Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nep politienond??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Nep politienond??

Ongelezen bericht door Marja »

Loop ik met mijn buffels in het bos vandaag, in de verte komt een man aan met een herder.
Man roept direkt wilt U uw honden bij U roepen en aanlijnen.
Doe ik dus, geen probleem.

Als de man mij een paar meter gepasserd is draait hij zich om en zegt: ja mijn hond is een getrainde politiehond vandaar dus!??
Dus ik zeg heel verbaasd, getrainde politie hond? dan zou ie dus juist wel los moeten kunnen lopen??

Nee zegt ie man weer, hij is getraind om aan te vallen.
Zeg ik dus, man zeg gewoon eerlijk dat je een agressieve hond hebt ipv zo'n k*tsmoes te verzinnen :jank:

Dit klopt toch van geen kant???
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Gewoon iemand die zich interessant wil maken ! Bluffer !
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Wat een :blah: :blah: :blah: :blah:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Vraag het Dingo eens :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Lijkt me een hoop bla bla, ik loop er tenminste niet mee te koop. Kan toch wel zo zijn, en dat het een "minder"sociale hond is....maar ik vind het wel een beetje vreemd :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Rare politiehond die getraind is honden aan te vallen :wink:

Misschien was de hond niet zo sociaal kan. Kan hij ook gewoon zeggen. Maar toch aardig van hem dat hij even waarschuwd. Dat z'n uitleg nu misschien niet zo corect is, is een tweede
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Michelle ,dat ben ik ook helemaal met je eens hoor.
Ik vind het ook helemaal niet erg als er iemand met een vechter loopt als hij mij dan maar de gelegenheid geeft om mijn honden even aan te lijnen, en dat deed deze man ook keurig.

Alleen dat rare verhaal daarna..............later toen ik in de auto zat begon ik ineens te twijfelen.
Ik bedoel maar, ik weet geen bal van politiehonden en misschien had de beste man wel gelijk :19:
Maar niet dus waarschijnlijk :roll:
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Dat hij even verwittigd, ok...
Maar euh... een hond kan natuurlijk opgeleid zijn om aan te vallen (Luna hier ook), maar als hij zo een reden opgeeft... zegt dat volgens mij gewoon dat hij zijn hond (en dan voornamelijk zijn bijten) niet onder controle heeft. En dan is hij volgens mij niet goed opgeleid om te bijten. :wink:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

een politiehond moet toch ook op commando weer loslaten??
lijkt me anders een beetje lastig werken. anders zouden arrestanten dus met een hond aan hun been de cel inmoeten :denken: :mrgreen:
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Sinds wanneer worden politie honden getraind om andere honden aan te vallen?? Ik snap wel wat je bedoelt hoor maar ik neem aan dat politie honden dusdanig goed luisteren dat zulke dingen niet kunnen gebeuren!! :wink:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

In sommige africhterskringen vindt men het prachtig dat een reu/hond naar andere reuen/honden dreigt en uitvalt want dat getuigt van moed en scherpte...................
En een politiehond is nog niet een diensthond. Er circuleren ook moelijke honden zonder certificaat.
(Mijn ervaringen zijn van een jaar of 20 gelden, misschien is er een hele hoop veranderd).
weg gehaald zit een virus in
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Nep politienond??

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Marja schreef:Loop ik met mijn buffels in het bos vandaag, in de verte komt een man aan met een herder.
Man roept direkt wilt U uw honden bij U roepen en aanlijnen.
Doe ik dus, geen probleem.

Als de man mij een paar meter gepasserd is draait hij zich om en zegt: ja mijn hond is een getrainde politiehond vandaar dus!??
Dus ik zeg heel verbaasd, getrainde politie hond? dan zou ie dus juist wel los moeten kunnen lopen??

Nee zegt ie man weer, hij is getraind om aan te vallen.
Zeg ik dus, man zeg gewoon eerlijk dat je een agressieve hond hebt ipv zo'n k*tsmoes te verzinnen :jank:

Dit klopt toch van geen kant???
Du met andere woorden, die hond valt iedereen aan die hij tegenkomt,
boef of geen boef.
Anders kon ie toch wel loslopen ?
Lijkt me een uitduimzuigende mannetje.
:mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Marja schreef:Michelle ,dat ben ik ook helemaal met je eens hoor.
Ik vind het ook helemaal niet erg als er iemand met een vechter loopt als hij mij dan maar de gelegenheid geeft om mijn honden even aan te lijnen, en dat deed deze man ook keurig.

Alleen dat rare verhaal daarna..............later toen ik in de auto zat begon ik ineens te twijfelen.
Ik bedoel maar, ik weet geen bal van politiehonden en misschien had de beste man wel gelijk :19:
Maar niet dus waarschijnlijk :roll:
Is ook een raar verhaal !! Hij heeft blijkbaar zijn hond niet onder appel. En inderdaad dat heeft niets met een politiehond te maken
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Vanmiddag kwam ik deze man met hond weer tegen, t is best een aardige man hoor :wink:

Ik zag hem aankomen en shit ik had dus geen riem bij me!
Dus Stapper geroepen en die bleef keurig aan de voet, Zara doet dat dus niet.
Die rende op die hond af en wou spelen, begon gekke sprongetjes te maken en uit te dagen:)
Ik hield mijn hart vast maar de hond van de man zat vast.

