Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grote teef met kleine teef?
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
grote teef met kleine teef?
Een teef/teef combinatie brengt risico's met zich mee,heb ik me laten vertellen,nu is mijn vraag of er nog verschil in zit of het 2 (evengrote) teven van het zelfde ras betreft of maakt het verschil als je b.v. een teef hebt van een groot ras en daarbij een teefje doet van een kleiner ras?
Hoewel kleinere honden vaak weer erg fel zijn natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met de combinatie grote teef/kleine teef?
mvg Erik
Hoewel kleinere honden vaak weer erg fel zijn natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met de combinatie grote teef/kleine teef?
mvg Erik

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Snoepie (woont bij mijn ouders) is een klein teefje maar dat gaat dus zonder toezicht niet goed met Marouck.
Nu is dat meer omdat Snoepie gewoon niet echt de hondentaal spreekt, ze snapt Maroucks signalen niet. Ze zal zich dus ook niet overgeven aan Marouck.
Met Nika heeft het bv. zo'n 2 jaar geduurd voordat Snoepie en zij samen speelden.
In mijn ogen maakt grootte dus niet zoveel uit, wel karakter.
Ik heb hier een onzekere teef en een hele zekere, pittige tante, en dat gaat prima. 2 teven met ongeveer hetzelfde karakter is moeilijker.
Nu is dat meer omdat Snoepie gewoon niet echt de hondentaal spreekt, ze snapt Maroucks signalen niet. Ze zal zich dus ook niet overgeven aan Marouck.
Met Nika heeft het bv. zo'n 2 jaar geduurd voordat Snoepie en zij samen speelden.

Ik heb hier een onzekere teef en een hele zekere, pittige tante, en dat gaat prima. 2 teven met ongeveer hetzelfde karakter is moeilijker.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Mol
- Zeer actief
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
ik bedoel als je een volwassen grote teef hebt en er komt een puppie teef bij van een kleiner ras,dus opgroeien in hetzelfde huis.Inge schreef:Snoepie (woont bij mijn ouders) is een klein teefje maar dat gaat dus zonder toezicht niet goed met Marouck.
Met Nika heeft het bv. zo'n 2 jaar geduurd voordat Snoepie en zij samen speelden.![]()

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid...Nika is bij Snoepie opgegroeid, ze was altijd bij mijn ouders als ik moest werken. En Marouck en Snoepie zien elkaar ook zeer regelmatig, ik ben ook de vaste oppas voor Danco en Snoepie als mijn ouders op vakantie gaan, dan vormen ze dus een roedel van 4.
De kern blijft dus hetzelfde....het kan net zo goed verkeerd gaan als 2 even grote teven, het heeft meer te maken met karakterverschillen of het goed gaat dan met grootte.
Wil je het minste risico lopen dan kun je beter voor een reu of een teef gaan. Neem je 2 teven, dan moet je dus vantevoren altijd incalculeren dat het zeer ernstig mis kan gaan en dat je dan de honden gescheiden moet houden of genoodzaakt bent er 1 te herplaatsen, ook al verschillen ze van grootte.

De kern blijft dus hetzelfde....het kan net zo goed verkeerd gaan als 2 even grote teven, het heeft meer te maken met karakterverschillen of het goed gaat dan met grootte.
Wil je het minste risico lopen dan kun je beter voor een reu of een teef gaan. Neem je 2 teven, dan moet je dus vantevoren altijd incalculeren dat het zeer ernstig mis kan gaan en dat je dan de honden gescheiden moet houden of genoodzaakt bent er 1 te herplaatsen, ook al verschillen ze van grootte.
Groetjes Inge

- Mol
- Zeer actief
dus met andere woorden je wil over een zelfde soort topic beginnen die er al is hmmSnorko schreef:ik bedoel als je een volwassen grote teef hebt en er komt een puppie teef bij van een kleiner ras,dus opgroeien in hetzelfde huis.Inge schreef:Snoepie (woont bij mijn ouders) is een klein teefje maar dat gaat dus zonder toezicht niet goed met Marouck.
Met Nika heeft het bv. zo'n 2 jaar geduurd voordat Snoepie en zij samen speelden.![]()

mol :8:)
- Zoie
- Zeer actief
nog even een dom vraagje: een reu-teef-combinatie is dus het veiligst. Maar maakt het nu nog wat uit of de reu of de teef gecastreerd is ? Ik zou zo zeggen dat het iets moet uitmaken, Zoë gedroeg zich tegenover gecastreerde reuen zo ongeveer hetzelfde als tegenover teven. Toch kan ik me niet herinneren dat iemand het ooit ergens heeft geschreven.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik heb toen der tijd naast Laika bewust gekozen voor een ongecastreerde reu omdat het in mijn ogen wel degelijk uitmaakt of een dier gecastreerd is of niet. Zou ook vreemd zijn als dat niets uitmaakte, want hormomen sturen het gedrag. Laika had niet veel respect voor reuen zonder ballen.Zoie schreef:nog even een dom vraagje: een reu-teef-combinatie is dus het veiligst. Maar maakt het nu nog wat uit of de reu of de teef gecastreerd is ? Ik zou zo zeggen dat het iets moet uitmaken, Zoë gedroeg zich tegenover gecastreerde reuen zo ongeveer hetzelfde als tegenover teven. Toch kan ik me niet herinneren dat iemand het ooit ergens heeft geschreven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Vaste gebruiker
- Zoie
- Zeer actief
Ja, want ik zit wel eens combi's in mijn hoofd te maken, maar heel veel honden zijn al gecastreerd, en dan gaat dat teef-reu-verhaal ook niet echt op. Aan de andere kant geeft een intakte reu-teef-combinatie natuurlijk ook weer problemen.Eline* schreef:Ik heb toen der tijd naast Laika bewust gekozen voor een ongecastreerde reu omdat het in mijn ogen wel degelijk uitmaakt of een dier gecastreerd is of niet. Zou ook vreemd zijn als dat niets uitmaakte, want hormomen sturen het gedrag. Laika had niet veel respect voor reuen zonder ballen.Zoie schreef:nog even een dom vraagje: een reu-teef-combinatie is dus het veiligst. Maar maakt het nu nog wat uit of de reu of de teef gecastreerd is ? Ik zou zo zeggen dat het iets moet uitmaken, Zoë gedroeg zich tegenover gecastreerde reuen zo ongeveer hetzelfde als tegenover teven. Toch kan ik me niet herinneren dat iemand het ooit ergens heeft geschreven.
Vraag me trouwens af of twee honden in mijn geval verstandig is. Ik wil Luna een paar maal per week meenemen, en ik denk dat dat met een hond in principe toch wat makkelijker moet gaan, maar misschien is dat ook weer niet perse het geval.