Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup heeft gehapt
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
Pup heeft gehapt
Tja, pup heeft vriendlief gisteren gebeten, nadat hij een kadaver van een doodbeest ( vogel... ) uit zijn bek probeerde te pakken....
Pup heeft sowieso weinig ontzag voor die baas, want die baas is meer een vriendje dan een baas, dus had ik al een paar keer gewaarschuwd... Zo heeft pup als droppie van 12 weken baas ook al eens in zijn neus gebeten...
Pup is ruim 6 maanden.
Dus maar even een flink tijdje de rangorde regels wat beter in acht nemen......
Wat vinden jullie ervan??
Pup heeft sowieso weinig ontzag voor die baas, want die baas is meer een vriendje dan een baas, dus had ik al een paar keer gewaarschuwd... Zo heeft pup als droppie van 12 weken baas ook al eens in zijn neus gebeten...
Pup is ruim 6 maanden.

- Mol
- Zeer actief
Re: Pup heeft gehapt
even goed oorde op zaken stellen.Patrol schreef:Tja, pup heeft vriendlief gisteren gebeten, nadat hij een kadaver van een doodbeest ( vogel... ) uit zijn bek probeerde te pakken....
Pup is ruim 6 maanden.
mol
- Zoie
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Patrol
- Zeer actief
Klopt helemaal..... eiegn schuld, dikke bult en om het nog even in te wrijven heb ik de wondjes schoongemaakt met SterilonStang schreef:Tja, als baasje alleen een vriendje is en geen baas, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Kwestietje van 'eigen schuld, dikke bult' (lullig, maar wel waar).
Het is aan hem of hij de zaken wil veranderen ja of nee.
Gelukkig ziet hij wel in dat al die dingen die ik leer op 'dat hondenforum' misschien toch wel een kern van waarheid hebben.... Ik weet zeker dat het bij mij niet gebeurd was

- Zoie
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat krijgen we nu dan toch? Als een pup, zoals in het topic van Jinx, hapt bij de voerbak mag het en heeft het niet zo zeer te maken met de rangorde en hapt een pup bij het afpakken van ander voer is het ineens rangordegerelateerd en moet er "orde op zaken" gesteld worden?
Joehoeeeee..wake up!! Voer afpakken kan nou eenmaal dit soort reactie's oproepen en is dus heel normaal. Heeft dus ook hier niets met rangorde te maken.
Je moet de pup gewoon leren op positieve wijze wat het commando los betekent door te ruilen met lekkers. Eerst met een oninteressant speeltje en als de pup dat snapt verhoog je de moeilijkheidsgraad.
Over de verdere leiderschapskwaliteiten van de baas kan ik zo niets zeggen want ik ben niet geschokt door je voorbeelden.
Joehoeeeee..wake up!! Voer afpakken kan nou eenmaal dit soort reactie's oproepen en is dus heel normaal. Heeft dus ook hier niets met rangorde te maken.
Je moet de pup gewoon leren op positieve wijze wat het commando los betekent door te ruilen met lekkers. Eerst met een oninteressant speeltje en als de pup dat snapt verhoog je de moeilijkheidsgraad.
Over de verdere leiderschapskwaliteiten van de baas kan ik zo niets zeggen want ik ben niet geschokt door je voorbeelden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Zoie
- Zeer actief
ja, ik denk eigenlijk ook dat het verschillende dingen zijn.Mol schreef:nee totlaal niet tis maar net hoe jij je opstelt tegen over je hond en wat jij wel en niet acsepteerdZoie schreef:zijn jullie van mening dat stoeien met je hond, waarbij er ook speels en gecontroleerd gebeten mag worden dit gedrag uitlokt/versterkt ?
mol

-
Sjiel
- Zeer actief
Ik denk dat veel mensen heel graag aardig gevonden willen worden door de hond. En daarom willen ze geen baasje zijn.
Ik heb eens een vriendje gehad dat niet van honden( in het algemeen) hield en als hij en ik elk de andere kant opgingen moest ik mijn Sheila vast houden anders ging ze met hem mee. En hem kon het dus geen ene reet schelen of die hond hem aardig vond of niet. Sheila vond hem helemaal geweldig.
