Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cavom voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

natas-bliss
geregistreerd lid

Cavom voer

Ongelezen bericht door natas-bliss »

Is er hier iemand die ervaring heeft met Cavom voer?
Graag nadelen en voordelen als dat zou kunnen!

Alvast bedankt
Afbeelding
Groetjes Natascha
En een poot en oorlik van Bliss
Orient
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Orient »

Hallo,

Ja ik heb negatieve ervaringen er mee.

Mijn boxer vond het veel te zwaar.

Hij moest bulken en overgeven en ook aaan de dunne.

Het is een geperste brok die zwaar op de maag ligt.

Karne melk en weken hielpen beide niet.

Groetjes,

Klaas
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb het een tijd gevoerd. Het is een fijn voer, ze eten het goed, en hebben mooie stevige poep, en niet veel.
Nadeel voor mijn honden was dat het te vet was, waardoor ze te dik werden en een vettige vacht kregen.
Maar als je hond daar tegen kan, heb je een goed voer voor een nette prijs.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik ben er heel tevreden over :ok: Goede ontlasting en ze zitten netjes in hun vacht. Job werd wel iets te dik maar nu krijgt hij wat minder en dat gaat prima :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik heb het m'n vorige honden gegeven. Resultaat : goede vacht (ze was altijd uit vacht op royal canin). Alleen toen ze ouder werden en minder actief werden ze er te dik van. Er is ook een light versie van, maar daar zat zoveel minder in, dat ze enorme honger kregen. Ik heb het m'n huidige golden ook gegeven (hij had een droge vacht), maar bij hem hielp het niet. Hij krijgt nu Carnibest (als de andere dat weten (van boven uit de hondenhemel), zijn ze stik jaloers).
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

Ik heb er hier goede ervaringen mee, Branco had bij andere brokken altijd een wat dunnige ontlasting, ben toen over gestapt op Cavom en sindsdien is het gewoon een stevige drol :mrgreen:
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

voordelen...ze vinden het lekker (echt de enige brok die ze lekker vinden)

nadelen..ze worden er moddervet van, en de ontlasting is VEEEEL..

ik voer ze een handje 'smorgens voor ik ga werken, verder niet. (hier eten ze vers vlees)
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Ik heb het een tidj gegeven, was er erg tevreden mee. Maar niet elke hond kan tegen die zware brokken en moeten inderdaad overgeven. Mijn honden hadden daar geen last van. En ze werden er niet dik van ofzo. Ik zou het gewoon eens uitproberen, dan kun je nog steeds stoppen :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

lies schreef:voordelen...ze vinden het lekker (echt de enige brok die ze lekker vinden)

nadelen..ze worden er moddervet van, en de ontlasting is VEEEEL..

ik voer ze een handje 'smorgens voor ik ga werken, verder niet. (hier eten ze vers vlees)
Hier poepen ze juist erg weinig van Cavom :denken: :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier krijgen ze ook Cavom.
Ze eten het goed, weinig en goede stevige ontlasting.

Het is idd wel een zware brok maar daarom krijgen ze hem hier ook; ze doen zoveel dat ik vn andere brokken gigantisch veel moest voeren en ze nog mager bleven....vooral Chello is op andere brokken echt een gratenpakhuis, Woopy net zo. bij Hera en Ghaya valt het wel mee en die krijgen ook niet zo veel van dit voer.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik zit ook te denken om over te stappen op dit voer... (fokker rust gaat er namelijk uit :boos: )
Alleen moet ik dan senior/light nemen?? Nanni is wat ouder en wordt wat sneller dik :19:

Ik heb een proefmonster thuis en Nanni vind de brokken heeeeeerlijk! 1 voordeel is dat het verschillende groottes aan brokken zijn, waardoor ze beter moet kauwen
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Hier eten ze het ook allebei en ben er dik tevreden over. :ok:
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

Ben er altijd zeer tevreden over geweest..
Nessa heeft het een hele tijd gehad en zag er heel goed uit.. Haar vacht was heel mooi glanzend en haar ontlasting was ook prima en maar 1 x per dag :ok:
Ze was jammergenoeg na bijna een jaar weer uitgekeken op die brokken en krijgt nu Prins super (ook geperste brok) en doet het daar ook prima op..
Het oudje van mijn vader (mechelse herder van 11) krijgt de senior versie omdat ze i.v.m. haar epileptie niet veel eiwitten mag en doet het er uitstekend op... Ze heeft nog steeds een mooi lijntje en zit nog heel mooi in haar vacht :ok:
Afbeelding
Hansel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansel »

Wij zijn begin van het jaar overgestapt op Cavom van Eukaneuba en zijn er zeer tevreden over. Wij hebben drie bullmastiffs.

