu doe:

alsof ik zelf gek ben, maar aanhouden met dol doen en gooien die hap! uiteindelijk komt 't wel 'n keertje?!

Thanx voor je verhaal, dit lijkt namelijk sprekend zoals Scous hier kwam (alleen niet die angstigheid, maar enorm druk en gestresst!), kende ook niks......
maar koekje en eten waren één van de eerste 'woordjes' :mrgreen:
Dit geeft 'n mens nog meer motivatie!!! :wink:

:ok:
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
Shita
Zeer actief
Contacteer:

Kaat schreef:Dus.... m.a.w..... ik moet gewoon stug volhouden met wat ik nu doe:

alsof ik zelf gek ben, maar aanhouden met dol doen en gooien die hap! uiteindelijk komt 't wel 'n keertje?!

Thanx voor je verhaal, dit lijkt namelijk sprekend zoals Scous hier kwam (alleen niet die angstigheid, maar enorm druk en gestresst!), kende ook niks......
maar koekje en eten waren één van de eerste 'woordjes' :mrgreen:
Dit geeft 'n mens nog meer motivatie!!! :wink:

Kan 'ie bij andere honden? Anders kan je misschien een keer gaan wandelen met een andere hond die gek van balletjes is.. als je dan het balletje weggooit en die andere hond rent er elke keer achter aan dan legt Scous vanzelf de link van als er iets gegooid wordt dan moet ik erachteraan.. dit kan ff duren hoor maar geduld is een schone zaak, het komt vast goed :ok:
Laatst gewijzigd door Shita op 14 jan 2005 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

En proberen zo kort te spelen dat ie eigenlijk nog wel meer had gewild.
weg gehaald zit een virus in
Shita
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:En proberen zo kort te spelen dat ie eigenlijk nog wel meer had gewild.
Precies, niet te lang door blijven spelen want dan gaat het weer vervelen. Een paar keer op een dag heel ff met een ballatje of flosje en misschien met een andere hond erbij die er helemaal gek van is.

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Kaat
Actief

Lenny is helemaal wild van balletjes, flossen en alles wat maar speelt. Dus er is constant 'n hond bij 'm in de buurt en hij ziet 't ook dagelijks!
Maar idd op tijd stoppen vind ik wel 'n goeie, meestal is hij diegene die stopt!

Alleen al 't verschil: Lenny is zo gek van ballen dat ze alles links laat liggen. Scous laat de bal voor alles links liggen, zou je haast denken!!!

Ik ga over 'n tijdje es flink met 'm oefenen, als zijn pootje weer hersteld is!!

THANX
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Gewoon volhouden ja, hij gaat het dan denk ik vanzelf leuk vinden, want spelen is aandacht van het vrouwtje.
Ik kwam vanmiddag terug van boodschappen doen en ik had weer een zak Frolic gekocht die van anderhalve kilo, er zat weer zo'n rode bal bij, Beau heeft hier al zoveel ballen liggen in alle soorten en maten, en hij heeft al een paar van die Frolicballen, ik heb er zelfs nog twee helemaal nieuw in de verpakking in de kelder liggen, ik probeerde dus die bal eraf te halen zonder dat Beau het zag om hem bij de verzameling te leggen. Nou vergeet het maar hij draaide om mij heen en moest persé die bal hebben, ik heb hem toen maar gegeven, en nu loopt hij konstant met die nieuwe bal in zijn bekkie rond, terwijl ik hier zowat mijn nek breek over alle ballen en speeltjes. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Kaat
Actief

Haha, dat ken ik dus! Heerlijk, hoe blij je ze kunt maken met iets als dit!
Lenny gaat meestal mee naar de dierenwinkel, en dan krijgt ze 'n balletje van 90 cent en is helemaal gelukkig!!!

Bij scous komt 't ook nog wel, de aanhouder wint he!!!
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Mijn hond kon ook niet spelen toen ik hem kreeg (een voormalige zwerfhond). Niet met voorwerpen in ieder geval, hij probeerde wel elke hond die we tegenkwamen en onze katten te verleiden tot een spelletje ravotten.

Mijn man en ik zijn het hem op een gegeven moment maar echt voor gaan doen hoe het moest. Eén van ons gooide de flos weg en de ander er met veel spektakel achteraan: "Kom maar Casper. Gaan we je flos ophalen, kom maar jongen!" Als je dan de flos te pakken had ging de ander helemaal los met "Goed zo! Braaf". Je staat vreselijk voor lul natuurlijk maar dat maakt niet uit want uiteindelijk ging hij zelf toch ook achter zijn flos aan om hem op te halen! Vond ik heel ontroerend om te zien... Zijn eerste keer spelen.

Sinds een paar weken hebben we er een pup bij en die was er nog geen halve dag of Casper was al druk in de weer met de bal en de piepspeeltjes. Hij moest gewoon even de truuk afkijken en nu krijgt hij er echt geen genoeg van.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Kaat
Actief

Oh, wat heerlijk zeg!

Met Scous gaat 't ook stukken vooruit. Sinds ik zelf stop wanneer hij 't nog leuk vind, kijkt ie me echt aan van "nu al???". Soms heeft hij nog niet zo'n zin, maar 't gaat steeds beter!

Al denk ik dat zijn patella luxatie (waar hij ruim 2 weken geleden aan geholpen is, en nu van aan 't revalideren is) ook 'n rol heeft gespreeld. Hij geeft zelf geen pijn aan, maar achteraf bleek dat hij er toch flink last van moet hebben gehad.
Sinds hij weer wat op de been is, speelt hij ook meer en vol enthousiasme!

Het is idd zeer ontroerend als hij dan écht speelt!
Vanavond heeft hij door 't dolle heen de lange flos zomaar tegen Lenny aan gegooid. :denken: Dat vond ze niet bepaald fijn en gaf dus ook 'n piepje. Nu blijft zij wel even uit de buurt :wink:
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”