Ik heb eens een vriendje gehad dat niet van honden( in het algemeen) hield en als hij en ik elk de andere kant opgingen moest ik mijn Sheila vast houden anders ging ze met hem mee. En hem kon het dus geen ene reet schelen of die hond hem aardig vond of niet. Sheila vond hem helemaal geweldig.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap totaal niet waarom deze jongen ineens geen baas is over zijn hond.. 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
Eline* schreef:Wat krijgen we nu dan toch? Als een pup, zoals in het topic van Jinx, hapt bij de voerbak mag het en heeft het niet zo zeer te maken met de rangorde en hapt een pup bij het afpakken van ander voer is het ineens rangordegerelateerd en moet er "orde op zaken" gesteld worden?
Je moet de pup gewoon leren op positieve wijze wat het commando los betekent door te ruilen met lekkers..
sorry hoor eline maar je bent niet wijs echt niet, tis gvd geen gelijke aan jou tis geen mens tis een hond en die moet luisteren klaar.
ik zou jou zograag eens uit willen nodigen pm hier eens langs te komen en jou kundige oog over rommel te laten gaan.
en dit soort dingen uit tehalen met hem en de rest van de groep jhier, die wandelen volgens mij echt binnen 2 tellen over je heen.
ruilen voor iets lekker pfff hij moet het gewoon loslaten als je dat zeg zo niet moet je hem in ze kippenek pakken geen gelazer.
mol
- Zoie
- Zeer actief
Moet het een het ander uitsluiten dan ?Sjiel schreef:Ik denk dat veel mensen heel graag aardig gevonden willen worden door de hond. En daarom willen ze geen baasje zijn.

-
Sjiel
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Even..ik ben heel wijs! Het is een pup van een half jaar die opgevoed moet worden. Opvoeden is meer dan fysiek je overwicht te laten gelden. Fysiek je overwicht te moeten laten gelden om iets af te dwingen is compensatie van een te kort aan leiderschapskwaliteiten en inzicht.Mol schreef:sorry hoor eline maar je bent niet wijs echt niet, tis gvd geen gelijke aan jou tis geen mens tis een hond en die moet luisteren klaar.
ik zou jou zograag eens uit willen nodigen pm hier eens langs te komen en jou kundige oog over rommel te laten gaan.
en dit soort dingen uit tehalen met hem en de rest van de groep jhier, die wandelen volgens mij echt binnen 2 tellen over je heen.
ruilen voor iets lekker pfff hij moet het gewoon loslaten als je dat zeg zo niet moet je hem in ze kippenek pakken geen gelazer.
mol
Ik ben echt niet tegen een correctie, maar zoals jij het schetst is het een onmogelijkheid een hond betrouwbaar te maken met voer, omdat alleen ranghogere veilig kunnen naderen en dat is bullshit.
Nogmaals..iedere hond heeft het recht eten te verdedigen en als jij fysiek het conflict daarover aanwil moet je dat maar lekker doen. Ik heb in mijn hoofd meer dan in mijn spierballen dus doe ik het daarmee..en laat dat nou gewoon ook nog een meer betrouwbare hond opleveren..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
Eline* schreef:Even..ik ben heel wijs! Het is een pup van een half jaar die opgevoed moet worden. Opvoeden is meer dan fysiek je overwicht te laten gelden. Fysiek je overwicht te moeten laten gelden om iets af te dwingen is compensatie van een te kort aan leiderschapskwaliteiten en inzicht.Mol schreef:sorry hoor eline maar je bent niet wijs echt niet, tis gvd geen gelijke aan jou tis geen mens tis een hond en die moet luisteren klaar.
mol
Ik ben echt niet tegen een correctie, maar zoals jij het schetst is het een onmogelijkheid een hond betrouwbaar te maken met voer, omdat alleen ranghogere veilig kunnen naderen en dat is bullshit.
