Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tweede hondje erbij, tips gevraagd.
Moderator: moderatorteam
-
Mayonne
- Vaste gebruiker
tweede hondje erbij, tips gevraagd.
Hallo mensen, eindelijk is het zover, na een paar jaar dubben en denken krijgen we er een hondje bij ( 6 mnd) Dit ras was niet echt de bedeoeling, maar het was liefde op het eerste gezicht. Ik kwam toevallig bij hun htuis en hoeps daar was ie. Nu nog maar afwachten hoe het met onze rayza gaat. Want dat is nogal een muts (wel heel lief maar een beetje een ka) maar het hondje is vrij onderdanig en toch wel spontaan. Maar nu wilde ik weten of jullie nog tips hadden. Ik weet wel dat je ze op neutraal terein kennis moet laten maken. En de eerste hond moet nr 1 blijven, eerst eten enzo. Maar graag andere tips, het verschil van ras is ook wel erg groot 4kg en 40 kg. Maar mijn oude hond is niet zo hel duk meer dus dat valt mischien wel mee. Dus als jullie tips hebben graag groetjes mayonne
-
droopy
- Actief
-
danja
- Actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Mayonne
- Vaste gebruiker
-
Alexandra
- Vaste gebruiker
Het is niet helemaal vergelijkbaar maar ik zit een beetje in dezelfde situatie. Een klein hondje van 9 jaar en een RR van 4 jaar die er bij gekomen is.
Ik wilde ze op neutraal terrein laten kennismaken maar dat was niet haalbaar. Vandaar toch maar in huis. Dat ging goed maar nu zitten we dus met een nog niet bevestigde rangorde.
Ik hou ze erg goed in de gaten, laat ze nog niet samen als ik er zelf niet bij ben en probeer ze verder zoveel mogelijk hun eigen weg te laten gaan.
Vlekkeloos vergaat het nog niet maar ik denk dat het allemaal wel gaat lukken op den duur. Buiten gaat het eigenlijk heel erg goed, dan lopen ze zij aan zij.
Ik wilde ze op neutraal terrein laten kennismaken maar dat was niet haalbaar. Vandaar toch maar in huis. Dat ging goed maar nu zitten we dus met een nog niet bevestigde rangorde.
Ik hou ze erg goed in de gaten, laat ze nog niet samen als ik er zelf niet bij ben en probeer ze verder zoveel mogelijk hun eigen weg te laten gaan.
Vlekkeloos vergaat het nog niet maar ik denk dat het allemaal wel gaat lukken op den duur. Buiten gaat het eigenlijk heel erg goed, dan lopen ze zij aan zij.
-
Mayonne
- Vaste gebruiker
Nou had ik het even fout, we hebben de kleine nu een week, en de grote laat bijna alles langs haar heen gaan en negeert haar af en toe. maar die kleine wordt steeds brutaler, pikt alles in , wordt zelfs jaloers en is NIET onderdanig, ik had het dus grandioos fout> Maar verder gaat het wel hoor het is even wennen voor ons allemaal groetjes Mayonne
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
vlekkeloos verloopt het niet steeds
je hebt ze nu ondertussen in huis, wat je zeker niet mag doen is wat je zei de oudste de eerste hond eerst
je moet goed in de gaten houden zonder je te mengen , wie van de twee
baas word , kan je echt verassen soms, en dat moet jij aanvaarden
uiteraard ben jij de tophond zal ik maar zeggen
maar de rangorde bij de honden mag je zelf om
welke emotionele persoonlijke reden ook niet proberen
te veranderen
anders vechten ze het een pak grimmiger en
steeds opnieuw achter je rug uit
bij twee teven heb je als ze niet gestrelizeerd zijn wel steeds
een wisselende rangorde naargelang hun loopsheid en natuurlijk ras en temperament
groetjes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com