Moderator: moderatorteam
Hallo mol,totaal beelt mooie hond maar in mijn ogen te gespiert zou gang werk wel eens willen zien om daar echt een oordeel over te
geven.
daarom zij ik al zou hem graag zien lopen, vind het een mooi hondje echt waar had hem graag wat droger willen zien.rascal schreef:Hallo mol,totaal beelt mooie hond maar in mijn ogen te gespiert zou gang werk wel eens willen zien om daar echt een oordeel over te
geven.
zijn gangwerk is erg mooi en vloeiend. Ik heb al verschillende mooie felicitaties hierover gehad. Is een plezier om hem te zien lopen.![]()
Dank je wel voor de keuring.
Arlette
nou dat ben ik niet met je eens hoor wat zijn poten staan recht onder het lichaam en heeft voldoende hoking in zijn voor en achter hand dat hij wat zwar in in de buikstreek ben ik met je eens als je dat bedoelt maar verder heeft hij geen bulldoggen lichaam zeker niet,johan1969 schreef:Hoewel ik het een mooi hoofd vind, vind ik het een terriertype hoofd op een bulldog type lichaam.
als ik dat zou mogen voor alle duidelijkheid, ik geef ook gewoon me menig gaat deze jongen toch met een hogere waardering naar huis.johan1969 schreef:Ik ben geen kenner hoor.
Als ik de eerste foto zie, wordt mijn aandacht direkt afgeleid van het mooie hoofd naar de achterhand, en dan vooral de gespierde 'billen'.
Mol, wat zou je hem geven ? ZG of U ?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=56111Jackrusselfan schreef:Mol wil je ook mijn hond keuren?
Bolek is 48 cm hoog en weegt 28 kg.Hoe groot is hij eigenlijk ? En het gewicht ?
dat is zeker mooi i de standaard, en fotos vertekenen als snel .rascal schreef:Bolek is 48 cm hoog en weegt 28 kg.Hoe groot is hij eigenlijk ? En het gewicht ?
Is toch een mooie verhouding, of niet?
Op de Belgische clubmatch heeft een keurmeester ooit de meetlat bijgehaald, enkel voor Bolek. Naderhand gaf die het commentaar dat Bolek de enigste reu in de ring was die aan de rasstanddard voldeed. De rest was veel te groot of te zwaar.![]()
En laatst is die op de clubmatch "beste zelfgefokte amstaff" geworden.
Arlette
Murphy is ook één van de weinige die binnen de standaard valt wat betreft maten en gewicht...rascal schreef:Bolek is 48 cm hoog en weegt 28 kg.Hoe groot is hij eigenlijk ? En het gewicht ?
Is toch een mooie verhouding, of niet?
Op de Belgische clubmatch heeft een keurmeester ooit de meetlat bijgehaald, enkel voor Bolek. Naderhand gaf die het commentaar dat Bolek de enigste reu in de ring was die aan de rasstanddard voldeed. De rest was veel te groot of te zwaar.![]()
En laatst is die op de clubmatch "beste zelfgefokte amstaff" geworden.
Arlette
ik begrijp wel wat je bedoeld.johan1969 schreef:Hoi Diego, ik vind dat je een hele mooie hond hebt hoor.
Mij verwondert het alleen dat zulke grote honden (10 a 12 cm te groot) prijzen winnen.
Stel dat je met een shi tsu van 40 cm schofthoogte , of een Duitse Herder of Boxer van 75 cm schofthoogte in de ring komt, dan zal je niet veel prijzen halen. Iedereen zal zeggen 'da's een kruising'.
Ofwel moet de standaard aangepast worden , ofwel moet men naar de standaard kweken. Ik zeg ook niet dat de standaard heilig is, maar de Amstaff is een middelgroot ras. De eerste exemplaren die van de UK naar de States kwamen rond 1900 waren zelden zwaarder dan 20 kg, en je had er zelfs van 10 kg !
das gelul van de bovenste plank , ik heb een reu lopen die is te groot voor de standaard en loop ik ook mee in de prijzen zonder problemenjohan1969 schreef:Hoi Diego, ik vind dat je een hele mooie hond hebt hoor.
Mij verwondert het alleen dat zulke grote honden (10 a 12 cm te groot) prijzen winnen.
Stel dat je met een shi tsu van 40 cm schofthoogte , of een Duitse Herder of Boxer van 75 cm schofthoogte in de ring komt, dan zal je niet veel prijzen halen. Iedereen zal zeggen 'da's een kruising'.
Ofwel moet de standaard aangepast worden , ofwel moet men naar de standaard kweken. Ik zeg ook niet dat de standaard heilig is, maar de Amstaff is een middelgroot ras. De eerste exemplaren die van de UK naar de States kwamen rond 1900 waren zelden zwaarder dan 20 kg, en je had er zelfs van 10 kg !
Ik had altijd begrepen dat in de rasstandaard de gewenste minimale maat stond, hoger is toch nooit een probleem dacht ik??Mol schreef:das gelul van de bovenste plank , ik heb een reu lopen die is te groot voor de standaard en loop ik ook mee in de prijzen zonder problemenjohan1969 schreef:Hoi Diego, ik vind dat je een hele mooie hond hebt hoor.
een hond hoeft niet altijd binnen de standaard te vallen als deze maar niet te exstreem groot is en in verhoding is.
mol
niet bij elk ras, opzich een cm hoeft zeker geen probleem te zijn, mits de hond correct in verhouding is enz enz, maar bv bij een jack is van 25 tot en met 30 cm... een jack van 34, 35, 36 enz is toch echt wel een fout... en die zullen ook niet scorenDiana schreef:Ik had altijd begrepen dat in de rasstandaard de gewenste minimale maat stond, hoger is toch nooit een probleem dacht ik??Mol schreef:das gelul van de bovenste plank , ik heb een reu lopen die is te groot voor de standaard en loop ik ook mee in de prijzen zonder problemenjohan1969 schreef:Hoi Diego, ik vind dat je een hele mooie hond hebt hoor.
een hond hoeft niet altijd binnen de standaard te vallen als deze maar niet te exstreem groot is en in verhoding is.
mol
BV de Duitse Dog reu moet minimaal 82 cm dacht ik zo ff uit m'n hoofd.
Aiko is ongeveer 90 cm! Niks mis mee toch?(behalve dan dat het een N.E.K is dan)
Da's idd zo bij de Duitse dog, bij andere rassen geldt er dan weer een maximum maat of gewicht.Diana schreef:Ik had altijd begrepen dat in de rasstandaard de gewenste minimale maat stond, hoger is toch nooit een probleem dacht ik??
BV de Duitse Dog reu moet minimaal 82 cm dacht ik zo ff uit m'n hoofd.
Aiko is ongeveer 90 cm! Niks mis mee toch?(behalve dan dat het een N.E.K is dan)
Ik praat niet over ideaal! En ik denk op shows dat het hooguit een paar cm zal schelen, en zoals je zelf al aangeeft is dat geen verschrikking. En ik denk echt niet dat de goede fokkers zich daaraan zullen aanpassen hoorHoi Diego.
Dat jouw hond toevallig zo groot is , is misschien toeval. Er is echter een verschil met het naar voor schuiven van niet-rastypische honden als ideaal. Als enkel nog de grote honden winnen , passen de fokkers zich ook aan en krijg je mijns insziens een heel ander ras.
PreciesHet kan ook zijn dat het publiek grotere en bredere honden wil, maar dan moeten ze maar voor een ander ras gaan.