Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bananen in de oren en andere dingen...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Bananen in de oren en andere dingen...

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Sinds dat Nanou er is, is er ook wat veranderd in het gedrag van Beau.
Het zal wel van voorbijgaande aard zijn want voor haar is deze situatie ook nieuw met zo'n monstertje in huis.
Luisteren buiten, wat is dat? Voorheen was een " Beau " roep genoeg en ze kwam. Nu niet... ja, als ik echt keihard BEAU brul en dan nog met pijn en moeite hoor, vooral wanneer er andere honden in het zicht zijn. Beloon haar nu ook extra als ze komt.
Ineens is de smerige sloot hier superinteressant waar ze in geen 3 jaar naar omgekeken heeft en jumpt er nu wel in.
Binnen is ze wat schichtig, schrikachtig. Als ik bijvoorbeeld Nanou bestraf, trekt Beau het zich aan.
ALs Beau als eerste eten krijgt, moet ik haar vaak naar de bak toepraten, zo terughoudend is ze.
Als er iets onverwachts gebeurd, het dichtslaan van een deur,magnetrondeurtje ed, schrikt ze op. ( Deed ze ook nooit ).

Wat aandacht betreft komt ze niets tekort. Dat is als voorheen en nu komt ze bij alles op de eerste plaats.

Het zal wel van voorbijgaande aard zijn en ik maak me er niet al te druk over maar vroeg me af of er bij jullie ook soortgelijke situaties zich hebben voorgedaan toen er een hond bijkwam in huis.
Laatst gewijzigd door Maureen en de meiden op 15 jan 2005 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Qua straffen wel....Marouck was nogal lastig als pup :engel: en moest dus regelmatig even tot de orde geroepen worden. :mrgreen: Nika had daar last van, ze reageerde dus zeer heftig op verbale correcties die Marouck kreeg.
Bananen had ze voorheen ook regelmatig in haar oren, dat veranderde niet zoveel.

Loop je ook regelmatig met Beau alleen?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, van bananen in de oren heb ik hier nooit last gehad.

Wel dat Saar - in het begin dat Miep er was - wat extra aandacht wilde. Niet eiste, maar je zag dat ze dat even wilde. Die kreeg ze dan ook. Een nachtje samen met het vrouwtje op het logeerbed. Vrouwtje helemaal van haar alleen.
Miep op hààr koninklijke zetel. Hop, Miep eraf sturen, Saar erop en even knuffen met Saar. Even weer helemaal ons meisje laten zijn, en geen aandacht voor dat kleine monstertje.

Daar lijkt het met Beau ook op. Het is ook niet niks. Ineens zo'n wurm in je huis, die nog naast je wil liggen ook, en die baasjes die ineens niet meer alle aandacht voor jou alleen hebben.
Aandacht vragen kan op alle manieren natuurlijk. Je baasje heel lang of hard laten roepen, lekker in de prutsloot jumpen, niet eten en daarmee dus het vrouwtje lekker tegen jou laten beppen....
Maureen en de meiden
Zeer actief

Inge schreef:Qua straffen wel....Marouck was nogal lastig als pup :engel: en moest dus regelmatig even tot de orde geroepen worden. :mrgreen: Nika had daar last van, ze reageerde dus zeer heftig op verbale correcties die Marouck kreeg.
Bananen had ze voorheen ook regelmatig in haar oren, dat veranderde niet zoveel.

Loop je ook regelmatig met Beau alleen?
Ja, ik loop elke dag in ieder geval 1x met haar alleen, dan "bepraten "we de situatie ook altijd eventjes. :wink:
Afbeelding

Maureen en de meiden
Zeer actief

Marion. schreef:Nee, van bananen in de oren heb ik hier nooit last gehad.

Wel dat Saar - in het begin dat Miep er was - wat extra aandacht wilde. Niet eiste, maar je zag dat ze dat even wilde. Die kreeg ze dan ook. Een nachtje samen met het vrouwtje op het logeerbed. Vrouwtje helemaal van haar alleen.
Miep op hààr koninklijke zetel. Hop, Miep eraf sturen, Saar erop en even knuffen met Saar. Even weer helemaal ons meisje laten zijn, en geen aandacht voor dat kleine monstertje.

Daar lijkt het met Beau ook op. Het is ook niet niks. Ineens zo'n wurm in je huis, die nog naast je wil liggen ook, en die baasjes die ineens niet meer alle aandacht voor jou alleen hebben.
Aandacht vragen kan op alle manieren natuurlijk. Je baasje heel lang of hard laten roepen, lekker in de prutsloot jumpen, niet eten en daarmee dus het vrouwtje lekker tegen jou laten beppen....
Dat aandacht vragen, dat herken ik dus ook heel duidelijk. Dat krijgt ze hier dus ook, even weer die "qualitytime" saampjes. :wink: Van baasje krijgt Beau ook haar beloofde overgebleven lunchbroodje als hij uit het werk thuis komt en Nanou mag daar ook even niet bij. ( madam staat eeuwig met dr waffeltje vooraan :mrgreen: )

Ik laat haar maar effe in die stinksloot, ik schreeuw me wel even schor, ben allang blij dat er nog meerdere zijn die dit herkennen. :ok:
Afbeelding

Kaat
Actief

Ongelezen bericht door Kaat »

Ik herken 't niet, maar weet wel wat je bedoeld. Ik heb er dus ook weinig ervaring mee (al heb ik wel 'n ontzettend lieve jrt met soms wel 'n hele appel in d'r oren :devil: ).
Maar is misschien negeren iets, en haar dan belonen als ze bij je komt? Dus ipv "schreeuwen", een keertje "beau" als je afdraaid ofzo, en haar dan flink belonen?

Ik dacht hier meteen aan, dus kon 't niet laten om 't te posten!

Succes met de meiden!!!
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
Maureen en de meiden
Zeer actief

Kaat schreef:Ik herken 't niet, maar weet wel wat je bedoeld. Ik heb er dus ook weinig ervaring mee (al heb ik wel 'n ontzettend lieve jrt met soms wel 'n hele appel in d'r oren :devil: ).
Maar is misschien negeren iets, en haar dan belonen als ze bij je komt? Dus ipv "schreeuwen", een keertje "beau" als je afdraaid ofzo, en haar dan flink belonen?

Ik dacht hier meteen aan, dus kon 't niet laten om 't te posten!

Succes met de meiden!!!
Dat was mijn volgende `move` :wink: , roepen, niet komen, dan aju paraplu, ze komt wel als ze me niet meer ziet en ja hoor.... als een SPEER!!!! :mrgreen: En belonen doe ik eigenlijk altijd wel, alleen nu Nanou er is gewoon net effe meer... Thx voor je reactie :ok:
Afbeelding

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Is vast een periode waar ze doorheen moet. Kan ook een hoop stress zijn waarop jij reageert met negatieve aandacht en dat is ook aandacht voor je hond. Misschien is een tijdje negeren. Ik moet zeggen dat Stanley steeds beter luistert en Whooper de dingen wel even bijbrengt, als z'n bananen dwarszitten. Daar moet ik altijd zo vreselijk om lachen, Stanley die Whooper aan het afstraffen is omdat hij op een bepaalde plek niet van de mensenstront kan afblijven. Dat stukje quality time krijgen ze hier ook. Is errrug belangrijk ook voor Stanley. Dan mag hij juist extra los en heb ik wat van die knuffelmomenten met 'm. Hij vindt dat geweldig en geniet er volop van.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”