Nogmaals..iedere hond heeft het recht eten te verdedigen en als jij fysiek het conflict daarover aanwil moet je dat maar lekker doen. Ik heb in mijn hoofd meer dan in mijn spierballen dus doe ik het daarmee..en laat dat nou gewoon ook nog een meer betrouwbare hond opleveren..
hahahaha 15 weken zijn ze pup af dus we praten over een jonge hond.
en dan zeg jij met andere woorden dat mijn honden niet betrouwbaar zijn???
nou sorry consequent zijn is het uitgaans punt in opvoeding en corectie als het nodig is en beloning als het goed gaat daar gaat het om.
je kan ook over analiseren en over al wat achter zoeken.
en over al vraag tekens bij zetten.
zal je zeggen mijn honden kan je allemaal blind vertrouwen
je kan zo als vreemde in de voer bak behalve bij rommel maar das een gevlal apart.
verders is het gewoon hoe je je opstelt duidelijkheid is belangrijk hier
en die is er alleen zoals jij duidelijkheid wil schapen zeggen ze tegen jou dikke lul drie bier en nemen ze je gewoon in het ooitje
er word hier niet gebeukt en getrapt , gewoon een corectie tik tegen hun reet en ze weten voldoende en zelfd die lummel van 80 kg heeft daar respect voor.
en niks ruilen los is los en niet los trek ik je waffel open en haal ik het er uit zonder gedonder.
mol
-
Gast
Ruilen voor een koekje is beter. Dan leert de pup dat iets afgeven leuk is.Patrol schreef:Tja, pup heeft vriendlief gisteren gebeten, nadat hij een kadaver van een doodbeest ( vogel... ) uit zijn bek probeerde te pakken....
- Patrol
- Zeer actief
euh, ja maar als geen koekje in de buurt en kadaver errug lekker dan wordt het hier dus wel afgepakt.... en zoals ik al eerder zei.... bij mij was het niet gebeurd... ( denk ik.... )sypke schreef:Ruilen voor een koekje is beter. Dan leert de pup dat iets afgeven leuk is.Patrol schreef:Tja, pup heeft vriendlief gisteren gebeten, nadat hij een kadaver van een doodbeest ( vogel... ) uit zijn bek probeerde te pakken....

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind er wel een behoorlijk verschil inzitten in beide topics.Eline* schreef:Even..ik ben heel wijs! Het is een pup van een half jaar die opgevoed moet worden. Opvoeden is meer dan fysiek je overwicht te laten gelden. Fysiek je overwicht te moeten laten gelden om iets af te dwingen is compensatie van een te kort aan leiderschapskwaliteiten en inzicht.Mol schreef:sorry hoor eline maar je bent niet wijs echt niet, tis gvd geen gelijke aan jou tis geen mens tis een hond en die moet luisteren klaar.
mol
Bij het ene voorbeeld gaat het om een pupje van 10 weken die hapt zodra je bij de voorbak komt.
Bij deze topic gaat het om een hond van een half jaar waarbij geen overwicht is door de baas (zijn haar eigen woorden, dus ik ga ervan uit dat het klopt).
Even op mezelf projecteren: toen Kaya pupje was, heb ik mijn handen in principe afgehouden van voerbak en botten. Als ik me ermee bemoeide was het positief. Zij heeft dus absoluut geen baknijd.
Zou ze me dan grijpen als ze een half jaar was geweest om een dooie vogel, dan heb ik ten eerste geen overwicht op mijn hond (vind ik) en ten tweede kan ze op dat moment een hele flinke draai om d'r oren krijgen.
Ik vind dus wel een verschil in het opvoeden (het niet aanleren van baknijd en daarmee ben ik het volledig met je eens), maar een hond van een half jaar die zijn baas grijpt vanwege een dooie vogel lijkt mij zeer zeker ook een gebrek aan overwicht (ervan uitgaand dat de hond verder geen baknijd heeft dus).
Verder lijkt het mij zo belangrijk om een pup al te leren wat lossen betekent. Ik lees dit verder in geen enkele topic.
Mol zegt dat hij eventueel de bek openwrikt, de volgende ruilen met een koekje (prettige wedstrijd tegenover een kadaver van een vogel).
Leer de hond toch lossen!!
