Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor de komende dekking van Sjefke heb ik 2 reuen op het oog. Zelf ben ik er eigenlijk al uit welke het gaat worden, maar ik ben benieuwd naar jullie mening!
Pfff, moeilijk! Ik vind Aramis een lievere uitdrukking hebben. Maar Zorax vind ik meer uitstraling hebben.
Verder vind ik de vacht van Zorax mooier en lijkt hij mij mooier in verhouding (wel moeilijk om op deze foto's te zien).
Aramis vind ik ook wat klein om te zien.
Gok dat het Zorax wordt, maar kijk niet op als ik er naast zit .
Ik heb zo'n idee dat het Zorax wordt
Hoe oud zijn beide heren?Het lijkt me dat Aramis nog niet helemaal uitgegroeid is op deze foto's,maar dat kan gezichtsbedrog zijn.Mij lijkt zijn vacht mooier.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ik heb absoluut geen verstand van Laekense maar puur op wat ik mooi vind zou ik voor reu 1 gaan. Hij lijkt me wat steviger gebouwd en ik vind zijn donkere kleur erg mooi.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe
Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar ik vind puur op het uiterlijk, Zorax goed bij Sjefke passen.
Precies uitleggen kan ik het niet maar zo op de foto lijken ze wat van elkaar weg te hebben en ik vind Sjefke een mooie hond dusssssssssss
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ik zou ook voor reu nummer 1 gaan, hij lijkt mij steviger van bouw, en ik vind zijn kop meer 'spreken'.
Reu 2 vind ik net een teef maar dat zal w.s. bedrog zijn hoor.....
Ik zou kwa uiterlijk voor reu 1 gaan omdat ik persoonlijk reu 2 minder rastypisch vind. Niet minder mooi maar als je mij zou zeggen dat een van de twee een leakense herder was en de andere een kruising airdale/mechel zou ik nummer 2 een kruising airdale vinden. Hij heeft een minder zware kop en een ander soort uitstraling. Uitzwaren zou hij niet meer zo erg moeten hoeven want 2 jaar is oud genoeg om een wat reuiger uiterlijk te hebben.
Is echter het karakter super en de ouders van reu 2 ook dan zou ik dat in mindere mate laten meetellen en reu 2 gebruiken omdat hij nieuw is in de fok en wel goedgekeurd. Hij vererft wat zijn ouders waren dus daar zou ik ook goed naar kijken.
Ik zou ook voor reu 1 gaan vind ik iets meer machouitstraling hebben staat er ook met eeen houding van kom maar op!! en daar hou ik wel van
groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Bedankt voor jullie meningen!
Het is een beetje een moeilijke vergelijking aan de hand van deze foto's, want de foto's van de jonge reu zijn vorig jaar zomer gemaakt, toen hij pas 1 jaar oud was. Het jeugdige is daardoor wel te verklaren denk ik. Deze hond is toen pas voor het eerst op een show geweest en toonde zich daarom wat minder dan de andere reu, die al een hele show-carriere achter de rug heeft.
Reu 1 is de laatste tijd al bij meerdere teven in Nederland gebruikt, iets wat voor mij niet in zijn voordeel spreekt. Reu 2 heeft daarop een voordeel, hij is nog niet eerder gebruikt en zijn lijn is minder voorkomend dan die van reu 1... De ouders van reu 2 zijn beide honden met superkarakters en voldoen prima aan de rasstandaard.
Het blijft moeilijk te kiezen hoor, er is nou eenmaal niet veel keus bij mijn ras vanwege de kleine populatie.
Verstand heb ik niet van Lakense.. maar ik zou reu 2 kiezen wegens de uitstraling (idd erg 'lief'/vertrouwd) en ik vind juist zijn vacht veel mooier. Plus.. reu 2 moet nog.. als die nu al zoveel potentie heeft... dan kun je daar wel 's heel hard mee in de roos schieten. Verder vind ik de juist dat wat je opnoemt over reu 2 in zijn voordeel werkt. Maar allee, da's persoonlijk en ik heb de ballen verstand van jou hondjes
Ik heb totaal geen verstand van zulke dingen, maar ik vind reu 2 erg mooi. Ik vind reu 1 wel imposant maar reu 2 komt veel liever over door de uitdrukking. (kan je natuurlijk eigenlijk niet beoordelen vanaf een foto), en daar zou ik voor gaan.............
Reu 1 vind ik op de foto's mooier, maar reu 2 vind ik een lievere uitstraling hebben.
Maar een paar fotootjes zeggen eigenlijk veel te weinig over zoiets.
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
moeilijk hoor kan reu 1 niet goed zien toont wat styl in de schouder en toplijn zie je niet.
lijkt wel een mooie diepe bost te hebben.
vind het hoofd alleen wat fijntjes.
reu 2 is de toplijn niet echt vast maat kan ook niet met 2 jaar borstdiepte tja tja
over het geen wt ik zo zie op de fotos reu 2
maar kw leeftijd reu 1
Mol schreef:reu 2 is de toplijn niet echt vast maat kan ook niet met 2 jaar borstdiepte tja tja
over het geen wt ik zo zie op de fotos reu 2
maar kw leeftijd reu 1
mol