Ik dacht ik vraag het gewoon nog een keer hoe het nou precies zit. Zara rende als een gek om die hond heen en die hond reageerde helemaal niet!!

Nou blijkt dat het een politiehond is in training en dat hij niet gewend is om met andere honden om te gaan laat staan te spelen.
Ik snapte er nu helemaal niets meer van. Ik stelde nog voor om de hond gewoon met Zara te laten spelen, kijken wat er gebeurd maar nee zeg! het idee alleen al.

Maar zoals ik al zei het is een heel aardige man, beetje raar aleen!
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Misschien niet erg sociaal? Aan de lijn is natuurlijk weer anders als los, ookal doet de hond niets aan de lijn, als je weet dat je hond niet sociaal is tegen andere honden dan vind ik h et verstandig dat je hem niet loslaat (met andere honden). Het verhaal erachter is wel een beetje raar maar ach, iedereen heeft wel wat hoor. Als het een aardige man is en je weet dat je even je hond moet aanlijnen dan is het goed toch :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Marja
Zeer actief

Shita schreef:Misschien niet erg sociaal? Aan de lijn is natuurlijk weer anders als los, ookal doet de hond niets aan de lijn, als je weet dat je hond niet sociaal is tegen andere honden dan vind ik h et verstandig dat je hem niet loslaat (met andere honden). Het verhaal erachter is wel een beetje raar maar ach, iedereen heeft wel wat hoor. Als het een aardige man is en je weet dat je even je hond moet aanlijnen dan is het goed toch :wink:
Helemaal mee eens hoor :ok:
Maar ja, mijn "probleem"is dat ik al heel snel iets zielg vind!
Dus dacht ik, kom op ff proberen of ie leuk kan spelen met Zara :wink:
Afbeelding
KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

even een vraagje
zijn er mensen die met hund hond pakwerk doen zonder te werken voor een of andere security firma of voor de politie?(mss domme vraag maar kwou het wete :pffff: )
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

KwintenN schreef:even een vraagje
zijn er mensen die met hund hond pakwerk doen zonder te werken voor een of andere security firma of voor de politie?(mss domme vraag maar kwou het wete :pffff: )
Ja, ik bijvoorbeeld, ik doe hondensport als een hobby. Er zijn verschillende hondensporten en ik doe IPO, daarbij hoort ook het pakwerk, dus bijten op de mouw. Ben zelf nog minderjarig en doe het nu al een paar jaar, dus gewoon als hobby, niks als beveiliging of wat, en omdat de honden èn ik het leuk vinden en dat de honden hun energie kwijt kunnen.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Het merendeel van de honden in de "africhting" is geen diensthond, denk ik.
weg gehaald zit een virus in
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ja, ik ook, om dezelfde redenen als Shita: ik en de hond vinden het leuk, en Luna raakt haar energie kwijt!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marja schreef:
Nou blijkt dat het een politiehond is in training en dat hij niet gewend is om met andere honden om te gaan laat staan te spelen.
Ik snapte er nu helemaal niets meer van. Ik stelde nog voor om de hond gewoon met Zara te laten spelen, kijken wat er gebeurd maar nee zeg! het idee alleen al.

Maar zoals ik al zei het is een heel aardige man, beetje raar aleen!
Ik ken verschillende mensen die hun hond inderdaad niet laten spelen met andere honden.
Ook omdat er maar iets hoeft te gebeuren en de hond een vervelende ervaring erbij heeft. spelen tussen niet-roedelgenoten is niet zo onschuldig :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik doe aan IPO met mijn honden dus ook pakwerk. Dit alleen puur voor de hobby. De honden zijn er voor gefokt en vinden het fantastisch dat ze mogen werken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:Ik ken verschillende mensen die hun hond inderdaad niet laten spelen met andere honden.
Ook omdat er maar iets hoeft te gebeuren en de hond een vervelende ervaring erbij heeft. spelen tussen niet-roedelgenoten is niet zo onschuldig :wink:
inderdaad mijn honden zijn wel sociaal maar ik vind het niet nodig om ze maar zomaar met andere honden te laten spelen. Ze hebben genoeg aan elkaar, en 1 interesseert zich helemaal niet voor andere honden...
Wat Inge zegt, vaak is een spel niet zo onschuldig als het lijkt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi
Mijn man en ik trainen onze honden volgens het BHN programma lijkt op KNPV maar dan meer dressuurmatig dus veel apel Duco is 8 maanden oud en Tessa is 13 maanden en komen allebei uit een werklijn maar kunnen ook prima met onze kinderen van 7 en 4 jaar oud en ook prima met andere honden en zelfs katten

groetjes Dierenfreek en Duco
Afbeelding
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”