-
Baily
Ik heb laatst ook een duif die mijn hond had gevangen geruild voor een stukje kaas. Ik denk als ik het gewoon afpak dat hij de volgende keer wel uit mijn buurt blijft met iets wat hij wil houden. nu kwam hij gewoon en liet los op commando en kreeg een stukje kaas, wat ik al wel voor zijn neus hield toen ik los zei. Misschien niet perfect, maar voor mij goed genoeg.
Het meeste wat op straat ligt laten ze liggen als ik dat zeg.
Ik kan bij alle vijf de honden aan de voerbak komen zonder dat er ooit mee geoefend is en honden op hun rug gegooid zijn. Je moet er gewoon geen aandacht aan schenken ,dan komen ze ook niet op ideeen.
Het meeste wat op straat ligt laten ze liggen als ik dat zeg.
Ik kan bij alle vijf de honden aan de voerbak komen zonder dat er ooit mee geoefend is en honden op hun rug gegooid zijn. Je moet er gewoon geen aandacht aan schenken ,dan komen ze ook niet op ideeen.
- Patrol
- Zeer actief
Ik zal even wat duidelijkheid scheppen mbt de baknijd.... dit heeft pup absoluut niet... ik kan rustig met mijn hand in de buurt van zijn bak komen om er meer brokjes in te doen. Heb ook wel eens de bak opgepakt en 1 meter verder weer neer gezet. Dus dat is niet het probleem...
Om de discussie even helder te krijgen: Pup dulde gewoon niet dat zijn prooi afgepakt werd.....
Om welke redenen kan hij dat niet pikkken?? Bak c.q. prooinijd en wellicht omdat een ranggelijke ????? zijn prooi pakt... want een ranghogere moet het toch kunnen afpakken...
Ik roep maar wat hoor... pretendeer er geen verstand van te hebben, maar wil graag het 'probleem' helder hebben....
Om de discussie even helder te krijgen: Pup dulde gewoon niet dat zijn prooi afgepakt werd.....
Om welke redenen kan hij dat niet pikkken?? Bak c.q. prooinijd en wellicht omdat een ranggelijke ????? zijn prooi pakt... want een ranghogere moet het toch kunnen afpakken...
Ik roep maar wat hoor... pretendeer er geen verstand van te hebben, maar wil graag het 'probleem' helder hebben....

-
annepanne
Kadaver was gewoon van hogere prioriteit dan de gevulde voerbak. Zal wel wat meer smaak aan zitten! Hier trouwens nog zo'n idioot die niet de ilusie koesterd een hond van 80 (of eigenlijk al 30) kiol fysiek aan te kunnen. Ik ben niet zo sterk, niet zo snel, niet zo flexibel. Moet t dus hebben van mn verstand. En dan vind ik ruilen beslist een betere optie...(Is bij mijn eigen hondje, en geloof me, die had baknijd, behoorlijk gelukt.)
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Er wordt gezegd, en ik neem ook aan dat dit waar is, dat ook een ranglagere zijn eten mag verdedigen.Patrol schreef:Ik zal even wat duidelijkheid scheppen mbt de baknijd.... dit heeft pup absoluut niet... ik kan rustig met mijn hand in de buurt van zijn bak komen om er meer brokjes in te doen. Heb ook wel eens de bak opgepakt en 1 meter verder weer neer gezet. Dus dat is niet het probleem...
Alleen wat is verdedigen tov een ranghogere? een grom? weglopen met de prooi? oke, tot daar aan toe.
Maar echt bijten?
Dat is hoe ik erover denk he?! (en dus bij een volwassen hond).
Trouwens, hoe heeft jouw man op de hele zaak gereageerd??
- Patrol
- Zeer actief
Pupje heeft een trapje onder zijn holletje gehad en was zeeer schuldbewust...Stang schreef:Trouwens, hoe heeft jouw man op de hele zaak gereageerd??
Daarna enkele minuten genegeerd.... Na het behandelen van de wond (jes ) heb ik hem even een lesje hondengedrag gegeven...
Daarmee moet het goed komen.... Hij pretendeert altijd verstand van honden te hebben omdat ze thuis altijd honden hebben gehad ( en ik niet ) hij vergeet alleen dat in die tijd hij zelf nog opgevoed werd

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Er zit wel een verschil tussen beide topics hoor in mijn ogen.
