Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tweede hondje erbij, tips gevraagd.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mayonne
Vaste gebruiker

tweede hondje erbij, tips gevraagd.

Ongelezen bericht door Mayonne »

Hallo mensen, eindelijk is het zover, na een paar jaar dubben en denken krijgen we er een hondje bij ( 6 mnd) Dit ras was niet echt de bedeoeling, maar het was liefde op het eerste gezicht. Ik kwam toevallig bij hun htuis en hoeps daar was ie. Nu nog maar afwachten hoe het met onze rayza gaat. Want dat is nogal een muts (wel heel lief maar een beetje een ka) maar het hondje is vrij onderdanig en toch wel spontaan. Maar nu wilde ik weten of jullie nog tips hadden. Ik weet wel dat je ze op neutraal terein kennis moet laten maken. En de eerste hond moet nr 1 blijven, eerst eten enzo. Maar graag andere tips, het verschil van ras is ook wel erg groot 4kg en 40 kg. Maar mijn oude hond is niet zo hel duk meer dus dat valt mischien wel mee. Dus als jullie tips hebben graag groetjes mayonne
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

welk ras komt erbij en welk ras heb je nu???

en wanneer komt het hondje van 6 mnd??
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Het gaat allemaal vanzelf. En qua kilo verschil zal ik me ook niet druk maken. In het begin is het altijd wennen en vaak denk je misschien waar ben ik aan begonnen, maar alles loopt los. En voor je het weet zijn het dikke maatjes. :ok:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

maak je er maar niet al te druk over , hier is Naqui nu 14 weken de baas over de 7 doggies :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mayonne
Vaste gebruiker

hallo alemaal, ik heb nu een berner van 5 jaar een teef (40 kilo) en wij krijgen van de week een chinees naakthondje van 6 mnd ook een teefje (4 kilo) de een is een beetje een haaibaai en de ander is best wel een beetje onderdanig tenminste zover als ik het nu kan zien groetjes Mayonne
Alexandra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alexandra »

Het is niet helemaal vergelijkbaar maar ik zit een beetje in dezelfde situatie. Een klein hondje van 9 jaar en een RR van 4 jaar die er bij gekomen is.
Ik wilde ze op neutraal terrein laten kennismaken maar dat was niet haalbaar. Vandaar toch maar in huis. Dat ging goed maar nu zitten we dus met een nog niet bevestigde rangorde.
Ik hou ze erg goed in de gaten, laat ze nog niet samen als ik er zelf niet bij ben en probeer ze verder zoveel mogelijk hun eigen weg te laten gaan.

Vlekkeloos vergaat het nog niet maar ik denk dat het allemaal wel gaat lukken op den duur. Buiten gaat het eigenlijk heel erg goed, dan lopen ze zij aan zij.
Mayonne
Vaste gebruiker

Nou had ik het even fout, we hebben de kleine nu een week, en de grote laat bijna alles langs haar heen gaan en negeert haar af en toe. maar die kleine wordt steeds brutaler, pikt alles in , wordt zelfs jaloers en is NIET onderdanig, ik had het dus grandioos fout> Maar verder gaat het wel hoor het is even wennen voor ons allemaal groetjes Mayonne
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

zijn het teefjes of reuen of een reu en een teefje?
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:cheer:
vlekkeloos verloopt het niet steeds
je hebt ze nu ondertussen in huis, wat je zeker niet mag doen is wat je zei de oudste de eerste hond eerst
je moet goed in de gaten houden zonder je te mengen , wie van de twee
baas word , kan je echt verassen soms, en dat moet jij aanvaarden
uiteraard ben jij de tophond zal ik maar zeggen
maar de rangorde bij de honden mag je zelf om
welke emotionele persoonlijke reden ook niet proberen
te veranderen :ok:
anders vechten ze het een pak grimmiger en
steeds opnieuw achter je rug uit
bij twee teven heb je als ze niet gestrelizeerd zijn wel steeds
een wisselende rangorde naargelang hun loopsheid en natuurlijk ras en temperament
groetjes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”