Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen gevraagd met brokken??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

eliza38
Vaste gebruiker

ervaringen gevraagd met brokken??

Ongelezen bericht door eliza38 »

wat is jullie ervaring met brokken en welk soort brokken voeren jullie je hond?ik geef mijn 4 staffords momenteel carocroc.maar ik heb het idee dat ze er niet genoeg aan hebben hoeveel ik ze ook geef,plus dat het aardig in de papieren gaat lopen als ze constant honger hebben en ik ze blijf geven omdat ik het zielig vind als ze honger hebben!ze zijn niet te dik,hebben een goed gewicht,alhoewel ik 1 van mijn teefjes wat te mager vind,haar geef ik al extra!maar het lijkt niet uit te maken!!wie heeft goede ervaringen met een andere brok?die wel goed voed? :19: daar ben ik heel nieuwschierig naar?
groetjes eliza
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ik geef nu al een hele tijd kompleet versvlees omdat ik dat nu eenmaal beter en gezonder vind dan brokken. Maar als ik een "goede" brok zou moeten aanraden waar al onze honden veel minder van nodig hadden dan de richthoeveelheid èn waar geen kunstmatige bewaarmiddelen, kleur- geur- of smaakstoffen inzitten, dan zou ik HENNE aanraden (op basis van zalm). :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ik voer voornamelijk Carnibest versvlees. Af en toe krijgen ze hier ook brok: Proplan zalm en rijst.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn kruising Boxer/Amerikaanse bulldog is van Farmfood mooi aangekomen. Daarvoor kreeg hij Royal Canin sensibel maar daar kwam hij geen gram mee aan. Hij kreeg dit voor zijn voedselallergie, het hielp alleen niet. Met Farmfood is én zijn voedselallergie (de sympthomen althans) verdwenen én hij is lekker veel aangekomen.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

ik voer farmfood en versvlees van bibi en rodi
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Van Cavom brok komt je hond aan, maar pas op dat je niet teveel geeft want anders worden ze echt tonnetje rond.
Ik voer mijn honden dagelijks vers vlees en 's avonds een handje Cavom.
Groetjes Rob
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb Marouck eindelijk wat dikker gekregen met Prins procare super :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Ik geef inderdaad ook caracroque. Ik begon met mijn twee-jarige met de 23/12. Het is niet zo'n goede eter dus ik kreeg er niet in wat hij nodig had. Hij werd dus ook een beetje mager.
Nu ben ik net over op de 25/18 en dat eet hij goed en hij gaat er ook weer goed uitzien. Ik denk dus dat je misschien wel over moet naar een brok met meer energie. Verder ben ik erg tevreden over caracroque, ze glimmen onwijs. Wat ik ook een voordeel vind is dat je in ieder geval zeker weet dat er niks met dierproeven gedaan wordt.
Hiervoor gaf ik eukanuba, maar daar hoorde je van die rare berichten over. Overigens kreeg hij daar onwijs jeuk van.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mijn honden hebben allemaal een ander voer, ze krijgen de brok waar ze het beste op doen. En dat is hier oa. Prins (de geperste brok)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Luna krijgt 's ochtend brokken en 's avonds vers. Ze krijgt Henne Active, ben er heel tevreden van. Na lang zoeken was dit de enige brok die ze verdroeg (lang verhaal :roll: ). Ik zou wel niet zo meteen beginnen met de Active, da's echt wel straffe boel. Luna had die nodig om bij te komen, en omdat ze een grote energiebehoefte heeft. Ondertussen is ze mooi dikker aan het worden, en gaan we waarschijnlijk overschakelen naar de Basic.
De Henne is wel niet echt goedkoop, maar je moet er minder van geven dan van andere brokken. Ik gaf vroeger Carocroc, daar had ze bijna 600g van nodig, nu krijgt ze 400g. Dat is dan wel de "versterkte" portie voor haar, de normale aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor een MH ligt geloof ik tussen 280-330g (kan het wel eens nakijken als je wil).
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Judith_Chikara
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Judith_Chikara »

Chikara krijgt sinds 2 weken brokken van Fokker. Die eet ze gelijk met smaak op, terwijl ze voorheen haar Eukanuba brokken rustig 2 dagen liet staan. Twee keer in de week krijgt ze een half blikje pedigree pall als extraatje.
groetjes Judith & liksel van Chikara

Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Een heel lang brokverleden gehad met Beau die echt niets lekker vond. Ben toen overgestapt op versvleesvoeding ( compleet ) en af en toe Hills brokken ( chicken) , de enige brok die ze at. Van de brok is Beau nu af en krijgt ze alleen vers vlees. Nanou, nu 12 weken oud, krijgt ook vers vlees voeding en daarnaast nog Hills puppybrok. Bevalt prima.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mijn honden barfen sinds een maand en nog maar heel af en toe krijgen ze FarmFood. Sinds ze barfen zie ik echt grote verschillen in doen en laten, hun vacht en de darmproblemen van Stanley. Hier dus als het effe kan nooit meer een brok in huis en zo wel dan alleen FF.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Hier krijgen ze al jaren prins super , en kleine Naqui doet het er ook goed op :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb een tijdje vers gegeven en ben toch weer terug op cavom.

ik ben er zeer tevreden over. wel moet inderdaad lola oppassen dat ze geen vet varkentje wordt, maar honger hebben ze niet meer zoals ze bij het vers wel hadden. en sams huidproblemen worden ook steeds beter sinds ik weer cavom geef
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Op het moment heb ik geen hond maar mijn Duitse Dog stond volledig op Carnibest.
Mijn toekomstige pup wil ik graag 4 dagen op Farmfood zetten en 3 dagen op Carnibest. Dit omdat het toch aardig in de papieren loopt als je een dog alleen CB geeft.

Ik hoop dat ie het hier goed op doet. Ik vind FF namelijk een erg goede brok (voor zover brokken goed kunnen zijn). Het is 100% natuurlijk en er zitten geen conserveringsmiddelen in.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Een heel goede keus.
Zou ik doen!
speurneus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door speurneus »

de honden van mij krijgen de lam en rijst brok van Champ. daar doen ze het beste op. Je moet kijken waar je hond het beste op doet. en inderdaad cavom daar worden ze wat dikker van. je ziet er is keus genoeg kijk maar eens in de dieren speciaal zaken.
groetjes Ina en de doggies
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Keus genoeg, ja!
Helaas wel. Veel commerciële brokken die per definitie niet goed hoeven te zijn. Er zijn maar een paar soorten die ik goed vind.
Let op de verpakking: Er moet op staan: Bevat geen chemische anti-oxydanten en conserveringsmiddelen, en niet: Toegevoegd, want dan zit het al in de grondprodukten.
Ook mag de brok niet te lang houdbaar zijn, dit duidt ook op chemische stoffen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”