Wat ik geef mogen ze hier houden, ik kom niet aan voerbakken oid. Geen sprake van voernijd, nooit geweest ook.
Maar wordt er buiten iets van straat gepakt en ik wil dat ze loslaten dan laten ze het los....niet goedschiks dan wel kwaadschiks.
En daarbij tolereer ik dus absoluut niet dat er gebeten wordt.
Ik heb heel wat uit Maroucks keel gevist toen ze jonger was, dat is een kwestie van veiligheid! Wat ik geef is veilig, wat op straat ligt niet. En daarbij interesseert het me geen bal of het rangorde-gerelateerd is of niet. Laten ze het niet los op commando (wat van kleins af aan in allerlei situaties is aangeleerd dmv ruilen) dan help ik een handje 
Wat ik geef mogen ze hier houden, ik kom niet aan voerbakken oid. Geen sprake van voernijd, nooit geweest ook.
Maar wordt er buiten iets van straat gepakt en ik wil dat ze loslaten dan laten ze het los....niet goedschiks dan wel kwaadschiks.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
tineke
Tash kwam als volwassen teef hier en had baknijd,nou geloof me als een volwassen mastino baknijd heeft dan laat je het wel uit je hoofd om dat met een ros op te lossen denk ik niet echt verstandig.Mol schreef:
nou sorry consequent zijn is het uitgaans punt in opvoeding en corectie als het nodig is en beloning als het goed gaat daar gaat het om.
je kan zo als vreemde in de voer bak behalve bij rommel maar das een gevlal apart.
en die is er alleen zoals jij duidelijkheid wil schapen zeggen ze tegen jou dikke lul drie bier en nemen ze je gewoon in het ooitje
er word hier niet gebeukt en getrapt , gewoon een corectie tik tegen hun reet en ze weten voldoende en zelfd die lummel van 80 kg heeft daar respect voor.
en niks ruilen los is los en niet los trek ik je waffel open en haal ik het er uit zonder gedonder.
mol
Waar zij vandaan kwam zat zij samen met een reu en heel veel alleen dus waarschijnlijk ook met eten samen.
Door haar in eerste instantie met rust te laten leerde zij dat er hier niets was waar zij haar eten tegen hoefde te verdedigen,ze kreeg het en mocht het rustig opeten.
Door haar op een positieve manier te begeleiden is haar baknijd nu volkomen over en is zij heel rustig met eten.
Mocht ik haar medicijnen vergeten,die doe ik altijd door haar eten,kan ik haar rustig vragen even te gaan zitten en het bijvoegen zonder problemen.
Denk dat we dit met geweld niet bereikt hadden maar door haar te leren dat ze alle rust en tijd kreeg en dat het niet werd afgepakt wel.
- Mol
- Zeer actief
mastino of niet ben ik ook niet van onder de indruk hoor, ben van geen 1 hond onder de indruk, respect ja dat heb ik altijd voor ze maar als die niet van hun kant komen is er een probleem in huis en word die gewoon op gelost.tineke schreef:Tash kwam als volwassen teef hier en had baknijd,nou geloof me als een volwassen mastino baknijd heeft dan laat je het wel uit je hoofd om dat met een ros op te lossen denk ik niet echt verstandig.Mol schreef:
mol
Waar zij vandaan kwam zat zij samen met een reu en heel veel alleen dus waarschijnlijk ook met eten samen.
Door haar in eerste instantie met rust te laten leerde zij dat er hier niets was waar zij haar eten tegen hoefde te verdedigen,ze kreeg het en mocht het rustig opeten.
Door haar op een positieve manier te begeleiden is haar baknijd nu volkomen over en is zij heel rustig met eten.
Mocht ik haar medicijnen vergeten,die doe ik altijd door haar eten,kan ik haar rustig vragen even te gaan zitten en het bijvoegen zonder problemen.
Denk dat we dit met geweld niet bereikt hadden maar door haar te leren dat ze alle rust en tijd kreeg en dat het niet werd afgepakt wel.
mol