De dames vinden het erg lekker, je hoeft er niet zoveel van te geven omdat het inderdaad zwaar voer is, en de ontlasting is ook een stuk minder.

Bono, onze acht jarige reu, had er wel moeite mee en spuugde het nog wel eens uit. We geven hem nu half Cavom en half Royal Canin en dit gaat super goed.

gr,
H@nsel
www.newsensation.tk
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Hier krijgen ze al ruim zeventien jaar Cavom. Ze hebben weinig en stevige ontlasting. Als een oud hondje het niet zo goed meer verdragen kan dan krijgt die wat anders. Het bevalt me heel goed. groetjes. Gerda.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Natascha,

Vanaf juli ben ik met onze dogjes ook overgestapt van Eukanuba op Cavom (door de weeks en in het weekend Carnibest), omdat ik een natuurlijke brok wilde geven. Het was in het begin even zoeken naar de goede hoeveelheid, want ze worden er inderdaad snel dik van, omdat het een vette, calorierijke brok is. Nu heb ik de juiste hoeveelheid gevonden en doen de dogjes het er heel goed op. De vachten glimmen enorm. Ze hebben er maar weinig van nodig met als gevolg; nog minder ontlasting. Ik ben er erg tevreden over.
Omdat Lana al ruim 7,5 jaar oud is, krijgt zij de Seniorbrok van Cavom en ook daar doet ze het prima op en wordt ze niet dik.
Sies
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sies »

Op advies van de fokker heeft drum Cavom gekregen. Hij zat echter met tegenzin te knabbelen, en was zelfs een beetje ingevallen. Groot nadeel vond ik ook, dat als ie wat brokken liet liggen, in de zomer er enorm veel vliegen op af komen (we wonen wel vlak bij een boerenbedrijf).
Nu eet ie Europremium. Dat vindt ie wel lekker, poept twee keer per dag en is precies goed kwa dikte. Oh ja, hij is nu 6,5 maand oud...
Valeria
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Valeria »

Hallo,

onze pup lara heeft ook cavom, ze had eerst eukanuba en dat was eerst prima maar later raakte ze er enorm van aan de diarree, ook de pup die bij vorige eigenaresse bleef was dit zo.
We zijn toen beiden op de cavom over gegaan en beide hondjes waren meteen van de diarree af :ok:

Ik moet bekennen dat ik niet afweeg ik geef lara naar behoefte.
Ze krijgt twee keer per dag een paar kopjes cavom en dit gaat prima als ze laat staan dan krijgt ze de volgende keer minder.
Ze eet ook de ene dag anders dan de andere, verbruikt ze veel energie merk ik dat ze meer eet en als ze weinig beweging heeft gehad is dat minder.

Ze is met kerst een half jaar en ziet er fantastisch uit, mooi in haar vacht nergens een grammetje te veel maar ook niet mager.
Ben supertrots op mijn grand lady :wink:

Verder heb ik me laten vertellen door de winkelier waar ik de cavom koop dat dit voer in eerste instantie ook juist voor herders is gemaakt/samengesteld???
Heb geen flauw idee of dat een verkoop praatje is maar ik weet wel dat de eukanuba die ik eerst kocht het dubbele koste als wat nu die cavom kost dus wat dat aangaat geloof ik die verkoper toch wel.

De ontlasting is prima bij onze lara ze heeft soms wat dunne ontlasting maar dat komt dan weer omdat ze als een kruimeldief besjes en andere rommel van de grond en in het park zit te kluiven.....malle meid :wink:
Afbeelding
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

En Cavom is ook nog eens 10x gezonder dan die vreselijke Eukenuba met zijn giftige ethoxyquin erin.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Bij mij krijgen ze elke dag vers vlees en 's avonds een handje Cavom. Ik vind het erg goed voer alleen worden ze er snel dik van. Maar dat geeft niet want twee van mijn honden hebben de neiging te dun te zijn.
Ik had begrepen dat er geen troep in zit en dat de kwaliteit ook goed is voor een brok. En eerlijk gezegd zie ik dat ook terug in mijn honden.
Groetjes Rob
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rolinde »

Ja, prima voer :ok:
Ben er alleen maar positief over, mijn dogjes doen het er goed op, mooie vacht ook enz.
Ik voer het mn omdat het een natuurlijke brok is.

Groetjes, Rolinde
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”